Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Človek z pohľadu samého seba a z pohľadu Boha, Svätého Písma
mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

micron napísal:Ale nemôže to byť tak,ako to vysvetľuješ ty Mil ,že každému určil či bude hrešiť ,ako bude hrešiť a potom zato čo mu svojou vôľou prikázal ho bude trestať.To by už nebol dobrý , milujúci , spravodlivý a odpušťajúci otec akého nám predstavil ježiš.Ale mal by vlastnosti ktoré prislúchajú skôr satanovi. A nemaj nám za zle,že skúmame či máš pravdu,lebo v biblii sa píše ,že máme skúmať z akého ducha čo pochádza a poznáme to podľa ovocia čo prináša. A aké ovocie prinášaš ty Mil , keď predstavuješ boha s takýmito vlastnosťami ? Odrádzaš tým ľudí , ktorí by chceli uveriť.
Ja nepíšem to čo by ľudia radi počuli, ale čo hovorí Písmo. Ak sa chcem páčiť ľuďom, či sa budem páčiť Bohu? Napríklad mnohí by radi počuli, že Ježiš nemusel zomrieť, že to bola vražda, ktorá nemusela byť! atd.

No čo na to Písmo?

MAT2653Alebo či myslíš, že nemôžem teraz poprosiť svojho Otca, a pristavil by mi viacej než dvanásť legionov anjelov? 54Ale jako by sa potom naplnily písma, že musí byť tak? 55V tú hodinu povedal Ježiš zástupom: Ako na lotra ste vyšli s mečami a kyjami, aby ste ma zajali. Každý deň som sedel u vás a učil v chráme, a nejali ste ma. 56Ale toto všetko sa stalo, aby sa naplnily písma prorokov. Vtedy ho opustili všetci učeníci a utiekli.

Je tu nejaký maličký náznak toho, že sa to nemuselo stať? Alebo sa to stalo proti Božej vôli? Stratil tým snáď Judáš zodpovednosť za svoje činy?

Boh dopustil vo svojej milosti aby sa stalo to, čo predzvedel že sa stane. A toho ktorého predzvedel aj predurčil. Preto sa volal syn zatratenia! To ale nezbavuje zodpovednosti toho skrze koho sa toto deje!

Keď Boh odsúdi satana a jeho anjelov, tak to bude zlo? Alebo to bude nespravodlivý súd, len preto že satan je taktiež pod Božou vôľou? Boh dopustí podľa určeného času, aby sa zlo dialo tam kde sa nachádza, aby vyšlo zo sŕdc bezbožných ľudí ovplyvnených satanom, aby sa stala Božia vôľa ale aj Boží súd nad všetkými čo toto robia.
Boh predsa bude súdiť podľa spravodlivosti – podľa skutkov tých ktorí sú pod zákonom!

ametyst
Príspevky: 12
Dátum registrácie: Ut Jan 18, 2011 19:53

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa ametyst »

Pre mil

Keby aj bola pravda čo si napísal, akože nie je, myslím tým, že Boh chce aby všetci ľudia boli spasený (veď som to už napísal, čo znamená slovo všetci), o ostatnom sa nemusíme baviť veď aj včera novonarodené dieťa v Kristu vie, že je spasené vierou. Keby si mal aj poznanie, myslím tým nie dokonale poznať literu ale ju žiť a aplikovať v živote (podotýkam nesúdim ťa) nekráčaš v láske a ešte stále nepoznáš lebo svojim zákonníckym spôsobom a nanucovaním svojich svojvoľných výkladov Písma dávaš príležotosť na pohoršenie svojim bratom alebo protivníkom, vyber si čo chceš. Netvrdím, že píšeš proti kresťanskému životu ale až rozumieš slovám : preto snažme sa za tým, čo vedie k pokoju a vzájomnému budovaniu alebo každý z nás nech sa ľúbi blížnemu, aby to bolo, na budovanie alebo slová súďte tak, aby ste bratovi nezavdali príčinu urážať sa alebo pohoršovať(vysvetlím, napr. ja som slobodný ísť do krčmi dať si jedno pivo, ale pre slabé svedomie alebo pohoršenie svojho brata ktorý by ma videl vchádzať a za ktorého Kristus zomrel to neurobím, až áno nepokračujem podľa lásky Božej) a nakoniec hoci som slobodný od všetkých, dal som sa do služby všetkým, aby som čím viacerých získal............slabým bol som slabý, aby som slabých získal, všetkým bol som všetko, aby som aspoň niektorých priviedol ku spaseniu. Predpokladám, že povieš, že tiež šermujem slovom Božím, tak dobre teda šermujem, ale s tým rozdielom, že nechcem nikomu nanútiť a ani nikoho presvedčiť o mojej pravde a nech zomriem radšej bez poznania a mám lásku, ako mať poznanie a nemať lásky. Nebudem sa s tebou naťahovať o slová, želen z milosti Božej a Boh je ten, čo nás vedie ku pokániu a nik nemôže prísť ku mne, len ak by mu to dal môj Otec atď., tomu rozumieme všetci iba sa ti snažím vysvetliť, že zo všetkého je najdôležitejšia „láska“. Musím ti napísať, že pri písaní týchto slov som skúmal aj pohnútky svojho srdca, prečo ti vlastne píšem a či nie je horkosť v mojom srdci voči tebe, a priznám sa ti je, keď svojvoľne vykladáš Písmo. Nie je to zloba, hnev ani nenávisť len nechápem prečo s takým nasadením prekrúcaš Písmo a slovám s úplne jasným významom dávaš alebo priraďuješ svoj význam. Premýšľal som, či aj táto odpoveď je podľa lásky, ale ver mi nechcel som ťa ničím uraziť, ponížiť ani pohoršiť ani nikoho iného a ani som nechcel poukázať na to, že stojím,alebo že mám poznanie, a že kráčam podľa lásky len sa snažím z milosti Božej bežať aby som uchvátil.

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

mil
To už nie je o tom že musím viesť príkladný kresťanský život aby som si zaslúžil spasenie nikdy nevediac či budem spasený, ale o tom, že zo zmeneného srdca Bohom túžim svojím životom osláviť Boha. Je to z lásky k Bohu a nie z povinnosti. No takýto pravý kresťanský život sa dá žiť jedine pri istote spasenia a nikdy nie v pochybnostiach.
Veď ak vedieš príkladný kresťanský život, tak je v poriadku, že máš istotu spasenia, no ak ho nevedieš, tak kde tu istotu stále berieš? Veď ak nevedieš príkladný kresťanský život, tak máš dvojitú myseľ a keď dvojitú myseľ, tak aj rozdvojené srdce a potom by tvoje tvrdenie, že máš spásu istú, bola iba číra lož...

"Mil" kedy konečne prestaneš prekrúcať pojmy? Nebavíme sa predsa o tom, že nie je, alebo neexistuje istota spasenia. Nikto z veriacich predsa nepochybuje o istote spasenia, veď to by pochyboval o Kristovi a jeho vzkriesení...

Bavíme sa o osobnej istote jednotlivca, že práve on je už teraz a naisto spasený a už to nemôže byť inak. A keďže ty to tak dobre o sebe vieš, tak sa pýtam, to máš naozaj také čisté svedomie? A ty si nikdy nečítal, že súd Boží začína od domu Božieho? A keď si čítal, tak si určite čítal aj o ohni, ktorý prichádza na toho, ktorý uveril. Lebo aj rýdzosť zlata sa tak skúša, že sa pretavuje v ohni. A tak, keď ty máš takú istotu svojho spasenia, naozaj si sa tak osvedčil, keď si bol pretavený v ohni, ktorý na teba prišiel a naozaj sa tak sto percentne dokázala a osvedčila rýdzosť tvojej viery? Lebo áno, ospravedlnení sme z viery. Ale nie z dvojakej, ale z rýdzej, čistej viery? A tá sa osvedčuje a dokazuje pretavením v ohni. A teda správne, satan si nás vyžiadal, aby nás preosial...

Ak sa teda osvedčila rýdzosť tvojej viery, chápem tvoju istotu spasenia...
No ak sa neosvedčila, prečo radšej nepadneš na kolená, neplačeš a nenariekaš a neprosíš Boha o odpustenie...

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

mil
Je tu nejaký maličký náznak toho, že sa to nemuselo stať? Alebo sa to stalo proti Božej vôli? Stratil tým snáď Judáš zodpovednosť za svoje činy?
Robot nemá žiadnu zodpovednosť za to, že robí dobre dobre, lebo robí iba to, čo mu naprogramoval človek...
A robot nemá žiadnu zodpovednosť za to, že robí zle, lebo robí iba to, čo mu naprogramoval človek...

A teraz mi povedz, čo je spravodlivé na odmene, ktorú robot dostane za to, že robí dobre? Nič.
A čo je spravodlivé na treste, ktorý robot dostane za to, že robí zle? Nič.

Ani jeden robot si totiž to, čo dostal, nijakým spôsobom sám od seba nezaslúžil...

Ale čo je na tvojom učení odporné "mil" je to, že ty nás presviedčaš, že robot, ktorý robí dobre, nemá žiadnu zásluhu...
Ale naopak robot, ktorý robí zle, si je maximálne zodpovedný za svoje činy a preto si trest, ktorý nakoniec dostane, právom zaslúži...

Povedz mi, kde je tu podľa teba nejaká spravodlivosť? Alebo v čo je tá spravodlivosť? Povedz mi, ako by si ty spravodlivo súdil robota podľa jeho skutkov, ktoré si mu ty sám naprogramoval...? Veď jeho vôľa robiť zle by pravda, bola jeho vôľa, ale nebola by to jeho slobodná vôľa, ale bola ty vôľa, ktorú si mu naprogramoval ty.... A tak voľa jemu vlastná by bola iba vôľa robiť zle....

Ak človek dostane šancu dobrovoľne si vybrať medzi vôľou robiť dobre, alebo vôľou robiť zle a sám sa rozhodne... Potom by jeho prípadná odmena bola spravodlivá a práve tak by bol spravodlivý aj jeho trest, lebo by sám niesol zodpovednosť za to, čo si vybral... Ako aj za to, čo odmietol, hoci mu to bolo ponúknuté... Ale ak človek nemá túto šancu a moc, vybrať si, tak potom nenesie ani žiadnu zodpovednosť za svoje činy... Či už dobré, alebo zlé...

A Boh by bol potom ako malé dieťa, ktoré sa hrá s figúrkami na kovbojov a indiánov. Totiž aj malé dieťa si myslí, že figúrku ktorú odbachne, odbachne spravodlivo, lebo je to zloduch a určite si to zaslúži. A vari sa tá figúrka pýta a môže pýtať, prečo ja? Veď o tom na ktorej strane bude tá figúrka stáť, o tom rozhodlo iba to dieťa...

A keby ľudia boli naozaj to, čo z nich robíš, pýtali by sa vôbec, prečo "ja"? Veď žiadne "ja" by potom ani neexistovalo, pretože žiadne "ja" by si nikto nedokázal ani uvedomiť?

micron
Príspevky: 42
Dátum registrácie: St Okt 20, 2010 13:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa micron »

Mil tý tvrdíš,že máš takú istotu spasenia,že už nikdy do konca života ťa satan nedokáže zviesť čim by tvoja spása bola ohrozená ak by si nepoprosil boha znova o odpustenie ? Ak áno tak mi asi odpovieš že preto,že máš v sebe ducha svätého,ale aj peter mal v sebe ducha svätého a zakopol,keď ho pavol pred všetkými veriacimi musel pokarhať. Ešte niečo by som ti chcel povedať. Ak uznáš,že boh ponúka spásu všetkým ľuďom,ale človek vo svojej slobodnej vôle ju môže prijať alebo odmietnuť,tak tým určite neuznávaš zásluhovosť človeka na spasení.Lebo spásu ponuka boh takže on má zásluhu na spasení. Bez tejto ponuky by človek nemohol nič. Je to ako keď športovec vyhraje nejaký zápas. Vyhraje ho pre nejakú krajinu.Všetci z tej krajiny to prijmú a tešia sa z toho,ale nemajú žiadnu zásluhu na výťastve. Ma ju ten športovec.

svklampard
Príspevky: 192
Dátum registrácie: So Okt 09, 2010 19:18

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa svklampard »

mil
problem nieje v tom v pohode si mysli ze si vyvoleny len mi povedz kto si ta vyvolil alebo preco vyvolil.....roznasas lasku? roznasas pokoj do zivota inych , si ziva reklama na uverenie biblie ? NIE KAZDY KTO MI HOVORI PANE PANE VOJDE DO NEBESKEHO KRALOVSTVA ....na to pamätam ja ale nemal by si pameätat aj ty ......

v tvojom pominani su nludia len figurky hrajuce loto pretoze si ich niekto vyvoli alebo nie no nie na zaklade rozhodnutia ludskej bytosti - a to jest volby ..preto podla mna bude clovek sudeny za svoje ciny a nie za svoje slova ......mna nevyminajuc

11A videl som veľký trón biely i sediaceho na ňom, pred ktorého tvárou utiekla zem i nebo, a miesto im nebolo najdené. 12A videl som mŕtvych, malých i veľkých, stojacich pred trónom Božím. A otvorily sa knihy, a otvorila sa aj iná kniha, to jest kniha života, a mŕtvi boli súdení podľa toho, čo bolo napísané v knihách, podľa svojich skutkov. 13A more vydalo mŕtvych, ktorí boli v ňom, i smrť i peklo daly mŕtvych, ktorí boli v nich, a boli súdení jeden každý podľa svojich skutkov. 14A smrť a peklo boly uvrhnuté do toho ohnivého jazera. Toto ohnivé jazero je tá druhá smrť. 15A jestli niekto nebol najdený zapísaný v knihe života, bol uvrhnutý do ohnivého jazera.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

marek napísal:
Robot nemá žiadnu zodpovednosť za to, že robí dobre dobre, lebo robí iba to, čo mu naprogramoval človek...
A robot nemá žiadnu zodpovednosť za to, že robí zle, lebo robí iba to, čo mu naprogramoval človek...
Boh aktívne robí v srdci človeka dobro, ale nie zlo. Boh aktívne robí spravodlivý súd práve nad bezbožnosťou - zlom. A to nie je zlo, ale spravodlivosť Božia.

Ak by aktívne robil zlo, tak by ho nemohol spravodlivo súdiť, lebo by bol pôvodcom zla.

No Boh dopúšťa vo svojej milosti aby sa diala bezbožnosť – zlo tam kde sa nachádza, aby sa v konečnom dôsledku stalo dobro, ale aj spravodlivý súd a tak sa oslávil zvrchovaný Boh. Boh dopustil, aby bezbožnosť – zlo sa dialo aj na jeho milovanom synovi - Ježišovi, ktorého obetoval za naše hriechy. Ako vieme to bolo Božie víťazstvo a Boh bol oslávený vo svojom synovi.

Človek ktorý koná zlo, ktoré vychádza z jeho hriešnej podstaty bez Boha, ponesie za to aj zodpovednosť, aj keď jeho zlý čin ktorý Boh predzvedel naplní Boží zámer – Božiu vôľu. Boh nepredpokladá ako sa veci vyvinú. On presne vie čo vyprodukuje bezbožné srdce, ktoré tým že tam niet Boha je ovplyvniteľné zlými duchmi.

Zlo je tam kde nie je Boh. Človek sám svojím stavom srdca do ktorého sa svojvoľne dostal je bezbožný a teda hriešny. Keď človek robí nezávisle na Bohu, tak vždy bude zodpovedný za svoje skutky. To je spravodlivé.

Boh aktívne pôsobí v človeku dobro no nie bezbožnosť – zlo! Bezbožnosť sa preto volá bezbožnosťou, lebo sa niečo deje bez ohľadu Boha, teda zlo. Bezbožnosť - zlo sa vyvinie tým, že Boh sa vzdiali (ako keď sa vzdiali svetlo a objaví sa nestvorená tma) a to vinou človeka. No vo svojej milosti Boh nechá človeka v jeho bezbožnosti, aby sa naplnil Boží zámer. Toto nepopiera Božiu spravodlivosť. Nie je možné, aby Boh bol neprítomný v srdci človeka vinou človeka a súčasne bol Boh zodpovedný za bezbožnosť tohto človeka. Ak sa deje bezbožnosť - zlo, tak to zlo Boh dopustil vo svojej milosti, ináč by nič čo tvorí zlo nemohlo existovať a Boh bez svojej milosti by zahubil všetku bezbožnosť podľa svojej spravodlivosti. Teda my sme neboli ani my.

Zlo – bezbožnosť - hriech je tam kde nie je Boh. Boh nestvoril tmu, ale svetlo. A predsa tma existuje no je to prázdnota kde niet svetlo, kde niet nič. A prázdnota - tma sa nedá stvoriť, ale svetlo áno. Boh nestvoril zlo – bezbožnosť - hriech, veď on je dobrý, on je Boh a stvoril nebesia a zem a všetko čo je v nich a bolo to všetko dobré.

Ak sa našla v srdci človeka bezbožnosť – túžba byť ako Boh – vedieť čo je dobré a zlé, tak nasledoval skutok aj napriek zákazu Božiemu. Teda človek zhrešil vo svojom srdci. Teda Boh nestvoril hriech v srdci človeka tým že dal zákaz, ale v človeku sa našla bezbožnosť porušením zákazu, teda hriech ktorý plodí smrť. Boh vo svojej milosti dopustil prestúpenie zákazu. Mohol aj znemožniť človeku jesť z tohto ovocia, alebo by ten strom tam nedal. Mohol nedovolil satanovi pokúšať človeka atd.

Prečo to všetko dopustil? Aby sa ukázala milosť Božia, láska Božia na vytvorení nového stvorenia v Kristu Ježišovi, ktoré to stvorenie mu bude nekonečne vďačné a v láske ho bude oslavovať. Boh svoje detí takto tvorí vo svojej milosti a láske.

Keď človek robí nezávisle na Bohu, tak vždy bude zodpovedný za svoje skutky. No nezávislosť na Bohu nie je sloboda, ale otroctvo hriechu, ktorý plodí smrť.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

micron napísal:Mil tý tvrdíš,že máš takú istotu spasenia,že už nikdy do konca života ťa satan nedokáže zviesť čim by tvoja spása bola ohrozená ak by si nepoprosil boha znova o odpustenie ? Ak áno tak mi asi odpovieš že preto,že máš v sebe ducha svätého,ale aj peter mal v sebe ducha svätého a zakopol,keď ho pavol pred všetkými veriacimi musel pokarhať. Ešte niečo by som ti chcel povedať. Ak uznáš,že boh ponúka spásu všetkým ľuďom,ale človek vo svojej slobodnej vôle ju môže prijať alebo odmietnuť,tak tým určite neuznávaš zásluhovosť človeka na spasení.Lebo spásu ponuka boh takže on má zásluhu na spasení. Bez tejto ponuky by človek nemohol nič.
Z odcudzeného postavenia voči Bohu vyplýva aj stav nášho srdca, ktoré je duchovne mŕtve a preto neschopné odpovedať na ponuku spasenia bez toho, aby sa v ňom najprv neuplatnila oživujúca moc všemocného Boha.

1Kor 10:13... Ale Bôh je verný, ktorý vás nedá pokúšať nad vašu možnosť, ale spôsobí s pokušením aj východ z neho, aby ste mohli zniesť

2Tim 2:13 ak sme neverní, on zostáva verný, lebo nemôže sám seba zaprieť.

Mat10 ... 30Ale vám sú ešte aj len všetky vlasy na hlave spočítané!


Aj z týchto slov vyžaruje istota. Teda vám – veriacim v Ježiša


Tu je opis toho, ako odpovedal Ježiš Židom.

Ján10 24Vtedy ho obstúpili Židia a hovorili mu: Dokedy budeš držať našu dušu v napnutí? Ak si ty Kristus, povedz nám to otvorene! 25Ježiš im odpovedal: Povedal som vám, a neveríte.

Koľkým sa v terajšom čase hovorí a neveria!

Skutky, ktoré ja konám v mene svojho Otca, tie svedčia o mne; 26ale vy neveríte, pretože nie ste z mojich oviec, ako som vám už povedal.

Tak mi odpovedzte, povedal toto Ježiš, alebo nepovedal: „26ale vy neveríte, pretože nie ste z mojich oviec...“

27Moje ovce čujú môj hlas, a ja ich znám, a nasledujú ma,

Teda sú rôzne ovce a majú iných pastierov ako je Ježiš. No Ježiš pozná svoje ovce a oni čujú jeho hlas a nasledujú ho. Je zaujímavé, že tu nie je žiadny náznak toho, že všetci ľudia sú jeho ovce. Samozrejme že Vás to nezaujíma a tento fakt vehementne odignorujete. Zdá sa že toto nenahráva vaším skostnateným predstavám.

Z pohľadu kresťana, ktorý nemôže presne vedieť kto patrí Bohu a kto nie, je samozrejmosť že berie všetkých ľudí ako možných veriacich a zvestuje evanjelium každému bez rozdielu. Počíta totiž s tým, že ak sú tam tí, ktorých Otec na nebesiach dal Kristu, tak porozumia evanjeliu a uveria. No z Božieho pohľadu, ktorý presne vie, kto mu patrí a kto nie je to absolútne jasné, lebo iba Boh oživuje.

28a ja im dávam večný život, a nezahynú na veky, a nikto ich nevytrhne z mojej ruky. 29Môj Otec, ktorý mi ich dal, je väčší od všetkých, a nikto ich nemôže vytrhnúť z ruky môjho Otca.

Ako je vidieť, tak pre Vás nie je problém odignorovať aj tento fakt a to o istote v Kristu. Pomaličky si to prečítajte„29Môj Otec, ktorý mi ich dal, je väčší od všetkých, a nikto ich nemôže vytrhnúť z ruky môjho Otca.“
Teda je väčší od všetkých - zvrchovaný Boh. Niet väčšieho! Ak by bol napr. satan väčší, tak by som bral Váš názor a teda že satan dokáže vytrhnúť z Božej ruky Božie dieťa aj proti Božej vôli.
Tu ale nehovorím o pokleskoch, ktorých sa žiadny kresťan nevyhne, ale o nemožnosti straty spasenia, ktoré je pevné zasľúbením Božím.

Rim8 33Kto bude žalovať na vyvolených Božích? Bôh je, ktorý ospravedlňuje. 34Kde kto odsúdi? Kristus Ježiš je, ktorý zomrel, a viacej, ktorý aj vstal z mŕtvych, ktorý aj je po pravici Božej, ktorý sa aj prihovára za nás. 35Kto nás odlúči od lásky Kristovej? Či súženie alebo úzkosť alebo prenasledovanie alebo hlad alebo nahota alebo nebezpečenstvo alebo meč? 36Ako je napísané: Pre teba sme usmrcovaní celý deň; považovaní sme za ovce na zabitie.37Ale v tom vo všetkom statne víťazíme skrze toho, ktorý nás zamiloval. 38Lebo som presvedčený, že ani smrť ani život ani anjeli ani vrchnosti ani moci ani prítomné ani budúce veci 39ani vysokosť ani hlbokosť ani niktoré iné stvorenie nebude môcť odlúčiť nás od lásky Božej, ktorá je v Kristu Ježišovi, našom Pánovi.

Nech Vás ani nenapadne si myslieť, že v tejto istote v Kristu Pavol pobáda niekoho hrešiť. Tu ide o nového človeka narodeného z Ducha u ktorého takáto myšlienka nikdy nevzíde.

Tu chcem zopakovať to čo bolo na starom fóre:
Cit:
...Peter odpovedal: “Pane, s tebou som hotový i do žalára a na smrť" (Luk. 22 : 31, 32). Či zahynula Petrova viera? Nezaprel svojho Pána? Isteže, zaprel. Ako tomu teda rozumieť? Bolo to vo viere, keď Peter učinil svoje samochvalné vyznanie viery? Nezdá sa. Jeho slová, “Aj keby sa všetci pohoršili, ale nie ja" (Mark. 14 : 29), sú plné sebadôvery. Zlyhala Petrova viera v samého seba a nie jeho viera v Boha. Toto zlyhanie bolo pre Petra poučením; presvedčil sa o svojej vlastnej slabosti a neschopnosti uskutočňovať vlastné predsavzatia. Toto je prvou podmienkou závislostí na Bohu. Z tejto skúsenosti, i keď bolestnej a pokorujúcej, vyšiel Peter s hlbším vedomím závislosti na Pánovi a s väčšou vierou v Neho. Pred svojím pádom mal Peter vieru v Ježiša, ako Syna živého Boha, ale táto viera bola zmiešaná ešte s mnohou dôverou v seba samého. V skúške viery táto sebadôvera zhorela a viera v Syna Božieho sa rozšírila o závislosť na ňom pre každodenný život. Tým, že milosť dovolila Petrovi padnúť v dôsledku jeho dôvery v seba, naučila ho cele závisieť na Bohu.

Ako v Petrovom prípade, tak i pri všetkých veriacich zlyhanie môže byť prostriedkom, ktorý Boh použije na dosiahnutie väčšej závislostí na Ňom, ktorá vyústi v obohatený duchovný život.
------------------------------------
No nie v stratu spasenia! Človeka, ktorého si Boh vyvolil napomína aby vytrval, kázni, utešuje a rôznym spôsobom udržiava vo viere. To všetko nám umožňuje prenesmierná Milosť Božia a postavenie do ktorého nás uviedol Boh. Je to postavenie dieťaťa Božieho.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

Naozaj sa snažím vám to vysvetliť po lopate. Bolo by dobre, keby ste skúmali čo píšem a neunáhlili sa k predčasným záverom.

RIM9 27A Izaiáš volá nad Izraelom: Keby bol počet synov Izraelových ako piesok mora, len zostatok bude spasený. 28Lebo zkazu, a rýchlu, vykoná v spravedlivosti; lebo záhubu, rýchlu, učiní Pán na zemi. 29A tak ako predpovedal Izaiáš: Keby nám Pán Zástupov nebol zanechal semä, boli by sme jako Sodoma a Gomore by sme boli podobní.

30Čo tedy povieme? Že pohania, ktorí sa nehnali za spravedlivosťou, dosiahli spravedlivosť, ale spravedlivosť z viery. 31A Izrael ženúc sa za zákonom spravedlivosti k zákonu spravedlivosti nedospel. 32Prečo? Preto, že nie z viery, ale jako zo skutkov zákona ho hľadali. Narazili na kameň úrazu, 33jako je napísané: Hľa, kladiem na Sione kameň úrazu a skalu pohoršenia, a nikto, kto verí naň, nebude zahanbený.



Tí ktorí dostanú z milosti spasenie ako dar, tak ten dar v žiadnom prípade nepopiera spravodlivosť Božiu. Rim 9:15 Lebo hovorí Mojžišovi: Zmilujem sa, nad kým sa zmilujem a zľutujem sa, nad kým sa zľutujem.

Ostatní dostanú spravodlivosť podľa skutkov.

Ako je vidieť, tak Boh sa zmiluje nad kým chce a činí spravodlivosť komu chce. Kto obviní Boha, že sa nad niekým zmiloval a zase niekoho súdi v spravodlivosti podľa skutkov? Boh predsa nestvoril bezbožnosť v ľudskom srdci.

-------------------------------------------
Cit:Veď ak vedieš príkladný kresťanský život, tak je v poriadku, že máš istotu spasenia, no ak ho nevedieš, tak kde tu istotu stále berieš?

Vedieš, nevedieš. Ak má človek dar Ducha svätého, tak v tom Duchu aj chodí a ten Duch ho uisťuje o spasení. Ide tu predsa o spasiteľnú vieru, ktorej súčasťou sú skutky viery a ovocie Ducha. Teda ide o Božiu moc pri udržiavaní veriaceho

Spasenie je darom a nie odmenou. Sme pod zákonom viery – teda pod milosťou a nie pod zákonom skutkov. Preto je naša chvála vylúčená. Nemôžeme sa predsa chváliť že sme si zaslúžili spasenie svojím príkladným kresťanským životom! Za všetkým je predsa Boh a jeho milosť a láska. On pôsobí v nás svojím Duchom chcenie aj robenie a pretvára nás na obraz svojho syna.

Ef 2:8 Lebo ste milosťou spasení skrze vieru, a to nie zo seba, je to dar Boží

Spasenie si nikdy nezaslúžime – je to dar od Boha z milosti a to bez zásluh a zdarma.

Už so to písal: To najprv budeme poslušní a potom dostaneme dar od Boha? Alebo najprv dostaneme dar a tak budeme poslušní.

Ak najprv budeme poslušní a až potom dostaneme dar od Boha, tak ten dar bude darom, alebo odmenou? A skade naberieme túžbu byť poslušní, ak dar milosti sme ešte nedostali, pretože sme ešte neuverili? Nemôžeme žiť predsa v Duchu Svätom, keďže ako neveriaci sme ho ešte ako dar nedostali, tak ako budeme žiť príkladným kresťanským životom?

Ak je viera - spasenie darom a ak ešte ho nemáme - neveríme, tak nikto od nás nemôže očakávať poslušnosť v našej bezbožnosti. Ak uveríme, tak už ten dar sme dostali a poslušnosť vychádza už z nového človeka narodeného z Ducha.

Skutočná viera v Slovo Božie nesie v sebe skutky viery a ovocie Ducha. Je to jeden celok! Medzi ovocie ducha patrí aj láska, ktorá sa preniesla od Boha skrze vieru.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

svklampard napísal: 11A videl som veľký trón biely i sediaceho na ňom, pred ktorého tvárou utiekla zem i nebo, a miesto im nebolo najdené. 12A videl som mŕtvych, malých i veľkých, stojacich pred trónom Božím. A otvorily sa knihy, a otvorila sa aj iná kniha, to jest kniha života, a mŕtvi boli súdení podľa toho, čo bolo napísané v knihách, podľa svojich skutkov. 13A more vydalo mŕtvych, ktorí boli v ňom, i smrť i peklo daly mŕtvych, ktorí boli v nich, a boli súdení jeden každý podľa svojich skutkov. 14A smrť a peklo boly uvrhnuté do toho ohnivého jazera. Toto ohnivé jazero je tá druhá smrť. 15A jestli niekto nebol najdený zapísaný v knihe života, bol uvrhnutý do ohnivého jazera.
Ako vidíš tak tam boli knihy a ešte jedna kniha – kniha života. A mŕtvi boli súdení čo bolo napísané v knihách podľa svojich skutkov – teda tí čo sú pod zákonom podľa spravodlivosti Božej! Ale pozor, bola tam jedna zvláštna kniha – kniha života. Ak by boli súdení podľa svojich skutkov v spravodlivosti Božej aj tí, ktorí sú zapísaní v knihe života, tak táto kniha by sa nemohla volať knihou života, lebo všetci sme zhrešili a hriech plodí odsúdenie a smrť - preč od tvári Božej. Teda všetci čo sú zapísaní v knihe života, sú pod milosťou - teda spasení z milosti skrze vieru a preto budú žiť s Bohom. A tí ktorí sú pod zákonom skutkov, budú súdení v spravodlivosti Božej podľa svojich skutkov. Táto kniha života je knihou milosti Božej. Ježiš sa predsa obetoval za naše hriechy, aby tí čo v neho veria mohli žiť.

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

mil
Vedieš, nevedieš. Ak má človek dar Ducha svätého, tak v tom Duchu aj chodí a ten Duch ho uisťuje o spasení.
Ak má človek dar Ducha Svätého tak vedie príkladný kresťanský život, lebo vo Svätom Duchu nemôže viesť kresťan nekresťanský život, lebo ak ho vedie, usvedčuje sám seba, že nemá dar Ducha Svätého...

Stane sa, že aj kresťan zhreší, ale vtedy keď sa tak stane, tak to neurobí vo Svätom Duchu, ale preto, že satan naplní jeho srdce... Preto vo Svätom Duchu človek nehreší ani nemôže, lebo Svätý Duch je Boží Duch a tento Duch je život a tento Duch je život práve preto, lebo v tomto Duchu nie je žiadny hriech, lebo hriech je smrť...

A preto ono keď kresťan zhreší, tak to neznamená, že je už zatratený, problém je, že ak v tom hriechu zotrvá, tak zotrvá v smrti a čo ho potom vzkriesi? Vari smrť?

A preto, keď nás satan pokúša a my stále podliehame,tak sotva môžeme povedať, že už máme spásu istú. Lebo, keby sa práve v tej chvíli vrátil Kristus, vo chvíli keď sme podľahli, tak čo by nás ospravedlnilo, vari ten hriech do ktorého sme padli? Ale veď hriech je smrť, ale Kristus je život. A predsa pokiaľ v nás prebýva Svätý Duch, tak skrze tohoto Ducha v nás prebýva aj Kristus, veď je to ten istý Duch, ktorý vzkriesil Ježiša, ale ak sa Ježiš vráti a nájde nás práve v hriechu, tak nás asi sotva spozná a prijme za svojich, leto to čo v nás uvidí nebude život, ale smrť....

A preto je tak hrozné, keď niekto naďalej hreší aj po prijatí známosti, lebo nad tým už krv baránka nemá moc... Lebo ten prijal Kristovu obeť za obecnú a pošliapal ju...

A preto aj sv.Pavel nazýva v jednej chvíli správanie sv.Petra za odsúdenia hodné. A domnievam sa, že keby v takom správaní Peter pokračoval, tak sotva by bol nakoniec ospravedlnený... Napriek tomu, že Ježiš ho nazval skalou....

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

Áno, no popritom nesmieme zabúdať na Božiu moc vytrhnúť nás z ruky diabla. Teda satan nás nevytrhnul z Božej ruky, ale Boh nás vytrhnul zo satanovej ruky.

1Kor 10:13... Ale Bôh je verný, ktorý vás nedá pokúšať nad vašu možnosť, ale spôsobí s pokušením aj východ z neho, aby ste mohli zniesť

Tak ako u Petra tak aj u nás - v milosto Božej posobí aj východisko. Lebo sme deti Božie a nie deti satana.

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

mil
Tak ako u Petra tak aj u nás - v milosti Božej posobí aj východisko. Lebo sme deti Božie a nie deti satana.
Dieťa Božie si keď nehrešíš.
Keď hrešíš, tak si dieťa satana.

Keď nehrešíš, tak chodíš v duchu.
Keď hrešíš, tak chodíš v tele a podľa žiadostí tela.

A teda rozdiel je, ak má Boh s nami súcit, keď predsa len podľahneme...

A rozdiel je, keď nám ponúka východisko zo samotných pokušení a pôsobí, aby sme neboli pokúšaní nad svoje sily... A toto východisko ponúka skôr takým, ktorý sa v pokušení aj dokazujú a osvedčujú, ale sotva takým, ktorí pokušeniam podliehajú stále...

Inak povedané, v živote takých, ktorí sa osvedčujú, je pokušení menej a časom možno dokonca žiadne...

V živote takých, ktorí sa neosvedčujú, je pokušení stále viac a viac a sú stále ťažšie...

Totiž tam potom platí presne to, čo si citoval ohľadne vymeteného a vyčisteného domu. Lebo čo urobí zlý duch, démon, keď vidí, že jeho starý príbytok je vyčistený a prázdny...?

Naozaj sa nedokážem ubránim pocitu "mil", že šikovne šermuješ zo slovami Biblie, nie aby si dokázal Božie pravdy, ale aby si potvrdil sebe a možno aj iným hlavne svoje pravdy...

Totiž napríklad, keď napíšem že upieraš ľuďom akúkoľvek slobodnú vôľu, tak ty zareaguješ a napíšeš, že neupieraš ľuďom vôľu, teda šikovne vynecháš to slovko slobodnú...

A taktiež je napísané, že Boh ľuďom ponúka východisko z pokušení, čo neznamená, že týmto, ktorým toto východisko ponúka, sú tí, čo vyslovene aj pokušeniam podliehajú... Ty si si to celé trochu prispôsobil opäť k obrazu svojmu a slovo východisko si šikovne aplikoval iba doslova ako východisko už zo samotného podľahnutia pokušeniu a teda východisko z hriechu, aby si nakoniec opäť dokázal, že vyvolení aj keď neprestajne podlieha a hreší, tak nakoniec predsa len bude bude spasení...

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa pavel »

To: Marek

Cit: Dieťa Božie si keď nehrešíš.
Keď hrešíš, tak si dieťa satana.

Keď nehrešíš, tak chodíš v duchu.
Keď hrešíš, tak chodíš v tele a podľa žiadostí tela


A teraz úprimne, koľko hodín v jednom dni si dieťaťom Božím a koľko satanovým?

Lebo v príspevku o krok skôr píšeš cit:
Ak má človek dar Ducha Svätého tak vedie príkladný kresťanský život, lebo vo Svätom Duchu nemôže viesť kresťan nekresťanský život, lebo ak ho vedie, usvedčuje sám seba, že nemá dar Ducha Svätého.. A preto je tak hrozné, keď niekto naďalej hreší aj po prijatí známosti, lebo nad tým už krv baránka nemá moc... Lebo ten prijal Kristovu obeť za obecnú a pošliapal ju....

Tak ako je to s tebou?

So mnou je to tak, že sa hriechu neubránim, ale je mi ľúto že hreším, teda skláňam sa v pokore a pokáni, v prosbe o odpustenie... hádam ty už nemusíš, lebo ak si podľa Tvojej definície dieťa Božie, NEHREŠÍŠ... Ako to dokážeš prosím Ťa, vysvetli mi to!!!!

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

No a ty mas koho v srdci, pavel, ked hresis? Ak diabla, tak ako sa ti tam dostane Boh? A hlavne kedy? Som zvedavi kedy to vlastne mienis prestat hresit aby si ti do do toho srdca ci akeho organu dostal Boh?

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

pavel
A teraz úprimne, koľko hodín v jednom dni si dieťaťom Božím a koľko satanovým?
Nuž pavel, v tomto si ja určite neklamem a nič si nenahováram a teda nevykladám na počkanie, aký som dokonalý a svätý a teda
naisto už spasený....

Uvedomujem si, koľko lži by vo mne bolo, keby som tvrdil ľuďom, ako veľmi milujem Boha a že som naozaj slobodný, keď nie som, lebo podlieham dosť často...

A teda sotva môžem povedať, že som sa dokonale oslobodil a že v mojom srdci nič zo sveta nezostalo. To by som bol pekný pokrytec...

A teda povedzme, že je to tak pol na pol, 50 na 50, niekedy možno horšie, niekedy lepšie, ale skôr horšie a teda keby som si ja dovolil tvrdiť,
že v mojom srdci prebýva Svätý Duch a nič iné, bol by som obyčajný klamár a podvodník, ktorým iným káže o slobode a oslobodení, ale sám
nevie, čo to poriadne, lebo sám som sa nikdy poriadne neoslobodil...

Ibaže ja to nepovažujem za prirodzený dôsledok viery v zmysle, hriechu sa aj tak v tele nikdy nezbavíš, ja si uvedomujem koľko krát podlieham
z ľahkovážnosti. A teda si aj uvedomujem vlažnosť a hoci je to smutné a hanbím sa za to, aj neúprimnosť mojej viery... A vlastne sa aj hanbím
priznať, že som kresťan, nie preto, že by som sa hanbil za Boha a Pána Ježiša Krista, hanbím sa za seba a za to aký som, lebo nechcem, aby o mne hovorili,
to je ten veriaci a pozrite sa, ako robí a aký je... Lebo veriaci, domnievam sa, takýto nemá byť...

A keď sa pýtam iných, ako sú na tom oni, očakávam presne takúto úprimnosť, no keď mi niekto povie, áno ja hreším, lebo hriechu som sa nikdy nezbavil a je to prirodzené v tele a na druhej strane ten človek prehlasuje, ja som znovuzrodený kresťan a môj život sa od základu zmenil a ja som vyvolený a naisto spasený...
A mne už spása určite neujde, tak naozaj neviem, čo si mám myslieť... Ako v čom sa potom vlastne ten ich život zmenil, čím sa oslobodili a od čoho, keď sú stále rovnakými služobníkmi a otrokmi tela, ako aj pred tým... Veď sami tvrdia, žijeme v tele a v tele sa nikdy hriechu úplne nezbavíme...

Áno pavel, ani ja som sa nezbavil, ale nepotrebujem sám sebe ani iným klamať, že mne aj im nepochybne takáto viera stačí.
Veď spasení nie sme zo skutkov, ale z viery, tak čo, veď vieru nakoniec predsa máme...

A taktiež uvedomujem si tu vlastnú zodpovednosť za moje jednanie a konanie a teda žiadne také, že Boh mi vlastne niečo predurčil. Boh mi dal dosť veľké poznanie
na to, aby som vedel ako a čo mám robiť a prečo. A cez to všetko veľa krát nerobím.... Niekedy stačí tak málo a tak ľahko a ľahostajne podľahnem, alebo vybuchnem
v hneve, alebo som nervózny, pyšný, namyslený, zlostný...a plný smilstva. A ja mám vravieť a kázať, ja verím a našiel som pokoj? Či dokonca, že vo mne prebýva Svätý Duch...?

Nuž to aký som ma samého usviedča.... Ale ja mám odvahu pozrieť sa na seba samého a teda pozrieť sa pravde do očí a neklamať si a nezavádzať sám seba ilúziou... A už vôbec nemám odvahu zavádzať iných....

Mňa moje vlastné svedomie usviedča a nedovolí mi namýšľať si, že ja už som spasený... A od teba nechcem počuť nič iné pavel, len prečo tebe vlastné svedomie dosvedčuje, že ty a práve ty už si v nebi...?

Áno aj ja ľutujem a činím pokánie, ale čo z toho, keď na druhý deň zase hreším... A preto sa snažím radšej iným povedať, aby neboli ako ja, lebo takáto viera ich sotva zachráni.... Nesnažím sa im pred očami mávať Bibliou a vravieť, ako dobre všetko viem a ako dobre všetkému rozumiem, bol som taký, ale uvedomil som si, aký strašný som bol pokrytec, keď mojou najväčšou snahou bolo vlastne nakoniec všetkým dokázať, že tomu, čo je napísané rozumiem lepšie ako vy všetci ostatní a tak počúvajte práve mňa... A nie, nechcem sa už ďalej zožierať a trápiť s tým, prečo ma nikto vlastne nepočúva a prečo mi vlastne nikto neverí... No prečo asi? A prečo by aj mal?

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Tí ktorí dostanú z milosti spasenie ako dar, tak ten dar v žiadnom prípade nepopiera spravodlivosť Božiu. Rim 9:15 Lebo hovorí Mojžišovi: Zmilujem sa, nad kým sa zmilujem a zľutujem sa, nad kým sa zľutujem.

Ostatní dostanú spravodlivosť podľa skutkov.

Ako je vidieť, tak Boh sa zmiluje nad kým chce a činí spravodlivosť komu chce. Kto obviní Boha, že sa nad niekým zmiloval a zase niekoho súdi v spravodlivosti podľa skutkov? Boh predsa nestvoril bezbožnosť v ľudskom srdci.
Mil, no nehnevaj sa, ale toto si uz fakt prehnal. Stavias sa do pozicie vyslovene proti Bohu, ako satanista. Tu sa to vsetko konecne a jasne ukazalo. Ak je pravda ze toto Mojzis povedal, tak to bol klamar ktory chcel ovladat svoje hlupe stredoveke ovecky ktore sa bali vymyslenej magie nic viac. Ocividne nam Boh vravi, ze ta tvoja biblia je zla.

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa pavel »

To: Marek
Cit: Mňa moje vlastné svedomie usviedča a nedovolí mi namýšľať si, že ja už som spasený... A od teba nechcem počuť nič iné pavel, len prečo tebe vlastné svedomie dosvedčuje, že ty a práve ty už si v nebi...?
Život po obrátení sa, po oživujúcom zásahu Boha je vo veľa aspektoch odlišný od toho predchádzajúceho, no stále ho žijeme v tých istých fyzických telách, zväčša v tom istom prostredí ako dosiaľ, a na tomto svete, kde nemáme šancu sa vyhnúť pokušeniam a ani šancu im nepodľahnúť. Taký svätý človek na tomto svete ešte nebol a ani nebude, ak odhliadneme od osoby Krista v Jeho ľudskom tele.

Preto je prirodzené, že človek hreší. Avšak, ten ktorý nie je obrátený a tým aj spasený, žije podľa hodnôt nastavených spoločnosťou a komunitou v ktorej žije. Naopak ten, ktorý je obrátený a spasený žije vo svetle poznania absolútnej spravodlivosti, ktorú nemôže v tomto tele nikdy dodržať a naplniť.

Preto si každý deň, stokrát aj tisíckrát uvedomuje, v čom jeho spasenie spočíva. V Milosti, ktorú obdržal len zásluhou obete Syna, Pána Ježiša Krista na kríži. Aj keď je pravdou, že o spásu už nikdy prísť nemôže, je zároveň pravdou, že miera zodpovednosti pred Bohom je v takej rovine, že si vo svojej slobode nechce robiť čo by telo žiadalo hriešneho, ale chce žiť nazvime to príkladný život dieťaťa Božieho.

Istota spásy zo sebou prináša cez príslušnosť k Božej rodine, zodpovednosť, opätovanie lásky, vzťahu medzi otcom a dieťaťom, medzi Spasiteľom záchrancom a spaseným zachráneným.

Čo sa týka hriechu, ten u obráteného tlačí človeka na kolená, vyvoláva v ňom pokoru, potrebu hriech vyznávať, prosiť o odpustenie, jednoducho konať pokánie. Až potom sa v srdci rozlieva pocit istoty spásy... Je to nikdy nekončiaci proces, pokiaľ bude človek žiť tu a teraz.

Nečudujem sa, že prevažná väčšina ľudí istote spásy proste nerozumie. Sú natoľko pripútaní k svetu, že tento status považujú za bod, kedy sa človek stavia nad ostatných, kedy si ON, SPASENÝ JEDINEC, môže robiť čo chce a ešte sa aj povyšuje vo svojej pýche, aha ja už som za vodou. Opak je pravdou, nejde tu o povyšovanie, ide o to, že spasený jedinec vlastne len hovorí svojmu okoliu, pozrite, ja som spasený, Boh to deklaruje a v mojom živote vykonal. Poďte aj Vy k Nemu buďte aj vy spasení...

Aké sú reakcie na tieto výzvy? Vidíš sám. Človek má náboženstvá, kde všade nájdeš podmienky za akých môžeš MAŤ NÁDEJ, že hádam raz sa do neba dostaneš. RKC išla dokonca tak ďaleko, že vymyslela akúsi posmrtnú čistiareň ... Boh však zachraňuje na veky, a koho raz obživí a prijme do svojej rodiny, ten to má proste definitívne navždy... Nieje to jednoduché, zaprieť sám seba, vzdať sa istých životných výhod, prísť o väčšinu "dobrých" známych a milovaných osôb... ale stojí to za to.

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

pavel
Život po obrátení sa, po oživujúcom zásahu Boha je vo veľa aspektoch odlišný od toho predchádzajúceho, no stále ho žijeme v tých istých fyzických telách, zväčša v tom istom prostredí ako dosiaľ, a na tomto svete, kde nemáme šancu sa vyhnúť pokušeniam a ani šancu im nepodľahnúť. Taký svätý človek na tomto svete ešte nebol a ani nebude, ak odhliadneme od osoby Krista v Jeho ľudskom tele.

Preto je prirodzené, že človek hreší. Avšak, ten ktorý nie je obrátený a tým aj spasený, žije podľa hodnôt nastavených spoločnosťou a komunitou v ktorej žije. Naopak ten, ktorý je obrátený a spasený žije vo svetle poznania absolútnej spravodlivosti, ktorú nemôže v tomto tele nikdy dodržať a naplniť.

Preto si každý deň, stokrát aj tisíckrát uvedomuje, v čom jeho spasenie spočíva. V Milosti, ktorú obdržal len zásluhou obete Syna, Pána Ježiša Krista na kríži. Aj keď je pravdou, že o spásu už nikdy prísť nemôže, je zároveň pravdou, že miera zodpovednosti pred Bohom je v takej rovine, že si vo svojej slobode nechce robiť čo by telo žiadalo hriešneho, ale chce žiť nazvime to príkladný život dieťaťa Božieho.

Istota spásy zo sebou prináša cez príslušnosť k Božej rodine, zodpovednosť, opätovanie lásky, vzťahu medzi otcom a dieťaťom, medzi Spasiteľom záchrancom a spaseným zachráneným.

Čo sa týka hriechu, ten u obráteného tlačí človeka na kolená, vyvoláva v ňom pokoru, potrebu hriech vyznávať, prosiť o odpustenie, jednoducho konať pokánie. Až potom sa v srdci rozlieva pocit istoty spásy... Je to nikdy nekončiaci proces, pokiaľ bude človek žiť tu a teraz.

Nečudujem sa, že prevažná väčšina ľudí istote spásy proste nerozumie. Sú natoľko pripútaní k svetu, že tento status považujú za bod, kedy sa človek stavia nad ostatných, kedy si ON, SPASENÝ JEDINEC, môže robiť čo chce a ešte sa aj povyšuje vo svojej pýche, aha ja už som za vodou. Opak je pravdou, nejde tu o povyšovanie, ide o to, že spasený jedinec vlastne len hovorí svojmu okoliu, pozrite, ja som spasený, Boh to deklaruje a v mojom živote vykonal. Poďte aj Vy k Nemu buďte aj vy spasení...

Aké sú reakcie na tieto výzvy? Vidíš sám. Človek má náboženstvá, kde všade nájdeš podmienky za akých môžeš MAŤ NÁDEJ, že hádam raz sa do neba dostaneš. RKC išla dokonca tak ďaleko, že vymyslela akúsi posmrtnú čistiareň ... Boh však zachraňuje na veky, a koho raz obživí a prijme do svojej rodiny, ten to má proste definitívne navždy... Nieje to jednoduché, zaprieť sám seba, vzdať sa istých životných výhod, prísť o väčšinu "dobrých" známych a milovaných osôb... ale stojí to za to.

Pavel, toto je však tvoj výklad, ktorý po mnohých stránkach nekorešponduje s Bibliou. Môže byť dokonca veľmi zavádzajúci, tak strašne zavádzajúci, že ľudí privedie akurát do záhuby. Naviac všetko, čo si tu napísal, ja už dávno viem, lebo nejaký čas na fóre pôsobím a teda poznám tvoje učenie. A neprijímam ho. Možno robím chybu, možno sa mýlim, ale obávam sa, že tvoj výklad mnohých ľudí pripraví o skutočné poznanie a naplní ich falošnou vierou a ilúziou... Naviac učenie, ktoré zastávaš, zastávaš najmä preto, lebo ty sám si sa nikdy nedostal ďalej a preto si ani ty sám nedovidíš ďalej, ako na špičku svojho nosa... Zvláštne, že za celý čas si nepochopil ani tú jednu jedinú vec, že hriech je smrť a človek, ktorý hreší, sotva teda prešiel zo smrti do života. A preto človek, ktorý to tvrdí, je klamár a klame proti pravde... A otcom lži je satan... Lebo satan klamal od počiatku...

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa pavel »

No pekne si mi dal. Ale dobre, poďme teda k dôkazom, ktoré by potvrdzovali Tvoj výrok:

Pavel, toto je však tvoj výklad, ktorý po mnohých stránkach nekorešponduje s Bibliou.

Takže v čom nekorešponduje?

Napísať odpoveď