Kde to nájdem v Biblii, že je bezhriešna? Poprosím v Biblii, nie v záveroch koncilu a KKC. Ďakujem.Mária nie je najlepšiou orodovnicou, lebo oroduje za mŕtvych, ale preto, lebo je bezhriešna
Mária bezhriešna
- pavel
- Príspevky: 577
- Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
- Bydlisko: bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Mária bezhriešna
Napísal Simon:
Re: Mária bezhriešna
V Biblii stojí, že niekedy Mária zhrešila? Ak však neexistuje žiaden dôkaz o jej hriechu, potom majú katolíci plné právo hovoriť o Márii ako bezhriešnej, nijako sa neprečia Písmam a, naopak, dôkazné bremeno leží na odporcoch. Z anjelovho pozdravu vieme, že je milosti plná. Už som citoval Jakubové slová o moci príhovoru spravodlivého. Že Mária je spravodlivá, svedčí to, že Ježiš na jej príhovorol zmenil vodu na víno. Pripomínam ti, že podľa Biblie sú závery koncilu pre každého kresťana záväzné (viď. ten v Jeruzaleme).
Moja obľúbená pieseň: http://sk.gloria.tv/?media=295833
- pavel
- Príspevky: 577
- Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
- Bydlisko: bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mária bezhriešna
Ty nevieš, že každý človek splodený mužom je zaťažený dedičným hriechom? Myslíš si, že aj Mária bola splodená Duchom Svätým? Píše sa to niekde v Biblii?
Re: Mária bezhriešna
Jánovo evanjelium ju predstavuje ako „novú Evu", pretože Eva bola okrem Márie jediná žena, ktorá bola stvorená bez dedičného hriechu.
Lk 1:28 Anjel prišiel k nej a povedal: „Zdravas’, milosti plná, Pán s tebou.“
Byť „plná milosti" znamená byť bez hriechu. Tam, kde je hriech, nie je milosť. Mária bola od prvej chvíle svojho života uchránená od hriechu.
Lk 1:28 Anjel prišiel k nej a povedal: „Zdravas’, milosti plná, Pán s tebou.“
Byť „plná milosti" znamená byť bez hriechu. Tam, kde je hriech, nie je milosť. Mária bola od prvej chvíle svojho života uchránená od hriechu.
Moja obľúbená pieseň: http://sk.gloria.tv/?media=295833
- pavel
- Príspevky: 577
- Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
- Bydlisko: bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mária bezhriešna
No vidíš, a ja si to nemyslím, že byť plný milosti znamená byť bezhriešny. Iste, milosťou sme ospravedlňovaní, preto milosť potrebujeme, lebo sme hriešni a Milosťou sme ospravedlňovaní, je to dar, aby sa nikto nechválil svojimi skutkami. A dar sa dáva tomu, kto ho prijíma (Mária ho prijala). Prijala ho preto, lebo bola hriešna čo dokazujú nasledujúce verše.
Katolícky a ekumenický preklad uvádza Milosti plná, ale ostatné preklady, vrátane KJV uvádzajú, Milosťou obdarovaná. Napokon, plná či obdarovaná nevylučuje dar, ktorý dostala a prijala ho preto, lebo si svoju hriešnosť sama uvedomovala.
Ďalej sa v Lukášovi píše: 46 A Mária riekla: Moja duša zvelebuje Pána,
47 a môj duch plesá nad Bohom, mojím Spasiteľom
Teda Mária potrebovala Spasiteľa... ale ak by bola bezhriešna, načo by jej bol Spasiteľ ???
A kde ju to Ján predstavuje ako novú Evu?
Katolícky a ekumenický preklad uvádza Milosti plná, ale ostatné preklady, vrátane KJV uvádzajú, Milosťou obdarovaná. Napokon, plná či obdarovaná nevylučuje dar, ktorý dostala a prijala ho preto, lebo si svoju hriešnosť sama uvedomovala.
Ďalej sa v Lukášovi píše: 46 A Mária riekla: Moja duša zvelebuje Pána,
47 a môj duch plesá nad Bohom, mojím Spasiteľom
Teda Mária potrebovala Spasiteľa... ale ak by bola bezhriešna, načo by jej bol Spasiteľ ???
A kde ju to Ján predstavuje ako novú Evu?