Najlepšia kresťanská kniha desaťročia v USA 10.čásť

Aká je, čomu veríme, sila viery, pravosť viery
rudinec
Príspevky: 331
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 11:56

Najlepšia kresťanská kniha desaťročia v USA 10.čásť

Príspevok od používateľa rudinec »

PROROCTVÍ POKRAČUJE?
Existuje ještě nenápadnější a nebezpečnější víra. Dříve byla omezena na extrémní okraj Letničních a charismatických skupin - falešné učení, které jedná o tzv. "revelation knowledge" (znalost odhalování, prorokování) se začíná velmi rychle rozšiřovat církvemi. Dá se vysvětlit dvěma způsoby: l)Správné porozumění Písma nepřichází skrze výklad, ale skrze zjevení, (dané pouze vybraným jedincům). 2) Tito "proroci" dostávají "ongoing revelation" = pokračující odhalení, které doplňuje Bibli a musí být akceptováno církví jako "klíč k velikému hnutí Boha" (great move of God), které uvede Jeho království na zem.
Na příklad malá brožurka, která ohlašuje velikou konferenci pro pastory a vedoucí kongregací nedaleko Atlanty v Georgii, uvádí: "Co brzdí uvolnění Božího Ducha na zemi? Je to neochota církevních vůdců přijmout zjevenou znalost od Boha jak On pokračuje mluvit ke svému lidu".
(Atlanta 1986, National Conference at Chapel Hill Harvester Church. Speakers: Earl Paulk, Oral Robcrts, Jamie Buckingham. Larry Lea, Gary North, Tommy Reid. Luther Blackwell. John Meares).
Tato "nová zjevení, učení či doktríny, která - údajně - církve potřebují, přichází skrze třídu
proroků, kteří nemohou byt ani zkoumáni, ani posuzováni. (Earl Paulk. "Satan Unmasked“,1985).
A jelikož jakékoliv hodnocení či posuzování je nepřípustné, (Earl Paulk,"The Wounded Body of
Christ". 1985) pouze tito samozvaní proroci mohou rozhodnout kdo oni jsou, protože nikdo jiný
není kompetentní takový soud vyslovit. Toto nebezpečné a destruktivní učení odporuje Písmu
na několika místech, l Korint. 14:29 učí, že proroci musí být posuzováni, protože jinak by se
každá církev stala "hurá-slepě-za-vůdcem-kult
Všichni Křesťané by měli být jako Židé v Beroji (Berea), jak popisuje Písmo, Skutky 17:11, ze dvou důvodů: Získávat větší a větší znalost Bible a nebýt podveden falešnou doktrínou. Když i Pavlovo učení mělo být tímto způsobem posuzováno, je jasné že dnes musíme každopádně každého nového "proroka" srovnávat s Písmem! Lidé, kteří tak neučiní, nebudou se moci vymlouvat na neznalost pakliže přijmou falešné učení, ale jsou za to plně před Bohem odpovědní...
ZJEVENI SYNOVÉ BOZI a POZITIVNÍ VYZNANÍ.
(Manifest Sons of God & Positive Confession).
Akceptování "new revelation" dalo zrod rostoucímu hnutí v Křesťanství, které často používá výrazy jako "království", "dominium", "obnovení" (restoration), "rekonstrukce". Přesto že podobné ideje lze stopovat zpět až do osmnáctého století, dnešní exploze "kingdom/dominion" důrazu počala s hnutím "Latter Rains" (pozdní deště), které vyšlo ze zřejmého oživení (revival) v Kanadě 1948 a byl vyhlášený jako hereze, hnutím "Assemblies of God" (William W.Menzies, "Anointed To Serve: The Story of The Assemblies of God). Toto hnutí se dostalo ve známost názvem "Manifest Sons of God" pro jeho učení, že elitní skupina "překonatelů" která se bude vykazovat nesmrtelností, ovládne Zemi a zavede Boží království. Teprve potom se bude moci Kristus vrátit (ne aby "uchvátil" ty své, ale aby vládnul nad královstvím, které Mu darovali. Velmi důležitá část tohoto "scénária" je obnovení "pětídílného" duchovenstva, které bude zahrnovat apoštoly a proroky provádějící znamení a zázraky.
To je ovšem zcela logické dovršení "Positive Confession", i když většina přívrženců asi neporozuměla doposud těmto faktům. Pakliže Křesťan může "operovat na stejném stupni víry jako Bůh" (Charles Capps. "Autority In Three Worlds", 1980). " a mít ve skutečnosti schopnosti jako Bůh" (Kenneth Copeland, "Questions & Answers", 1986) a pakliže si můžeme sami napsat seznam požadavků (Hagin,"How To Write Your Own Ticket With God", 1979) "a můžeme mít vše co řekneme", (Hagin, "Words") potom bychom měli vyznat požehnání, uzdravení prosperitu a spásu pro celé lidstvo a založit Boží království hned teď! Dále, pakliže není v Boží vůli, aby byl Křesťan nemocný (Kenyon, "Healer" a "Two Kinds") v tom případě bychom měli ukázat naší nesmrtelnost už nyní a žít bez čekání na vzkříšení - a pochopitelně Rapture potom nedává smysl!
Vůdce jedné velké charismatické skupiny píše, "že všechny národy vplují" do království v poslední dny, protože "nemilosrdná" skupina "překonatelů", bez vzkříšení, se stane imunní vůči nemocem i hříchu a dokonce i smrti. (Bob Weiner, "Preparation of the Bride" - Maranatha
103

Campus Ministries).... Jiný autor píše: Můžete studovat knihy jak se dostat do nebe v tak zvané Rapture - jestli vás to vzrušuje - My chceme studovat Bibli abychom se naučili jak žít a milovat a jak přinést nebe na zemi. (David Ebaugh, "Monarch"). 1986)... "Slovo víry uchvátí jejich (překonatelů) srdce, vztáhnou ruce a uchopí jak Vzkříšení, tak i Život už v tomto životě", píše "Feast of the Tabernacles". "Pakliže tak neučiní, Kristus se nikdy na zem nevrátí". Slova napsaná sice v 1951, ale jsou stále "manifesto" hnutí. Publikace "Manifest Sons" v 1986 prohlašuje, že "víra v Rapture pomalu odumírá a že stále zvětšující se počet Křesťanů objevuje "Biblické New Age principy vládnutí zde na zemi".
RÁJ ZNOVU NABYTY??????
Úkolem Křesťanů, jak je nám řečeno je převzít vládu zpět od Satana (jako plnoprávní bozi tohoto světa, podle některých), a zrestaurovat planetu Zemi do nádherného ráje jakým byla, než Adam a Eva zhřešili. Avšak, člověk přece neztratil vládu "nad rybami moře,nad ptactvem ve vzduchu a nad každým živým tvorem na zemi". (Genese 1:26-28. Žalm 8:6). Mluvit o znovuzřízení dominia člověkem nedává vůbec žádný smysl!!! Problém neleží ve ztrátě vlády ale v jejím zneužití. Dominium nebylo také zamýšleno jako vláda jednoho člověka nad druhým, pouze nad tvory pod ním. Když ukazoval rozdíl mezi Jeho královstvím a královstvími tohoto světa a že vláda jako taková je daleko od cíle spásy, Ježíš připomněl svým učedníkům:
Vy dobře víte, že pohanští vládci nad nimi vládnou a mají nad nimi velikou autoritu. Ale mezi vámi tomu tak nebude - kdokoliv chce být mezi vámi velikým, ať se stane vaším služebníkem ... chce-li kdo být mezi vámi první, nechť se stane vaším otrokem. Právě tak Syn člověka nepřišel aby se mu posluhovalo, ale aby sloužil a dal život za mnohé".. Matouš 20:25-28...
Ježíš řekl Pilátovi: Moje království není z tohoto světa: kdyby bylo, potom by mojí služebníci bojovali.... ale moje království z tohoto světa není"...Jan 18:36.. Svým učedníkům - včetně nás -Ježíš říká:"Nejste z tohoto světa ale já jsem si vás ze světa vybral". Jan 15:16. A Bohu Otci mluví, ohledně Jeho učedníků -."Zjevil jsem Tvé jméno těm, které jsi mi z tohoto světa dal. Neprosím za svět, ale za ty, které jsi mi dal. ... Oni nejsou z tohoto světa, jako já z tohoto světa nejsem. A jak Ty jsi poslal mně do světa, tak já do světa posílám je". Jan 17:6,9,16,18... Byli jsme posláni do celého světa učit národy... Toto je známo jako "Great Comission" (Veliké Poslání) a zdá se být dokonale jasné, co měl Ježíš na mysli
NOVÝ KŘESŤANSKÝ PROGRAM PRO SVĚT???
Termín "Velké Poslání" dostal v naší době nový význam. Slyšíme jej, stále a stále na některých křesťanských rádiových a televizních programech a je i prezentován v některých křesťanských knihách a magazínech: Křesťanství je na té nejlepší cestě ovládnout svět! Je to pouze otázka zda sebereme dostatek peněz aby jsme mohli zdvoj - či ztrojnásobit počet televizních stanic, program,ů, satelitů - nasytit éter a organizovat dostatek konzervativních voličů, abychom dosadili do vedení vlády Křesťany..
Zatím co se máme snažit každou legální cestou abychom ovlivnili morální klima, pro dobro a zlepšit vládu, (pozn. překladatele.:Toto pochopitelně platí pro vládu v USA. V dnešní vládě České Republiky, není ani jeden skutečný Křesťan a výhled do budoucna je velmi skličující) nesmíme nikdy zapomenout že politické organizace a sociální akce nikdy "Velké Poslání" nesplní! Musíme si uvědomit, že "vyčištění společnosti" není náhradou za informaci o evangeliu Ježíše Krista!!!
Když se podíváte na roli Křesťanů ve vládnutí či změnění tohoto světa, vidíte Kristovo totální ticho vůči nenáviděnému Caesaru, zkorumpované a utlačující římské přítomnosti v Palestině a na druhé straně stálou a sžíravou kritiku náboženských vůdců Israele. On se zmínil o Caesaru pouze jednou: "Dejte tedy císaři věci, které jsou císaře, a Bohu to, co je Boží"... Jak Pavel, který svědčil pod přísahou poslušnosti k římským zákonům: (Nikdy jsem se neprohřešil ani proti zákonu Židů, ani proti chrámu, ani proti císaři". Skutky 25:8..
Petr vyzýval Křesťany aby byli "jako cizinci a poutníci" v tomto světě, podřídili se světským vládám a dávali příklad dobrých činů. Pavel to nakonec shrnuje: "Především prosím, aby se konaly modlitby prosby, přímluvy a děkování za všechny lidi, za krále a za ty, kteří vykonávají
104




autoritu, aby žili tichý a míruplný život, dobrý a poctivý. Protože to je dobré a přijatelné v očích Boha našeho Spasitele, který by chtěl, aby všichni lidé došli spásy a poznali pravdu "...
Přesto že Kristus ujistil své učedníky, že svět se k nim bude chovat tak, jako se choval k Němu, dnes se nabízí "pozitivní přístup" použitím vyzkoušených konceptů a principů pro vzrůst církví, který umožní aby se Křesťané stali dominantní silou ve společnosti. Ať se to zdá být jakkoliv přitažlivé, Bible nikdy takový cíl nestavěla a nikdy neslibovala. Jistě, o růst církví je třeba usilovat, ale to se stává často cílem samo o sobě - úspěch se počítá spíše podle kvantity a ne kvality. A naplnit kostely "Křesťany" jejichž cílem je stát se dominantní politickou silou, než volat lidi pro Krista - by bylo destruktivní skutečnému účelu Boha. Je tragické že pro rostoucí počet Křesťanů "zachránit ztracené", znamená převzít vládu nad světem!
Ironicky pojmenovaná Rapture "Útěk Boží helikoptérou" je v mnoha knihách pozměněny v jinou vizi: Nová vize uchvátila představu rostoucí armády voličů ... Nazývá se "Dominion". Po prvé v asi tak 300 letech rostoucí počet Křesťanů na sebe pohlíží jako na armádu na pochodu. Tato armáda poroste. Tato série knih pomůže tomu růstu. A armáda poroste do houževnatosti a vytrvalosti.... Autoři této série knih se rozhodli dát dohromady program světových záležitostí na pár století dopředu...
Voláme celou křesťanskou společnost k debatě... právě tak, jako kdysi Luther volal k debatě, když přibil svých 95 tezí na kostelní vrata, více než před 450 lety.... Máme-li pravdu co se týče obsahu naší agendy, získáme obětavé následovníky. Je možné, že to vyvolá transformaci, která by zastínila Reformaci.. ("The Biblical Blueprint Series", by George Grant, Gary North, Dennis T. Peacocke and Ray Sutton, 1986).
Člověk má pocit, že shánění voličů pro sociální transformaci je mnohem důležitější, než Křesťané kázající evangelium. Přesto, uvědomte si, Ježíš nikdy neslíbil, že svět bude dobyt Jeho zprávou milosti. Tím méně zamýšlel, aby zbraní Křesťanstva byla politicko/sociální akce. Ano, my máme mít zájem na pomáhání chudým, ale když budeme následovat příklad Ježíše Krista, naším primárním zájmem bude nabídnout jim evangelium Božího Syna. Bohužel, zájem o sociální spravedlnost se dostává do popředí a papež Jan Pavel II. ji prohlásil za styčný bod veškerého světového náboženství. Je to velmi nebezpečný návrh, presto však malá, ale vzrůstající skupina evangelických socialistů prosazuje podobny ekumenismus...
EVANGELIUM FALEŠNÉHO MÍRU.
Ranní Křesťané vyšli, aby "zvěstovali pokoj v Ježíši Kristu", místo "křižáckých výprav" za prosazení humanistického "míru". Jejich zpráva byla, že "máme mír s Bohem, skrze Ježíše Krista" (Římanům 5:1), protože On "dosáhl míru krví na kříži" (Kolos. 1:20). Tato jednoduchá zpráva, která přináší mír s Bohem do individuálních srdcí, je jedinou nadějí pro mír mezi národy; a přesto mnoho dobře mínících Křesťanů tuto zprávu odsunuli až na druhé místo v jejich úsilí v aktivistických programech za světový mír.
To je něco, co bylo zcela neznámé Kristovi nebo apoštolům. Sociální aktivismus se stal "větší misí", a má přinést "mír, lásku a bratrství" světu, KTERÝ JE STÁLE JEŠTĚ VE VÁLCE S BOHEM!!!! Je to jako nabídnout aspirin tam, kde je zapotřebí operace srdce! Nepřipojíme se k pokřiku světa za mír na bázi humanismu! Namísto toho bychom jako Jeremiáš, měli odmítnout falešné proroky kteří křičí" Mír, mír! tam, kde žádný mír není".Jeremiáš 6:14, 8:11...
Upřímní, dobře zamýšlející Křesťané jsou přemlouváni, aby se zapojili do této činnosti se všemi, kteří sdílí "společný sociální zájem" - ať už to jsou humanisté, Mormoni, Moonies... Křesťané by samozřejmě měli vždy stát pro spravedlnost, odmítat potraty, být proti vykořisťování chudých a bezbranných... Ale měli by tak konat jako Křesťané, Z BIBLICKÝCH DŮVODŮ a ne se spojovat s těmi, kteří sice bojují proti stejným zlům, ale zároveň odmítají jediné skutečné řešení: Smíření s Bohem skrze Ježíše Krista! Jak nám připomíná Schlossberg: Spojovat humanitární a křesťanské sociální hnutí je zcela neudržitelné! Tyto dva směry jsou v totálním rozporu jeden s druhým. (Schlossberg, "Idols").
Musíme být velmi opatrní, abychom nevzbuzovali smrtelně nebezpečné iluze, že je nějaká naděje na mír, skrze transformaci lidského srdce bez Krista! Kdyby svět byl - zdánlivě -
105

schopen vyřešit všechny své problémy, bez přijetí evangelia Ježíše Krista, byl by to největší ze všech podvodů a je to přesně to, o co se bude pokoušet Satan skrze Antikrista. Antikristovo království bude lákavým padělkem království Božího. Přesto že si to neuvědomují, ti kteří se zapojí - ať už jakkoliv upřímně - do humanistických pokusů sjednotit svět ve falešném míru, nerozšiřují Kristovu zprávu, ale vlastně napomáhají budoucímu "Případu Antikrist"...
Máme-li být biblickými křesťany, musí být - ve všem co děláme nebo říkáme - Boží Slovo naším vůdcem - i když tím budeme nepopulární!!!! Nemůžeme si dovolit dělat kompromisy když říkáme lidem zprávu, se kterou nás Ježíš poslal do světa. To jediné, co může lidi osvobodit ie pouze pravda! A je to právě ta pravda, kterou svět slyšet nechce! Účelem evangelia nebylo vysvobodit lidi z římské okupace, ale z mnohem horšího otroctví v hříchu a jeho věčného trestu. Israel nepochopil misi Mesiáše. Mysleli si, že je osvobodí od římského útlaku, když ve skutečnosti, ten skutečny nepřítel byl jejich srdcích: "Já", které muselo byt zapřeno! A je stejným omylem si představovat, že křesťanským úkolem je ovládnutí světa pro Krista - zatím co my máme ukazovat lidem Boží dar milosti skrze Ježíše Krista. Volat je ze světa, který je stejně již zcela odsouzený Božím souden, aby se stali občany nebes....
BEZNADĚJNÉ SCENARIO.
Dnešní svět má před sebou nesmírné problémy, zcela neznámé dřívějším generacím. Existují akutní sociální, ekonomické, zdravotní a politické problémy kritických rozměrů, které Křesťanství ignorovat nemůže. Nebyli jsme sice schopní jednat o nich v této knize, ale bylo poukázáno na biblické parametry. Na této kritické křižovatce v historii, musíme být velmi opatrní, aby naše chápání Božího Slova neztratilo věčnou, nebeskou perspektivu a nestalo se dočasným a pozemský ve své aplikaci.
Populární křesťanský autor, který tuto perspektivu ztratil, prohlašuje: Jedno ze základních témat Písma je, že spása vrátí člověka k jeho původnímu účelu. Na počátku stvořil Bůh člověka ke svému obrazu aby vládnul... Finálně, biblická spása vrací zpět podmínky které byly v Edenu, spraví osobní a sociální vztahy a požehná zemi ve všech sférách. Celá Země bude spasena a přeformována do Boží Zahrady... Obnova Ráje je to podstatný obraz spásy, kterou Kristus zaopatřil.(David Chilton, "Paradise Restored: a Biblical Theology of Dominion", 1985).
Takové učení vypadá atraktivně. Ale obnovení Edenu by sotva mohlo být řešením, protože to je právě to místo, kde lidstvo padlo a hřích začal. Když Adam s Evou tak uboze propadli při první zkoušce - nikdo široko daleko kolem - a pouze jeden zákon splnit - nejíst z jednoho stromu ... jaký" smysl by mělo znovuzřízení Ráje pro miliardy lidí žijících pod Desaterem a čelících pokušení, o jakém se Adamovi a Evě ani nezdálo? To nemůže byt v Božím plánu a kdyby tomu tak bylo. Křesťanství by nebylo schopné to uskutečnit!
BIBLICKÁ NADĚJE KŘESŤANSTVÍ.
Jak by se mohlo očekávat od Křesťanství^abv založilo království tím, že by ovládlo svět, KDYŽ TO NEMOHL UDĚLAT ANI BŮH, ANIŽ BY PORUŠIL SVOBODNOU LIDSKOU VŮLI???? Během své tisícileté vlády bude Kristus VIDITELNÉ vládnout nad světem v dokonalé spravedlnosti z Jerusalema a přinutí národy k míru. Satan bude zavřený v hluboké propasti aby nemohl svádět. Spravedlnost bude vykonávána okamžitě. Lev bude ležet s jehnětem, a poušť rozkvete jako zahrada. Celá země se bude podobat Zahradě v Edenu před Pádem. A přece, až po uplynutí tisíce let bude Satan na krátký čas propuštěn, miliony těch, kteří prožili Ráj a Kristovu dokonalou vládu po celý jejich život, budou oklamáni právě tak, jako Eva. Tito lidé se shromáždí ze všech koutů světa, aby válčili proti Kristovi a Jeho věrným v Jerusalemě! Tito vzbouřenci budou na věčnost vyhnáni z Boží přítomnosti Apo.20:7-10.
Tisíciletá Kristova vláda na zemi, spíše než Božím královstvím, bude konečným důkazem o nenapravitelné povaze lidského srdce. To pravé království, které "tělo a krev nemůže zdědit" l Korint 15:50 se vztahuje na srdce, do kterého byl Kristus přijmutý jako Pán a Spasitel a bude plně uskutečněno teprve v "nové remi a nové zemi" (Apokalypsa 21:1). Toto "věčné království" Žalm 145:13, a mír, který zavede "nebude konce" Isaiáš 9:6-7. A přesto milénium končí válkou. Ani dokonalé prostředí Edenu - kde ekologické, ekonomické, sociologické a politické problémy
106

zmizí - nejsou schopné vylepšit lidstvo! Na to si vzpomeňte, až opět uslyšíte teorie psychologie a sociologie a utopické sny....
Ježíš prohlásil, že to nejsou věci mimo člověka, ale to, co má člověk ve svém srdci - to je původcem zla. Jenom ti lidé, kteří tento fakt připustí a pokorně přiznají svou vinu, zavolají k Bohu o milost a přijmou Jeho lék v Kristu, takoví jsou očištěni a stanou se novým stvořením. Jenom ti mohou žít v novém Božím vesmíru. Vítězní Křesťané posadili na trůn Krista místo sebe, když Ho přijmuli vírou do svých srdcí.
Ano, Kristus se stal jejich životem (Koloským 3:3-4). Praktický důkaz této skutečnosti je ta skutečnost, že mají sílu žít pro druhé, místo pro sebe: "Copak to je půst, který si přeji? Otevřít okovy zla, rozvázat útisk, dát utlačovaným volnost, každé jho rozbít? Cožpak nemáš lámat chléb hladovému, přijímat do domu opuštěné, ty kteří jsou bez přístřeší? Vidíš-li r thého, obléknout ho, nebýt netečným k vlastní krvi? Isaiáš 58:6-7...
Daleko od toho, než aby byl vrácený do Adamových kvalit, člověk v Krista je zdaleka lepší, než cokoliv kdy byl první Adam. Ti v Kristu jsou částí nového stvoření pro které "staré pominulo, vše je nové" 2 Korint. 5:17..Naším primárním cílem není "obnovit zemi", ale povolávat lidstvo k občanství na "novém nebi a nové zemi". My víme, že nebesa a země, které existují nyní jsou odsouzeny do ohně v den soudu (2 Petr 3:10). Toto zničení dnešního vesmíru nemůžeme odmítnout jako "negaci". Naopak by to mělo motivovat Křesťany - právě jako Petra - k čistému životu: Když tedy toto všechno se rozplyne, jak čistě a zbožně musíte žít vy, kteří dychtivě očekáváte příchod Božího dne. ve kterém se nebesa roztaví v ohni a živly se rozpustí žárem. Podle Jeho slibu očekáváme nové nebe a novou zemi, kde přebývá spravedlnost...2 Petr 3:11-12...
ÚZKÁ BRANÁ DO NEBE.
Skutečnost že Křesťan už nepatří této zemi ale nebi, je hlavním učením Nového Zákona. Pavel píše, že Bůh nás "obdařil duchovním požehnáním v Kristu" (Efezským 1:3). Jako náš reprezentant, Kristus vešel na nebesa pro nás. Židům 6:19-20.. Ano, Pavel prohlašuje, že vlastně už sedíme "v nebeských místech v Ježíši Kristu". Efezským 2:6). Naše občanství je v nebi. Filip.3:20. Je to nebe, kam Kristus odešel usednout po pravici Boží, a je to z nebe, odkud Ho očekáváme při Rapture:
V domě mého Otce je mnoho příbytků - kdyby tomu tak nebylo, řekl bych vám. Odcházím, abych pro vás připravil místo. A pakliže jdu abych pro vás místo připravil, opět se vrátím přijmout vás k sobě, aby tam, kde jsem já. byli i vy".. Jan 14:2-3.
Sám Pán sestoupí z nebe a mrtví v Kristu vstanou nejdříve; potom my živí, kteří jsme zůstali, budeme s nimi uchváceni do vzduchu k setkání s Pánem a tak už navždy s Ním zůstaneme, l Tesal. 4:16-18.
Bible je daleko od tvrzení, že celý svět bude spasen. Naopak, drtivá většina lidstva Krista odmítne. Budeme schopní několik málo přesvědčit aby vešli "úzkou branou" do nebe. Kristus říká, že bude málo těch, kteří ji najdou. Dále učí, že jen málo bude spaseno a že Kristus se vrátí, aby nás v Rapture vzal k sobě dříve, nežli na Zemi padne Boží Soud....
Nevěříme, že by se Křesťanství stalo převládajícím věroukovým systémem na světě protože víme, že "zpráva kříže je bláznovstvím pro ty, kteří jdou do záhuby" (l Korint. l: 18). ji těch, kteří hynou, je drtivá většina: "Široká je brána a cesta, která vede do zkázy a je mnoho těch, kteří po ní jdou; protože úzká je brána a i cesta, která vede k životu a málo bude těch, kteří ji najdou" Matouš 7:13.
I když Pavel věděl, že většina lidí odmítne jeho zprávu, nic ho neodradilo od prohlašování Kristova evangelia; spíše to zvýšilo jeho odhodlání aby získal co mnoho nejvíce lidí. Ta láska, která zapříčinila že Kristus zemřel za ty, kteří Ho nenáviděli, odmítli a dokonce i za ty, kteří Ho ukřižovali, hnala Pavla k rozšiřování této zprávy do celého světa jeho doby (2 Korint.5:14) a k varování před věčnými následky odmítnutí Kristova daru. "Protože víme o hrůze Pána při Jeho soudu, přesvědčujeme lidi"..2 Korint. 5:11. Hnaný Kristovou láskou a soucitem pro ztracené, Pavel prohlásil: Všem jsem všechno, abych zachránil některé. A to všechno dělám kvůli evangeliu". l Korint.9:22-23.... My bychom měli udělat totéž! Přesto že apostásL před Kristovým návratem přijít musí a podvod a klam porostou a budou horší a horší, falešní proroci zvýší svůj počet a i vliv - není to omluvou pro skutečného Křesťana aby ztratil odvahu a nadšení pro záchranu
107

ztracených! Ježíšovo podobenství o "člověku, který nechal připravit velikou hostinu a pozval mnohé" Lukáš 14:16, poukazuje na to, že zároveň s apostásií posledních dnů, bude nejbohatší žeň v historii evangelizace: "Jdi rychle ven do města, do vesnic a přiveď chudé, mrzáky, chromé a slepé. Služebník odvětil: to vše jsem učinil - a ještě místo zbývá. Pán mu řekl: Jdi k cestám a keřům, přinuť je vejít, aby se můj dum zaplnil". Lukáš 14:21-23).
UDĚLAT ZÁKLADNÍ VOLBU.
Nebe bylo jak ta Veliká Naděje, kterou nám Kristus při svém odchodu zanechal, tak i nedílná část evangelia, které ranná církev hlásila. Kristus řekl.-"Neshromažďujte si poklady na zemi,,, ale ukládejte si je na nebi... protože, kde bude váš poklad, lam bude i vaše srdce".. Matouš 6:19-21.. Zatím co bychom měli ukázat opravdový zájem o zrestaurování ekologického celku, musíme si také uvědomit že každé řešení zemských problémů, které není postaveno na svrchovanosti Ježíše Krista a na jeho odpuštění hříchů, je pouze dočasné a nakonec vždy odsouzené k nezdaru. Pavel cituje jako evidenci nově nalezené víry Tesalonských "jejich činy víry, práce lásky a trpělivost naděje" a skutečnost, že se "obrátili k Bohu od svých bůžků, aby sloužili pravému živému Bohu" ale také, že "žijí v očekávání Příchodu Božího Syna z nebe", (l Tesalo 1:3:10) Jan nám připomíná důležitost očekávání Kristova bezprostředního návratu: A každý, kdo má v Něm tuto naději se očisťuje tak. jako On je čistý"... l Jan 3:3...
To skutečné srdce evangelia volá lidi, aby učinili volbu mezi zemí a nebem. Ježíš to řekl
jasně: Fv jste zdola, já jsem shůry: vy jste z tohoto světa, já z tohoto světa nejsem" Jan 8:23.. Pakliže neuvěříte že "Já jsem" (Boží jméno sdělené Mojžíšovi), zemřete ve svých hříších".. Jan 8:24.. To
místo, kam odcházel, jmenoval "dům mého Otce" Jeden ze známých puritánských autorů
poznamenal: Ten nejnebezpečnější omyl našich duší je přijmout stvoření za Boha a zemi za nebe.(Richard Baxter. "The Saint.s Everlasting Rest".. Schlossberg k tomu dodává moudrý komentář: "Je ironií, že ti, kteří hledají konečné hodnoty v příštím světě, jsou ti jediní, kteří jsou schopní udělat mnoho dobra v tomto světě."Schlossberg, "Idols").
Tím že se snaží činit dočasné řešení sociálních problémů, Křesťané otupují ostří evangelia a zakrývají Boží řešení věčné. Jejich pohled je obrácený na zem místo do nebe od nového vesmíru, který pouze Bůh může vytvořit, na nový svět, který lidé doufají, si vytvoří vlastním úsilím. Je to opět ta stejná forma "sebesmu" která je morem jak ve světě, tak i v dnešních církvích, jiná cesta jak se stát malými bohy. Obrací se od Boha v bláhové víře, že oni mají odpovědnost za něco, co pouze Bůh může udělat...
Je hrozně jednoduché se zamotat do "dobrého" případu, který ale není biblický! Nedá se dosti často připomínat, že my musíme porovnávat s Biblí všechno to, co i nejpopulárnější a zdánlivě nejúspěšnější křesťanští vedoucí, učitelé a kazatelé učí! Je povinností každého Křesťana stát pevně, bez kompromisu za pravdou, a mít na mysli slova apoštola Pavla: "Prohlašuj Slovo - ať vhod či nevhod, usvědčuj, domlouvej, napomínej v trpělivém vyučování. Přijde doba, kdy lidé nesnesou zdravé učení a budou si brát učitele, kteří budou učit to, co je jim příjemné".. 2 Timoteovi 4:2-4..
SPRÁVNÁ DOKTRÍNA A POCHOPENÍ.
Je mnoho takových, kteří se nazývají Křesťany, navštěvují křesťanské kostely ale popírají Krista svými životy. Jistě, nejdříve si musí uvědomit svůj egocentrismus a nedostatek zájmu o druhé. Ale řešení neleží v reformaci jejich životů. Takový pokus vytváří pokřešťanštěnou formu humanismu a může vyvolat pouze pocit viny, frustrace a nebo přesvědčení sebe-dokonalosti. Lidé, kteří konají sebe-oběti a sebe-zapření aby pomohli chudým a utlačovaným, se mohou stát farizejmi také tím, že se budou dívat svrchu na ty, kteří tak nečiní a budou pyšní na svou pokoru. Už jsme to jednou řekli: Kristus neučil sebepopření = "Já" stále na trůně, i když dává hodně z toho, co by samo mohlo vychutnat, ale zapření sebe sama (smrt "já") skrze kříž Ježíše Krista. Ježíš neřekl: "Pakliže se nezapřeš, nemůžeš být mým učedníkem", ale "Pakliže se nezapřeš, nevezmeš svůj kříž a nenásleduješ mně"... Bez kříže nikdy "Já" popřít nemůžeš!
Neméně důležité než jak žijeme naše životy, je také to, co věříme. Jak Schlossberg správně poznamenal: Akce se nedá oddělit od víry, která ji zdvihá... Není žádné hodnoty ve způsobu
108

kterým žijeme - ať už vypadá jakkoliv šlechetně - dokud naše životy nebudou založeny na pragmatismu ale na Boží pravdě.. Když Pavel připomíná Timoteovi příklad křesťanského života, zmiňuje se především o doktríně, která rozhodla o jeho životě: "Ty jsi znal plně mé učení, způsob života, účel, víru, trpělivost, lásku, mé utrpení. My žijeme tak jak věříme, ne jak říkáme, že věříme! Náš způsob života prozrazuje naší skutečnou víru a víra záleží na pochopení Toho, v jehož sliby my věříme!
A to je proč Bible dává důraz na porozumění. Bůh řekl:"Chce li se někdo chlubit, ať se chlubí v tom, že mně zná" Jerem. 9:24. Bůh chce, abychom porozuměli kdo On je: Nekonečný v lásce ale přesto spravedlivý. A my můžeme znát a milovat Boha jenom pro to kdo On je - ne pro to, jak si představujeme že je! Ježíš řekl: "Každému, který slyší slovo o království a nerozumí. Satan vezme to, co bylo zaseto"..
Jeden z největších problémů v Křesťanství dnes je povrchnost. Velmi často opomeneme zjistit zda ti, kteří se mají "rozhodnout pro Krista" plně rozumí rozhodnutí, které chceme aby udělali. Velmi často budujeme emociální klimax jako prostředek k přesvědčení lidí aby udělali "rozhodnutí". Jistě, není nic vadného v emoci, která doprovází realitu, ale musíme být opatrní, abychom nevyvolali závazek pro Krista, který je založený na emoci a ne na pochopení kdo On je, proč přišel, co od nás očekává.
Když Kristus povolal Saula z Tarsu aby kázal evangelium, poslal ho aby konal tři věci, které musíme dělat i my pakliže ti kterým svědčíme, mají být skutečně spasení: "Otevřít jejich oči aby se obrátili od tmy do světla, od pravomoci Satanovy k Bohu, a aby vírou ve mně obdrželi odpuštění hříchu a podíl mezi posvěcenými" Skutky 26:18.. Teprve potom, Kristus jasně Pavlovi říká, mohou ti, kteří slyší tu zprávu, "obdržet odpuštění hříchů a dědictví mezi těmi, kteří jsou posvěceni vírou, která je ve mně".. Důraz jde celým Písmem: pravda a porozumění. A tak Jan píše: Víme že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho pravého, že my jsme v tom pravém, v Jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Biih a věčný život. Děti. nehraňte se od model".. l Jan 5:20-21..
VIRA A POROZUMĚNÍ
Nedostatek tohoto nutného chápání byl asi problém s těmi, o kterých čteme: Jak promluvil ta slova, mnozí v Něho uvěřili" Jan 8:30. Přesto že uvěřili, jejich "víra" nebyla založena na jasném porozumění toho kdo On byl a proč přišel. Ve skutečnosti velmi odporovali té pravdě, kterou jim chtěl sdělit. Kristus musel říci: Ti Židé, kteří na něj uvěřili: "Proč mi nerozumíte? Je to proto že nemůžete slyšet mé slovo. Vy jste z vašeho otce ďábla, a jeho vůli konáte. On byl vrahem už od počátku a nikdy nestál v pravdě, protože v něm pravda není. Když mluví lež, mluví ze sebe, protože on je lhář a otcem lži. A protože vám říkám pravdu, nevěříte mi".. Jan 8:43-45..
Při jiné příležitosti "mnoho uvěřilo v Jeho jméno, když viděli ty zázraky "..Jan 2:23.. Na povrchu to zní dobře ale přesto "Ježíš se jim sám nesvěřoval, protože všechny znal a nepotřeboval aby Mu někdo dal svědectví o člověku, protože On dobře věděl co v člověku je.. Jan 2:23-25.. On věděl, že i když ty zázraky je přesvědčily že on je tím Mesiášem, nepochopili ten pravý důvod Jeho příchodu. Mohli být něco jako ti, kteří v Janu 6 Ho chtěli násilím korunovat na krále, aby je uzdravil a krmil - ale ne aby nad nimi vládnul!... Jako kontrast k těmto, se kterými se nechtěl Ježíš zavázat, začíná příští verš slovy: Mezi farizeji byl muž jménem Nikodém... Zde máme někoho kdo viděl tam, kde druzí neviděli. Nikodém byl přesvědčený o tom, že Ježíš byl "učitelem poslaným od Boha", který konal zázraky ne skrze "Belzebuba" jak druzí farizejové věřili, ale skrze Boží moc. Ale ani to nebylo postačující a my máme tu slavnou pasáž o "znovuzrození", jak tak Ježíš pomáhá Nikodémovi pochopit pravdu kterou musí znát, má-li se zachránit před Božím trestem. "Amen amen pravím ti. nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit království Boží... Co se narodilo z těla je tělo, co se narodilo z Ducha je duch... Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby žádný kdo v Něj věří nezahynul ale měl věčný život... Ten, který věří na Syna, má věčný život, kdo nevěří, život neuvidí, ale Boží hněv na něm spočívá... Jan 3:3,6, 16, 36....
Stát se Křesťanem nepřichází skrze nějakou povrchní víru v existenci historického Ježíše z Nazareta, který konal zázraky a učil ušlechtilé pravdy. . Stát se opravdovým Křesťanem vyžaduje přijmout Ježíše do svého života a srdce jako Pána a Spasitele a uvěřit, že zemřel za hříchy těch, kteří Ho přijmou a opětně vstal z mrtvých. A toto je to evangelium (dobrá novina) která, je-li skutečně uvěřena, změní člověku život. Pravá víra je založena na porozumění a
109


výsledkem je poslušnost. Skutky 6:7 učí, že "veliký načet knězi byl poslušný víry". Pavel kázal poslušnost k víře mezi všemi národy Římanům 1:5, 16:26 a varoval před soudem, který přijde
na všechny "kteří neznají Boha a nejsou poslušní evangelia Ježíše Krista". 2 Tesalonským, 1:8. A proto Ježíš řekl:"Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky: poznáte pravdu a ta pravda vás osvobodí".. Jan 8:31-32).
Tato svoboda není vytvořena sémantikou. Pokus zavést mír všem lidem prosazováním mytu "univerzálního bratrství" je odsouzeny k nezdaru skutečností že my si nejsme všichni bratři a proto zůstávají vážné rozdíly. Zásadním bodem je fakt, že žádné bratrství mezi lidmi neexistuie bez otcovství Boha! A Ježíš nás poučil že žádný člověk není Božím dítětem dokud se "znovu nenarodí" Božím Duchem do Boží rodiny. Do té doby, říká Ježíš, jsme děti ďábla a každý z nás odráží jeho zlý charakter v našem postoji vůči Bohu a lidem.
VÍRA, LASKÁ A POSLUŠNOST.
Kristus prohlásil, že ten, kdo se chce stát Jeho učedníkem, musí být disciplinovaný Jeho Slovem. To vyžaduje podřídit se Jeho vůli ve všech detailech života, dokonce Mu dovolit, aby nás v životě provedl nějakou tou zkouškou naší víry. Charles Colson nám připomíná: Poslušnost je počátkem křesťanského života. Poslušnost je zásadní pro skutečného Křesťana. Být poslušný vyžaduje odvahu a tu najdeme pouze v závislosti na Svatém Duchu. (Charles Colson. "The Role of the Church in Societ}". 1986).
V dnešních církvích je tendence zdůrazňovat jednotu na účet pravdy a mluvit nelaskavě o těch, kteří dávají důraz na doktrínu v boji o pravdu. Ti, kteří staví jednotu před pravdu a odmítají vytknout dnešní falešné hodnoty a povrchnost mezi Křesťany (a hlavně mezi charismatiky, kteří nejsou ochotní se vzdát falešného učení - nazývají to negativismem a trvají na tom, že jsme dnes v největším "oživením" (revival) v historii. Tito by si měli vzít poučení z proroctví, které bylo proneseno během slavného "Azusa Street" oživení v Los Angeles 1906:
V posledních dnech se stanou tři věci ve Velkém Pentacostal (Letničním) Hnutí. 1). Bude nadměrný důraz na sílu, a ne na spravedlnost. 2). bude nadměrný důraz na na chválu Bohu, ke kterému se už nemodlí 3). bude nadměrný důraz na dary Ducha, místo na Kristovu vládu
(Jimmy Swaggart. "The Pentecostal Way", 1986).
Keith Green varoval před člověkem vytvořenou jednotou, kterou si Bůh nepřeje, protože to není založené na svatosti a poslušnosti k Božímu Slovu. Pravda, neměli bychom se dohadovat o triviality - ale na druhé straně si musíme uvědomit, že Kristus vyžaduje poslušnost. Nemůžeme si dovolit brát na lehkou váhu poslušnost k Jeho nařízení, ale těžko budeme moci následovat Jeho Slovo, nebudeme-li se držet pravé doktríny!
Je pošetilost představovat si, že Ho můžeme milovat a uctívat bez znalosti a uposlechnutí Jeho Slova. Ježíš zcela vážně prohlásil: Pakliže mně kdo miluje, bude se držet mého slova. A můj Otec ho bude milovat, a my k němu přijdeme a uděláme si u něj domov. Kdo mně nemiluje, nedrží se mého slova"...]an 14:23-24.. Hledat od Boha požehnání je zcela biblické - ale zároveň musíme se řídit Jeho přikázáními, povzbuzovat jeden druhého k poslušnosti a bojovat poctivě za správnou doktrínu. Dobře si pamatujeme co řekl Samuel králi Saulovi: Vzpoura, (neposlušnost), je právě tak hříchem jako čarodějnictví! Neposlušnost stála Saula jak království, tak i jeho život. Saul ztratil svou pokoru a začal si myslet, že je někým. Už tak nějak zapomněl, že postavení krále dostal od Boha. "Když jsi byl ještě malým ve vlastních očích", připomíná Samuel, "Bůh tě pomazal na krále"..1 Samuel 15:17.. '
Saul se mylně domníval, že velká oběť všechno spraví. Dovedeme si snadno představit Boží pohrdání takovým postojem. Je matka, která je každým přehlížená a využívaná po celý rok. potěšena dárkem na Den Matek? Jistě že ne - takové otevřené pokrytectví je spíše urážkou. NIC Z TOHO, CO MŮŽEME BOHU DÁT. SE NEVYROVNÁ POSLUŠNOSTI!!! A láska, bez této vitální přísady, je pro Boha nepřijatelná! Nedostává se nám stability, síly a radosti v denním životě, nejsme-li ochotní se podřídit Jeho denní disciplíně. Jen poslušností k Jeho Slovu jsme utvářeni a formováni do vzoru, který On naplánoval, aby nás mohl použít pro svou slávu.
Je dobré si uvědomit, že jsme disciplinováni láskou pro naše dobro a že konečným cílem je dosáhnout poznání Toho, kdo láskou je. Jak kdysi Hugh Black pravil: Život je výchova v lásce,
110

ale ta výchova nebude kompletní, dokud se nenaučíme lásku věčnosti. Keith Grecn, "Unity, At What Price? The Divisiveness Of Truth", 1980). Jeho láska může mít vliv na náš život pouze když se pokorně, poslušně a radostně podřídíme Jeho vůli.
Někdo kdysi nádherně napsal: Až budu jednou stát před Kristovou Soudnou Stolicí (Berná)., a On mi ukáže plány, které pro mne měl - plán pro můj život tak jak měl byt, kdybych býval poslechnul Jeho radu. Až uvidím, jak jsem Ho tu blokoval, tam zastavil, když jsem se nechtěl podrobit. Bude v Jeho očích smutek? Smutek, i když vím, že mně i nadále miluje? On chtěl abych byl bohatý - a já zde stojím chudý, oloupen o všechno - kromě Jeho milosti. Zatím co mé vzpomínky běží jako štvaná zvěř po stezkách, na které se už vrátit nemohu, Pane těch roků, které ještě zbývají - vezmi mně, zlom a zformuj podle Tvé představy...
PRAVÁ CESTA K VÍTĚZSTVÍ.
To co Bůh může udělat v nás, je při nejmenším tak důležité jako to, co On může udělat skrze nás. Abychom byli zformováni podle Jeho vůle jak se tak skloníme před Jeho Majestátem v modlitbě, je mnohem důležitější nežli to, aby nám splnil každé naše přání! Vítězství, které Kristus dobyl nad Satanem, se uskutečnilo skrze Jeho podřízení se Otcově vůli: "Otče, je-li to Tvá vůle, odstraň tento pohár ode mne - avšak ne má. ale Tvá vůle ať se stane".. Půjdeme-li po té stejné cestě, zvítězíme. Takováto cesta k vítězství mate nejenom Satana, ale také upřímné Křesťany, kteří věří že Boží záměr se tak nějak nevydařil a že Jeho Církev by byla poražená, kdyby se Křesťané neuchopili vlády nad světem a nezřídili Jeho Království! Tito lidé nechápají to pravé vítězství.
Pro ty své, zničil Ježíš jak Satana tak i smrt tím, že dovolil svým nepřátelům, aby Ho zabili. "Mystérie všech mystérií: Nesmrtelný umírá" napsal Charles Wesley. Kristus zničil smrt a Satana tím, že zemřel: Že skrze smrt může porazit toho, kdo má moc smrti - to je, ďábla - a osvobodil ty. kteří strachem ze smrti byli v otroctví..Židům 2:14-15.. Jedna stará klasická křesťanská hymna to podává takto: Skrze slabost a porážku vyhrál On korunu slávy, své nepřátele pošlapal svými nohami tím, že sám byl pošlapán. Satanovu sílu oslabil, byl udělán Hříchem a tím hřích svrhnul. Sklonil se k hrobu, tím hrob zničil, a zabil smrt svou smrtí. (Black, "Friendship").
Je zcela mimo dosah našeho chápání, že rány zasazené ve vražedné nenávisti a opovržení vyjádřené trny, bičováním, hřeby a oštěp otevřely cestu krvi, která zachraňuje ty, kteří uvěří že Kristus za ně zemřel. Kdo se může dopátrat takové milosti! Žalmista zcela prorocky píše: Milosrdenství a věrnost se setkají, spravedlnost s mírem se políbí...Žalm 85:11 (10). Za zlo se odměnil dobrem, za nenávist vrátil lásku; a to ne z nějaké sentimentality, ale z čisté, neutuchající lásky, která bez vytáček uposlechla Otcovu vůli a tak uspokojila božskou spravedlnost...
Je to tato cesta kříže kterou my, Jeho učedníci musíme vzít, chceme-li Jeho učedníky být.. A to je možné pouze tehdy, když se Jeho láska probudí v našich srdcích. Na rozdíl od názoru světa je tato cesta kříže a sebe-popření v poznání Jeho vzkříšeného života, cestou nevýslovné radosti!.. Když popisuje tajemství toho vítězství nad "starým plazem, nazvaným Ďábel či Satan", Jan píše: Přemohli ho skrze krev Beránka a slovem jejich svědectví; a nemilovali své životy nad smrt".. Apokalypsa 12:11..
Vítězní Křesťané jsou ti, kteří získali takový pohled na ten kříž, že to zanechalo nesmazatelnou stopu na jejich srdcích a v jejich životech. Přemoženi ohromujícím poznáním skutečnosti, že Stvořitel tohoto vesmíru se stane člověkem, aby mohl nést na sobe plnou tíhu věčného trestu který zasloužili oni, jsou uchváceni Jeho božskou láskou. S radostí přiznají, že už nepatří svému "já" ale tomu, kdo je vykoupil svou krví. Tím byli také osvobozeni od svého vnitřního tyrana a od egocentrických starostí, které zaslepují lidi před radostí se vzdaní se Jemu. Jejich životy už nejsou jejich, ale patří Kristovi totálně a navždy. Tito jsou bezpeční pod Jeho péčí. Ten, který jim dal věčný život, už je nikdy nenechá zahynout.
Ta božská láska, která získala jejich srdce a transformovala jejich životy je tím neomylným znakem Jeho skutečných učedníků. "Podle toho všichni lidé poznají že jste mými učedníky," říká Ježíš, "budete-li milovat jeden druhého". Jan k tomu, z Boží inspirace dodal: Drazí, milujme jeden druhého, láskaje od Boha; a každý kdo miluje je zrozen z Boha a Boha zná"., l Jan 4:7...
111

Taková láska je popsaná jako "ovoce Ducha" Galackým 5:22.. Ježíš prohlásil: "Já jsem vinná réva. vy jste ratolesti. Ten který zůstává ve mně a já v něm, ten přinese mnoho ovoce; beze mne nemůžete udělat nic", Jan 15:5. Kristus je ten, který v nás vytváří to krásné ovoce "lásky, radosti, míru, trpělivosti, mírnosti, dobra, víry, pokory a střídmosti". Galackým 5:22-23.. Ratolest se nemusí starat o to zda prší či svítí slunce - stačí jen když je otevřená k toku života a plodnosti..
Bez tohoto jednoduchého pobývání v Kristu, "pravém vínu" volání po návratu k biblickému Křesťanství vyvolá pouze frustraci z neefektivní "samo-snahy" a dusící legalismus slov, bez síly Ducha. Člověk se může po celý svůj život snažit "ovládnout psané Slovo", zatím co to jediné potřebné (a funkční) je "být ovládnut živým Slovem", Kristem. Existuje jednoduchá víra v Boha, která osvobodí od "elegantní" a "kultivované" pošetilosti světa bez Boha. Existuje láska pro pravdu který se prohlubuje, jak tak meditujeme nad Slovem pravdy a nad Ním, kdo Pravdou je. A existuje božská prosperita a úspěch, které nejsou pouze dočasné, ale věčné, protože nejsou pozemské ale nebeské.
Žalmista sepsal tak nádhernými slovy to, co jsme se my snažili říci abychom povolali Křesťany zpět k biblickému Křesťanství:
"Šťastný je člověk, který se neřídí radami zlých a nejde po cestě hříšných, který nesedá ve společnosti posměvačů. Jeho radost je v Božím Zákoně - přemýšlí nad ním dnem i nocí. Ten bude jako strom rostoucí u vod řek. jako ten. který nese své ovoce v pravý čas: jeho listí neusychají a cokoliv koná se zdaří... Žalm 1:1-3...
Konec 21. 7.1997
Dave Hunt: Beyond Seduction
český- překlad. Přeložil Tony Uhlíř, Praha.

admin
Site Admin
Príspevky: 29
Dátum registrácie: Pi Okt 01, 2010 9:19

Re: Najlepšia kresťanská kniha desaťročia v USA 10.čásť

Príspevok od používateľa admin »

Poprosím Vás o ukončenie vkladania celých statí textu, ktorý je uvedený na inom portáli. Stačí výstižný text a odkaz na stránku, kde je text celý. Ďakujem

rudinec
Príspevky: 331
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 11:56

Re: Najlepšia kresťanská kniha desaťročia v USA 10.čásť

Príspevok od používateľa rudinec »

Ta kniha je len v mojom adresári ,nedá sa dať na ňu link.
Uvítal by som keby sa kniha dala na titulnú stranu kresťan info a na diskusnom fore by sa zrušila.

Ďakujem.

Napísať odpoveď