Čo s človekom,ktorý nepracuje s darom čo dostal od Boha?

Aká je, čomu veríme, sila viery, pravosť viery
rudinec
Príspevky: 331
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 11:56

Čo s človekom,ktorý nepracuje s darom čo dostal od Boha?

Príspevok od používateľa rudinec »

1 Peter 4:10 Každý, jako ktorý dostal dar milosti, tak si tým slúžte navzájom ako dobrí správcovia rôznej milosti Božej.

Takmer,každý kresťan je obdarovaný nejakým darom od Boha.Podľa tohoto výroku sme týmto darom
povinný slúžiť ostatným bratom a sestrám.Čo je potvrdené i v ďaľších výrokoch:

Rímskym 12:4 Lebo tak, ako máme v jednom tele mnohé údy, ale jako údy nemajú všetky toho istého úkonu,
5 tak aj my mnohí sme jedným telom v Kristovi, ale jednotlive jedni druhých údami.
6 A majúc rozdielne dary, podľa milosti, ktorá nám je daná, buď proroctvo, nech je v úmere s vierou;
7 buď službu, verný v službe; buď ten, kto učí, v učení;
8 buď kto napomína, v napomínaní; ten, kto sa sdieľa, v prostote; kto je predstavený, v pilnosti; kto činí milosrdenstvo, nech to robí veselou tvárou, ochotne.

Matúš 25:14
14 Lebo bude tak, ako čo istý človek, ktorý odchádzal na cestu, povolal svojich vlastných sluhov a odovzdal im svoj majetok.
15 A jednému dal päť hrivien, jednému dve a jednému jednu, každému podľa jeho vlastnej možnosti, a odcestoval.
16 A ten, ktorý dostal päť hrivien, odišiel hneď, zarábal nimi a vyrobil druhých päť hrivien;
17 podobne i ten, ktorý dostal dve, získal druhé dve.
18 Ale ten, ktorý dostal jednu, odišiel, vykopal jamu do zeme a skryl peniaze svojho pána.
19 Potom po dlhom čase prišiel pán tých sluhov a účtoval s nimi.
20 A pristúpil ten, ktorý bol dostal päť hrivien, a doniesol iných päť hrivien a povedal: Pane, päť hrivien si mi odovzdal, hľa, iných päť hrivien som získal nimi.
21 A jeho pán mu povedal: Dobre sluha, dobrý a verný, nad málom si bol verný, nad mnohom ťa ustanovím. Vojdi do radosti svojho pána!
22 A pristúpil aj ten, ktorý bol dostal dve hrivny, a povedal: Pane, dve hrivny si mi odovzdal; hľa, iné dve hrivny som získal nimi.
23 A jeho pán mu povedal: Dobre, sluha, dobrý a verný, nad málom si bol verný, nad mnohom ťa ustanovím. Vojdi do radosti svojho pána!
24 Potom pristúpil aj ten, ktorý bol dostal jednu hrivnu, a povedal: Pane, znal som ťa, že si prísny človek, ktorý žneš, kde si nesial, a shromažďuješ ztade, kde si nerozsypal,
25 a bojac sa odišiel som a skryl som tvoju hrivnu v zemi; hľa, tu máš, čo je tvoje.
26 A jeho pán odpovedal a riekol mu: Zlý sluha a lenivý, vedel si, že žnem, kde som nesial, a shromažďujem ztade, kde som nerozsypal.
27 Tak si mal hodiť moje peniaze peňazomencom, a ja prijdúc bol by som vzal svoje s úrokom.
28 Tedy vezmite od neho hrivnu a dajte tomu, ktorý má desať hrivien.
29 Lebo každému, kto má, bude dané, a bude mať hojnosť; ale od toho, kto nemá, bude vzaté i to, čo má.
30 A toho neužitočného sluhu vyhoďte do vonkajšej tmy! Tam bude plač a škrípanie zubami.

Všetci vieme,že s tomto podobenstve sa nejedná o skutočné peniaze,ale o dary,ktoré sme obdržali od Boha.
Ten, čo zakopal hrivnu neprinášal žiadne ovocie svojej viery.
Dôsledok je potvrdený aj v 15.kap.ev.Jána
Ja som ten pravý vinič, a môj Otec je vinár.
2 Každý letorast, ktorý nenesie na mne ovocia, odrezuje,…….

Tí čo hlásajú istotu spásy by sa mali poriadne zamyslieť nad tým o čom sa v podobenstve píše.
Človek,ktorý zakopal hrivnu je spasený, obdarovaný a nakoniec zatratený.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Čo s človekom,ktorý nepracuje s darom čo dostal od Boha?

Príspevok od používateľa mil »

rudinec napísal:Dôsledok je potvrdený aj v 15.kap.ev.Jána
Ja som ten pravý vinič, a môj Otec je vinár.
2 Každý letorast, ktorý nenesie na mne ovocia, odrezuje,…….

Tí čo hlásajú istotu spásy by sa mali poriadne zamyslieť nad tým o čom sa v podobenstve píše.
Človek,ktorý zakopal hrivnu je spasený, obdarovaný a nakoniec zatratený.
Tak mi teda vysvetlí, čo sa tým myslí pod pojmom - čistí - keď verš pokračuje týmto: "2Každý letorast, ktorý nenesie na mne ovocia, odrezuje, a každý, ktorý nesie ovocie, čistí, aby doniesol viacej ovocia 3Vy ste už čistí pre slovo, ktoré som vám hovoril." Aby som ti pomohol, tak ti uvediem verš - Ján 13:10–11 „Ježiš mu riekol: Ten, kto je umytý, nepotrebuje iného, len aby si umyl nohy, lebo je celý čistý. Aj vy ste čistí, ale nie všetci. Lebo znal svojho zradcu a preto povedal: Nie všetci ste čistí.“

V týchto podobenstvách, ktoré si spomenul sa hovorí o falošných kresťanoch, ktorí navonok si hovoria kresťania, no nimi nie sú. Máme tu príklad v Judášovi. V žiadnom prípade sa tu nehovorí o strate spasenia.

Ján 6:66 „Od tej chvíle odišli mnohí z jeho učeníkov nazad a nechodili viacej s ním“. A ktorí to vlastne boli? Predsa tí, ktorí nemali skutočnú vieru - Ján 6:64 „Ale sú niektorí z vás, ktorí neveria. Lebo Ježiš vedel hneď od počiatku, ktorí sú to tí, ktorí neveria, a kto je ten, ktorý ho zradí“

Teda Judáš skutočne veril, alebo neveril? Ak by skutočne veril, tak by urobil to čo urobil? Judáš stratil spasenie, alebo ho nikdy nemal?

Teda musíme rozlišovať dôležitú vec a to z akého pohľadu sa hovorí o spojení letorastov s Kristom, alebo kto je Božím dieťaťom. Z Božieho pohľadu, alebo z pohľadu človeka. Jasný prípad, čo sa týka nakoniec spálených letorastov je Judáš. Z pohľadu Boha je Judáš syn zatratenia - odrezaný letorast na spálenie. No pohľad človeka, teda učeníkov bol taký, že o tom nevedeli a pokladali ho za jedného z dvanástich, ktorým aj navonok bol. Nebol však skutočne spojený s Kristom skrze vieru. Teda nemohol stratiť spasenie, ktoré nemal.

Tak podobne to je v jednotlivý viditeľných cirkvách, cirkevných zboroch atd. Sú tam veriaci, neveriaci a falošní kresťania.
Boh vie, kto je aký letorast.

Donášanie ovocia, to nie sú len dobré skutky, ktoré majú byť samozrejmosťou, ale hlavne pevné zotrvávanie v Kristovi - v Jeho Slove až do konca. A to je znamením skutočnej viery v Ježiša Krista.

Tu vyvstáva otázka - ak je učeník spasený z milosti, skrze vieru v Slovo Ježiša Krista, tak takýto učeník môže nedonášať žiadne ovocie a môže byť odrezaný Bohom Otcom od Krista a tak večne zatratený? Toto ide proti všetkému, čo nás učí evanjelium a to o spasení z milosti skrze vieru - ospravedlnenie raz a navždy, Ján 5:24, Rim 5:9–10. Je nemysliteľné mať Ducha Kristovho ale neprinášať ovocie Ducha a skutky viery. A tak vidíme že tento pohľad je pohľadom človeka. Ak niekto síce prehlasuje, že je veriacim kresťanom, no pred Bohom ním v skutočnosti nie je a ani nebude, lebo v plnosti neuveril Slovám Ježiša Krista, tak je odrezaný a spálený - teda odsúdený. Pred ľuďmi síce vystupoval ako spojený letorast s Kristom, no pred Bohom ním nebol. On nestratil spasenie, lebo spasenie ani nemal a teda ani neniesol ovocie ducha a skutky viery.

Ak by sme prijali to, čo sa snažíš povedať svojím príspevkom, tak nám vyjde z toho niečo, čo protirečí evanjeliu Ježiša Krista - teda človek je spasený vierou v Ježiša Krista, ale ak nedonáša žiadne ovocie Ducha a skutky viery, tak Boh Otec ho odreže od Ježiša a je zatratený? Veď skutky viery a ovocie Ducha svedčia o viere, skrze ktorú sme spasení. Preto sa aj volajú takéto skutky - skutky viery, lebo sú neoddeliteľne spojené s vierou v evanjelium Ježiša Krista. Preto sa aj volá ovocie - ovocím Ducha, lebo rastie z Ducha Svätého, ktorého prijímame skutočnou vierou v Slovo Pravdy.
Ak niet skutočnej viery, tak niet ani skutkov viery ani ovocia Ducha. Preto takéto spojenie s Kristom je falošné a takéto letorasty sú spálené.


---------------------------

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Čo s človekom,ktorý nepracuje s darom čo dostal od Boha?

Príspevok od používateľa pavel »

Presne tak mil.

Nedá mi aby som nespomenul jeden dôležitý fakt. Istota spásy je fundamentom, základom evanjelia, pretože ako taká potvrdzuje pravdu, že obeť na kríži bola dostatočná, jedinečná a neopakovateľná. Každý kto popiera učenie evanjelia o istote spásy tým vlastne popiera Božiu všemohúcnosť, Kristovu obeť, a naopak tým vlastne hovorí, že spásu možno dosiahnuť vlastnou snahou... čo je výsmech do tváre toho, ktorý za nás, mňa, Teba, Jožka, Janku, Ferka, Johnyho a milióny iných obetoval svojho Syna, aby sme mali večný život.

A tak niektorí v duchu učenia svojich vodcov dnes a denne sprítomňujú (rozumej znova opakujú), Kristovu obeť, znova a znova Krista križujú, kupujú si odpustenie, snažia sa dostať po rebríku do neba s tým, že sa obracajú na všetkých okolo, len nie na Boha Krista, vlastne sa snažia dostať do neba zadnými dvierkami, lebo tie skrz Krista podľa nich asi ani neexistujú...

Paradoxom je, že nikto z ich vodcov im nevie povedať, koľko modlitieb ešte treba, koľko bohoslužieb vyslúžiť a zaplatiť, koľko odpustení vykúpiť z rúk kléru, nanajvýš sa dočkajú toho, že ich uistia, že aj keď nebudú úplne čistí (čo si niektorí môžu vysvetliť i tak, ž môžu veselo hrešiť ďalej), po smrti vojdú do čistiarne zvanej očistec a tam si (opäť oni sami), odpracujú, odtrpia tie skutky, ktoré už nedokázali zaplatiť...

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Čo s človekom,ktorý nepracuje s darom čo dostal od Boha?

Príspevok od používateľa mil »

Falošná nádej na spasenie – falošná bezpečnosť je postavená na spoliehaní sa na vlastné skutky – vlastnú spravodlivosť, na spoliehaní sa na príslušnosť k nejakej cirkvi a pod. Židia zdieľali vieru farizejov no Ježíš otriasa touto vierou farizejov, ktorá pozostáva z dodržiavania Zákona a z telesnej príslušnosti k Izraelu. Verili, že Božie Kráľovstvo je otvorené pre „Spravodlivých“ – teda pre tých, ktorí sú „Abrahámovým potomstvom podľa tela“, dodržiavajú Mojžišov Zákon aj tradície otcov. Ježiš touto vierou, nádejou - falošnou bezpečnosťou otriasa a hovorí, že na spásu je potrebné niečo viac, než len sa narodiť z tela - z matky a podľa tela - Abrahámové potomstvo: a to narodiť sa „zhora“, čiže z Boha, z Ducha. Až vtedy nastáva skutočné uvedomenie si spásy , ktorá je z milosti Božej skrze vieru. Preto skutky viery a ovocie Ducha nám nie sú na spasenie, lebo už sme spasení , ale slúžia na oslavu Boha. Svedčia pred Bohom o skutočnej viere.

Tak podobne ako u "Židov" je to aj s terajšími “kresťanmi“, ktorí sa viac spoliehajú na príslušnosť k nejakej cirkvi a to tak, ako sa Žid spoliehal na to, že ma Abraháma ako fyzického predka, že tam telesne patrí, má obriezku, dodržiava Mojžišov zákon a tradície otcov. Nemôžeme sa predsa spoliehať, že sme sa narodili do kresťanskej rodiny, patríme k nejakej viditeľnej cirkvi, že sme pokrstení , spoliehať sa na svoje skutky, na sviatosti a na kňazov, že nás privedú do večného života. To všetko je falošná nádej a bezpečnosť spasenia, ktorá ignoruje Boha.

Napísať odpoveď