Aby sme neskákali z témy do témy, poďme sa venovať jednotlivým učeniam RKC zvlášť.eucharistia a transsubstanciácia
krst (Mt 28,19), Eucharistia (Lk 22,19), pomazanie chorých (jak 5, 14), vyznanie hriechov (Jak 5, 16) a posvätenie kňažstva (1 Tim 4, 14). Katolícka cirkev je verná Božiemu slovu a vykonáva všetky tieto obrady. Ježiš učil, že manna bola predobrazom Eucharistie. Boh dával túto mannu, keď Izraeliti vyšli z Egypta (pozri Jn 6, 4 9 - 5 1 ) . Sám Ježiš už dávno pred Poslednou večerou vytvoril predobraz Eucharistie, keď rozmnožil chleby, aby nakŕmil zástupy. Vo svojom kázaní opakovane pripomínal scény hostiny. Rozhodol sa narodiť sa
v meste Betleheme (hebrejské slovo pre Dom chleba). V otvorenej predpovedi uviedol podrobnosti teológie o svojej prítomnosti v Eucharistii. Bola to jeho slávna reč o „chlebe života" (Jn 6, 2 6 - 5 8 ) . „Ja som živý chlieb, ktorý zostúpil z neba. Kto bude jesť z tohto chleba, bude žiť naveky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo za život sveta" (Jn 6, 51). Jeho telo je chlebom. Jeho krv je nápojom. To priamo súvisí s jeho slovami nad chlebom
a vínom pri Poslednej večeri: „Toto je moje telo... Toto je kalich mojej krvi" - presne toto prikázal svojim apoštolom opakovať. Je zaujímavé, že tí, ktorí obyčajne trvajú na doslovnom čítaní Biblie, budú rovnako trvať na tom, aby sa tieto úryvky vykladali len ako metafora. (Aj ja som na tom pred mnohými rokmi trval.) Ježiš však nepovažoval „chlieb" a „krv" a „telo" za metafory. Pri rozprávaní o chlebe života jeho reč poslucháčov šokovala. V gréčtine sú tieto slovesá ešte ostrejšie. Hovorí ľuďom, že musia „žuvať" alebo „hrýzť" jeho telo. Čím viac to ľudí znechucovalo, tým ostrejší a realistickejší bol Ježišov jazyk. „Keď to počuli jeho učeníci, mnohí z nich povedali: ,Tvrdá je to reč! Kto to môže počúvať?!'" (Jn 6, 60). To platí nielen o ľuďoch, ktorí sa zhromaždili v ten deň v Kafarnaume okolo Ježiša, ale tiež o mnohých kresťanoch v dejinách. Zdá sa čudné a nepravdepodobné, aby Boh prikázal veriacim jesť svoje telo a piť svoju krv. Prinajmenšom je čudné, aby predpisoval, že chlieb bude predmetom bohoslužby. Ale on to urobil. Kresťanov v ďalších pokoleniach rímski prenasledovatelia nespravodlivo obviňovali z kanibalizmu, ale kresťania nepopreli Ježišovu telesnú prítomnosť v Eucharistii. Katolíkov aj dnes obviňujú iní kresťania, ale stojíme za
jednoznačnými slovami Nového zákona. „Ježiš vedel sám od seba, že jeho učeníci na to šomrú, a opýtal sa ich: ,Toto vás pohoršuje?'" (Jn 6, 61). Potom hovoril, že „telo nič neosoží", ale ani to nezmäkčuje jeho realistický jazyk, pretože tu nehovoril o svojom tele - jeho telo nám určite osožilo pre spásu! Ježiš nám nenechal zadné dvierka. Katolíci musia so svätým Petrom odpovedať: „Pane, a ku komu by sme išli? Ty máš slová večného života" (Jn 6, 68). Počujeme tie „slová života" - a sú stelesnené ako chlieb života -pri každej svätej omši, na ktorej sa zúčastňujeme.
Hore je citované Simonovo chápanie správnosti učenia o Premenení oplátky v mäso Ježiša a vína v krv Ježiša.
Ide o pomerne nové učenie, ktoré bolo prvýkrát nadekrétované Innocentom III. až v roku 1215 na IV. lateránskom koncile na protest dómskeho kňaza Berengára z Toursu, ktorý popieral fyzickú prítomnosť Krista v Eucharistii a žiadal návrat k prvotným zvykom cirkvi. Takže nejde o žiadne pôvodné učenie od čias apoštolov.
Iste, Pán Ježiš povedal, toto je moje telo, toto je moja krv ... a taktiež povedal, Ja som dvere, ja som cesta... Považoval Ho niekto od tej doby za dvere či cestu? Pán Ježíš nemohol byť predsa tým chlebom, keď ho sám v rukách lámal.
Keby sme sa v intenciách uvedených citátov chceli postaviť na bázu stredovekého katolicizmu, museli by sme začať stavať drevené brány a kňazi by ich premieňali na živého Krista, aby mohli veriaci skrze ne vchádzať a byť spasení.
V jednom kostole v Amerike uschovali premenené a nespotrebované hostie v oltárnom priestore. Na druhý deň zistil, že sa k nim dostal potkan a časť z nich zožral. To zasiahlo kňaza Chiniqui natoľko, že konvertoval do presbyteriánskej cirkvi so slovami: "Nebudem viacej kňazom boha, ktorého môže stvoriť vlastnými rukami človek a zožrať potkan!"
Mimochodom, všetkým odporúčam i stránku Obrátený katolík, kde sú dopodrobna rozpory vysvetľované bývalým členom RKC. http://obratenykatolik.sk/