Teória o dvoch peklách. Jedno je prítomné teraz do doby než príde Tisícročné kráľovstvo. Nuž aj tak je mi trošku proti srti tvrdenie, že peklo sa už v súčasnosti nachádza v zemi. Ide totiž o miesto, ke podľa (opäť teoretických ale zrejme reálnych) výpočtov už dnes prebývajú miliardy ľudí. (Výpočet sa odvíja od toho, ako charakterizoval počet spasených sám Pán Ježíš v slovách o úzkej a širokej ceste, triezvy odhad je, že spasenýc je len 20% zo všetkých ľudí, ktorí do teraz žili a ktorí ešte žiť budú).
Terajšie peklo, citujem zo stránky
www.krestan.info:
V dobách SZ a v dňoch pozemskej Pánovej služby tieto duše odchádzali do „šeolu“ (hebrejsky), „hádesu“ (grécky). Tam prichádzali všetci, bez rozdielu, či boli spasení alebo nie. Poznali sme tiež, že toto miesto bolo rozdelené na dve oddelenia. Na „lono Abrahámovo“ a „miesto trápenia“. Medzi týmito miestami bola priepasť, aby nemohli jedni prejsť k druhým. Tak o tom hovoril Pán Ježiš Kristus. Ďalej sme si ukázali v Písmach, že od Pánovho vzkriesenia a povýšenia nezostali spravodliví, teda spasení v oddelení pre nich určenom, ale boli prenesení do tretieho neba, do raja, ktoré síce nieje konečným miestom príslušníkov Cirkvi Pánovej, no sú v Božej prítomnosti. Táto zmena nastala pri vzkriesení a vstúpení Pána na nebesia, kedy zo sebou vzal duchov „zajatých“. Od toho okamihu zostalo oddelenie „hádesu“ pre spravodlivých prázdne. Tí, ktorí zomierajú s Pánom, spasení, idú bezprostredne po svojej fyzickej smrti do Božej prítomnosti, do raja, či tretieho neba.
Miesto pobytu bezbožných, neospravedlnených zostalo nezrušené. Nespravodliví po svojej smrti idú do „hádesu“, na miesto „trápenia“, rovnako ako za dôb Starého zákona a za dní Pánovej služby na zemi. Dôkaz o tom nachádzame nepriamo aj v Zjavení Jána 20:13. Terajšie „peklo“, „hádes“ bude ich príbytkom do doby, kým spravodliví spasení i nespravodliví nespasení nedostanú svoje nové vzkriesené telá, v ktorých sa postavia pred súd, kde budú odsúdení podľa spravodlivosti Božej.
Práve tak ako existuje terajší raj, ktorý prijíma spravodlivých, spasených zosnulých, kým nebudú odetí do svojho vzkrieseného tela, tak existuje peklo, ktoré prijíma nespravodlivých, nespasených, kým nebudú stáť pred súdom. Biblia presne rozlišuje medzi týmito miestami, medzi terajším a budúcim nebom, medzi terajším a budúcim peklom. Terajšie „peklo“ je uvedené ako „hádes“. Do vzkriesenia Pána a vzatia „zajatých spasených“ so sebou, bol hádes miestom pre nespasených aj pre spasených. Po vzkriesení, v hádese zostali iba nespasení. Nie je to ale konečné peklo, ktoré sa označuje ako „gehenna“.
Konečné peklo citujem (opäť svoj vlastný text zo stránky
www.krestan.info)
Gehenna, alebo „ohnivé jazero“. Konečné peklo nie je doteraz lokalizované, zatiaľ je prázdne. Prví, kto budú do neho vhodení, budú „šelma a falošný prorok“. /Zjav Jan 19:20/ Satan a jeho anjeli budú do neho uvrhnutí o tisíc rokov neskôr. /Zjav. Jan 20:10/ Po nich budú nasledovať všetci tí, ktorí prídu z hádesu pred súdnu stolicu a ich mená nebudú nájdené v knihe života. /Zjav. Jan 20:12-15/ Pán Ježiš používal pre konečné peklo výraz „gehenna“.
Toto slovo vzniklo z hebrejského „ge-hinnom“, má priamu súvislosť s údolím Hinnom, ktoré sa nachádzalo na južnej strane Jeruzaléma. V tejto doline bol malý vŕšok „tofet“. Za čias Izaiáša a Jeremiáša tam jeruzalemskí obyvatelia upaľovali svojich synov a dcéry, ako obeti Molochovi . /Jer. 7:31; 2Kráľ 23:10/ Počas služby nášho Pána sa v Hinnomskom údolí spaľoval odpad z mesta spoločne s mŕtvymi telami zločincov. Toto miesto horelo pochopiteľne z hygienických dôvodov nepretržitým ohňom. Zbytky tiel a organického odpadu boli živnou pôdou pre červy. Pán Ježiš použil toto miesto ako obrazný príklad pekla, ohnivého jazera. Preto čítame o pekle: „kde ich červ nezomiera, a oheň nehasne“. /Mar 9:43-48/.
Písma ďalej popisujú peklo, ako miesto ohňa. Nakoľko sú tieto plamene reálne? V Novom Zákone je viac ako dvadsať poukazov na plamene pekla a nikde ani zmienka o tom, že by tieto neboli skutočné. Pozrime sa najskôr na to, kde by peklo mohlo byť. Konečná lokalizácia pekla nemôže byť na zemi z dvoch dôvodov. Po prvé. Počas tisícročného kráľovstva, kedy bude vládnuť Pán na zemi, sa už v ohnivom jazere nachádza šelma a falošný prorok. Teda v tom čase už niekde toto jazero s patričnou veľkosťou musí jestvovať. Keďže sme prišli k reálnemu číslu spasených ľudí, takým istým spôsobom môžeme odhadnúť počet nespasených. Kde je teda miesto, kde sa zmestí 80 miliárd ľudí? Na zemi určite nie. Po druhé. V 2Peter 3:13 sa píše o tejto zemi ako o mieste, kde bude prebývať spravodlivosť. Teda vylučuje prítomnosť nespravodlivých. Tým nám Písmo naznačuje, že peklo, by mohlo byť niekde vo vesmíre. Ježiš hovorí v Mat 8:12 o vyvrhnutí do tmy. Ten istý slovný zvrat nájdeme aj v Mat 22:13, 25:26-30. Juda 13 píše o bludných hviezdach s mrákavou tmy, podobne ako 2Peter 2:17. Dalo by sa teda uvažovať o tom, že odsúdení zatratenci budú na mieste ďaleko od Božej Slávy a Lásky, Jeho prítomnosti. Je celkom reálne, že „gehenna“, sa bude nachádzať na vzdialenej hviezde. Hviezda je presne tým, čo sa dá nazvať „jazerom ohňa“. Existujú hviezdy, ktoré aj keď horia, nevydávajú žiadnu žiaru v nám viditeľnom spektre, takže je tu možnosť ohňa i tmy. Samozrejme, toto je iba úvaha. Nech už veríme, že plamene pekelného ohňa budú tak reálne ako ho poznáme dnes, alebo iba symbolické, vždy predstavujú utrpenie. Sú faktom odplaty za hriech zatrateným v konečnom pekle. Výraz „plač a škrípanie zubami“, nachádzame v NZ sedemkrát. Mat 8:12; 13:42, 50; 22:13; 24:51; 25:30; Luk 13:28.