Pražské Jezuliatko

Čo nám Boh zjavil v Biblii a aká je situácia dnes
Slavka
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Št Jan 27, 2011 10:12

Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa Slavka »

Náhodou som na nete natrafila na polemiku ohladne poklony sučasneho papeža Pražskému Jezuliatku. Napišem to, ako to cítim ja. Pražské Jezuliatko na mňa zapôsobilo veľmi pozitívne. Predtým som o nej nič nepočula. Ak si uctievam Pražské Jezuliatko, neucievam si sošku, nemodlím sa a neklaniam sa soške. Klaniam sa malému Jezuliatku, ktoré sa narodilo, modlím sa k žehnajúcemu dieťaťu, ktoré nám dáva. Je úžasné, že je to malé mimino a dáva. Žehná nás. Všetci sa modlíme zväčša k Ježišovi ako dospelému človeku a Bohu (myslím, že väčšina z nás má pri modlitbe určitú oklieštenú predstavu Boha). Ale Boh je nepredstaviteľný naším "kuracím rozumom" a je práve výborné, že v dieťati máme jednu z miliónrakých podôb Boha. Ak sa klaniame Bohu v našich srdciach (a môžeme sa pritom pokloniť aj soške) nejde o modlárstvo. Ak prinesiem z úprimného srdca kvet pod obraz Panny Márie je to modlárstvo? Podla mna nie. Takto to chápem ja. Hranica medzi modlárstvom a skutočnou poklonou Bohu je v každom z nás.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa mil »

Ak chceš poznať, čo si o tom myslí Boh, tak hľadať paralelu medzi vyvoleným izraelským národom a kresťanstvom. Je to ten istý Boh, ktorý hovoril skrze prorokov k izraelskému národu a je to ten istý Boh ktorý skrze Krista prehovoril k nám.

Tak ako izraelský národ nevydržali pár dní, kým bol Mojžíš preč, a urobili si zlaté teľa, tak je to aj z mnohými takzvanými "kresťanmi" ktorí nevydržali do príchodu Pána a narobili si tisícky sôch, obrazov, relikvií aby ich uctievali. Pritom sú schopní tvrdiť, že sa neklaňajú soške ale tomu koho predstavuje. To isté tvrdil aj izraelský národ, ktorý si vyrobil zlaté teľa, ktoré predstavovalo Boha. No čo na to Boh? Chcel ich celkom vyhladiť.

--------------------------------------

Môžeš si všimnúť predobraz porušenia Izraela modlárstvom s porušením takzv. "kresťanov". Je to podobné a preto aj hnev Boží bude podobný ak nie väčší nad tými, čo toto robia.

To zlaté teľa vyšlo z tradície uctievania boha z Egypta. Je to predobraz takzv. "kresťanskej" tradície, ktorá je tiež zmiešaná s pohanstvom a to tak, ako zlaté teľa s uctievaním Boha u Izraelaského národa. To zmiešanie je porušenosť. Potrebovali niečo vidieť pri uctievaní Boha a pozerať sa na to vlastnými očami. Izraelský národ bol v Egypte vystavený a ovplyvnený pohanskými praktikami tejto spoločnosti. Tak podobne aj kresťanstvo. Oni chceli veľa viditeľných bohov, presne tak ako takzv. "kresťanom" nestačí Kristus a chce uctievať všetko možné aj nemožné, viditeľné aj neviditeľné. Mali želania pre rôznych bohov, aby im obstarávali každý z nich ich rozdielne potreby, osobné rozmary a poskytli pocit bezpečia. Tak podobne „kresťan“ zbožňuje fyzické sochy svätých ( Márie, Krista, apoštolov atd.)a vytvorí si obraz, ktorý predstavuje človeka, a vylieva pri tej podobe emócie tak, ako by to bol sám živý Boh. Podobne ako si vytvoril Izrael vizuálnu náhradu Boha, ktorý ich vyviedol z Egypta.

Toto je ohavné v očiach Božích. Pre takéto praktiky preto trestal Boh vyvolený národ a chcel ho vyhladiť a o koľko viac sa ujde tým, ktorí berú Božie meno nadarmo, opovrhli Milosťou Božou a utiekali sa k pohanským praktikám uctievania? Táto túžba je hlboko zakorenená v telesnom človeku, ktorý myslí telesne podľa hesla verím len v to čo vidím, alebo skôr ak to čo nevidím, urobím tak, aby som to videl. A tak si spravia obrazy a sochy, aby skrze nich uctievali Boha.


A takýto je súd Boží nad tými, čo toto robia.

Amos:5 21Nenávidím, zavrhol som vaše sviatky a nezavoniam vašich slávnostných shromaždení. 22Lebo ak mi aj budete obetovať zápalné obeti a svoje obilné dary obetné, nebudú mi príjemné, a na pokojné obeti vášho vykŕmeného dobytka nepozriem. 23Odstráň odo mňa hukot svojich piesní, ani hudbu tvojich hárf nechcem počuť. 24A tak nech sa valí súd ako vody a spravedlivosť ako nevysychajúci potok mocný. 25Či ste mi doniesli bitné obeti alebo obilný dar obetný na púšti za štyridsať rokov, dome Izraelov? 26Ale ste nosili stán svojho Molocha a Kijjúna, svoje obrazy, hviezdu svojho boha, ktoré ste si pripravili. 27Preto vás prestehujem za Damašek, hovorí ten, ktorého meno je Hospodin, Bôh Zástupov.

Na Izraelskom národe je vidieť histótiu kresťanstva. A tak porozmýšľajte, kde by ste sa vtedy začlenili. K tej časti Izraelského národa, ktorí popudzovali Boha a narobili si rôzne sochy a obrazy, alebo k tým čo sa držia Slova Božieho a preto vošli do zasľúbenej zeme. Pretože len časť z izraelského národa vošla do zasľúbenej zeme pre to, čo robili. Tí čo to robili nepatrili k Božiemu ľudu.

Používateľov profilový obrázok
Vlkodlak
Príspevky: 54
Dátum registrácie: Št Okt 07, 2010 19:04

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa Vlkodlak »

mil napísal:Ak chceš poznať, čo si o tom myslí Boh ...
Uff mil, dosť trúfalé, nemyslíš ?

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa pavel »

Vlkodlak napísal:
mil napísal:Ak chceš poznať, čo si o tom myslí Boh ...
Uff mil, dosť trúfalé, nemyslíš ?
Ale pravdivé...

ametyst
Príspevky: 12
Dátum registrácie: Ut Jan 18, 2011 19:53

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa ametyst »

Všetko čo postihlo Izraelcov súženia, prenasledovania, vojny bolo následkom modloslužby a odpadnutia od Boha .


Rímsko-katolícky preklad » Kniha Exodus » Kapitola 20
1
Potom Boh hovoril všetky tieto slová:
2
"Ja som Pán, tvoj Boh, ktorý ťa vyviedol z egyptskej krajiny, z domu otroctva.
3
Nebudeš mať iných bohov okrem mňa!
4
Neurobíš si modlu, ani nijakú podobu toho, čo je hore na nebi, dolu na zemi alebo vo vode pod zemou!
5
Nebudeš sa im klaňať, ani ich uctievať, lebo ja, Pán, tvoj Boh, som žiarlivý Boh, ktorý tresce neprávosti otcov na deťoch do tretieho a štvrtého pokolenia u tých, čo ma nenávidia,
6
milosrdenstvo však preukazuje až do tisíceho pokolenia tým, čo ma milujú a zachovávajú moje príkazy.


Ježiš ďalej v evanj. Mat. hovorí Mt.5.18
18
Veru, hovorím vám: Kým sa nepominie nebo a zem, nepominie sa ani jediné písmeno, ani jediná čiarka zo Zákona, kým sa všetko nesplní.
19
Kto by teda zrušil jediné z týchto prikázaní, čo aj najmenšie, a tak by učil ľudí, bude v Nebeskom kráľovstve najmenší. Ale kto ich zachová a tak bude aj učiť, ten bude v nebeskom kráľovstve veľký.

Ježiš zmenil iba prikázanie o sobote, keď povedal ,že Syn človeka je Pánom soboty Mt.12.7

8
Syn človeka je pánom aj nad sobotou."

čo ďalej potvrdil aj Pavol v liste rim.14.5

5
Lebo niekto robí rozdiel medzi dňom a dňom, iný nerozlišuje dni; len nech je každý úplne presvedčený o svojom.
6
Kto zachováva deň, zachováva ho kvôli Pánovi; kto je, je kvôli Pánovi; veď vzdáva vďaky Bohu; a kto neje, neje kvôli Pánovi a vzdáva vďaky Bohu.
7
Nik z nás totiž nežije pre seba a nik pre seba neumiera;
8
lebo či žijeme, žijeme Pánovi, či umierame, umierame Pánovi. Či teda žijeme alebo umierame, patríme Pánovi.


o modlách píše aj
izaiáš 44.9

9
Tvorcovia modiel sú ničomní všetci a ich miláčikovia neprospejú. Ich svedkovia nič nevidia a nič nezvedia, aby sa zahanbili.
10
Kto urobil boha a ulial sochu, aby mu neprospela?
11
Hľa, všetci jeho stúpenci sú v hanbe a umelci, tí sú iba z ľudí. Nech sa zídu všetci, nech sa postavia, budú sa triasť a hanbiť zároveň.
12
Majster železa ostrí dláto a pracuje uhlím, stvárňuje kladivami, utvára svojím mocným ramenom. Ak vyhladne, vysilí sa, ak nepije vodu, omdlie.
13
Majster dreva rozťahuje mieru a zakresľuje rydlom, vypracúva kresačkou a obkresľuje kružidlom; i urobí z toho obraz muža, ako skvost človeka, čo má bývať v dome.
14
Vytne si cédre, vezme haštru a dub, vyberie si v stromoví hory; zasadí sosnu, aby vzrastala dažďom.
15
A bude človeku na palivo, vezme z neho a zohreje sa, áno, zapáli a napečie chleba, aj boha z neho spraví a klania sa mu, urobí modlu a korí sa jej.
16
Polovičku spáli v ohni, pri polovičke požíva mäso, pečienku pečie a nasýti sa, aj sa zohreje a povie: "Ej, ale som sa zohrial, cítim oheň!"
17
A zvyšok spracuje na boha, modlu, korí sa mu a poklonkuje, modlí sa k nemu a vraví: "Vysloboď ma, veď si mi bohom!"
18
Nevedia a nechápu, lebo majú zaslepené oči, že nevidia a ich srdcia nechápu.
19
Nepremieta si v srdci, nevie a neuvažuje takto: "Polovicu z neho som spálil v ohni, hej, nad jeho uhlím som napiekol chleba, upiekol som mäso a nasýtil som sa; a zo zvyšku mám spraviť ohavu? Polenu dreva sa mám koriť?"
20
Pasie sa na popole, zblúdilo mu srdce, zvádza ho, ale on si nezachráni dušu a nepovie: "Či nemám lož v pravici?


aj abakuk 2.18

18
Čo pomôže socha, že ju urobil rezbár, liatina a lživý učiteľ, že jej dôveroval tvorca, čo ju spravil, keď robil nemých bôžikov?
19
Beda tomu, kto vraví drevu: "Zobuď sa!", "Vstaň!" nemému kameňu; či to on počuje? Hľa, je obtiahnutý zlatom a striebrom, ale života nijakého v ňom niet.
20
Pán však je vo svojom svätom chráme, nech pred ním zamĺkne celá zem!

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa mil »

Vlkodlak napísal: Uff mil, dosť trúfalé, nemyslíš ?
Viem čo píšem!

Množstvo obrazov a sôch robia príležitosť pre poverčivých ľudí uctievať a klaňať sa predmetom a nie živému Bohu. Ak toto všetko vidia, tak prečo sa toho nezbavia?
Mat 5:29 Ak ťa pohoršuje tvoje pravé oko, vylúp ho a zahoď od seba! Lebo ti je užitočnejšie, aby zahynul jeden z tvojich údov, než aby celé tvoje telo bolo uvrhnuté do pekla.

Jediné vysvetlenie prečo to RKC a jej podobní neurobia je to, že tá poverčivosť alebo náklonnosť uctievať predmety im vyhovuje ako veľmi účinný spôsob manipulovania a udržiavania “zbožnosti“ a tým aj stabilnému príjmu peňazí. Nie všetci katolíci sú naklonení takejto bezbrehej poverčivosti. To, ako tomu katolíci často hovoria - nevhodné prejavy zbožnosti (ináč povedané modlárstvo) chce RKC vymietiť tým, že sám pápež, ako hlava katolíckej cirkvi vzdá úctu Jezuliatku – soške? Veľmi originálny vzor takzv. “kresťanskej“ zbožnosti podanej pápežom ako predstaviteľom cirkvi ktorá sa vyhlasuje za tu jedinú pravú cirkev Kristovu. Praktizujú v podstate duchovnú Schizofréniu. Uctievajú sošku a jedným dychom sa dušujú že ju neuctievajú, ale myslia na dieťatko. Pritom idú práve na to miesto kde je tá soška umiestnená, obracajú sa k nej, klaňajú sa pred ňou a do očí tvrdia že nedávajú úctu soške. Pritom Ježiš už dávno nie je žiadne dieťatko, ale je pri svojom Otcovi v nebesiach.

Ak žijeme v Kristu aj on žije v nás a tak nepotrebujem ho vidieť, lebo ho už vidíme v každom Jeho Slove. A aj ho uvidíme pri jeho príchode, živého, takého aký v skutočnosti je v Jeho moci a sláve a nie ako dieťatko.
Ján1420Toho dňa vy poznáte, že ja som vo svojom Otcovi a vy vo mne a ja vo vás.

Ak človek je duchovne mŕtvy – nemá Ducha Pravdy ale nejakého iného ducha, tak samozrejme ma potrebu vizuálnej náhrady ako obrazy, sochy, obrovské chrámy prešpikované zlatom a striebrom, maľbami po stenách všade dookola. Je to duch antikrista, ktorý pudí ľudí robiť takéto veci. Podstatou tohto učenia je pridať k jednoduchosti Kristovho učenia zložitosť a spletitosť, aby sa zamotalo pravdou Božou a pritom sa tvárilo, ako to pravé - Kristove. Učenie RKC a jej podobných nie je učenie Ježiša Krista ktorý učil v jednoduchosti, pokoji a láske, bez pápežov, obrazov, zložitých rituálov, bohatstva, hierarchie moci a bez náboženstva záslužných skutkov. Z moci satana vyšla na svet duchovná bytosť, ktorá má za cieľ bojovať proti Kristovmu učeniu tým spôsobom, že sa vydáva za Kristove učenie. Toto učenie bude prevládať vo svete a bude napájať všetky národy vínom antikrista.

Ak niekto argumentuje tým, že vraj náboženské umenie niektorým veriacim pomáha viacej sústrediť svoju myseľ na Boha a preto lepšie prežiť mystérium spásy, tak im odpoviem jednoducho. Kde je ich viera v Ježiša Krista - Slovo Božie, ktoré to výslovne zakazuje? Viera je presvedčenie o veciach ktoré sa nevidia. No vieme čo je napísané v Písme Svätom.
Žid 11:1 A viera je podstatou toho, na čo sa človek nadeje, presvedčením o veciach, ktoré sa nevidia...

Kde je potom tá hranica pri uctievaní obrazov a sôch? Kedy je to nevhodný prejav zbožnosti a kedy človek prežíva lepšie mystérium spásy?

Telesní, poverčiví ľudia, ktorí si vytvárajú ilúziu neba vytváraním obrazov a sôch nemajú to pravé poznanie Boha.
1Kor 2:9 Ale jako je napísané: Čoho oko nevidelo a ucho nepočulo a čo na srdce človeka nevstúpilo, čo všetko Bôh prihotovil tým, ktorí ho milujú

V Izraelskom národe boli taktiež umelci. Veď aj oni si mohli povedať – to je predsa umenie vyrobiť si zlaté teľa, obraz atd. A preto neuctievame zlate teľa, ale to čo symbolizuje - Boha. No u Boha je to ohavnosť a Boha nikto neoklame. Týmto opovrhujú Božím Slovom, pretože Boh to výslovne zakázal klaňať sa dielam ľudských rúk - stvoreniu.

5MOJ:4 15Pozorujte veľmi na svoje duše, lebo ste nevideli nijakej podoby v deň, v ktorý vám hovoril Hospodin na Horebe zprostred ohňa. 16Aby ste sa neporušili a neučinili si nejakej rytiny, podoby nejakého obrazu, nech už by bol jakýkoľvek, nejakej podobizne muža alebo ženy, ...

Toto neplatí pre RKC a pre podobných, ako je ona? Pozorujú dobre na svoje duše? Myslia si, že Boh zmenil svoj pohľad na márne modly a pri RKC to bude tolerovať? Povedal azda Boh RKC aby si urobili Jezuliatko, Máriu atd. z kameňa, dreva a pod., aby ste to uctievali? Ani si nepomyslia vo svojom srdci, čo si o tom myslí Boh. Pre nich je dôležité, čo si o tom myslí RKC.

ametyst
Príspevky: 12
Dátum registrácie: Ut Jan 18, 2011 19:53

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa ametyst »

mil súhlasím s tebou , čo som písal bolo pre RKC a je to smutné ,že niektorý aj horlia za Boha no nie podľa pravého poznania, a preto keďže sa pridržajú bludných duchov a učení démonických ich koniec je zahynutie.

Slavka
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Št Jan 27, 2011 10:12

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa Slavka »

Mil, rešpektujem Tvoj názor. Chodíš do kostola? Alebo do chrámu? V každom je podobizeň Pána, Panny Márie, či svätých (no neviem, akého si vierovyznania - katolík, evanjelik, jehovista, či iného vyznania?).
Pražské Jezuliatko je soška, ktorá predstavuje Dieťa - Ježiša, teda Boha. Je posvätená, t.z. je nad ňou modlitba cirkvi. Ak sa niekto s úctou pokloní Bohu pred touto soškou ,je to v poriadku. Ešte raz opakujem, pokloní sa Bohu pred touto soškou, nie soške. Takáto forma je oveľa lepšia, ako ak sa niekto klania Bohu len tak, formálne, t.j. urobí len vonkajší úkon a nepokloní sa mu vo svojom srdci. Preto som predtým napísala, že hranica je v srdci každého z nás a tú vidí reálne posúdiť len náš Pán. My môžeme vytrhávať z Písma všeličo ale nemusí to byť Pravda, pokiaľ sa to neposudzuje komplexne.
Najväčšou modlou v súčasnosti sú peniaze. Ak by sme sa všetci klaňali Bohu pred Pražským Jezuliatkom, určite by tu bol lepší svet a viac lásky.

S úctou

Slava

Používateľov profilový obrázok
Vlkodlak
Príspevky: 54
Dátum registrácie: Št Okt 07, 2010 19:04

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa Vlkodlak »

Napísala si to Slávka pekne, asi by som to tak nedokázal.
Máme v dome také zátišie, kde som na stenu umiestnil repliku jedného obrazu, ktorý sa mi veľmi páčil:
http://static.artbible.info/large/thomas.jpg
Pri tomto krásnom obraze sme mali adventný veniec, pri ktorom sme sa s deťmi spolu modlili pri sviečkach.
Vôbec nemám pocit, že by som praktizoval nejaké pohanské praktiky.

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa marek »

Slavka
Najväčšou modlou v súčasnosti sú peniaze. Ak by sme sa všetci klaňali Bohu pred Pražským Jezuliatkom, určite by tu bol lepší svet a viac lásky.
Podľa vás Slavka, kedy naozaj vieru žijete, keď Boha uctievate skrze poklony sochám?

Alebo keď posväcujete meno Božie tým, že už viac nehrešíte?

A čo myslíte, čo potrebujete na to, aby ste už viac nehrešili.

Uctievať a prejavovať vieru v Boha skrze poklony sochám?

Alebo nosiť a mať Boha úprimne v srdci?

ametyst
Príspevky: 12
Dátum registrácie: Ut Jan 18, 2011 19:53

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa ametyst »

Pre všetkých ktorým je bohom kameň alebo drevo. Poznáte vy vobec desať Božích prikázaní? Ešte stále ste slepý a hluchý? Či nepovedal Boh jasne? Čo chcete posudzovať komplexne ? Tu máte prvé dve z desať Božích prikázaní z katolíckeho prekladu


Rímsko-katolícky preklad » Kniha Exodus » Kapitola 20
Potom Boh hovoril všetky tieto slová:
"Ja som Pán, tvoj Boh, ktorý ťa vyviedol z egyptskej krajiny, z domu otroctva.
Nebudeš mať iných bohov okrem mňa!
Neurobíš si modlu, ani nijakú podobu toho, čo je hore na nebi, dolu na zemi alebo vo vode pod zemou!
Nebudeš sa im klaňať, ani ich uctievať, lebo ja, Pán, tvoj Boh, som žiarlivý Boh,
ktorý tresce neprávosti otcov na deťoch do tretieho a štvrtého pokolenia u tých, čo ma nenávidia,
milosrdenstvo však preukazuje až do tisíceho pokolenia tým, čo ma milujú a zachovávajú moje príkazy.

Či ste ešte stále nepochopili , že Boh je živý !!!!!!!!!!!!!!!!!!! a vaše liate sochy a kamene a vence a zátišia a............ vás ani nepočujú ani nevidia a ani vás nemožu vyslyšať. Ja vás prosím a zo srdca si želám aby sa vám otvorili oči aby ste videli a uši aby ste počuli a činnte z toho pokánie a obrátte sa k živému Bohu skrze Ježiša Krista ktorý za nás vydal seba samého . Boli ste , boli sme drahocennou krvou vykúpený. Preto od tejto chvíle berte na vedomie , že raz keď budete musieť vydať počet zo svojej služby ,nebudete mať výhovorky ,že vám nikto nepovedal.

Používateľov profilový obrázok
Vlkodlak
Príspevky: 54
Dátum registrácie: Št Okt 07, 2010 19:04

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa Vlkodlak »

ametyst napísal:Pre všetkých ktorým je bohom kameň alebo drevo. Poznáte vy vobec desať Božích prikázaní? Ešte stále ste slepý a hluchý? Či nepovedal Boh jasne? Čo chcete posudzovať komplexne ?
Je tu niekto pre koho je bohom kameň alebo drevo ?

PS. Nemôžem sa ubrániť dojmu že je tu niekto, pre koho je "bohom" za každú cenu útočiť na RKC.

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa pavel »

Cit: Je tu niekto pre koho je bohom kameň alebo drevo ?

Vojdi do ktoréhokoľvek katolíckeho kostola v čase kedy nie je Bohoslužba... uvidíš ľudí kľačať pred sochami ...

Cit: PS. Nemôžem sa ubrániť dojmu že je tu niekto, pre koho je "bohom" za každú cenu útočiť na RKC.

Prečo označuješ hovorenie pravdy za útok? Prečo považuješ Božie Slovo za nástroj útoku? Prečo keď si chorý a lekár ti dá liek, tak ho prijmeš, ale Slovo Božie ako liek na cestu z temnoty do svetla odmietaš a označuješ ho za niečo čo by ti mohlo ublížiť, považuješ ho za útočiace?

Čo je lepšie? Mlčať a prizerať sa ako chorí zahynú alebo im ponúkať liek, aj keď im sa zdá, že je pre nich zo začiatku prihorký?

Používateľov profilový obrázok
Vlkodlak
Príspevky: 54
Dátum registrácie: Št Okt 07, 2010 19:04

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa Vlkodlak »

pavel napísal:Čo je lepšie? Mlčať a prizerať sa ako chorí zahynú alebo im ponúkať liek, aj keď im sa zdá, že je pre nich zo začiatku prihorký?
Len kvôli poriadku. Tí čo píšu, že Ján Pavol II sa podieľa na dodávkach Cyklónu B počas vojny, to tí sú tí zdraví ?

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa pavel »

Ad 1 Nepodložené tvrdenia sem nepatria, reakcia z našej strany prišla a už by sa to nemalo opakovať. Ak áno, nemáme problém zasiahnuť v rámci stanovených pravidiel aj vylúčením ...

Ad 2 Nechcem tu rozoberať minulosť žiadnych predstaviteľov cirkví, štátu ani členov fóra. mimochodom moja minulosť, kým sa mi Boh nedal spoznať tiež nebola ružová... ;-)

Ad 3 Tu i na svojom webe sa však histórii venujem a ak kritizujem, týka sa to osoby, ktorá navonok ako veriaca vystupuje (mám na mysli celý rad papežov ale aj klérikov v nižšom postavení) a jej konania práve v tom čase, kedy evidentne svoju vieru žije. Nemám problém ani s vlastnou sebakritikou, alebo takou čo sa priamo týka mňa alebo mojich bratov a sestier vo viere...

Pekný deň

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa core »

vsetci ste tak neskutocne komicky márnivý a prázdny...

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa mil »

Slavka napísal:Chodíš do kostola? Alebo do chrámu? V každom je podobizeň Pána, Panny Márie, či svätých (no neviem, akého si vierovyznania - katolík, evanjelik, jehovista, či iného vyznania?).
V každom? To by som netvrdil! Urobiť si obrazy a sochy, postaviť ich na miesta kde sa ľudia schádzajú aby dali slávu Bohu je zámer – úmysel, aby mali pohnútky sa obracať k neživým predmetom namiesto, aby sa obracali k živému Bohu. Je to totiž pre cirkevných predstaviteľov veľmi dobre známy fakt, že pre mnohých ľudí sú vizuálne náhrady oveľa príťažlivejšie ako duchovné videnie Boha v jeho Slove. Týmto faktom priťahujú veriacich do svojich kostolov namiesto toho, aby ich priťahovali Božím Slovom – čistým evanjeliom Ježiša Krista.

Takáto nábožnosť pramení z pohanstva:

Skut17 16A kým ich Pavel čakal v Aténach, roznecoval sa v ňom jeho duch, keď videl, že je mesto plné modiel. ...

... Mužovia Atéňania, podľa všetkého vidím, že ste vy neobyčajne nábožní ľudia.23Lebo jako som chodil po meste a obzeral som vaše posviatnosti, ktorým dávate božskú česť, našiel som aj oltár, na ktorom je napísané: Neznámemu Bohu. Toho teda, ktorého ctíte bez toho, žeby ste ho znali, toho vám ja zvestujem.


Teda bolo to miesto, kde nebolo vyobrazené nič a kde bol iba nápis – “neznámemu Bohu“.

24Bôh, ktorý učinil svet a všetko, čo je na ňom, súc Pánom nebies a zeme nebýva v chrámoch, učinených rukou, 25ani sa mu neslúži ľudskými rukami, jako čo by niečo potreboval, lebo veď on sám dáva všetkému život a dych a všetko26a učinil z jednej krvi všetok národ ľudí, aby bývali na celej tvári zeme, určiac vopred odriadené časy a medze ich bývania, 27aby hľadali Pána, ak by ho snáď len nejako nahmatali a našli, hoci nie je ďaleko od niktorého z nás. 28Lebo veď v ňom žijeme, hýbeme sa a sme, jako aj ktorísi z vašich básnikov povedali: Lebo i jeho rodina sme. 29Tedy keď sme rodinou Božou, nemáme sa domnievať, že by Božstvo bolo podobné zlatu alebo striebru alebo kameňu, rytine, ktorú vytvorilo remeslo a ľudský výmysel. 30Bôh tedy prehliadol časy nevedomosti, ale teraz zvestuje ľuďom, všetkým všade, aby činili pokánie, ...

No vy pokračujete v pohanskej tradícii a namiesto toho neznámeho Boha o ktorom tvrdíte že ho znáte, ctite vyobrazené podoby, ktoré vytvorili umelci - remeselníci - ľudský výmysel.

Tam, kde sa káže falošné evanjelium, tak tam sú zväčša kostoly a “chrámy“ ovešané obrazmi a sochami. Tam kde sa káže čisté evanjelium Ježiša Krista, tak takéto niečo nie je vidieť.

Čo sa týka budov, tak slúžia hlavne preto, aby keď sa ľudia zídu vzdať chválu Bohu, tak aby na nich nepršalo, nefúkal vietor, alebo nepálilo slnko. Nič viac za tým nie je treba vidieť. Pokojne sa môžu zíjsť aj na zelenej lúke.

No budova nie je to, kde sa zdržuje Boh, ale: Mat 18:20Lebo kde sú dvaja alebo traja shromaždení v mojom mene, tam som i ja v ich strede.

A ďalej: 1Kor 3:16 Či neviete, že ste chrámom Božím, a že Duch Boží prebýva vo vás?

1Kor 6:19 Alebo či neviete, že vaše telo je chrámom Svätého Ducha, ktorý je vo vás, ktorého máte od Boha, a že nie ste sami svoji?

2Kor 6:16 ... Lebo veď vy ste chrámom živého Boha, jako povedal Bôh: Budem bývať v nich a prechádzať sa, a budem ich Bohom, a oni mi budú ľudom.

Iz 66:1Takto hovorí Hospodin: Nebesia sú mi stolicou, a zem je podnožou mojich nôh. Kde jaký je to dom, ktorý mi vystavíte? Alebo kde je nejaké miesto môjho odpočinku?

Sk 7:48 Ale Najvyšší nebýva v chrámoch, učinených rukou, jako hovorí prorok:...

Sk 17:24 Bôh, ktorý učinil svet a všetko, čo je na ňom, súc Pánom nebies a zeme nebýva v chrámoch, učinených rukou,...


Ak je teda naše telo chrámom Svätého Ducha, tak v mojom srdci žiadna podobizeň Ježiša, Márie alebo svätých nevisí. Tak ju nezavesím ako obraz do svojho domu a pod., aby som nebol pohnutý sa obracať k obrazu alebo soške. Telesná podoba človeka – teda ako presne vyzerá vôbec nie je dôležitá a teda nie je potrebná. Všetci telesne vyzeráme rovnako. No tu totiž ide o duchovné veci ktoré sa predsa nedajú zobraziť žiadnym umeleckým dielom. Je to obdobné, ako keď nejaký umelec chce namaľovať lásku. No vyjadriť lásku v slove a v skutku a vnímať ju srdcom sa už dá. Preto Boh sa zjavuje skrze Slovo, ktoré vyšlo z Božieho Ducha a vierou v to Slovo prijímame aj Ducha Pravdy – autora tohto Slova.

Jan14 8Na to mu povedal Filip: Pane, ukáž nám Otca, a bude nám dosť. 9Ježiš mu povedal: Taký dlhý čas som s vami, a nepoznal si ma Filipe? Kto mňa videl, videl Otca, a jako ty hovoríš: Ukáž nám Otca?

Ako vieme, tak sa tu nejednalo o Ježišov telesný vzhľad, ale Boha uvidíme v Jeho Slove a v tom čo činil – skutkoch a to iba skrze vieru v Slovo Božie.

10Či neveríš, že ja som v Otcovi a Otec vo mne? Slová, ktoré vám ja hovorím, nehovorím sám od seba, ale Otec, ktorý prebýva vo mne, on činí tie skutky. 11Verte mi, že ja som v Otcovi a Otec vo mne. A jestli nie, pre samy tie skutky mi verte.

Tak teda Ježišove Slová a skutky = Božie Slová a skutky. Takto mohol Filip skrze vieru uvidieť Otca – Boha v Ježišovi Kristovi.

A čo sa týka toho, kde chodím: tak idem tam, kde sa káže čisté evanjelium Ježiša Krista. Tu vôbec nejde o názov viditeľnej cirkvi, alebo kresťanského spoločenstva. Pretože cirkev Ježiša Krista je zbudovaná na srdciach vykúpených, na tých pre ktorých je jedinou skalou spasenia Kristus, na tých ktorí skutočne zo srdca vyznávajú že Ježiš je Kristus - syn živého Boha. Teda nie na pápežovi sa buduje cirkev Kristova, ale na každom Slove Božom, ktoré sa stalo Skalou spasenia v srdciach tých, ktorí ho milujú.
Slavka napísal:Ešte raz opakujem, pokloní sa Bohu pred touto soškou, nie soške
Všetko, čo dávame na prvé miesto pred Boha je modlou.

Vieš si predstaviť človeka, ktorý vzdáva úctu kráľovi tak, že keď kráľ stojí tvárou pred ním tak sa obráti niekde inde a pokloní sa nejakej soške? Ja si viem predstaviť to, čo by si asi pomyslel kráľ o takom človeku a čo by s ním asi tak urobil. Určite by nepochodil, ak by presvedčoval kráľa spôsobom, že to v skutočnosti vzdáva úctu jemu a nie soške. V skutočnosti by si svoju situáciu iba zhoršil.

Aký je teda rozdiel medzi tým človekom a tými ktorí vzdávajú úctu soške a pritom vedia že kdekoľvek sa v duchu a v pravde modlia, tak sa modlia pred tvárou Božou: Ján 4:24 Bôh je duch, a tí, ktorí sa mu modlia, musia sa modliť v duchu a v pravde

No vy sa obrátite k soške, obrazu atd.. Nevadí vám, že Boh si to nepraje, nenávidí to?

Náboženské umenie – obrazy, sochy atd. nikdy nemôžu vystihnúť duchovnú podstatu Boha. Je to nemožné a je to ohavnosťou v Božích očiach! Klameme samých seba svojimi vyobrazenými - neživými predstavami, ak chceme prostredníctvom nich lepšie prežívať mystérium spásy. Preto ak sa pokúšame prežívať mystérium spásy pohľadom na niečo čo je samo o sebe klamom, čo sme zobrazili iba vlastnou fantáziou, tak nie len popudzujeme Boha, ale aj klameme samých seba.
Vlkodlak napísal: Pri tomto krásnom obraze sme mali adventný veniec, pri ktorom sme sa s deťmi spolu modlili pri sviečkach.
Vôbec nemám pocit, že by som praktizoval nejaké pohanské praktiky.
Tu nejde o klamlivé pocity, ale o Pravdu Božiu a rešpekt pred Božím Slovom. Veď dobrý pocit mali aj tí z ľudu Izraelovho, ktorí si vyrobili zlaté teľa a tancovali kolotance.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa mil »

core napísal:vsetci ste tak neskutocne komicky márnivý a prázdny...
A ty ako vidíš seba?

Slavka
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Št Jan 27, 2011 10:12

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa Slavka »

Marek píše:
Podľa vás Slavka, kedy naozaj vieru žijete, keď Boha uctievate skrze poklony sochám?

Alebo keď posväcujete meno Božie tým, že už viac nehrešíte?

A čo myslíte, čo potrebujete na to, aby ste už viac nehrešili.

Uctievať a prejavovať vieru v Boha skrze poklony sochám?

Alebo nosiť a mať Boha úprimne v srdci?

Dobrý deň Marek,
pýtate sa, tak odpovedám:
K 1. otázke:
Toto je naozaj veľmi ťažká otázka, žiť vieru je dnes skutočne veľmi veľmi ťažké. Každé naše úsilie alebo "pochválenie sa" by vyšlo naozaj smiešne a veľmi márnivo. Iba sa snažím. Silu čerpám v Eucharistii a Svätej Spovedi, ktorú sa snažím minimálne 1x do mesiaca vykonať.
K 2. a 3. otázke:
Nie je možné, aby človek na tomto svete nehrešil, teda ani ja nie som výnimka. Zdravý kresťan je údajne ten, ktorý si uvedomuje svoju hriešnosť a zároveň si uvedomuje, že sám si nemôže pomôcť. Uvedomuje si, že pomôcť mu môže jedine Ježiš. Tým nechcem povedať, že ja som zdravý kresťan.
K 4. otázke:
Nehovorím, že sa klaniam sochám, hovorím len, že nie je nič zlé na tom, ak sa pápež pokloní BOHU pred soškou predstavujúcou malého Ježiška - Jezuliatko (a požehnanou). Ak toto robí pápež, s pokojom by som to urobila aj ja a vedela by som, že pokiaľ tým vzdávam úctu Bohu vo svojom srdci, náš Otec sa z toho teší. Nie som si však istá, či sa neklaniam peniazom. Včera som náhodou pozerala Kodeta na NOE a hovoril o tom, že všetko, aj to málo, čo máme, je potrebné dať Ježišovi, tak ako to urobili apoštoli, keď chceli nachovať 5-tis.dav -vtedy dali Ježišovi 5 chlebov a 2 ryby. Ako to dopadlo, všetci viete. Ale hovoril, že sa to netýka len peňazí a majetku, hovoril, že je potrebné odovzdať Ježišovi všetko (vzdať sa toho vo svojom srdci), seba, svoju rodinu, svoju prácu, svoj čas ... Jedine Ježiš vie všetko najlepšie zorganizovať. No ľahko sa mi to tu píše, horšie sa to bude realizovať ...
K č.5:
Nosiť a mať Boha úprimne v srdci - to by sme chceli mať všetci.
Inak ďakujem všetkým, lebo cez túto diskusiu sa mi mnohé veci odkryli.
Ale smiešni a márniví sme. "Márnosť nad márnosť a všetko je márnosť" - Kaz.
Slava

ametyst
Príspevky: 12
Dátum registrácie: Ut Jan 18, 2011 19:53

Re: Pražské Jezuliatko

Príspevok od používateľa ametyst »

Slávke

V prvom rade by som sa chcel ospravedlniť za moje slová ktoré boli príliš tvrdé, myslím tým formu nie obsah. Premýšlal som nad tým prečo sa to nedá tak prijať. Myslím , že ťa chápem. Do 18 rokov som bol čistý ateista ktorý sa rúhal Bohu a niekto také ako Boh pre mňa neexistoval. Mal som problémy s alkoholom a zákonom. V roku XXXX som bol na vojne a zažil som tam šikanovanie, ponižovanie a degradáciu ľudskej dôstojnosti, čo mi nebolo neznáme, ale z opačnej strany. Stretol som tam dvoch ľudí , jedného katolíka a druhého znovuzrodeného kresťana a obidvaja mi rozprávali o Bohu. Čo mi hovoril kat. mi bolo bližšie a vyhovovalo mi to viac, lebo som bol z kat kraja a čo mi hovoril zn.kr. mi bolo cudzie a zahmlené hoci po čase som zistil, že pravdivé. A tak som prehodnotil priority v živote a začal som chodiť do kostola a zobral som to vážne. Dva, tri krát do týždňa na omšu a raz za týž. na spoveď a snažil som sa žiť úprimne ako kresťan. Myslím , že už tu bola moja myseľ obnovená Duchom sv. ale chýbala mi istota spasenia. Postupom času som si začal čítať aj Písmo sv. a začal som sa kňaza pýtať otázky ktoré boli nepríjemné a niekedy mi nevedel odpovedať a niekedy mi odpovedal tak, že to nebolo tak ako sa píše v Písme a nazval ma heretikom a luteránom. Mám na mysli prečo sa klaniame sochám keď v desiatich Božích pr. je jasne napísané (Ex. 20.4),(Dt.5.1--22) Neurobíš si modlu, ani nijakú podobu toho....... a ďalej výstraha pred modlárstvom(Dt.celá 4 kap.) Ja som sa zhrozil z toho, že hoci sa Boh k nim priznal mocnými činmi a zázrakmi a hoci ich aj varoval pred modlárstvom , odvrátili sa... a vieme čo bolo ďalej. Či to nie je aj výstraha pre nás ? Tvrdil mi to isté čo ty. Ďalšie bolo zľahšovanie mojich hriechov napr. bol som na spoveď vyznal som mu hriechy a on hovorí a , že to je nie dobré ale aj tak máme svätých ktoý sa za nás prihovárajú a ešte očistec kde nám motlitby sv. a veriacich pomôžu prísť do neba, a ja hovorím veď v príbehu Lazara (Mt.16.19—31) sa jasne píše , že je medzi nami veľká priepasť aby nik....... . a jediný prostredník medzi nami a Bohom je Ježiš(1Tim.2-5),(1Jn.2.1-2),(Žid.7.24-25). Ďalšie čo mi nesedelo bolo, že v Písme sa píše, že ospravedlnení sme zadarmo skrze krv Krista prostredníctvom viery (Rim.3 .21-26) ale on tvrdil, že jedine eucharistia a dobré skutky ma môžu spasiť. A tak som sa teda viac rokov snažil robiť dobré skutky a prijímať eucharistiu ale stále som mal pocit, že nie som zmierený z Bohom a hoci som robil mnoho dobrých skutkov(to nie je teraz moja chvála to bol prostriedok spasenia) a prijímal eucharistiu (min 1-2 krát za týždeň) nemal som istotu spasenia. A tak som čítal Písmo ďalej. No a môj hlad a úprimné hľadanie Boha spôsobilo to, že som stretol kamaráta a ten mi vysvetlil cestu spasenia, že milosťou sme spasený a prostredníctvom Kristovej krvi skrze vieru máme prístup k Bohu (Jn.3.15—18), (Rim.3 .21-26), (Rim.5. 8--9). A tak som teda urobil to, že som zo srdca vyznal , že Ježiš je môj Pán a uveril som , že Ho Boh vzkriesil z mŕtvych a, že jeho krv je dostatočný prostriedok zmierenia s Bohom (Rim.10.9--11) a pochopil som už sa nemusím viac snažiť svojou spravidlivosťou (eucharistiou a dobrými skutkami) prichádzať pred Boha, prišlo oslobodenie a istota spasenia. Tým nechcem a ani nepopieram , že skutky nie sú pre veriaceho potrebné(Jak.1.25),(Jak.2.14),(1Pt.2.12) ale nie pre spasenie(2Tim.1.9)(Tit.3.5). Netvrdím , že som dokonalý kresťan a ani si nemysli , že som nejaký zákonník , keď ti dávam odkazy na Písmo(len pre rýchlejšiu orientáciu a porovnanie), pochopil som, že keby som čokoľvek získal a „lásku“ by som nemal nie som nič. A ďalšia vec bolo zistenie , že tak úžasná vec akou je Písmo sv. ktorým sa mi Boh dáva spoznať je mi „chlebom každodenným“ a snažím sa za tým aby bolo. My, čo sa vás snažíme presvedčiť tu o niečom , vás nechceme od Boha odpútať, len sa vám snažíme ukázať to pravé poznanie Boha a to, že nie cirkev nech je to ktorákoľvek, nemôže nám zabezpečiť spasenie, lebo je to „dar“,ktorý môžeme ale nemusíme prijať (máme slobodnú vôľu) ale len za určitých podmienok, ktoré stanovil Boh a nie ľudia alebo cirkev moja, tvoja alebo mil-ova alebo Pavlova. Popremýšlaj o tom a až budeš úprimne hľadať pravdu, Boh ti dá porozumieť a ukáže ti pravé poznanie.

Napísať odpoveď