Nakoľko je táto téma už dosť rozsiahla a nedá sa na všetko reagovať (časovo), vybral som si len pár názorov a preto nemajte na mňa preto ťažké srdce.
rudinec napísal..:
Hlavný boj medzi Bohom a diablom spočíva v uctievaní.
Áno, je to tak. Z pohľadu Písma to znamená, že existujú vo svete len dva druhy populácie.
Kto je kto? To je nám jasné a netreba sa o tom rozpisovať.
rudinec napísal..:
...a nie antikrista,pre ktorého príchod sa očipovanie chystá.
Nie, nie je to tak. Všetci sa však toho obávajú a myslím, že špatne vysvetlujú.
rudinec napísal..:
Keď sa niekto v dnešnej dobe zamýšľa nad 13 kap.zjav,tak je označený za konšpirátora a blázna.Pritom tie veci o ktorých sa v 13 kap.Zj.píše su v dnešnej
technicky vyspelej dobe,tak reálne,že aj bezbožníci to proroctvo berú vážne a hovoria o tom dokonca v televízii.
Je to smutný stav, keď neveriaci vedia viac o týchto veciach ako kresťania.
Áno, je to veľmi smutný stav, ale „bezbožníci“, ako ich ty menuješ, si vysvetlujú ZJ. „technicky“, cez okuliare fyziky, avšak my čítame tieto slová „duchovne“, srdcom a v tom je rozdiel. Tu sú zjavné rozdiely medzi dvomi druhmi myslenia populácie. Technicky mysliaci v tom vidia vytesanú značku na čele kladivom a majzlíkom (alebo čipom), duchovne mysliaci sú presvedčený o tom, že to znamenie je znamením v srdci, teda nie je viditeľné našim očiam. Z kontextu celého ZJ sa jedná o Boží zásah skoncovania s diablom, satanom, tým starým hadom, ktorý bol už v rajskej záhrade a bolo nám predpovedané aj Danielom o rozbití kráľovstva železa. Nemôžeme preto očakávať, že my sami sa budeme nejakým spôsobom značkovať, aby nás vedel Boh rozpoznať – On nemá oči ako my, ale predsa všetko vidí čo je v našich srdciach. To znamenie máme na čele ako ľudstvo počnúc Kainom. Lamech bol prvý, ktorý ho pomstil 7-násobne Kaina a sám Lámech bude pomstený 76- násobne . Lamecha pomstil J.Kristus – pozri a spočítaj mená v Luk.3:23-38. Kain bol vrahom a našou úlohou je „znovuobjaviť“ (druhý krát sa narodiť – Nikodém) Kaina a umlčať ho priamo v nás, takpovediac – stať sa jeho vrahom prijatím viery a objaviť tak Božiu MIlosť danú nám J.Kristom. Ak prijmeme vieru v J.K. a všetko tak, ako to popisuje „mil“, tak sme tým 77. (sedemdesitimsiedmim) v poradí z Lukášovho rodokmeňa, ktorí spĺňajú podmienky Milosti. V tom je základ duchovnej vedy. Nikdy nedosiahneme Milosť ako „prvorodený“. Izrael je Boží prvorodený, teda ešte stále pod zákonom o čom hovorí aj Ap.Pavol. Ale táto otázka nie je predmetom tejto témy.
pavel napísal.:
Mil má pravdu, znamenie šelmy je v duchovnej rovine. Bez súhlasu so zriadením, s prioritou toho, čo máš v srdci nebudeš môcť nakupovať a ani predávať.
Ak dovolíš „pavel“, trochu by som upresnil, či doplnil. To by malo platiť pre všetkých, nielen pre „pavel“.
Čítajte kapitoly tak, by ste si pamätali o čom sa hovorilo v predchádzajúcej kapitole.
Myslím, že mnoho ľudí s fóra nerozumejú Jánovmu zjaveniu (nie je však vylúčené, že ja tomu rozumiem najlepšie), je však potrebné čiastočne identifikovať dobu, kedy sa má uplatniť výrok zo.: Zj.13:14-18.
Nie som si istý ako ďaleko to vnímate práve vy, odhliadnuc od toho, že máte správne informácie čerpané z Písma, avšak vidím jeden prehliadnutý nedostatok, aby to bolo eňo-ňuňo.
Keď sa pozriete do Jánovho Zjavenia, dá sa tam rozpoznať akási postupnosť - chronológia dejov, ktoré sa konajú na nebi a ktoré na zemi.
Spomenuté verše kap.13:14-18 sa odohrávajú za hranicou šiestej pečate. To znamená, že hospodársky systém fungujúci pred šiestou pečaťou (6:12-17 udalosti na zemi) už neexistuje. Je nastolený súd Baránka. Súčasne so šiestou nasleduje "siedma pečať" (je to isté ako šiesta, ale sa odohráva v nebesiach) - mlčanie na nebi ako na pol hodiny, potom ešte v pôsobení siedmej pečate sa odohrajú "prvé štyri trúby" - tiež na nebesiach. Kap.9 je opisom následkov katastrofy na zemi, spôsobenej ranou samotného Boha - Trojdňovou tmou. Tou istou tmou ako v Egypte, a Ježišov výrok o znamení Jonáša (velryba), je aj poukazom na túto udalosť z budúcnosti, nielen na Ježišov pobyt v hrobe. Je to akési predznamenanie.
Ježišov nástup do činnosti započal práve rozprášením vexlákov spred chrámu. To isté sa musí udiať aj teraz. Najprv musia skrachovať banky a peňažný systém, potom sa postaví človek proti človeku, národ proti národu, atd.
V Zjavení sú formulované dva súdy.: Baránkov a konečne Posledný súd prislúchajúci samotnému Bohu. Baránkov súd má svoj vyhradený čas (šiesta pečať).
Čo sa 13. kapitoly týka, je mi jasné, že len preživší trojdňovú tmu sú aktérmi v opísaných dejoch.
Predstavte si, že nebude Elektrina, nebude televízia, nebudú obchodné domy a ich reťazce, nebudú fabriky (možno budú, ale nebude mať kto v nich pracovať), veľa vecí si musíme odmyslieť. To bude koniec železného kráľovstva (Daniel) a táto 13. kapitola práve pojednáva o tom, ako sa bude snažiť ríša železa, dačo ešte zachrániť. 12:9 jasne hovorí, že .:
Zvrhnutý bol ten veľký drak, ten starý had, ktorý sa volá diabol a satanáš, ktorý svodí celý svet, zvrhnutý bol na zem i s jeho anjelmi.
Nie je preto divné si myslieť, že tie znamenia bude skutočne dávať na ruku, len aby rozpoznal svojich. Nie. Svet obchodu bol zrazený na kolená a potom sa bude vyvíjať všemožná snaha k obnove hospodárstva, preto vidím tak trochu zmysel a obavy populácie v tom značení spojenom práve s obchodom - kúpiť a predať. To bude presne ten čas, keď povstane v preživších ELÁN znovuvybudovania toho o čo prišli (domnievajúc sa, že to bola kozmická udalosť (veda)), čo máme aj teraz, bude to „všeobecný TREND“ znovuvýstavby a to je zase len duchovná sféra populácie niečo zrekonštruovať, znovuvybudovať a to má byť najpravdepodobnejšie výstrahou Boha, tohoto sa nezúčasťňovať. Kto tak urobí (je jasný pred Bohom), bude patriť medzi plevy. Stále mám však silný pocit, že toto znamenie má byť čitatelné len samotnému Bohu, pretože nastal čas preosievania zrna od pliev. Tá značka, pečať, nemá byť viditelná ako vypálené znamenie koňovi na riti, ale úzko súvisí zo znením Gal.5:19-21 a na druhej strane ten protiklad 5:22-24 A k tomu nie je potrebné akékoľvek znamenie viditeľné človeku. V biblickej symbolike je "čelo" symbolom myslenia-uvažovania a "ruka" symbolom konania. Teda sú to symbolické znaky.
Číslo 666 sa ukazuje aj v 1. Káľ.10:14 (aj 2.Kron.) a v 11. kap. sa hovorí o Šalamúnových chybách a hriechoch ako na výstrahu. Je akýmsi vzorom pre nositeľa takéhoto čísla.
Ostatne, títo ľudia sú nositeľmi "lampy, avšak bez oleja". Tma.
Neviem či budete somnou súhlasiť, ale „mil“ a „pavel“ mi hovoria zo srdca.
Doporučujem prečítať článok o Ezechielovom proroctve zničenia Týru. Tam je dostatočné vysvetlenie skoncovania s mamonom - zlatým teľaťom.:
http://1net.sk/krestanskeforum/viewtopic.php?f=20&t=297