pavel
a to všetko v rámci slobodnej vôle!
Čoho, pavel? V rámci slobodnej vôle? A ty si si nevšimol, že "mil takúto slobodnú vôľu človeku upiera?
pokiaľ Boh nedá milosť poznania, neobreže srdce, vždy bude On i Jeho Slovo a Pravda odmietané...
Ach pavel. Ibaže v čom je vlastne tá pravda. Vo vyhýbaní sa odpovediam na základné otázky, ktoré tu padli?
Ani ty, ani "mil" ste na ne nakoniec neodpovedali, tak o akom prijatí, či odmietnutí pravdy tu hovoríš? Odmietnutí vašej pravdy? Ale to predsa ešte neznamená, že je to pravda Božia?
Ten článok, čo si sem dal nakoniec nehovorí nič. Je totiž dvojsečný. Na jednej strane priznáva človeku slobodnú vôľu, aby mal človek absolútnu zodpovednosť za svoje činy a na druhej strane ten článok v závere slobodnú vôľu človeku upiera...?
Myslím, že autor v tejto otázke nemal o nič viac jasno ako my, len tak mudruje, aby to vyzeralo, ako že danej otázke rozumie najlepšie... A ty to sem predhodíš ako pravdu Božiu? Prečo? Veď ten článok napísal iba človek, ktorý sa môže mýliť... Ale preto, že je to pravda s ktorou sa stotožňuješ ty, tak je to pravda Božia...?
Ja chcem počuť jasnú, konkrétnu a jednoduchú odpoveď, na jednoduché otázky.
Je osud človeka Bohom predurčený, dopredu stanovený a nemenný? V tomto prípade a sotva môžeš povedať, že nie, by všetku zodpovednosť za jednanie človeka niesol Boh.
Alebo je človek vo svojom rozhodnutí slobodný a rozhoduje sa dobrovoľne, či niečo prijme, alebo niečo odmietne?
V takomto prípade je za svoje skutky a činy a rozhodnutia zodpovedný človek sám.
Vypočítavosť vašich odpovedí, ako aj toho samotného článku je v tom, že chcete na jednej strane preniesť na človeka všetku vinu za to, že Boha neprijíma a odmieta a teda na takomto jednaní má človek vlastný podiel a zásluhu, zatiaľ čo na druhej strane, na tom, že človek uveril, na tom upierate človeku akúkoľvek zásluhu...
A teraz si konečne všimni pavel aj ty mil, prečo sa s takouto teóriou človek stotožňuje tak ťažko...
No proste preto, lebo táto teória človeku dáva možnosť slobodnej voľby a slobodného jednania iba v prípade, keď koná zlo a preto človek je právom zodpovedný za svoje zlo...
Ale na druhej strane táto teória upiera človeku slobodu a právo na to, aby mohol slobodne a dobrovoľne konať dobro a voliť si slobodne a dobrovoľne dobro... Na tom už človek nemá žiadnu zásluhu... A teda tu vaša teória slobodnú vôľu a voľbu človeku upiera...
A teraz čo s toho vychádza. Za všetko dobro je zodpovedný Boh. Za všetko zlo je zodpovedný človek. V poriadku. Ale ak si to Boh jednoducho takto dopredu zariadil a uprel nám právo a moc na poslušnosť, potom Boh nemá právo človeka obviňovať za to, aký je. Lebo Boh človeku dal potom iba právo a moc hrešiť a robiť zle, čo je potom prirodzená voľa človeka, ale človek už nemá právo a moc robiť dobre, lebo toto je iba výsada Boha a prirodzená vôľa Božia...
A teraz chcem od vás počuť jednoduchú odpoveď na jednoduchú otázku a necitujte mi prosím vás Bibliu, ani žiadne iné články, chcem počuť váš názor a počuť vašu odpoveď.
Musel Adam padnúť a zhrešiť, alebo mal moc a právo a výsadu aj nezhrešiť a teda aj právo byť a zostať poslušný Bohu?
Pokiaľ mal Adam iba prvé, je prirodzené, že padol a nemá žiadnu vinu na svojom páde...
No pokiaľ mal Adam aj to druhé, potom si mohol vybrať a za svoj výber si je zodpovedný sám...
Isteže možnosť takejto voľby človek skrze Adama stratil...
Ale skrze Pána Ježiša Krista človek takúto možnosť voľby zase dostal. A ja verím, že ju majú všetci ľudia, nie iba niektorí, lebo iba tak by sa naplnila spravodlivosť Božia...
Ale vy tvrdíte a predpokladám pavel, že sa s názorom "mila" stotožňuješ aj ty, že Kristus nezomrel za všetkým iba za niektorých, čo by potom znamenalo, že takúto voľbu nemajú všetci, ale iba niektorí, tí ktorých si vyvolil Boh... A tí si aj zvolia a zvolia si správne. Prečo? Lebo sú vyvolení....
Na druhej strane možnosť voľby dostanú síce aj zatratení, ale nie na to, aby uverili, ale na to aby nemali výhovorku. Čo vlastne znamená, že žiadnu možnosť voľby nedostanú, lebo za nich vlastne Kristus ani nezomrel a tak oni ho nemôžu ani prijať, lebo sú dopredu odsúdení a predurčení na zatratenie a tak im Boh ponúka spásu iba na to, aby ich mohol pokojne zatratiť, lebo aj keby chceli náhodou uveriť, tak by nemohli, lebo by im to Boh aj tak neodvolil...
A pavel, ty máš potom tú drzosť tvrdiť, že je to v rámci slobodnej vôle? Veď vy prisudzujete slobodnú vôľu človeku vypočítavo iba tam, kde človek robí a kde si volí zlo? No prečo asi?
Lebo sám dobre vieš, že keby to bolo všetko naozaj takto, tak by žiadna Božia spravodlivosť neexistovala. A prečo je z toho taký kolotoč. No preto, že na druhej strane, keby mal človek možnosť slobodne uveriť, tak by tým utrpela zvrchovanosť Božia. Ale aby ani náhodou nikto nemal pocit, že Boh je nespravodlivý, tak nevyhnutne musíte z človeka spraviť slobodomyseľné monštrum, absolútne zodpovedné za svoj pád a za svoje hriechy. Ale pochopte konečne, aby človek mohol niesť zodpovednosť a vinu za svoj pád, pre ktorý sa rozhodne slobodne, musí mať aj právomoc slobodne a dobrovoľne uveriť a prijať Boha? Ak má človek slobodu iba jedného, slobodu zlého, tak neexistuje a na tom padá akákoľvek spravodlivosť Božia, ako aj pojem slobodná vôľa, či slobodná voľba človeka. Lebo čo je spravodlivé na tom, že človeka odsúdim za to, že robí zle, keď ani nemôže inak, lebo mu to jednoducho zakážem a nedovolím. Alebo naopak podľa svojej ľubovôle povolím a dovolím a komu dovolím a povolím, toho aj spasím...
Problém je, že ani Biblia nie je v tomto taká jednoznačná... A len čisto na základe Biblie sa tento problém jednoducho rozsúdiť a vyriešiť nedá. A preto ten, kto sa o tom pokúša, musí jednodznačne dospieť k domnienkam, alebo dokonca vedomému zavádzaniu, či obchádzaniu niektorých otázok, na ktoré odpovedať priamo nedokáže, lebo by tým musel iba potvrdiť, že odpoveď ani nevie, alebo lepšie povedané nechce vedieť, lebo by sám musel pripustiť, že čosi na tom nesedí a nie je v poriadku. Ale aby všetko v poriadku bolo, tak radšej tvrdohlavo lipne na svojom nejednoznačnom názor, o ktorom však treba niekoho, kto by nesúhlasil, za každú cenu presvedčiť... A pokiaľ sa nám to nepodarí, tak je to predsa preto, lebo tí to neprijímajú pravdy Božie, ktoré im predkladáme, lebo tí to niesu vyvolení.... A teda im pravdy Božie vlastne ani niesu určené... A potom to celé jednoducho zabijete tým, že poviete, že to robíme na základe slobodnej vôle...
Pýtam sa teda akej slobodnej vôle, keď človek nakoniec žiadnu slobodnú vôľu nemá?
Lebo keď odpoviete, že človek má vôľu konať zlo a byť neposlušný Bohu a prirodzene to aj robí... Tak to predsa nie je žiadna slobodná vôľa, ale je to vôľa vlastná človeku preto, lebo mu ju takto vytvoril Boh. A vôľu robiť dobre človek podľa vás jednoducho prirodzene nemá... Prečo? Lebo problém je, že keby ste pripustili, že má, tak by človek mal zásluhu a podiel na svojich dobrých skutkoch. A pokiaľ by tieto dobré skutky prevážili tie zlé, tak čo s takým človekom? Takýto človek jednoducho nezapadá do vašich teórií a tak aj keby taký bol, treba sa ho zbaviť, treba ho umlčať... A prečo? Lebo svedčí proti nám. A to robil nakoniec aj Kristus a preto ho nakoniec umlčali a pribili na drevo? A preto keby sa náhodou taký človek naozaj našiel, tak nepochybujem, že by ste urobili to isté...