Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Človek z pohľadu samého seba a z pohľadu Boha, Svätého Písma
core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Podľa absolútnej spravodlivosti Božej by sme ako hriešnici nemali ani žiť.

Ano? Preco sa ty zda tych par hodin pozemskeho zivota ako nieco na co nemas narok? Aj tak zomries, tak co sa stresujes. Nezda sa ti byt prilis podozriva tato sialena teoria o tom aky je clovek neskutocne zly a ze nic si nezasluzi ani keby neviem co robil, a to len preto lebo obcas pochybil? Preco si vlastne myslis ze ked spravis nieco zle, tak to znamena ze si zasluhujes smrt, ale ked spravis nieco dobre tak to znamena ze si tym nezasluzis vobec nic? Nebije ti to do oci, ze tato teoria sluzi len pre tych, ktory chcu aby ludia pred touto naukov, respektive pred tymy co o tejto nauke tolko hovoria, aby pred nimi ludia pokorne klacali?

Necituj mi tu nic z biblie, pretoze prave o to ide, ci je tam pravda.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

Takto môže odpovedať sudcovi aj napríklad zlodej. Pán sudca viete koľko som urobil dobrého doteraz, tak prečo ma chcete odsúdiť za pár vecí čo som ukradol? A začal by vymenúvať jeden po druhom svoje dobré skutky.

A sudca mu odpovie - si súdený podľa zákona a zákon nepozerá na tvoje dobré skutky ale na zlé. Nemal si kradnúť! A odsúdi ho.

Robiť dobré by malo byť samozrejmosťou a nie robiť dobre za odmenu. Ak robím dobre len za odmenu, tak to predpokladá, že keď nie som motivovaný odmenou, tak robím zlé skutky?
Cit: Jediným motívom musí byť láska. Láska musí byť pohnútkou ku všetkému, čo robíme ako odpoveď na milosť. Všetko, čo Boh v milosti koná, je dôsledok Jeho nekonečnej lásky; všetko je bez zásluh a zdarma. Odpoveďou na to nemôže byť plnenie povinností, pretože ponuka Božej milostí nie je podmienená ničím okrem viery. Nemôže to byť splácanie, lebo by to znamenalo splácanie dlhu. Nemôže to byť ani pokus o získanie priazne Božej, pretože milosť je absolútne nezaslúžená priazeň.

Ak by bolo potrebné konať niečo za tým účelom, aby sme si zaslúžili spasenie, také skutky by mali povahu osobného zisku a neboli by motivované láskou. Skutočnosť, že v milostí Boh dáva všetko zdarma, vylučuje každý iný motív okrem lásky.


-------

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Ta odmena ale nie je materialna. Preto to nemozes prirovnavat k svetskym zalezitostiam. Samozrejmostou nikdy nebude nic, ak za to neexistuje urcita satisfakcia. To by bolo len blaznovstvo, omyl.
Ak robím dobre len za odmenu, tak to predpokladá, že keď nie som motivovaný odmenou, tak robím zlé skutky?
Takto otazka nestoji. Otazka je ci to robim pre materialny zisk alebo duchovny. Tvoja logika je zla.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

Aby som ti priblížil skutočný vzťah k Bohu tak ti tu odcitujem J.F.Strombecka:

Cit: Dvaja ľudia sa môžu pričiniť o dobro svojich blížnych. V prípade jedného z nich môže to byť výraz čiste ľudského, prirodzeného života; aby získal priazeň iných, aby zadosťučinil zmyslu pre povinnosť, alebo dokonca z radosti, akú takáto činnosť prináša. V prípade druhého je to dôsledok lásky Božej, vyliatej v srdci. V oboch prípadoch je vonkajší výsledok rovnaký, ale pred Bohom je tu priepastný rozdiel. Prvý je životom sebaurčenia a osobného zisku. Druhý je v závislosti na Bohu; je výsledkom vyučovania milosťou. Falošné kulty kladú veľký dôraz na ušľachtilé kvality ľudskej činnosti.

Alebo tu, ako jednotu v Kristu
---------------------------------------------------

cit:V ľudskej skúsenosti najbližšie tomu stojí to miesto, ktoré muž alebo žena zaujímajú v srdci toho druhého, keď sa opravdovo milujú. Vtedy každý prebýva v srdci svojho partnera skrze vieru. Všetky myšlienky a činy sú zamerané na to, ovplyvnené tým, čo by bolo príjemné, milé tomu druhému, čo by ho urobilo šťastným. Život niktorého z nich nie je plný bez toho druhého. Nikto z nich nemyslí na seba v oddelení od toho druhého; dáva mu prednostné miesto vo svojom srdci.

Keď Kristus prebýva v srdci veriaceho skrze vieru, život so všetkými činmi a pocitmi sa sústreďuje na Neho. Preto Svätý Duch v tomto veku berie z vecí, ktoré sú Kristove a zvestuje ich tým, ktorí sú Jeho vlastníctvom. On Krista oslavuje, takže Kristus sa môže stať v živote veriaceho vyvýšeným a prvoradým.


---------------------

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

mil
Takto môže odpovedať sudcovi aj napríklad zlodej. Pán sudca viete koľko som urobil dobrého doteraz, tak prečo ma chcete odsúdiť za pár vecí čo som ukradol? A začal by vymenúvať jeden po druhom svoje dobré skutky.
Zjavenie 20, 11A videl som veľký trón biely i sediaceho na ňom, pred ktorého tvárou utiekla zem i nebo, a miesto im nebolo najdené. 12A videl som mŕtvych, malých i veľkých, stojacich pred trónom Božím. A otvorily sa knihy, a otvorila sa aj iná kniha, to jest kniha života, a mŕtvi boli súdení podľa toho, čo bolo napísané v knihách, podľa svojich skutkov. 13A more vydalo mŕtvych, ktorí boli v ňom, i smrť i peklo daly mŕtvych, ktorí boli v nich, a boli súdení jeden každý podľa svojich skutkov. 14A smrť a peklo boly uvrhnuté do toho ohnivého jazera. Toto ohnivé jazero je tá druhá smrť. 15A jestli niekto nebol najdený zapísaný v knihe života, bol uvrhnutý do ohnivého jazera.

Tu je napísané, že mŕtvy budú súdení podľa svojich skutkov. Nie je tu napísané, že budú súdení podľa svojich zlých skutkov a odsúdení, ale, že budú súdení podľa svojich skutkov a že ak meno niektorého z nich nebude zapísané v knihe života, bude uvrhnutý do ohnivého jazera...
A to teda nemusí znamenať, že všetci títo budú uvrhnutí do ohnivého jazera....

A ty si daj hlavne pozor "mil", aby keď ty budeš stáť pred sudcom, tak aby tvoje skutky nesvedčili proti tebe. Lebo potom budeš darmo hovoriť ako verne si Bohu a Pánu Ježišu Kristovi slúžil, povie ti, nepoznám ťa, lebo som bol hladný a nedal si mi najesť, lebo som bol smädný a nedal si mi napiť, lebo som bol chorý a nepostaral si sa o mňa, bol so väzení a neprišiel si za mnou...

A daj si pozor, aby nakoniec proti tebe nesvedčili aj skutky niekoho, kto sa vierou v Boha nakoniec ani nechvastal a neoháňal tak ako ty a aby ťa nakoniec takýto človek a jeho skutky neusvedčil z lži. Lebo on síce nevykrikoval pred sebou, "Ježiš je môj Pán", neslúžil Bohu skrze anjelskú vieru pokryteckej zbožnosti a teda častých modlitieb a pôstov, ale cez to všetko mal niečo, čo si ty nemal... Dobré srdce...

A nebude nakoniec jeho dobré srdce svedčiť o Bohu a Pánu Ježišu Kristovi oveľa viac? A nebude tvoje srdce svedčiť nakoniec proti tebe? A tak nakoniec tvoje skutky ťa odsúdia, skutky tvojej viery, ktoré odhalia, že lož, lenivosť a neochotu si mal v srdci oveľa viac... ako...
A čo povieš potom? Niečo ako, ale veď ospravedlnení nie sme zo skutkov, ale z viery a ja som predsa veril? A nerobil som predsa iba zle, robil som aj dobre. Veď predsa ja som sa neklaňal sochám... Pravidelne som sa modlil a pravidelne som sa postil, všetci ktorí to videli mi to dosvedčia... Vášnivo som rečnil a kázal tvoje meno a šíril dobrú zvesť... Vášnivo som sa bil za tvoje slovo... A vášnivo som kritizoval všetkých bezbožníkov, ktorí tak nerobili....
Nuž "mil" obávam sa, že práve takéto skutky viery ťa nakoniec nespasia... A na iné skutky si jednoducho nemal čas...

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

Nebudem ti odpovedať na tvoje hypotetické otázky, lebo často ma tým častuješ. Čo bude a ako bude je v moci Božej.
marek napísal: Tu je napísané, že mŕtvy budú súdení podľa svojich skutkov. Nie je tu napísané, že budú súdení podľa svojich zlých skutkov a odsúdení, ale, že budú súdení podľa svojich skutkov a že ak meno niektorého z nich nebude zapísané v knihe života, bude uvrhnutý do ohnivého jazera...
A to teda nemusí znamenať, že všetci títo budú uvrhnutí do ohnivého jazera....
Ak tí ktorí sú pod zákonom sú súdení podľa svojich skutkov, tak budú aj odsúdení podľa spravodlivosti Božej. Ale ako vidíš tak tí, ktorí sú pod milosťou sú zapísaní v knihe života.

Sú tam knihy a ešte jedna kniha – kniha života. Je to kniha milosti Božej a tí ktorí sú v Kristu prešli zo smrti do života.

Ján 5:24 Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto čuje moje slovo a verí tomu, ktorý ma poslal, má večný život a neprijde na súd, ale prešiel zo smrti do života.

Ef 1:13 v ktorom aj vy počujúc slovo pravdy, evanjelium svojho spasenia, v ktorom aj, uveriac, zapečatení ste Svätým Duchom zasľúbenia, 14ktorý je závdavkom nášho dedičstva na vykúpenie Božieho nadobudnutého vlastníctva, na chválu jeho slávy.

Keď teda sme zapečatení Svätým Duchom zasľúbenia, tak aj zapísaní v knihe života aby sme žili v Kristu naveky. Lebo ten Svätý Duch zasľúbenia nám dáva istotu v Kristu, ktorým sme zapečatení ku dňu vykúpenia.

--------------------------

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

mil
Ak tí ktorí sú pod zákonom sú súdení podľa svojich skutkov, tak budú aj odsúdení podľa spravodlivosti Božej.
Zo skutkov zákona nebude ospravedlnený nikto. Ale kto je podľa teba pod zákonom? Židia, alebo pohania?

A tak tie prvé knihy sú podľa teba čo? Zákon. Alebo knihy skutkov?
Ale ako vidíš tak tí, ktorí sú pod milosťou sú zapísaní v knihe života.

Sú tam knihy a ešte jedna kniha – kniha života. Je to kniha milosti Božej a tí ktorí sú v Kristu prešli zo smrti do života.

Ján 5:24 Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto čuje moje slovo a verí tomu, ktorý ma poslal, má večný život a neprijde na súd, ale prešiel zo smrti do života.
A tým chceš povedať čo, že teba už tvoje skutky nesúdia? Nemýľ sa, pokrytec....

A ešte jedna vec.
Zjavenie 20, 11A videl som veľký trón biely i sediaceho na ňom, pred ktorého tvárou utiekla zem i nebo, a miesto im nebolo najdené. 12A videl som mŕtvych, malých i veľkých, stojacich pred trónom Božím. A otvorily sa knihy, a otvorila sa aj iná kniha, to jest kniha života, a mŕtvi boli súdení podľa toho, čo bolo napísané v knihách, podľa svojich skutkov. 13A more vydalo mŕtvych, ktorí boli v ňom, i smrť i peklo daly mŕtvych, ktorí boli v nich, a boli súdení jeden každý podľa svojich skutkov. 14A smrť a peklo boly uvrhnuté do toho ohnivého jazera. Toto ohnivé jazero je tá druhá smrť. 15A jestli niekto nebol najdený zapísaný v knihe života, bol uvrhnutý do ohnivého jazera.
Tu sa píše priateľu o súde. A teda ty, ak dobre rozumiem, pretože si pod milosťou, tak ty na tento súd ani neprídeš...

Ale tí čo na tento súd prídu, budú súdení podľa svojich skutkov. A preto sa otvoria prvé knihy, či ich nazveš knihy zákona, alebo knihy skutkov, to nakoniec nie je podstatné, ale pri tomto súde na otvorí aj iná kniha, kniha života a mŕtvi budú súdení podľa toho, čo je napísané v knihách...

Ale ten, čo uveril, už nie je mŕtvy a preto ten, čo uveril, na tento súd nepríde...

A ty sám píšeš, že ten, čo je pod milosťou, nepríde na súd, ale toto je súd...

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Tu je napísané, že mŕtvy budú súdení podľa svojich skutkov. Nie je tu napísané, že budú súdení podľa svojich zlých skutkov a odsúdení, ale, že budú súdení podľa svojich skutkov a že ak meno niektorého z nich nebude zapísané v knihe života, bude uvrhnutý do ohnivého jazera...
A to teda nemusí znamenať, že všetci títo budú uvrhnutí do ohnivého jazera....

A ty si daj hlavne pozor "mil", aby keď ty budeš stáť pred sudcom, tak aby tvoje skutky nesvedčili proti tebe. Lebo potom budeš darmo hovoriť ako verne si Bohu a Pánu Ježišu Kristovi slúžil, povie ti, nepoznám ťa, lebo som bol hladný a nedal si mi najesť, lebo som bol smädný a nedal si mi napiť, lebo som bol chorý a nepostaral si sa o mňa, bol so väzení a neprišiel si za mnou...

A daj si pozor, aby nakoniec proti tebe nesvedčili aj skutky niekoho, kto sa vierou v Boha nakoniec ani nechvastal a neoháňal tak ako ty a aby ťa nakoniec takýto človek a jeho skutky neusvedčil z lži. Lebo on síce nevykrikoval pred sebou, "Ježiš je môj Pán", neslúžil Bohu skrze anjelskú vieru pokryteckej zbožnosti a teda častých modlitieb a pôstov, ale cez to všetko mal niečo, čo si ty nemal... Dobré srdce...
Marek to podla mna vystihol dokonale. Pretoze toto co povedal, to clovek citi srdcom, zatial co tvoje teorie, mil, nikdy nebudu vychadzat zo ziadneho srdca a vzdy to bude len suchoparna teoria, ktora nidky neoslovi ludske srdce viac nez trebars teoria relativity.

Ty tie skutky chapes zle. Suhlasil by som ze s tym co je clovek schopny vykonat na ztomto svete svojimi skutkami, tym sa neda zaplatit ani vyvazit Bozia laska. Lenze skutky maju dve strany. Jedna strana je ta fyzikalna, materialna, konkretny cin, ktorym sa to neda zalpatit. To je len fyzikalny dosledok skutkov. Druha strana tych skutokov, ta nematerialna, sa nachadza v srdci a je to pricina a motivacia, s ktorej prameni ochota pre to fyzicke vykonavanie skutkov. A presne toto, tento nematerialny skutok, toto rozhodnutie v srdci cloveka, krore urcuje ktorym smerom sa bude clovek poberat, toto je presne ten skutok podla ktoreho budes sudeny.

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa pavel »

Zasa sa tu prejavuje aká je potrebná znalosť Písiem... Miešate tu hrušky s jablkami... skutky a neskutky, dobré a zlé o ktoré sa tu Marek prieš, budú posudzované súdom... tých však bude päť!!!

Navždy budeme s Pánom, päť súdov.

Keď vstanú mŕtvi, a živí svätí /spasení/ budú premenení, vystrieda sa viacero udalostí, kým vstúpia všetci spasení do nebies, aby tam večne bývali s Ježišom Kristom, s Bohom Otcom.

Jednou z týchto udalostí bude súd veriacich podľa ich skutkov. O súde vo všeobecnosti panuje viacero názorov. Niektorí sa domnievajú, že súd prebieha ihneď po smrti. Napríklad po-milenisti súdia, že bude jeden veľký súd, ktorý prebehne na konci vekov, až keď všetko ľudstvo, ktoré kedy žilo bude zhromaždené a kde pôjde o večné zatratenie, či spasenie. Spoznáme, že tieto názory nie sú tak celkom pravdivé. Biblia uvádza päť súdov 50.
Prvým je súd nad kresťanmi, veriacimi, pokiaľ ide o ich spasenie, či zatratenie a je už vecou minulosti. Pán Ježíš hriech odsúdil, keď za nás zomrel na kríži Golgoty.

Ján 5:24 Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto čuje moje slovo a verí tomu, ktorý ma poslal, má večný život a neprijde na súd, ale prešiel zo smrti do života.
Rímskym 8:1 A tak teraz už nieto nijakého odsúdenia tým, ktorí sú v Kristu Ježišovi, ktorí nechodia podľa tela, ale podľa Ducha.

Slovo „odsúdenia“ sa kryje významovo so slovom súd a v prípade spasených, niet čo súdiť. Súd nad hriechmi veriacich už prebehol. Bol vykonaný na kríži Golgoty, na základe Kristovho dokonaného diela. /Gal 3:13; 1Pet 2:24; 2Kor 5:21/. Hriechy veriacich boli odsúdené a odstránené, nie je čo súdiť. Je rozdiel, medzi súdom hriechov a súdom skutkov. Súd hriechov je dávnou minulosťou, kým súd skutkov ešte len príde.

To je ten druhý súd. Bude sa konať pred Kristovou súdnou stolicou potom, keď mŕtvi vstanú a živí budú premenení. Nebude sa zaoberať spásou, ale odmenami za to, čo konali v tele. Tento súd rozhoduje o postavení jednotlivca v Božom kráľovstve.

1 Korintským 3:11 Lebo iný základ nemôže nikto položiť mimo toho, ktorý je položený, ktorým je Ježiš Kristus.
12 A jestli niekto stavia na ten základ zlato, striebro, drahé kamene, drevo, seno, slamu -
13 jedného každého dielo vyjde najavo, pretože to ten deň ukáže, lebo sa zjaví v ohni. A jedného každého dielo, jaké ktoré je, sám ten oheň zkúsi.
14 Ak ostane niečie dielo, ktoré postavil na základ, dostane mzdu;
15 ak zhorí niečie dielo, bude mať škodu, a on sám bude zachránený, ale tak ako skrze oheň.
2 Korintským 5:10 Lebo my všetci sa musíme ukázať pred súdnou stolicou Kristovou, aby si jeden každý odniesol to, čo načo vykonal skrze telo, už či bolo dobré či zlé.
1 Korintským 4:5 A tak nesúďte ničoho pred časom, dokiaľ neprijde Pán, ktorý aj osvieti skryté veci tmy a zjaví úmysly sŕdc, a vtedy bude mať jeden každý chválu od Boha.

Súdna stolica v grečtine volá „béma“ a značí rozhodujúci tribunál. Ten má v tomto prípade do činenia so spasenými. O súde nad nespasenými, budeme uvažovať neskôr. Verš v 1Kor 4:5 potvrdzuje, že čas súdu bude pri druhom príchode Pána. Tento súd sa ešte nemôže vzťahovať na zatratených. Písmo menuje ako odmeny pri tomto súde rôzne „koruny“.
Koruna „neporušitelnosti“, 1Kor 9:25-27.
Koruna „chľúby“, 1Tes 2:19-20.
Koruna „spravodlivosti“, 2Tim 4:8.
Koruna „života“, Jak 1:12.
Koruna „slávy“, Zjav 2:10.

Pred tretím súdom bude stáť židovský národ, Izrael. Nastane počas doby súženia a prebehne na tejto zemi. Príčinou je odmietnutie Krista, mesiáša. Za dôb Samuela zavrhli židia Boha - Otca /1Sam 8:7/, za čias Ježiša Nazaretského odmietli Boha - Syna /Luk 23:18/, a napokon odmietli aj Boha - Ducha /Sk 7:51, 7:54-60/. Boh použije pri súde ľudský faktor – Antikrista a behom tejto doby bude na zem vyliatych sedem nádob hnevu...

U štvrtého súdu budú obžalované a súdené pohanské národy. Nastane pri Pánovom návrate s desiatimi tisícami verných na mieste Jozafat. /Joel 3:12/.

Pri poslednom piatom súde budú obžalovaní a súdení nespasení. Tí, čo počas svojho života odmietli Kristov dar spásy, tí, ktorí žili podľa svojho svedomia, ktoré im Boh vpísal do ich sŕdc pri ich zrode. Toľko k súdom, vráťme sa k veriacim. Poznali sme, že potom ako vstanú mŕtvi v Pánovi a keď živí veriaci budú premenení, dostavia sa všetci pred súdnu stolicu, kde ide o odmeny za svoje skutky. Po vykonaní súdu, obdržaní odmien, pred tým ako prídu do večného neba, raja, musí nastať ďalšia dôležitá udalosť a tou je „Svadba Baránkova“.
Zjavenie 19:7 Radujme sa a plesajme a vzdajme jemu chválu, lebo prišla svadba Baránkova, a jeho manželka sa prihotovila.
8 A dalo sa jej, aby sa obliekla do čistého a nádherného kmentu, lebo tým kmentom sú skutky spravedlivosti svätých.
9 A riekol mi: Píš! Blahoslavení povolaní k večeri svadby Baránkovej. A zase mi riekol: To sú pravdivé slová Božie.


Kristovou nevestou bude jeho verná Cirkev. Cirkvou rozumieme všetkých svätých, spasených z prvého vzkriesenia a živých veriacich, ktorí budú vychvátení a premenení bez poznania smrti. Existuje názor, že doba veľkého súženia bude na zemi počas súdu o odmenách, a počas Baránkovej svatby. Vyvrcholením súženia, bude Jeho druhý príchod, zjavenie sa, popísané v „apokalypse“. Grécky text rozlišuje zreteľne dva príchody Pána. Prvý príchod je„Parousia“, vychvátenie, ktoré prebehne tak, že neveriaci, nevychvátení Pána neuvidia, Jeho príchod im bude skrytý. Druhý príchod bude podľa Zjavenia Ján, zjavný, manifestačný, odhalený, teda viditeľný príchod zo svätými, ktorý nasleduje po súde o odmenách a Svadbe Baránka. Na upresnenie, uvádzam miesta, kde sa v gréckom texte uvádza slovo „parousia“. Sú to: Mat 24:3; 27; 37; 39; 1Tes 2:19; 4:15; 5:23; 2Tes 2:1. Toto zjavenie Pána Krista, Jeho príchod so svätými, vystupňuje obdobie súženia a vyústi do tisícročného Kristovho kráľovstva spolu s Jeho svätými. /Zjav 20:6/.

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Pavel, co je to za komplikovane studium? preco sa snazis pisat tak komplikovane? Neverim ze by dobro malo byt vecou akychkolvek filozofickych studii a znalosti pisiem. Nikto z vas nehovori o tom podstatnom, o srdci. Ja viem, ze rozhodnutie cloveka pre dobro je nezavisle od akychkolvek znalosti a studii.

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

pavel
skutky a neskutky, dobré a zlé o ktoré sa tu Marek prieš, budú posudzované súdom... tých však bude päť!!!
Nie je jedno koľko súdov bude, my sa tu nebavíme o počte súdov, ale o tom, čo sa tam bude súdiť.
A to, čo sa tam nakoniec bude súdiť, bude vždy srdce pavel, aj to tvoje...

A máš pravdu, zatratenie veriacich je minulosťou, ale o tom kto je veriaci a kto nie je, o tom bude svedčiť jeho srdce...
A tvoje srdce musí byť nesmierne dokonalé a čisté, keď sa už vidíš v nebi... Ale to už vari nemáš žiadne výčitky svedomia?
A pokiaľ máš, tak keď ťa vlastné výčitky svedomia obviňujú, prečo sa domnievaš, že ťa už nemá prečo obviňovať aj Boh?

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa pavel »

core napísal:Pavel, co je to za komplikovane studium? preco sa snazis pisat tak komplikovane? Neverim ze by dobro malo byt vecou akychkolvek filozofickych studii a znalosti pisiem. Nikto z vas nehovori o tom podstatnom, o srdci. Ja viem, ze rozhodnutie cloveka pre dobro je nezavisle od akychkolvek znalosti a studii.
Lebo vy sa snažíte všetko generalizovať... všetky princípy i Evanjelium, a to sa predsa nedá... Evanjelium je naplnením zákona... zákon mal (podobne ako ten náš), stovky nariadení, príkazov a strán...

Evanjelium je tak jeho (zákona), výkladom ako i Jeho (zákona), naplnením...

Ak toto nie ste ochotní akceptovať, potom je každá debata zbytočná ...

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa pavel »

To: Marek
my sa tu nebavíme o počte súdov, ale o tom, čo sa tam bude súdiť.
A to, čo sa tam nakoniec bude súdiť, bude vždy srdce pavel, aj to tvoje..
Marek počúvaj a hlavne čítaj čo píšeš Ty a čo píšem ja, či Mil...

Ano, srdce bude Boh súdiť a preto práve tých viacero súdov... Vynášanie dobrého, pokiaľ je za tým motív opätovania Milosti a Lásky, prinesie odmeny, lebo takto koná len veriaci, znovuzrodený ...

Zlé skutky srdca u veriaceho zhoria v ohni a príde o odmeny...

U neveriaceho aj dobré skutky srdca budú ničím v očiach Boha ... lebo neprijal Jeho ponuku, Lásku, ale všetko robil v konečnom dôsledku pre seba...

Preto je veľmi dôležité vedieť, že nebude len jeden jediný generálny súd ale ich bude viacero... pred ktorým budeš stáť napokon Ty... je zatiaľ na Tebe... ešte je čas...

svklampard
Príspevky: 192
Dátum registrácie: So Okt 09, 2010 19:18

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa svklampard »

ja sa spytam jednoduchu otazku ? co znamena ostavat v bozej laske ......
U neveriaceho aj dobré skutky srdca budú ničím v očiach Boha ... lebo neprijal Jeho ponuku, Lásku, ale všetko robil v konečnom dôsledku pre seba...
aky clovek podla vas nepohrdol jeho laskou.....

doporucujem matus 7 kapitola
ak sa jezisa pytaju ake prikazanie je najdolezitejsie:mt 22
34Ale farizeovia počujúc že umlčal sadúceov, sišli sa dovedna, 35a jeden z nich, zákonník sa opýtal pokúšajúc ho a povedal: 36Učiteľu, ktoré prikázanie je veľké v zákone? 37A Ježiš mu riekol: Milovať budeš Pána, svojeho Boha, celým svojím srdcom, celou svojou dušou a celou svojou mysľou! 38To je to veľké a prvé prikázanie. 39A druhé, tomu podobné je: Milovať budeš svojho blížneho jako samého seba! 40Na týchto dvoch prikázaniach visí celý zákon i proroci.

otazka znie ako boha milovat , no asi jedine iba tak aby ste nehresili .......
ale to sa aj mozem teba mil alebo pavel spytat milujete boha ? akym sposobom

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

pavel
Preto je veľmi dôležité vedieť, že nebude len jeden jediný generálny súd ale ich bude viacero...


Dobre, však ja sa nehádam, že súdov bude viacero. Či ich bude päť, alebo skôr iba dva, to by som ja ponechal na Bohu, lebo to, že ich bude päť, to tvrdíš ty a je to opäť skôr tvoja domnienka a výklad. Možno to tak bude a možno nie....
pred ktorým budeš stáť napokon Ty... je zatiaľ na Tebe... ešte je čas...
Na mne? Tak to ma teší, práve si totiž poprel Božiu predurčenosť v zmysle pevne stanoveného a nemenného osudu...

No a ja viem presne čím mám zaťažené svedomie... A preto viem aj, kde stojím... A nemýlim sa.

A ty tiež pavel, vieš presne, kde stojíš. Ale čo ak sa mýliš ty?

A nakoniec, keby bolo aj dvadsať súdov, tak strany, na ktorých človek môže stáť, sú len dve.
A naviac, človek sotva môže stáť niekde uprostred nich...

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

U neveriaceho aj dobré skutky srdca budú ničím v očiach Boha ... lebo neprijal Jeho ponuku, Lásku, ale všetko robil v konečnom dôsledku pre seba...
Alebo neprial iba tvoju teoriu a riadil sa vlastnym srdcom ktore ma na isto od Boha, a jeho skutky budu mat vyznam v ociach Boha, pretoze tebe sice neuveril, ale uveril v to prave dobro ktore hladal a nasiel v svojom srdci ktore mu dal Boh. To srdce, co do neho boh vlozil, prave to zarucuje moznost slobodnej vole vybrat si.

rudinec
Príspevky: 331
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 11:56

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa rudinec »


Ja len chcem poukázať týmito citátmi, že Boh je zvrchovaným Bohom a stojí nie len nad našou vôľou ale aj nad vôľou satana a všetkých bytostí.

-----
Máš pravdu,ale len čiastočne.
V knihe Jobovej je jednoznačne ukázane,že Boh dal diablovi mantinely v rámci ktorých môže pôsobiť.
Keď Boh povedal diablovi,že môže Joba obrať o všetok jeho majetok , tak do toho už Boh viac nezasahoval.
Dal iba podmienku,že nemôže Jobovi vziať život.

Používateľov profilový obrázok
Aniko
Príspevky: 15
Dátum registrácie: Ut Okt 19, 2010 8:55

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa Aniko »

mil napísal:Ja len chcem poukázať týmito citátmi, že Boh je zvrchovaným Bohom a stojí nie len nad našou vôľou ale aj nad vôľou satana a všetkých bytostí. Preto sa môžeme s istotou spoliahnuť na Boha, lebo je zvrchovaný Boh a čo zasľúbil to aj splní. S istotou viem, že nikto mu neprekazí žiadný úmysel a nikto mu nič z jeho ruky nevytrhne. Niet takého ani na nebi ani na zemi. Ak by sa takýto niekto našiel, tak Boh by nebol Bohom, ale niet takého.
Ja nepochybujem, že Boh je zvrchovaný a splní to čo zasľúbil. Ale značí to, že sme bábky?

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa pavel »

A vadilo by ti byť bábkou? ;)

No nič, to bol len taký vtípek. To ako keby sa dieťa opýtalo, Tato, ty mi chceš povedať, že som v tvojich rukách len bábka?

Lebo podobne ako tatko či mama, i Boh požaduje našu dôveru, detskú, bezhraničnú a budúcnosť už má na starosti on... (podobne ako rodič), ak však chceš ísť svojou cestou, tak prestáva byť tvojím otcom, lebo si Ho ako otca zavrhla a tak si môžeš robiť čo chceš, ak sa však navrátiš do jeho ruky, kde ti bude ďalej pripravovať budúcnosť, stávaš sa opäť jeho dieťaťom... alebo žeby bábkou?, (ktorú už z Jeho ruky nikto nevytrhne) Ja som rád takouto bábkou!

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

pavel
Ja som rád takouto bábkou!
A koho bábkou si, keď hrešíš?
Bábkou v rukách Boha?
Bábkou v rukách satana?
Alebo hrešíš z vlastnej vôle?

Napísať odpoveď