Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Človek z pohľadu samého seba a z pohľadu Boha, Svätého Písma
rudinec
Príspevky: 331
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 11:56

Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa rudinec »

Lukáš 22:31 A Pán povedal: Šimone, Šimone, hľa, satan si vás vyžiadal, aby vás preosial ako pšenicu;

V Biblii P .Ježíš veľa krát používa príklady z nášho materiálneho života nato,aby sme nimi mohli lepšie
pochopiť duchovné reality.
Jeden z najčastejšie používaných obrazov je sejba obilia,rast a žatva.Tejto činnosti v časoch keď náš
Spasiteľ hlásal evanjelium, rozumel každý člověk, pretože väšina ľudí sa živila poľnohospodárstvom.

Keď Mesiáš povedal Petrovi ,že satan si ich vyžiadal, aby ich preosial ako pšenicu,tak z toho vyplýva,že
medzi Bohom a diablom je dohoda o tejto diablovej činnosti.

Činnosť osievania spočíva v oddeľovaní pliev a kúkoľu od zrna.V obraznej reči to znamená oddeľovanie
falošných kresťanov od pravých, kde zrno sú skutoční kresťania a kúkoľ sú falošní./Mat.13 kap./
Ešte treba pripomenúť,kedy sa z pravého kresťana stane falošný.Stane sa to vtedy,keď sa diablovi podarí
dostať svojimi zvodmi kresťana z úskej cesty na širokú. /Mat. 7:13,14/
Knieža tohoto sveta používa k osievaniu tri najmocnejšie zbrane; žiadosť tela,žiadosť očí ,a chlúbnu pýchu života. /1 Ján 2:16/
Ak človek uveril v P.J.Krista a má ihneď istotu spásy.Tak potom diabol sa môže prihlásiť na úrade práce, pretože nemá čo osievať.

Ak by my chcel niekto nahovoriť,že diabol ,osieva len pevy a kúkoľ,bez zrna,tak s tým u mňa určite nepochodi.
Keďže viem,že niektorí ma budú usviedčať z bludu výrokom z 1 Kor. 10:13 : Iba ľudské pokušenie vás zachvátilo, nijaké iné. Ale Bôh je verný, ktorý vás nedá pokúšať nad vašu možnosť, ale spôsobí s pokušením aj východ z neho, aby ste mohli zniesť.

Tým chcem odpovedať,že tento výrok sa týka iba tých,ktorí sú pšenicou čiže skutočným kresťanmi.
Pretože je napísané: Matúš 22:14 Lebo je mnoho povolaných, ale málo vyvolených.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

rudinec napísal:Ešte treba pripomenúť,kedy sa z pravého kresťana stane falošný.Stane sa to vtedy,keď sa diablovi podarí dostať svojimi zvodmi kresťana z úskej cesty na širokú.
Musíš si uvedomiť, že satanovi sa nemôže nič podariť ak mu to neumožní zvrchovaný Boh. Ináč by zvrchovaný Boh nebol zvrchovaným Bohom. Preto sa nemôže z pravého kresťana stať falošný. Stratené ovce z Božieho ovčinca predsa Boh zaženie naspäť no cudzie nechá tak. Písali sme o tom dostatočne na starom fóre. Ide o povrchný pohľad človeka a nie pohľad Boží. Ako človek môže s istotou tvrdiť že ten “pravý kresťan“ nebol už od začiatku falošný? Jeho falošnosť sa môže predsa prejaviť až neskôr. Pre toto mám poprieť istotu spasenia? Veď máme príklad v Judášovi, ktorý chodil s učeníkmi. O jeho falošnom srdci Ježiš vedel no učeníci sa predsa pýtali – kto to je, kto ťa zradí? Tu vidíme dva pohľady a nie jeden.

Kto je pšenica vie iba Boh. Tak kde je tu problém pre skutočného veriaceho prijať istotu spasenia, ktorá je predsa súčasťou zasľúbenia Božieho – evanjelia Ježiša Krista? To, čo sa deje s falošnými kresťanmi ešte neznamená že evanjelium Ježiša Krista nehovorí jasne o istote spasenia u vykúpených. Treba brať slovo kresťan, viera, evanjelium Ježiša Krista v pravom význame slova a nemiešať to s jej falošnými podobami a tak spochybňovať to čo nám Boh zasľúbil. Antikrist sa predsa skrýva za slovíčka kresťan, viera, Kristus, evanjelium atd.

Ak spochybním istotu spasenia, tak uznám zásluhovosť. Ak uznám zásluhovosť, tak popriem milosť Božiu. Tak kde je pravá viera v čisté evanjelium Ježiša Krista?

Musíš si uvedomiť, že sú dva pohľady a to pohľad ľudský, ktorý vždy nesie v sebe veľa povrchného a pohľad Boží, ktorý je dokonalý a vidí do hĺbky srdca človeka. Nás predsa má zaujímať pohľad Boží a nie pohľad človeka.

rudinec
Príspevky: 331
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 11:56

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa rudinec »

Myslím,že by si si mal prečítať podobenstvo o rozsievačovi, pretože ono hovorí opak toho čo ty.

Lukáš 8:4  A keď sa schádzal veliký zástup, a tí z jednotlivých miest prichádzali k nemu, povedal v podobenstve:
5  Vyšiel rozsievač rozosiať svoje semeno. A v tom, ako rozsieval, niektoré padlo vedľa cesty a zašliapalo sa, a zožrali ho nebeskí vtáci.
6  A iné padlo na skalu a vzíduc uschlo, pretože nemalo vlahy.
7  A zase iné padlo medzi tŕnie, a tŕnie vzrastúc spolu s ním udusilo ho.
8  A opät iné padlo na dobrú zem a keď vzišlo, donieslo stonásobný užitok. A keď to hovoril, zavolal: Kto má uši nato, aby počul, nech počuje!
9  A jeho učeníci sa ho pýtali a vraveli: Jaké je to podobenstvo?
10  A on povedal: Vám je dané poznať tajomstvá kráľovstva Božieho, ale ostatným sa hovorí v podobenstvách, aby hľadiac nevideli a čujúc nerozumeli.
11  A podobenstvo je toto: Semä je slovo Božie.
12  A tí vedľa cesty sú, ktorí čujú, ale potom prichádza diabol a vyníma slovo z ich srdca, aby uveriac neboli spasení.
13  A tí na skale sú takí, ktorí, keď počujú, prijímajú slovo s radosťou, ale tí nemajú koreňa, ktorí veria do času a včas pokušenia odpádajú.
14  A zase to, ktoré padlo do tŕnia, to sú takí, ktorí počuli, ale idúc bývajú udusení starosťami, bohatstvom a rozkošmi života a nedonášajú užitku.
15  A čo do toho v dobrej zemi, to sú tí, ktorí, keď počuli, v šľachetnom a dobrom srdci podržujú slovo a donášajú užitok v trpezlivosti.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

Ako je vidieť z podobenstva, tak tu máme skutočných kresťanov, ktorí majú dobrú zem vo svojom srdci. Tu musím zdôrazniť, že nie je to ich zásluha, ale Božia! Každý človek je hriešny a je hoden smrti. Niet rozdielu, pretože všetci sme zhrešili. Všetci by sme boli ako to trnie alebo skala, kde by semeno Ducha sa neuchytilo a tak nebolo schopné doniesť úrodu. No nikdy by sme neboli dobrou zemou sami zo seba. Ako vieme, tak Ján3 3A Ježiš odpovedal a riekol mu: Ameň, ameň ti hovorím. Ak sa niekto nenarodí znova, nemôže vidieť kráľovstvo Božie.

Ako vieme, nikto sa sám od seba nemôže narodiť. Vždy je k tomu potrebný niekto kto dáva život.
Narodiť sa znova, znamená narodiť sa z Ducha a to z milosti Božej skrze vieru, ktorá je darom Božím. Takéto oživené srdce je dobrou zemou, ktorú samozrejme pripravil Boh ešte predtým ako dopadne semeno Ducha. Vtedy sa rodí nový človek – z Ducha. Skutky 16:14 Poslúchala ich aj jedna bohabojná žena, menom Lýdia, obchodníčka so šarlátom z mesta Tyatíru. Tej otvoril Pán srdce, aby pozorne naslúchala, čo Pavol hovoril.

Všimni si, že Biblia dáva zásluhu na otvorení Lýdiinho srdca výslovne samému Bohu.
„…Pán jej otvoril srdce…"

Ako každý dobrý hospodár vždy seje na už pripravenú dobrú zem. Ako vieme z praxe, tak semienka dopadnú aj mimo dobrej zeme. Samozrejme že úmyslom hospodára ne je pestovať pšenicu na skale, vedľa cesty, v tŕni ale na dobrej zemi.

Toto podobenstvo nehovorí o tom, že Boh je odkázaný na stav našich sŕdc. Všetky sú totiž bez Boha duchovne mŕtve! 10 A on povedal: Vám je dané poznať tajomstvá kráľovstva Božieho, ale ostatným sa hovorí v podobenstvách, aby hľadiac nevideli a čujúc nerozumeli.

Takže je to dané Bohom. Iba Boh uvádza človeka a to z milosti skrze vieru do postavenia dieťaťa Božieho a to zasľúbením Božím. Je to postavenie, od ktorého závisí existencia stavu nášho srdca. Aby mohol človek žiť duchovným životom, musí sa najprv z Ducha narodiť. Boh oživuje srdcia - činí dobrú zem. Naše duchovne mŕtve srdce je neschopné odpovedať na ponuku spasenia bez toho, aby sa v ňom najprv neuplatnila oživujúca moc všemocného Boha.

Tu je zrejmý Boží úmysel a Božia voľba, komu dá porozumieť Jeho Slovu a komu nie.
Skús mi odpovedať na otázku: najprv budeme poslušní a potom dostaneme dar od Boha, alebo najprv dostaneme dar od Boha a tak budeme poslušní?

Mnohí veriaci nedokážu pochopiť, že z moci božej sme uverili, z moci Božej sme boli povolaní a vyvolení, že z moci Božej sme ožili, z moci Božej sme sa poddali Jeho vôli. Dostali sme dar Ducha svätého, ktorý nás činí známymi u Boha. Tým Duchom sme ožili a keď ním žijeme a sme jedno s Bohom, potom kto môže povedať, že človek ktorý mocou Božou a milosťou je oživený v ktorom prebýva Duch Boží, že takýto človek má pochybnosti o svojom spasení, keď samotný duch v ňom kričí – si spasený a neustále ubezpečuje o istote spasenia v Kristu?

10 A on povedal: Vám je dané poznať tajomstvá kráľovstva Božieho, ale ostatným sa hovorí v podobenstvách, aby hľadiac nevideli a čujúc nerozumeli.

Ako vidíš niekomu je dané a inému nie je dané. Tu je vidieť úmysel Boží, aby tí ktorých Boh nechce hľadiac nevideli a čujúc nerozumeli.
To slovo – dané znamená, že o tom rozhoduje Boh! Boh pripraví pôdu v srdci človeka – tomu ktorého si vyvolil Boh, aby bola úrodná. Urobí to ešte skôr ako dopadne semeno Ducha. Keď spadne semeno Ducha – Slovo Božie do takejto zeme, tak vzíde a dá aj úrodu. No – semeno Ducha – Slovo Božie sa seje všade po celej zemi na svedectvo všetkým národom. Teda jedným je to na spasenie a druhým to bude kameňom úrazu. Úmyslom Božím je siať tam, kde pripravil dobrú zem. No semeno ducha je Slovo Božie a preniká všade a počujú ho mnohí, aby nemali výhovorku, že nepočuli. To je to, keď padne mimo úrodnú zem - na skalu, do tŕnia atd. A tu Ježiš zdôrazňuje – “ A keď to hovoril, zavolal: Kto má uši nato, aby počul, nech počuje!“ – teda komu je dané porozumieť, nech porozumie! Svojím učeníkom to aj vysvetlí aby porozumeli.

19Keby ste boli zo sveta, svet by mal rád svoje vlastné, ale preto, že nie ste zo sveta, ale že som si ja vás vyvolil zo sveta, preto vás svet nenávidí.
Tu sa jedná o vyvolených. To sú tí, ktorých Boh dal Kristu.


Jan15 22Keby som nebol prišiel, a nebol im hovoril, nemali by hriechu, ale teraz nemajú výhovorky zo svojho hriechu.
Tu sa hovorí o ľuďoch ktorí už sú odsúdení. Boh ich necháva v hriechu. Nepatria do jeho oviec a ostávajú v hriechu.


20Ale neprosím len za týchto, ale aj za tých, ktorí majú skrze ich slovo uveriť vo mňa,(Vo všetkom čo prosí, prosí aj za tých, ktorí majú uveriť. Nepovedal možno uveria, ale majú uveriť. To nie je založené na ľudskej vôli, ale na Božej vôli.)

„Ja prosím za nich, neprosím za svet, ale za tých, ktorých si mi dal, lebo sú tvoji.“ Teda jednota sa nevzťahuje na celý svet, ale iba na tých, ktorých mu Otec dal, aby za nich položil svoj život: “ Ján 17:6Zjavil som tvoje meno ľuďom, ktorých si mi dal zo sveta.“ Títo ľudia sú spasení kresťania, ktorých Boh povolal z tmy do svetla, keď boli ešte mŕtvi vo svojich hriechoch (Efezským 2:1). Ku svojej spáse ničím neprispeli, ani sa ako prví sami pre Krista nerozhodli, pretože „ Ján 15:16nie vy ste si mňa vyvolili, ale ja som si vás vyvolil a ustanovil som vás, aby ste išli a niesli ovocie, a vaše ovocie aby zostávalo“ . Pre Krista sa rozhodneme až na základe Božieho rozhodnutia a prvotného pôsobenia v našom srdci.

Ján6 37Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne, a toho, kto prijde ku mne, nevyženiem von. 38Lebo som nezostúpil z neba nato, aby som činil svoju vôľu, ale vôľu toho, ktorý ma poslal.
44Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň.


Je tu vidieť nejaká náhoda? Ako vidíš aj syn zatratenia musel byť, aby sa naplnilo Písmo. Tu vôbec nejde o žiadnu náhodu! Ak by to tak bolo, tak Boh by bol odkázaný na to či sa niekde nenájde človek, ktorý bude mať dobrú zem vo svojom srdci. To by sa nikdy nedočkal, pretože človek je duchovne mŕtvy a ako duchovne mŕtvy nikdy sám od seba nezakričí – vstaň - oží! Boh oživuje duchovne mŕtve srdce, aby porozumelo a uverilo. Boh udržiava takéhoto veriaceho rôznym spôsobom, aby došiel k cieľu, aby sa oslávil zvrchovaný Boh vo všetkom.

Človek je duchovne mŕtvy pretože sa duchovne nenarodil a duchovne sa nenarodil preto, lebo je duchovne mŕtvy. Z tohto umŕtveného duchovného stavu sa v žiadnom prípade človek sám od seba nemôže dostať. Musí byť ten, kto oživí a je to živý Boh. Je to ako pri vzniku života. Hmota je mŕtva pretože niet v nej života a sama neožije preto, lebo je mŕtva. To, čo ju oživí je jedine Boh! Boli sme prachom a do prachu sa navrátime, no to čo ostáva naveky je Slovo Božie, ktoré nás uviedlo do večnosti s Bohom.

Ak spochybňujeme istotu spasenia u vykúpených, tak zasľúbenie Božie vychádzajúce z Božej moci, milosti a Lásky robíme nedostatočným na spasenie Tak čo je potom dostatočné na spasenie, naše skutky? A koľko a akých je treba činiť aby na základe týchto skutkov sa Boh rozhodoval o našej spáse?. Potom sa pýtam, Boh nedodrží to čo sľúbil? Určite dodrží!
Všetko by to bolo – možno že - , ako je to pri mnohých čo sa nechávajú nazývať kresťanmi. Možno, že existuje Boh, možno že ak verím budem spasený. Možno že ak urobím také alebo onaké dobré skutky, tak budem spasený atd. Lenže my sa nenádejame na niečo čo je neisté, pochybné, nestále, nespoľahlivé, ale v Slovo Božie, ktoré je stále, spoľahlivé, isté a večné pre tých, ktorí patria Bohu pre Jeho ľud.

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Mil, stale vravis ze to zavisi od toho ako sa rozhodne Boh, a nie clovek. Ale kde je v tom slobodna vola? Tym padom nemoze byt clovek zodpovedny za svoje hriechy, ked on sam sa rozhodnut nemoze a nemoze poznat pravdu, lebo Boh sa tak nerozhodol.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

core napísal:Mil, stale vravis ze to zavisi od toho ako sa rozhodne Boh, a nie clovek. Ale kde je v tom slobodna vola? Tym padom nemoze byt clovek zodpovedny za svoje hriechy, ked on sam sa rozhodnut nemoze a nemoze poznat pravdu, lebo Boh sa tak nerozhodol.
Zvrchovaný Boh stojí nad všetky vôle. Tak ako vieme, pri ukrižovaní Ježiša si tí čo to robili vôbec neuvedomovali, že ich zlé srdcia bez Boha plnili Božiu vôľu. No to, že ich srdcia boli bez Boha a Boh ich nechal konať to, čo vychádzalo z ich bezbožných sŕdc, tak sú zodpovední za to, aké majú srdce a za skutky ktoré sú toho následkom a nie je za to zodpovedný predsa Boh. Boh stvoril človeka aj so zodpovednosťou za stav svojho srdca. Boh stvoril svetlo a nie tmu. Tam kde nie je svetlo, tam je tma. Tam kde nie je Boh, tam je zlo – satan. Boh preto nestvoril zlo, ale on je dobro a tak kde nie je Boh je zlo. Ak sa v takej duchovnej bytosti ako bol satan našla tma - bezbožnosť, tak tú tmu Boh nestvoril. Je to nezávislosť na Bohu, ktorú Boh dopustil no nestvoril.

Iba Boh je slobodný a činí vo svojej moci čo chce!

Nikdy nemôžeme hovoriť o slobodnej vôli človeka, iba o vôli ako takej. Pojem slobodná vôľa by znamenala činiť všetko čo si len človek zmyslí, čo je pre človeka nemožné a to nie len kvôli telu. Myseľ a vôľa je predsa závislá na našom duchovnom stave - od nášho srdca. Vôľa je len vykonávateľkou toho čo vychádza zo srdca človeka. Lebo čím je preplnené srdce, tak z toho si aj volíme a to sa aj prejavuje na našich skutkoch. Vychádza to z našeho vnútra, s čím sa stotožňujeme. Je to naše JA – srdce - duch človeka.

Môžeme sa slobodne pohybovať po ceste, ale musíme dodržiavať pravidla cestnej premávky. Potom sme slobodní, alebo nie? Volíme si slobodne, po akej ceste ísť no pri dodržiavaní pravidiel cestnej premávky, ktoré nás síce obmedzujú no len tak dosiahneme cieľ ktorý sme si zaumienili vo svojom srdci. Ak je srdce plné lásky k blízkej osobe, ktorá je chorá v nemocnici, tak sa rozhodneme ísť navštíviť túto osobu. Teda si volíme podľa toho, čo vychádza z nášho srdca.

Boh stvoril človeka aj so zodpovednosťou za to aké má srdce, preto nezbožčujme vôľu človeka, pretože je tu toho viac, čo vôli človeka predchádza.

Vôľa človeka sa riadi stavom srdca, ktoré je závislé od postavenia do ktorého nás uvádza Boh z milosti skrze vieru a to zasľúbením Božím. Ak je srdce v duchovne mŕtvom stave, tak vôľa len kopíruje - potvrdzuje tento stav. Volím si len to, čo zodpovedá tomuto stavu srdca. Preto sa hovorí – po ovocí poznáte ich. Teda čo je vo vnútri sa ukáže aj navonok - príjde na myseľ a vôľa to vykoná.

Vôľa človeka nie je niečo, čo rozhoduje o našom živote a smrti, čím sa človek stáva zodpovedný za svoje činy. Človek je predovšetkým zodpovedný za stav svojho srdca, za svoje vnútro. Čím je naplnené a čo z neho vychádza , aké túžby a potom vôľa je vykonávateľkou týchto túžob. Skutky len poukazujú na tento stav. Najprv sa to zmení v srdci a potom si podľa toho volíme.

Luk 6:45 Dobrý človek z dobrého pokladu svojho srdca vynáša dobré, a zlý človek zo zlého pokladu svojho srdca vynáša zlé; lebo čím je preplnené srdce, to hovoria jeho ústa.

Áno a z toho si aj volíme čo máme v srdci.

Služba Bohu nie je zo žiadneho donútenia, alebo nejaké otroctvo, ale o dobrovoľnú službu z Lásky k Bohu. Ide tu o zmenené vnútro človeka, ktorý už dobrovoľne z lásky skrze vieru túži oslavovať Boha a vôľa ktorá je vykonávateľkou túžob to premietne do takého života, ktorý je v súlade s Božou vôľou. Takáto túžba, by sa v duchovne mŕtvom srdci nikdy nezrodila. Keď sme nepoznali Boha, tak ako nás môže donútiť, aby sme ho milovali? No on sa nám dal nájsť – poznať! Zapálil svetlo života v našom duchovne mŕtvom srdci, aby sme porozumeli a uverili Jeho Slovu života. Z milosti skrze vieru mocou Ducha Svätého sa prenáša od Boha všetko ostatné. Sloboda je plniť Božiu vôľu z lásky k Bohu, ktorá vyviera z nového človeka narodeného z Ducha.

Božia vôľa smeruje k jedinému cieľu, aby sa Boh oslávil v novom stvorení, ktoré to stvorenie je určené jedine pre neho, pre Jeho slávu. Všetko smeruje pre oslavu Boha stvoriteľa neba a zeme.

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Zvrchovaný Boh stojí nad všetky vôle. Tak ako vieme, pri ukrižovaní Ježiša si tí čo to robili vôbec neuvedomovali, že ich zlé srdcia bez Boha plnili Božiu vôľu. No to, že ich srdcia boli bez Boha a Boh ich nechal konať to, čo vychádzalo z ich bezbožných sŕdc, tak sú zodpovední za to, aké majú srdce a za skutky ktoré sú toho následkom a nie je za to zodpovedný predsa Boh. Boh stvoril človeka aj so zodpovednosťou za stav svojho srdca.
Ja to znovunarodenie alebo otvorenie srdca o ktorom stale rozpravas chapem tak, ze clovek spozná, uvidí, alebo si uvedomí aké sú skutocne hodnoty, aka je pravda, alebo akou cestou ma v zivote ist. Ale co by cloveka malo motivovat k tomu aby uveril, ak sa on sam nemoze znovuzrodit, cize nemoze ani vidiet a uvedomovat si tu pravdu, lebo mu ju Boh nezjavil, pretoze ten clovek neveri.

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

mil

Priateľu, nemôžem si pomôcť, ale boh ktorého kážeš, musí byť trochu zlomyseľný a škodoradostný boh..

Lebo inak predstav si, že by Boh Adamovi povedal. Počuj synu, chcem ti povedať niečo veľmi dôležité, ale nechcem aby si to počul... Takže si na chvíľu zapchaj uši.... A keď by si ich Adam zapchal, potom by mu Boh povedal. Nejedz zo stromu poznania, lebo keď budeš jesť, tak zomrieš.... No a potom, keď by Adam jedol, tak by za ním Boh víťazoslávne prišiel a povedal.... Ako vieš, že si nahý, vari si jedol zo stromu, z ktorého som ti zakázal jesť?

Takto by podľa tvojho výkladu musel Boh niektorým ľuďom kázať evanjelium, evanjelium milosti a pravdy.... Spôsobom, hovorím vám... Ale... nepočúvajte ma, lebo s vami mám už iné plány, vám som vyhradil miesto v pekle... Veď keď už to peklo je, tak niekto tam predsa musí ísť... A tak my to nemajte za zlé, ale viete, týchto mám radšej ako vás a tak týmto som určil a vyhradil miesto v nebi a vám zase v pekle, veď čo je na tom zlé, veď ja som Boh a môžem si s vami robiť čo len chcem...

Nuž, takto na mňa "mil" pôsobí Boh, ktorého kážeš. A potom je tvoje kázanie o tom, ako sa Boh zmieril s človekom skrze Ježiša síce pekné. Ale povedz mi, ako sa má človek zmieriť s takýmto Bohom? Nijako. Lebo o tom kto sa zmieri a kto nie, o tom bude nakoniec rozhodovať len sám Boh...

Ty veríš, že už máš spasenie isté "mil". Dobre. Ale povedz, čím si si spasenie zaslúžil? Ničím...
No a "tento" má už odsúdenie isté, veď iba na to sa narodil a na to prišiel na tento svet.... Narodil sa ako zatratený, tak sme sa narodili v základe všetci, ale tento ako zatratený aj zomrie. Bez šance na spasenie.... Milosť sa ho netýka... A čím si zatratenie zaslúžil? Ničím. Ničím horším ako ty. Ale spasenie aj keby chcel dosiahnuť, tak ho dosiahnuť nemohol, lebo ako ty sám učíš, že ak ho nedosiahol, tak ho nedosiahol preto, lebo Ježiš za tohoto človeka ani nezomrel, lebo Ježiš nezomrel za všetkých ľudí, iba za niektorých... A tento keď neprijíma pravdu, tak neprijíma preto, lebo za tohoto človeka Ježiš nezomrel. Ale pochop, tento človek sa narodil ako zatratený, rovnako ako aj ty, ale na spasenie nemá nárok, lebo podľa teba, za tohoto človeka Ježiš nezomrel... Pre neho tým pádom neexistuje zástupná obeť, neexistuje obeť zmierenia, lebo za neho Ježiš nezomrel a je mu naopak kázaný iba preto, aby ho neprijal a aby mu mohol Ježiš byť predhodený ako zástierka na zatratenie. Čosi ako, aha, hľa Ježiš, ten trpel za hriechy sveta, počul si o ňom? Pravdaže si o ňom počul, ale neuveril si, prečo?

No prečo? Nuž hľa, ten človek má výhovorku. Lebo za mňa Ježiš nezomrel... Mne si túto obeť na spasenie neurčil. Narodil som sa v nemilosti a nemilosti som aj zomrel....

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

marek napísal: Takto by podľa tvojho výkladu musel Boh niektorým ľuďom kázať evanjelium, evanjelium milosti a pravdy.... Spôsobom, hovorím vám... Ale... nepočúvajte ma, lebo s vami mám už iné plány, vám som vyhradil miesto v pekle... Veď keď už to peklo je, tak niekto tam predsa musí ísť... A tak my to nemajte za zlé, ale viete, týchto mám radšej ako vás a tak týmto som určil a vyhradil miesto v nebi a vám zase v pekle, veď čo je na tom zlé, veď ja som Boh a môžem si s vami robiť čo len chcem...
Máme šíriť evanjelium Ježiša Krista po celom svete a nezapodievať sa tým komu áno a komu nie. Je to Božou vecou komu Boh otvorí srdce aby porozumel a uveril a koho zatvrdí aby hľadiac nevidel a počujúc nerozumel. Keď dopadne semeno Ducha na dobrú zem, tak sa zakorení a prinesie úrodu. Veď je to aj vidieť na našej spoločnosti a aj tu na fóre. Prečo všetci ľudia neuveria, ak sa jedná o ich večný život aby oslávili Boha?

Ja kážem mocného a zvrchovaného Boha, ktorý stvoril nebesia a zem a všetko čo je v nich a nie takého, ktorý by bol odkázaný na vôli človeka uveriť, alebo neuveriť.

Ján 17:6 Zjavil som tvoje meno ľuďom, ktorých si mi dal zo sveta.
Rozumieš slovám ktoré vyriekol Ježiš - zjavil tým ľuďom, ktorých mu Otec dal zo sveta. Chceš sa s Bohom prieť prečo mu nedal všetkých? Alebo obviniť Boha, že si vyvolil ktorých chce? No ak poprieš tieto Ježišove slová, tak sa nemáme o čom baviť.

Alebo toto: 44Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň.

Ťažko tomu rozumieť, že? Prečo nie všetci, ale iba ten koho pritiahne Otec na nebesiach k Ježišovi.
To sa chceš s Bohom prieť o tom prečo si vyvolil práve Izraelský národ, keď bolo na svete množstvo iných a oveľa mocnejších národov? Prečo si Boh nevyvolil z viacerých národov, ale iba jeden a to Izraelský národ. Prečo boli vyhubení niektorí oveľa mocnejšie národy, aby na ich miesto dal svoj vyvolený národ? Chceš sa opýtať na to Boha, tak sa pýtaj možno ti odpovie. Je to Božia vôľa a Boží plán a nie naše predstavy.

10 A on povedal: Vám je dané poznať tajomstvá kráľovstva Božieho, ale ostatným sa hovorí v podobenstvách, aby hľadiac nevideli a čujúc nerozumeli. Ide tu o Bohom dané porozumieť a nie len ušami počuť.
Aj tomu nerozumieš – “hľadiac nevideli a čujúc nerozumeli“?

„ Ján 15:16nie vy ste si mňa vyvolili, ale ja som si vás vyvolil a ustanovil som vás, aby ste išli a niesli ovocie, a vaše ovocie aby zostávalo“

A toto sa ako už dá lepšie vysvetliť? – “nie vy ste si mňa vyvolili, ale ja som si vás vyvolil

Či snáď povie ateista vo svojom srdci a bude žalostiť – Bože prečo si ma nespasil, keď neverí v Boha a vysmieva sa mu do tváre?

Ak ja píšem v tom zmysle ako to vyriekol Ježiš – Syn živého Boha, tak kážem Otca v nebesiach, ktorý je mocný a zvrchovaný Boh, stvoriteľ neba a zeme.
core napísal: Ja to znovunarodenie alebo otvorenie srdca o ktorom stale rozpravas chapem tak, ze clovek spozná, uvidí, alebo si uvedomí aké sú skutocne hodnoty, aka je pravda, alebo akou cestou ma v zivote ist. Ale co by cloveka malo motivovat k tomu aby uveril, ak sa on sam nemoze znovuzrodit, cize nemoze ani vidiet a uvedomovat si tu pravdu, lebo mu ju Boh nezjavil, pretoze ten clovek neveri.
Skutočnosť, že v milostí Boh dáva všetko zdarma, vylučuje každý iný motív okrem lásky. No tento motív lásky vychádza z už oživeného srdca a to z milosti Božej skrze vieru a nie z duchovne mŕtveho srdca. Človek ktorý v plnosti neverí Božím slovám, tak takýto človek nemôže mať skutočnú Lásku k Bohu ako motív. Ak odmieta Boha – Božie Slovo, tak ho nemôže ani milovať. To že nás oživil Boh je zrejme a preto jemu sláva naveky. Každý kto tvrdí opak – že sme sami zo seba sa oživili, alebo ako duchovné mŕtvoly sme sami od seba vstali, tak popiera zvrchovanosť Božiu v tom podstatnom - že Boh dáva život všetkému. Boh nám predsa daroval život a svojimi skutkami sme tomu ničím neprispeli. Preto je to darom a nie odmenou.

Tak ako sme sa ničím nezaslúžili, že sme sa narodili telesne, tak podobne sme sa ničím nezaslúžili, že sme sa narodili z Ducha. Všetko je z to iba z vôle Božej.

Nikto sa sám svojím rozhodnutím nerodí a ani mŕtvy sam od seba nevstane, ale iba Boh oživuje.


---------

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Ide tu o Bohom dané porozumieť a nie len ušami počuť.
Aj tomu nerozumieš – “hľadiac nevideli a čujúc nerozumeli“?
Mil, ide to presne o toto: Ako sa moze clovek rozhodnut, ak Boh mu neda porozumiet? Najprv musi dat Boh kazdemu porozumiet a to nie len usami, a az potom sa uvidi co si clovek vyberie, nie?

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

mil
Chceš sa s Bohom prieť prečo mu nedal všetkých? Alebo obviniť Boha, že si vyvolil ktorých chce?
Prečo by som sa mal s Bohom prieť, alebo prečo by som mal Boha obviňovať? Ja sa len pýtam na základe tvojho výkladu a snažím sa pochopiť Boha, ktorého kážeš... A pokiaľ je Boh naozaj taký, ako mi ho kážeš, tak čo by mi pomohlo sa prieť, aj tak už potom o všetkom dávno rozhodol a ja s tým sotva môžem niečo urobiť...
Ťažko tomu rozumieť, že? Prečo nie všetci, ale iba ten koho pritiahne Otec na nebesiach k Ježišovi.
Čo je na tom ťažké rozumieť? Myslím že tak ako som to opísal vyššie som tomu čo sa tu snažíš povedať, porozumel celkom dobre.
„ Ján 15:16nie vy ste si mňa vyvolili, ale ja som si vás vyvolil a ustanovil som vás, aby ste išli a niesli ovocie, a vaše ovocie aby zostávalo“
A z ktorého stromu je tvoje ovocie, poznávaš ho? Zrejme áno, keď máš už takú istotu... Ale bude tvoje ovocie poznať aj Boh?
“nie vy ste si mňa vyvolili, ale ja som si vás vyvolil“
Áno iste, aj teba si Boh vyvolil, no nezabúdaj, že aj Judáša...
Či snáď povie ateista vo svojom srdci a bude žalostiť – Bože prečo si ma nespasil, keď neverí v Boha a vysmieva sa mu do tváre?
Nie, pokiaľ je to tak ako píšeš, že tí, ktorí ukrižovali Ježiša plnili vlastne vôľu Božiu a neuvedomovali si to.

No Ježiš potom hovorí, že nie každý bude spasený, kto mu hovorí Pane, Pane. Ale iba tí, ktorí plnia vôľu Božiu...

A ja sa teda pýtam, kto teda podľa teba neplní vôľu Božiu?

Píšeš:
Ja kážem mocného a zvrchovaného Boha, ktorý stvoril nebesia a zem a všetko čo je v nich a nie takého, ktorý by bol odkázaný na vôli človeka uveriť, alebo neuveriť.
Tak teda, ty si uveril z vôle Božej, nie z vlastnej a preto si spasený... A tak nemáš žiadnu zásluhu na svojom spasení...

Tamten neuveril, ale taktiež z vôle Božej, nie z vlastnej a preto je zatratený... A tak nemá žiadnu zásluhu na svojom zatratení...

Takto je to? Pochopil som to správne?

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

Cit:Tak teda, ty si uveril z vôle Božej, nie z vlastnej a preto si spasený... A tak nemáš žiadnu zásluhu na svojom spasení...
Áno, nemám žiadnu zásluhu na svojom spasení. Zaslúžil by som si jedine zatratenie, lebo všetci sme hriešni a hodní smrti. No Boh sa zmiloval, aby spasil to čo bolo zahynulo.
Mat 18:11Lebo Syn človeka prišiel, aby spasil to, čo bolo zahynulo.

Mat18 12Čo sa vám zdá, keby mal niektorý človek sto oviec, a keby jedna z nich zablúdila, či nezanechá tých deväťdesiatdeväť na vrchoch a nejde a nehľadá tej zablúdilej? 13A keď sa stane, že ju najde, ameň vám hovorím, že sa jej viacej raduje ako tým deväťdesiatim deviatim nepoblúdilým. 14Zrovna tak, nie je vôľa vašeho Otca, ktorý je v nebesiach, aby zahynulo čo len jedno z týchto maličkých.
Tu je vidieť udržiavanie tých ktorí patria Bohu – sú to Božie ovce a oni počujú na hlas pastiera a nedovolí ani jednej aby zahynula.
Cit:Tamten neuveril, ale taktiež z vôle Božej, nie z vlastnej a preto je zatratený... A tak nemá žiadnu zásluhu na svojom zatratení...
Takto je to? Pochopil som to správne?
Nie, nepochopil. Boh netvorí zlo – bezbožnosť. Ako som písal vyššie, tam kde nie je Boh je bezbožnosť, hriech a smrť. Ako vieš sám, tak všetci sme hriešni a sme hodní zatratenia. Iba to si zaslúžime, ale nie spásu, ktorá je iba čisto z milosti a lásky Božej. Spasenie je darom a nie zásluhou.

Už apoštol Pavol vysvetľoval takým ako si ty takto:

Rim 9:21 20Nuž tedy, ó, človeče, ktože si ty, že odhováraš Bohu?! Či azda povie útvor tomu, kto ho utvoril: Prečo si ma tak učinil? 21Alebo či nemá hrnčiar práva a moci nad hlinou, aby z toho istého blata učinil jednu nádobu na česť a druhú na nečesť?

Boh oživuje srdcia tých ktorých si vyvolil - nádoby na česť – Boží ľud a tých ktorých nechá vo svojej bezbožnosti sú nádoby určené na nečesť, aby všetko spolu pôsobilo a naplnilo sa Slovo Božie a tak sa oslávil zvrchovaný Boh vo všetkom. Všetko, všetky stvorenia slúžia Bohu v príprave Jeho detí k tomu, aby sa mu podobali. Pripravuje si pre Seba nové stvorenie v Kristu Ježišovi, ktoré bude na Ňom úplne a dobrovoľne závislé a v láske sa Mu bude podriaďovať. Bude to stvorenie, ktoré bude nekonečne vďačné jedine Bohu a stále ho bude oslavovať.
Cit:Nie, pokiaľ je to tak ako píšeš, že tí, ktorí ukrižovali Ježiša plnili vlastne vôľu Božiu a neuvedomovali si to.
No Ježiš potom hovorí, že nie každý bude spasený, kto mu hovorí Pane, Pane. Ale iba tí, ktorí plnia vôľu Božiu...
A ja sa teda pýtam, kto teda podľa teba neplní vôľu Božiu?
O falošných kresťanoch som sa už zmieňoval. Asi si neuvedomuješ kto je na čo určený. Čo sa týka vykúpených, tak plniť vôľu Božiu čo sa týka povolania v Kristu, do ktorého nás uviedol Boh z milosti skrze vieru. No ako vieme Boh používa všetky nádoby na česť aj na nečesť aby v konečnom dôsledku sa naplnila Božia vôľa a Božie Slovo.

Ján6 70Ježiš im odpovedal: Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol. 71A to povedal o Judášovi Šimona Iškariotského, lebo ten ho mal zradiť, ktorý bol jedným z tých dvanástich.
Všimni si, že Ježiš povedal: “Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol.“
Teda Judáš bol súčasťou dvanástich a plnil svoj účel na čo bol určený – syn zatratenia. Teda Ježiš nepovedal že vyvolil jedenástich, ale dvanástich a veľmi dobre vedel, čo je Judáš zač a aj napriek tomu ho zahrnul do dvanástich. Ak urobil Judáš čo mal urobiť, tak po tom všetkom bol nahradený Matejom a pripočítal sa k jedenástim.

Ján 12:4 A jeden z jeho učeníkov, Judáš, syn Šimonov, ten Iškariotský, ktorý ho mal zradiť, povedal:...

Teda mal zradiť!

Ján13 27A hneď po tej skyve vstúpil do neho satan. Vtedy mu riekol Ježiš: Čo robíš, urob rýchle. 28Ale tomu niktorý zo spolustolujúcich neporozumel, načo mu to povedal;

Ježiš hovorí k satanovi ktorý vstúpil do Judáša: “Čo robíš, urob rýchle“

Luk 18:31 A pojmúc si dvanástich povedal im: Hľa, ideme hore do Jeruzalema, a naplní sa Synovi človeka všetko, čo je napísané skrze prorokov;

Teda všetko sa musí vyplniť čo povedal Boh aby sa stalo. Preto všetko, všetky stvorenia slúžia na to, aby sa naplnilo Slovo Božie.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

core napísal: Mil, ide to presne o toto: Ako sa moze clovek rozhodnut, ak Boh mu neda porozumiet? Najprv musi dat Boh kazdemu porozumiet a to nie len usami, a az potom sa uvidi co si clovek vyberie, nie?
Ak niekoho obdarúvaš, tak ti nikto nebude vytýkať prečo si neobdarúval všetkých. Je to tvoja vec a tvoje rozhodnutie. Tak prečo to upieraš Bohu?

Boh vie prečo niektorých nechce.

Sk 28:27 Lebo stučnelo srdce tohoto ľudu, a ušami ťažko počuli a svoje oči zažmúrili, aby snáď nejako očami nevideli, ušami nepočuli, srdcom neporozumeli a neobrátili sa, a uzdravil by som ich.

V terajšej dobe ma každý možnosť počuť o Kristu! Preto nemajú výhovorku.

Prečo sa úplne nespoliahnuť na Boha, ktorý vie čo robí a prečo to robí a tak mu ďakovať za všetko?


-----

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Ak niekoho obdarúvaš, tak ti nikto nebude vytýkať prečo si neobdarúval všetkých. Je to tvoja vec a tvoje rozhodnutie. Tak prečo to upieraš Bohu?
Mil, ja neviem co sa ti na tom nezda. Moja vec to sice je, ale ja som clovek viazany na jedno miesto, jeden cas a s istymi ludmi. V bozich ociach sme si vsetci rovny a vsetci sme bratia. Povedzme ze mam dvoch synov. Chcem napr. usetrit na darcekoch tak obdarujem len jedneho, ved je to moja vec. Takyto je teda aj Boh? Dakujem pekne.
Boh vie prečo niektorých nechce.

Sk 28:27 Lebo stučnelo srdce tohoto ľudu, a ušami ťažko počuli a svoje oči zažmúrili, aby snáď nejako očami nevideli, ušami nepočuli, srdcom neporozumeli a neobrátili sa, a uzdravil by som ich.

V terajšej dobe ma každý možnosť počuť o Kristu! Preto nemajú výhovorku.
Ale ako by mohli vidiet, pocut a porozumiet a obratit sa, ked im Boh nedal porozumiet? Lebo bud budu schopni sami porozumiet, alebo ak nie su toho schopni sami, tak potom nenesu ziadnu zodpovednost. Ak niekomu darujes odbornu literaturu, a nedas mu vysvetlenie odbornych terminov, ako mozes niekomu vycitat ze tomu nechape?

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

mil
Teda všetko sa musí vyplniť čo povedal Boh aby sa stalo. Preto všetko, všetky stvorenia slúžia na to, aby sa naplnilo Slovo Božie.
Stále sa ma snažíš presviedčať, že som niečo na tvojom výklade nepochopil na jednej strane, na druhej strane stále potvrdzuješ to, na čo sa pýtam.

A tak sa opýtam znova: Kto sa vlastne vzpiera Božej vôli a kto vlastne neslúži Bohu na to, aby sa nestal súčasťou naplnenia scenára, ktorý sám Boh napísal? Iba jeden problém tu je, nikto z nás si nemôže vybrať úlohu, ktorú bude hrať, lebo nám úlohy vybral a dopredu predurčil Boh.

A tak sa ešte pýtam. Nevzoprel by sa Judáš Božej vôli práve vtedy, keby sa rozhodol nezradiť?
A keď Judáš zradil, zradil vari z vlastnej vôle? Ty predsa akúkoľvek vôľu človeku upieraš. A robíš z človeka iba herca, ktorý hrá presne to, čo mu predpísal Boh.
A tak pokiaľ Judáš zradil z vôle Božej, ako by Boh potom mohol Judáša spravodlivo odsúdiť a poslať za tento skutok do pekla?
Veď tu na tomto mieste by sa potom mohol Judáš právom vyhovárať. A opýtať sa, ako vlastne mal naozaj uveriť v Ježiša, keď Boh za neho Ježiša ani neobetoval a za neho Ježiš svoju krv nevylial...

A myslíš si, že tu na tomto mieste jednoducho potom stačí citovať sv. Pavla, Rim 9:21 20Nuž tedy, ó, človeče, ktože si ty, že odhováraš Bohu?! Či azda povie útvor tomu, kto ho utvoril: Prečo si ma tak učinil? 21Alebo či nemá hrnčiar práva a moci nad hlinou, aby z toho istého blata učinil jednu nádobu na česť a druhú na nečesť?

A prečo potom tvrdíš, že Boh netvorí zlo – bezbožnosť. Veď ak budem chápať sv. Pavla doslovne, tak môžem pokojne napísať, že Boh utvoril jednu nádobu na zbožnosť a druhú na bezbožnosť.

A ako potom sv. Pavel môže upierať človeku právo pýtať sa, prečo Boh práve mňa, prečo práve mňa utvoril na bezbožnosť.

Odpovedz mi ty, bez toho aby si konečne niečo alebo niekoho citoval. V čom by potom bola skutočná spravodlivosť Božia...?

Lebo pokiaľ si si ty spasenie ničím nezaslúžil, tak ani zatratenie si nikto ničím nezaslúžil. Jednoducho len obaja plníte presne to, na čo vás Boh už dávno predurčil.

A ja sa nechcem prieť o to, či je to naozaj takto a nepotrebujem, aby si mi citoval Bibliu, a potvrdzoval, že je to naozaj takto, lebo je to napísané, veď ja tie verše poznám, ale poznám aj verše, ktoré takémuto výkladu protirečia.

Napríklad je napísané, že Boh nikomu nestráni. Ak Boh nikomu nestráni, tak potom Boh predsa len ponechal človeku určitú zodpovednosť za svoje jednanie a konanie.

A taktiež Boh jasne Adamovi povedal, nejedz, lebo keď budeš jesť zomrieš. A teda jednoznačne Adamovi jesť zo stromu poznania zakázal a sama žena, keď ju had zvádzal povedala, že jesť ovocie tohoto stromu nemôžu, lebo keď ho budú jesť tak zomrú a preto je tu jednoznačná a vlastná zodpovednosť za takéto konanie...

A osobne si myslím, že Boh im tu dopredu nič nepredurčil, že tak ako mali moc padnúť, mali aj moc vytrvať... A takto právom nesie človek zodpovednosť za svoje skutky...

Alebo nie? Pokiaľ človek sám totiž nie je zodpovedný za svoje skutky, ako by Boh potom mohol človeka súdiť za jeho skutky a podľa jeho skutkov?

Zjavenie 20, 12A videl som mŕtvych, malých i veľkých, stojacich pred trónom Božím. A otvorily sa knihy, a otvorila sa aj iná kniha, to jest kniha života, a mŕtvi boli súdení podľa toho, čo bolo napísané v knihách, podľa svojich skutkov.

A taktiež je napísané, že ak niekto dobrovoľne hreší po prijatí známosti, tak krv baránka nad ním viac nemá moc...

A môžeš mi povedať, keby naozaj platilo doslovne 21Alebo či nemá hrnčiar práva a moci nad hlinou, aby z toho istého blata učinil jednu nádobu na česť a druhú na nečesť? - že kto by už len mohol po prijatí známosti dobrovoľne hrešiť? Ale ak by toto doslovne naozaj platilo, tak kto, podľa teba, kto vôbec by dobrovoľne hrešil?

Veď každý človek by sa potom iba správal tak, ako ho utvoril Boh? Ale potom by to bola jedna veľká lož. Lebo prvý človek Adam,vieme, bol utvorený na obraz Boží. Ale ako mohol byť Adam utvorený na obraz Boží a teda ako nádoba na česť, keď nakoniec sa stal nádobou na nečesť?

A nepotvrdzuje teda práve Adam ako prvý, že o osude človeka dopredu nie je rozhodnuté nič. Lebo Adam stvorený na obraz Boží a teda nádoba na česť, Adam padol ako prvý a stal počiatkom nádob na nečesť? Keby Boh nedal Adamovi možnosť voľby, potom by sa Adam mohol vyhovárať. Ale práve to, čo Boh dal Adamovi, bola moc byť nádobou na česť a práve tak moc byť nádobou na nečesť aj keď v základe mu bolo dané byť nádobou na česť, o to sa nemusel snažiť, to už mal. Ale toto je tá moc, ktorú skrze Adama a vďaka jeho pádu človek stratil, moc voľby. A preto skrze Adama sa začali všetci ľudia rodiť pod prekliatím, ako nádoby na nečesť. A moc tohoto prekliatia pretrhol až príchod a obeť Pána Ježiša Krista. A to je tá milosť, ktorú sme dostali skrze Krista. Človek má opäť moc voľby vybrať si. Život, alebo smrť... A na udelení tejto milosti nemá nikto z nás žiadnu zásluhu a teda možnosť spasenia sme dostali zadarmo od Boha skrze Pána Ježiša Krista, ale v tom, domnievam sa, či niekto túto milosť prijme, alebo či ju odmietne, v tomto za nikoho nebude rozhodovať Boh, v tomto sa každý musí rozhodnúť sám a sám si tak aj každý človek ponesie zodpovednosť za svoje rozhodnutie...

A taktiež je napísané, že Boh chce, aby čo najviac ľudí bolo privedených ku pokániu. Ale ako by Boh mohol chcieť čosi takéto, keď by si sám dopredu počet stanovil a predurčil... A teda ak Boh z desiatich ľudí predurčil osem na zatratenie a dvoch na spasenie, tak predsa nemôže chcieť a očakávať, že s tých desiatich uverí ešte ďalších päť...

A nakoniec, ty si nikdy nečítal, že človek sa musí vo viere dokázať? A ako sa ten človek vo viere dokáže, tak, že sa za neho dokáže Boh. Alebo tak, že Boh skúma srdce toho človeka a ponechá satana, aby toho človeka pokúšal. A podľa toho či ten človek pokušenia podlieha, alebo či im odoláva, podľa toho predsa Boh poznáva a vie, kto a čo v srdci tohoto človeka je. Ako prvý sa musel dokázať Adam. Ale na čo by Boh ponechal satana, aby Adama pokúšal, ak už dobre vedel, čo Adam urobí, lebo mu to sám dopredu predurčil. Veď by to celé bola iba jedna veľká fraška... Otrasné divadlo... Ja viem, že ty sotva pochopíš, keď napíšem, že Boh nevedel a že sa tým na jeho zvrchovanosti nič nemení. Ale ja verím, že sám Boh naozaj nevedel, čo Adam urobí a ako sa zachová, lebo sám si to "vedieť" dopredu odoprel. Lebo naopak ak by to Boh dobre vedel, čo Adam urobí, tak potom by Adam padol preto, lebo ho tak, aby padol, Boh sám stvoril a sám Boh Adama na to dopredu predurčil. Ale potom by bol aj sám Boh plne zodpovedný za všetko, čo nasledovalo... A vlastne sotva by sme potom mohli povedať, že človek bol stvorený na obraz Boží, lebo človek bol potom od počiatku predurčený na to, aby bol prekliaty....

micron
Príspevky: 42
Dátum registrácie: St Okt 20, 2010 13:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa micron »

Mil-ak by všetko zlo čo sa deje bola božia vôľa to znamena,že aj to že Adam s Evou zhrešili bola božia vôľa,tak potom niesu zodpovedný za svoj hriech,lebo zhrešiť museli a nič ine im neostavalo,keďže to bola božia vôľa a zodpovedný zato by bol boh a nemohol by ich zato súdiť. Spomeň si ako nás pán Ježiš učil modliť sa:buť vôľa tvoja ako v nebi,tak i na zemi. To znamená ,že v nebi sa deje božia vôľa,ale na zemi nie všetko čo sa deje je božia vôľa.Boh iba vedel,že sa to takto bude diať,keďže pozná budúcnosť,ale nieje to jeho vôľa.Boh dal človeku slobodnú vôľu preto si nasilu nemôže presadiť svoju vôľu tu na zemi,lebo by išiel proti svojmu slovu. Presadzuje si ju iba prostredníctvom niektorých ľudí,ale v konečnom dôsledku sa aj tu na zemi naplní jeho vôľa,keď sa staré pominie a bude nové nebo a nová zem. A to,že komu boh zjavi svoju pravdu si myslím,že si vyberá na základe srdca človeka,keďže pozná jeho vnútro a hodnoty a toho kto ho skutočne hľadá. Nad tím sa zmiluje,zjaví mu svoju pravdu a dá mu možnosť spasenia.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

Nebudem sa tu rozpisovať, ale odcitujem to, čo je už dávno napísané vo Svätom Písme, aby ste snáď nepovedali že to čo som napísal je zo mňa. Kde inde by ste sa dozvedeli o zvrchovanom Bohu ak nie vo Svätom Písme a tak ak protirečíte Písmu, tak komu vlastne protirečíte, mne?

A tak teda čítajte a nech vám Boh otvorí srdcia, aby ste porozumeli

Ján3 27Ján odpovedal a riekol: Človek nemôže nič vziať, keby mu nebolo dané z neba.

Mat26 31Vtedy im povedal Ježiš: Vy všetci sa pohoršíte na mne tejto noci, lebo je napísané: Biť budem pastiera, a rozpŕchnu sa ovce stáda.

Skut4 27Lebo sa naozaj sišli v tomto meste na tvojho svätého Služobníka Ježiša, ktorého si pomazal, Heródes a Pontský Pilát s pohanmi aj s izraelským ľudom, 28aby vykonali všetko, čo predurčila tvoja ruka a tvoja rada, aby sa stalo.

Mat18 34A jeho pán, rozhnevaný, vydal ho mučiteľom, dokiaľ by nezaplatil všetkého, čo mu bol dlžen. 35Tak i môj nebeský Otec učiní vám, keď neodpustíte jeden každý svojmu bratovi zo srdca ich previnení.

Pris16 9Srdce človeka vymýšľa svoju cestu; ale Hospodin riadi jeho krok.

Iz10 24Preto takto hovorí Pán Hospodin Zástupov: Neboj sa Assúra, môj ľude, ktorý bývaš na Sione, keď ťa bude biť prútom a pozdvihne na teba svoju palicu na spôsob Egypta;25lebo už len čosi málo, máličko, a bude koniec zúreniu, a môj hnev sa obráti na ich zkazu.

Pris21 1Srdce kráľovo v ruke Hospodinovej ako potôčky vody: kamkoľvek chce, ta ho nakloní.

Iz10 5Beda Assúrovi, prútu môjho hnevu, a palicou je on v ich ruke, palicou môjho rozhnevania.

Iz10 6Pošlem ho na podlý národ pokrytecký: prikážem mu o ľude svojej prchlivosti, aby bral korisť a plienil plen a aby spôsobil to, že by šliapali po ňom ako po blate ulíc. 7Ale on tak nedumá, a jeho srdce to tak nemyslí; ale v jeho srdci je myseľ zahladiť a vyplieniť národov nie málo.

Iz10 13Lebo hovorí: V sile svojej ruky som to vykonal a vo svojej múdrosti, lebo som rozumný a odstránil som hranice národov a ich poklady som zraboval a strhol som ako mocný dolu s prestolov tých, ktorí sedeli na nich.

Iz10 15Či sa bude honosiť sekerapovyšujúc sa nad toho, kto ňou seká? Či sa bude velebiť píla nad toho, kto ju ťahá? Jako keby prút povznášal tých, ktorí ho zdvíhajú! Ako keby palica zdvíhala toho, kto nie je drevom!

Iz54 16Hľa, ja som stvoril kováča, ktorý dýma na oheň z uhlia a vyrába zbrane podľa svojej práce; a ja som stvoril i zhubcu, aby kazil. 17Niktorý nástroj, utvorený proti tebe, sa nepodarí, a každý jazyk, ktorý by povstal proti tebe na súde, odsúdiš. To je dedičstvo služobníkov Hospodinových a ich spravedlivosť odo mňa, hovorí Hospodin.

2sam 14Ja mu budem otcom, a on mi bude synom, ktorého, keby sa dopustil nejakej neprávosti, budem trestať ľudským prútom a údermi synov človeka.

Ž78 43ako činil v Egypte svoje znamenia a svoje čudesá na poli Coana. 44A obrátil ich rieky na krv aj potoky, takže nemohli piť. 45Poslal na nich smesicu, žižaly, ktorá ich žrala, a žaby, ktoré ich hubily. 46A dal ich úrodu chrústom a ich únavnú prácu koníkom.47Zbil ich vinič hrádom a ich sykomory ľadom. 48Vydal ich hovädá hrádu na pospas a ich dobytok bleskom hromu.49Poslal na nich páľu svojeho hnevu, prchlivosť, zúrivosť a súženie pustiac na nich zlých anjelov. 50Spravil svojemu hnevu cestu, neušetril ich duše od smrti a ich statok vydal napospas moru. 51A pobil všetko prvorodené v Egypte, prvotiny sily v stánoch Chámových.

2Moj12 23A Hospodin pojde zemou a bude biť Egypťanov ranou a keď uvidí krv na vrchnom prahu a na oboch stranách podvojí, preskočí Hospodin dvere a nedá zhubcovi, aby vošiel do vašich domov zabiť.

Iz13 7Hľa, ja dám do neho ducha, aby počul zvesť a navrátil sa do svojej zeme, a spôsobím to, aby padnul od meča vo svojej zemi.

1sam 14A Duch Hospodinov odišiel od Saula, a desil ho zlý duch, poslaný od Hospodina.

Sud9 20A jestli nie, vtedy nech vyjde oheň z Abimelecha a nech strávi mužov Sichema i dom Millo, a tiež nech vyjde oheň z mužov Sichema a z domu Millo a nech strávi Abimelecha!

Sud9 22A Abimelech vladáril nad Izraelom tri roky. 23A Bôh poslal zlého ducha medzi Abimelecha a medzi mužov Sichema. A mužovia Sichema stali sa nevernými Abimelechovi, 24aby prišla ukrutnosť, spáchaná na sedemdesiatich synoch Jerubbálových, na súd, a aby sa ich krv vzložila na Abimelecha, ich brata, ktorý ich povraždil, i na mužov Sichema, ktorí posilnili jeho ruky, aby povraždil svojich bratov.

Zj16 14lebo sú to duchovia démonov, ktorí robia divy a ktorí vychádzajú ku kráľom zeme a celého sveta, aby ich shromaždili do boja toho veľkého dňa všemohúceho Boha.

Zach14 2Shromaždím všetky národy proti Jeruzalemu do boja, a mesto bude vzaté, domy budú olúpené, ženy budú sprznené, a polovica mesta vyjde do zajatia, ale ostatok ľudu nebude vyplienený z mesta. 3Ale Hospodin vyjde a bude bojovať proti tým národom ako v deň, v ktorý bojuje, v deň bitky.

1kral12 24Takto hovorí Hospodin: Nechoďte hore ani nebojujte proti svojim bratom, synom Izraelovým! Navráťte sa každý do svojho domu, lebo odo mňa sa stala tá vec.

2Sam 24 10Ale potom, keď už bol spočítal ľud, bilo srdce Dávidovo jeho, Dávida. A Dávid povedal Hospodinovi: Zhrešil som veľmi, že som to urobil. A tak teraz, ó, Hospodine, prosím, odním neprávosť svojho služobníka, lebo som urobil veľmi bláznivo.

Jer17 5Takto hovorí Hospodin: Zlorečený muž, ktorý sa nadeje na človeka a kladie telo za svoje rameno, a jeho srdce odstupuje od Hospodina!

Tak zhrešil aj Dávid

Rim9 17Lebo Písmo hovorí faraonovi: Práve nato som ťa vzbudil, aby som na tebe ukázal svoju moc, a aby sa rozhlasovalo moje meno po celej zemi.
2 Moj4 1Potom riekol Hospodin Mojžišovi: Keď ideš, aby si sa vrátil do Egypta, hľaď, aby si všetky tie zázraky, ktoré som položil do tvojej ruky, učinil pred faraonom, a ja zatvrdím jeho srdce, a neprepustí ľudu.

2kor 7No, ten poklad máme v hlinených nádobách, aby svrchovanosť moci bola Božia a nie z nás,

Pl3 37Mem. Kto kedy povedal niečo, a stalo sa, čoho by nebol prikázal Pán?

Ef1 11v ňom, v ktorom sme sa stali aj dedičstvom Božím predurčení súc podľa preduloženia toho, ktorý pôsobí všetko podľa rady svojej vôle,

Fil2 13lebo je to Bôh, ktorý vo vás pôsobí i chcenie i činenie pre záľubu.

Pris16 4Hospodin učinil všetko pre samého seba, i bezbožného ku dňu zlého.

1Moj20 4A Abimelech sa jej nepriblížil a povedal: Ó, Pane, či zabiješ aj spravedlivý národ? 5Či mi on sám nepovedal: Je moja sestra? A ona tiež vravela: To je môj brat. V prostote svojho srdca a v nevine svojich rúk som to urobil.

6A Bôh mu riekol vo sne: I ja viem, že si to urobil v prostote svojho srdca, a preto som ťa i ja zdržal, aby si nezhrešil proti mne; pre tú príčinu som ti nedal, aby si sa jej dotknul.



Teraz už lepšie chápete čo je to zvrchovaný Boh. Či si vôbec uvedomujete kto je to zvrchovaný a mocný Boh: Určite nespĺňa mnohým ich vlastné sentimentálne predstavy.

Niektorí z Vás nebudú radi, keď im citujem z Písma. No čo už, to je ich problém keď Písmo berú ako nepotrebnú literu.

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Mil, snazis sa tu vymyslat vseliake sialene teorie ktorymi by si akoze dokazal ze preco dva a dva v skutocnosti nie su styri ale pat... nerob to! Ty ale namiesto toho, aby si bol rad, ze automaticky a bez premyslania nezozerieme to co nam niekto predhodi, budes sa radsej tvarit ze nechceme s tebou suhlasit lebo sa nam to tak viac hodi a ideme tym proti Bohu.

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Pris16 4Hospodin učinil všetko pre samého seba, i bezbožného ku dňu zlého.
Tak toto sa naozaj pise v pisme? Toto ty vyznavas? Ved to nahrava skor satanistom ako krestanom. Ak toto povedal Boh a myslel to naozaj tak ako to vysvetlujes ty, tak plujem na takeho Boha a plujem aj na teba pretoze si diabol ktory chce ludi pomiast. Cele toto vase forum je zlo oblecene v knazskom ruchu.

Ale Mil, chcem aby si vedel, ze ja viem ze teba v skutocnosti nezaujima pravda a chces si stvorit vlastne nabozenstvo kde by si ty sam rozhodol co je pravda. To nie je ze by som nevedel ci mas pravdu alebo nie. Ja VIEM ze pravdu nemas a tebe je to jedno. Si klamar, a aj ked sa budes tvarit ze ti ide o nase dobro, lebo ty sa nepriznas ze klames, tak chcem aby si vedel ze somnou si to uz davno prehral a mna nedostanes a ja budem proti tebe bojovat.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

A čo by si chcel počuť? To, že Boh je zvrchovaným Bohom a má moc nad všetkým teda aj nad satanom a teda používa všetko pre svoju slávu, alebo chceš počuť že ľudská vôľa a satan ovláda bezmocného Boha? Teda stvorenie ovláda Boha?

Satanista by sa skôr priklonil k druhému názoru – teda že satan a ľudská vôľa vládnu nad Bohom a teda Bohom je satan. Satan je síce bohom tohto sveta, no uvedom si, že z Božej vôle bol zvrhnutý na zem a uvedom si kto má nad ním moc. Vie že má krátky čas a prečo ho má krátky?

Ak tvrdíš, že klamem, tak konkretizuj v čom?

Teraz píšeš o mne tak ako píšeš aj keď citujem z Písma Svätého. Čo by si vlastne písal o mne, keby som necitoval? Keď sa tak pohoršuješ na slovách ktoré vyšlo z Božích úst, tak bojuješ proti Bohu .

Ja len chcem poukázať týmito citátmi, že Boh je zvrchovaným Bohom a stojí nie len nad našou vôľou ale aj nad vôľou satana a všetkých bytostí. Preto sa môžeme s istotou spoliahnuť na Boha, lebo je zvrchovaný Boh a čo zasľúbil to aj splní. S istotou viem, že nikto mu neprekazí žiadný úmysel a nikto mu nič z jeho ruky nevytrhne. Niet takého ani na nebi ani na zemi. Ak by sa takýto niekto našiel, tak Boh by nebol Bohom, ale niet takého.

-----

Napísať odpoveď