Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Človek z pohľadu samého seba a z pohľadu Boha, Svätého Písma
core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Nie, ty vravis ze clovek nema vplyv na to ci sa obrati alebo nie a vobec to neovplyvni

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Príspevok od používateľa marek »

mil
No čo už, to je ich problém...
Vzhľadom k tomu, že človeku upieraš akúkoľvek slobodnú vôľu, tak nemáš právo sa takýmto spôsobom vyjadrovať... Naviac sa tým na jednej strane potom rúhaš Bohu... A vo svojej istote spasenia sa na druhej strane takto posmievaš človeku...

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

Ja neupieram človeku vôľu, ale píšem, že človek je slobodný iba v Bohu a nikdy nie mimo Boha - bez Boha, pretože iba Boh má úplne slobodnú vôľu a nikto mu nezabráni v naplnení jeho neobmedzenej vôle. Keď teda človek nemôže byť slobodný bez Boha - je otrokom svojho zvráteného srdca a hriechom zotročenej vôli, tak sa ani sám od seba nemôže slobodne rozhodnúť žiť s Bohom. Tu je potrebný Boží oživujúci zásah ináč to nejde.

Človek môže duchovne žiť jedine v Bohu a bez Boha je duchovne mŕtvy. Musí sa narodiť z Ducha, aby mohol duchovne žiť. No nikto sa sám od seba nemôže narodiť, ale je vždy potrebný niekto, kto dá život. Ten niekto je Boh. Už aj malé dieťa vie, že bez otca a matky by sa nenarodilo. Teda sa narodilo z vôle rodičov. No tu vyvstáva otázka - prečo za narodenie dieťaťa ďakujeme predovšetkým Bohu, ktorý dáva život všetkému a z jeho vôle sa narodilo? Teda Božia vôľa stojí nad všetky vôle.Tu je potrebné sa trochu zamyslieť a nie tárať jedno cez druhé.

Prečo je pre vás problém dať všetku zásluhu Bohu a nie človeku?

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

core napísal:Nie, ty vravis ze clovek nema vplyv na to ci sa obrati alebo nie a vobec to neovplyvni
Čo teda povieš, že najprv budeme poslušní a potom dostaneme dar od Boha, alebo najprv dostaneme dar od Boha a tak budeme poslušní?

Kedy bude dar darom a kedy odmenou? A keď je odmenou, tak sa Ježiš nadarmo obetoval za naše hriechy, lebo všetko by sme vyriešili vlastnou poslušnosťou.

Vieš si predstaviť mŕtveho ako je poslušný ešte predtým ako ožije. Boh by potom oživoval duchovné mŕtvoly za odmenu, lebo ako duchovné mŕtvoly boli poslušní? To snáď nie!

A keď sme sa narodili na tento svet z vôle Božej a nie našej, tak čím sme si to zaslúžili, že nám dal Boh život? Ak je teda náš život v tele darom od Boha taj je darom od Boha aj život v Duchu Svätom a nie je to odmena.

----------------

marek
Príspevky: 127
Dátum registrácie: Po Okt 11, 2010 6:45

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa marek »

mil
Ja neupieram človeku vôľu, ale píšem, že človek je slobodný iba v Bohu a nikdy nie mimo Boha - bez Boha, pretože iba Boh má úplne slobodnú vôľu a nikto mu nezabráni v naplnení jeho neobmedzenej vôle. Keď teda človek nemôže byť slobodný bez Boha - je otrokom svojho zvráteného srdca a hriechom zotročenej vôli, tak sa ani sám od seba nemôže slobodne rozhodnúť žiť s Bohom. Tu je potrebný Boží oživujúci zásah ináč to nejde.
Áno, už rozumiem, človek rúhač je vinný z vlastnej vôle, lebo on má vlastnú vôľu, ale tú vôľu hrešiť, rúhať sa a nikdy neuveriť mu predurčil Boh a tak z vôle Božej dostal tento človek ešte skôr ako sa narodil, vôľu celoživotného rúhača a hriešnika odsúdeného na zatratenie a tento človek to nemôže nijako ovplyvniť a z vlastnej vôle zmeniť, lebo jemu je vlastná iba vôľa hrešiť a rúhať sa... Ale pochop, že práve toto je na tvojom učení to strašné...

A potom sa pýtam, prečo napríklad pavel učí, že hriechu sa človek nikdy nezbaví? Veď ak človek dostal od Boha vôľu hrešiť, tak práve tak od Boha človek dostáva aj vôľu nehrešiť... Veď vôľa, ktorá je nám vlastná, je potom vôľa ktorú nám pridelil Boh. A áno, tomuto ja verím. Verím, že Boh ponúkol Adamovi na počiatku dve vôle. Vôľu byť poslušný a vôľu byť neposlušný. Ale verím aj tomu, že Adam dostal možnosť slobodnej voľby vybrať si vôľu neposlušnosti práve tak, ako si vybrať a žiť vôľou poslušnosti. A oboje teda utvoril Boh, ale sotva môžeš povedať, že Boh vôľu neposlušnosti Adamovi jednoducho nanútil. Nie. Adam si vybral sám a skrze Adama sme sa ako synovia neposlušnosti začali rodiť aj my... A preto sa už jednoducho rodíme s vôľou hrešiť a to je naše prekliatie. Ale s touto vôľou neposlušnosti, vôľou hrešiť sa predsa rodíme všetci do jedného a naopak vôľou poslušnosti, vôľou nehrešiť nás môže obdarovať iba Boh, je to dar Boží pochopiteľne. A vôľa poslušnosti je vôľa Božia, ktorú prirodzene chce, aby sme mali všetci, ale vôľa neposlušnosti, je vôľa satanova... Ale potom je správne a právom napísané, že ten, kto sa narodil znova, tak nehreší... Lebo ak by hrešil, dokazovalo by to presný opak, že sa znova nikdy nenarodil. Lebo ak z vôle neposlušnosti a vôľou neposlušnosti, ktorú utvoril Boh hrešíme a nemôžeme inak, tak potom z vôle poslušnosti, ktorú taktiež utvoril Boh a ktorou nás obdarúva iba Boh a ktorú dostávame ako dar Boží skrze obeť a prijatie obete Pána Ježiša Krista, tak skrze túto vôľu už viac nehrešíme, ani nemôžeme, lebo to je vôľa Svätého Ducha a teda vôľa, ktorá posväcuje a tieto dve vôle, vôľu poslušnosti a vôľu neposlušnosti je nemožné zameniť, lebo jedna vôľa je dôkazom poslušnosti, druhá vôľa je dôkazom neposlušnosti a takto už teraz začínam naozaj všeličomu rozumieť... Ako aj tomu, že teraz, keď toto človek vie a pochopí, tak človek vie aj to, prečo má ľutovať a čo má ľutovať a práve preto, že to vie, tak vie aj za aký dar má Boha prosiť, akurát jedna otázka zostáva nezodpovedaná, môže tento dar poslušnosti človek od Boha dostať a môže za tento dar vôbec úprimne človek Boha prosiť, ak už Boh o tom, že tento človek, tento dar nikdy nedostane dávno dopredu rozhodol? Pokiaľ by mal túto možnosť voľby každý jeden človek na zemi, tak by to bolo spravodlivé, ale ak ju nemá každý človek na zemi, tak potom na odsúdení nespravodlivých, ktorí nikdy nedospeli k spravodlivosti nie je spravodlivé nič, lebo s vôľou hrešiť sa už narodili a dar od Boha, vôľu nehrešiť nikdy nedostali, lebo si ju z nejakého dôvodu nezaslúžili...? Ale prečo si ju práve oni nezaslúžili, keď v skutočnosti si ju nezaslúži predsa nikto...?

Ale to hlavné čomu nerozumiem je, prečo je teda v súčastnosti tak rozšírené učenie, že hriechu sa človek v tele nikdy nezbaví...? Veď predsa to, či je človek v tele poslušný a nehreší, alebo či je neposlušný a hreší, to predsa nie je závislé na samotnej vôli človeka, ale na vôli, ktorou človeka obdaruje Boh... Lebo Boh má moc človeka obdarovať vôľou hrešiť, ako aj vôľou nehrešiť... Žeby to bolo zo strachu postaviť sa zoči voči pravde?

micron
Príspevky: 42
Dátum registrácie: St Okt 20, 2010 13:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa micron »

Čo sa týka toho,že všetko je z vôle boha ja si myslím,že tomu treba chápať tak: boh z vlastnej vôle dal človeku slobodnú vôľu tým pádom pre čokoľvek sa človek rozhodne slobodne je to v istom zmysle božia vôľa,lebo mu tu slobodnú vôľu dal zo všetkými dôsledkami.Taktiež satanovi dovolil z nejakého dôvodu pokúšať ľudí,takže to bola v istom zmysle jeho vôľa. Ale jeho bezprostrednou vôľou nieje zlo ktoré ľudia robia,lebo sa to nemusí diať,keďže ľudia môžu odmietnúť satana a majú na výber. Ale nemôže to byť tak,ako to vysvetľuješ ty Mil ,že každému určil či bude hrešiť ,ako bude hrešiť a potom zato čo mu svojou vôľou prikázal ho bude trestať.To by už nebol dobrý , milujúci , spravodlivý a odpušťajúci otec akého nám predstavil ježiš.Ale mal by vlastnosti ktoré prislúchajú skôr satanovi. A nemaj nám za zle,že skúmame či máš pravdu,lebo v biblii sa píše ,že máme skúmať z akého ducha čo pochádza a poznáme to podľa ovocia čo prináša. A aké ovocie prinášaš ty Mil , keď predstavuješ boha s takýmito vlastnosťami ? Odrádzaš tým ľudí , ktorí by chceli uveriť.

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

pojdes do pekla, mil.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

core napísal:pojdes do pekla, mil.
Radšej sa sústreď na svoje dôvody, prečo nesúhlasíš s absolútnou zvrchovanosťou Božou. Vyjadruj sa konkrétne a k veci. Pretože ľahkovážne vyhlásiť, že niekto pôjde do pekla, je znak toho že neuznávaš Božie rozhodnutie a Boží súd v tom, že kto tam pôjde a kto nie. Nikto z ľudí nemôže presne vedieť, čo zamýšľa Boh s tým ktorým človekom. Naše cesty nie sú Božie cesty. Je to každého osobná vec s Bohom. Ja môžem veriť a mať istotu v Kristu no nemôžem mať istotu čo sa týka iného človeka, čo s ním zamýšľa Boh. Je to Božia vec, hoci dúfam, že bude spasený.

Taktiež aj u teba dúfam, že uveríš a budeš spasený

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Mil, cim dlhsie tu som, tym viac ma obracias na spravnu cestu a kvoli tebe si zacinam uvedomovat iste veci. Akurat ta cesta nie je ta po ktorej ides ty a tie veci, ktore by si ty chcel. Ucim sa s tvojich chyb. Podla mna tu nejde o mna ale o teba. Lebo vysvetlene ti to tu bolo dost jasne aby si to chapal a ty tomu stale odporujes.
Radšej sa sústreď na svoje dôvody, prečo nesúhlasíš s absolútnou zvrchovanosťou Božou.
Ty tomu vravis absolutna bozia zvrchovanost, ja tomu vravim absolutna debilita Bozia, pretoze to co tu tvrdis je to ze 5 + 5 = 7. Ja proste chapem ze tak ako to vysvetlujes, tak to proste jednoducho byt nemoze a je to nezmysel.

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Vraviet o Bohu tie veci, ze iba on moze cloveka uviest do pravdy, iba on mu moze ukazat cestu a tak dalej, a ze ak sa Boh nerozhodne, tak clovek nema sancu..... toto su same nezmysly, nic take neexistuje. Vazeny, Boh to takto nerobi.

Toto vravia len ti, ktorym to umoznuje jednoducho a pohodlne odbit tych, ktory si dovolia nesuhlasit. Je jedno ake spravne maju dovody nesuhlasit alebo s akymi zavaznymi argumentami pridu, jednoducho "Boh im este nedal poznať".

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

core napísal:Vraviet o Bohu tie veci, ze iba on moze cloveka uviest do pravdy, iba on mu moze ukazat cestu a tak dalej, a ze ak sa Boh nerozhodne, tak clovek nema sancu..... toto su same nezmysly, nic take neexistuje. Vazeny, Boh to takto nerobi.
Tak potom načo ti je Boh, keď sám seba spasíš? Načo sa potom obetoval Ježiš aj za tvoje hriechy, keď sám zo seba dospeješ k dokonalosti? A čo s tým, keď si žil v hriechu? Potom si bohom ty a tvoja spasiteľná vôľa?

Bez milosti Božej a lásky Božej sme všetci stratení a mŕtvi!

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

Ale no tak, Mil, zasa to odmietas pochopit a vravis o niecom uplne inom. Ja poviem toto:
..ze iba on moze cloveka uviest do pravdy, iba on mu moze ukazat cestu a tak dalej, a ze ak sa Boh nerozhodne, tak clovek nema sancu..takto to Boh nerobi.

a ty na to povies toto:
Tak potom načo ti je Boh, keď sám seba spasíš? Načo sa potom obetoval Ježiš aj za tvoje hriechy, keď sám zo seba dospeješ k dokonalosti?

Kto vravi ze sam seba spasim? Jedno je iste, musim pre to nieco urobit, a ak mam pre to nieco urobit tak musim vediet ze mam nieco urobit, a ak to mam vediet, tak musim mat moznost to vediet a uvedomit si a potom sa rozhodnut. A nie ako to ty vravis, ze Boh pride, len tak od buka si dakoho vyberie podla modrych oci, osvieti ho a spasi, a ostatni ludia mozu ist do riti. A potom sa ten Boh bude vyhovarat a klamat ze si za to mozu sami hej? Takto si to predstavujes?

Ja neviem co sa ti na tom nezda. Asi cakas kym ma to omrzi to tu vysvetlovat, ale je to az prilis jednoduche aby si tomu nechapal a budem ti to furt vysvetlovat

A okrem toho ci existoval Jezis nevieme. Len zato ze to niekto napisal tak nevytvara az taky silny dojem ze aka je to samozrejma pravda. Ja si nebudem zakladat nabozenstvo na nejakych napisanych pribehoch predsa. Potom by som to vsetko musel prekrucat ako tuto Mil, aby to navonok vyzeralo ako to vsedko spolu suhlasi.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

core napísal:Kto vravi ze sam seba spasim?
Ako vidíš, sám vravíš že musíš pre to niečo urobiť. Lenže ja vravím, že Boh už všetko urobil! Lebo z milosti Božej sme spasení, skrze vieru a to bez zásluh a zdarma. To čo bude následovať, vychádza už zo znovuzrodeného srdca Bohom – z nového človeka , narodeného z Ducha.
core napísal:Jedno je iste, musim pre to nieco urobit,
A kde je pohnútka, že musíš? Skade vyšla táto túžba z akého srdca? Na to si nepomyslel? Najprv človek musí chcieť- túžiť po Bohu. No ako človek bude túžiť po Bohu keď neverí v Boha – Božie Slovo. A ako uverí, keď je duchovne mŕtvy? To si predsa protirečí. Ateista si nikdy nepovie – Bože, prečo si ma neučinil veriacim! On je predsa rád že je ateista a je s týmto stavom nadmieru spokojný. Pre neho Boh neexistuje hoci nadmieru využíva všetko čo Boh stvoril. Nepovie - prečo nie som aj ja spasený, veď na spasenie predsa neverí. Je celkom spokojný s tým, že je ateista a v žiadnom prípade nechce sám od seba na tom nič meniť. Vták netúži byť rybou ani ryba vtákom, ani ateista netúži byť veriacim.
core napísal:a ak mam pre to nieco urobit tak musim vediet ze mam nieco urobit, a ak to mam vediet, tak musim mat moznost to vediet a uvedomit si a potom sa rozhodnut.
Mnohí predsa vedia o Kristu no neveria! Asi si to nedomyslel, pretože vedieť - počuť neznamená ešte uveriť. Mnohí počujú, no neveria a preto nemajú výhovorky, že nepočuli. Z toho sa nevykľučkuješ. Ak vynecháš Boha, ktorý jediný zapaľuje život v ľudskom srdci, tak nikdy neporozumieš.
Je potrebné uvedomiť si, že z moci Božej sme boli povolaní a vyvolení, z moci Božej sme ožili, z moci Božej sme uverili, z moci Božej sme sa poddali Jeho vôli a dostali sme dar Ducha svätého, ktorý nás činí známymi u Boha.

Rim 8:28-29 28A vieme, že tým, ktorí milujú Boha, všetko spolu pôsobí na dobré, tým, ktorí sú povolaní podľa preduloženia.

Tak ktorí Boha vlastne milujú? Ktorí sú povolaní podľa predúloženia - tých ktorých Boh predzvedel. A teda im všetko spolupôsobí na dobré. Všetko znamená aj zlé a nie len dobré, pretože sú pod milosťou. Keďže vieme, že Hospodin je zvrchovaný, tak to je pre veriaceho dôvod nie len k radosti a chválam ale aj k poslušnosti aj napriek mnohému čo na nás dolieha. Ak človek pochybuje o absolútnej Božej zvrchovanosti, tak potom má problém sa vysporiadať s utrpením ktoré na človeka prichádzajú – nerozumie prečo sa to deje práve jemu a aj ostatným ľuďom. Prečo to Boh dopúšťa a kde je Boh keď sa to deje. Nerozlišuje zlo a spravodlivosť Božiu a ani nevie čo je to zlo a čo je dobro. Ako keby dobrý otec bol zlý preto, že trestá svoje deti za neposlušnosť. Tak podobne náš Otec na nebesiach nás trestá, napráva a napomína, aby nikto z jeho detí nezahynul, lebo iba On je dobrý, milujúci a trpezlivý.

29Lebo ktorých predzvedel, tých aj predurčil za súpodobných obrazu svojho Syna, aby on bol prvorodeným medzi mnohými bratmi. 30A ktorých predurčil, tých aj povolal, a ktorých povolal, tých aj ospravedlnil, a ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil.

Všimni si túto do oči bijúcu postupnosť - "ktorých predzvedel, tých aj predurčil", "ktorých predurčil, tých aj povolal", "ktorých povolal, tých aj ospravedlnil", "ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil".

Boh svojich synov a dcéry predzvedel, tak aj predurčil a ktorých predurčil, tých aj povolal a ospravedlnil.

Tak podobne synov zatratenia taktiež Boh predzvedel a teda ich aj predurčil pre to, aby sa naplnila Božia vôľa. U Boha to čo sa stane, ako by sa stalo.Teda je to spravodlivé vo všetkom čo činí Boh.

A všetko to spolupôsobí pre naplnenie Božieho cieľa – na slávu Božiu.

Je to ako v prírode, kde náš rozum nemôže obsiahnuť celú komplikovanosť vzájomných vzťahov živočíchov, zvierat, rastlín – teda celej prírody, ktorá ako vidíš funguje a plní svoju úlohu dokonale. Každý živočích má svoju úlohu v prírode. S časti aj chápeme celú túto rovnováhu v prírode no nepochopíme celú jej komplexnosť so všetkými vzťahmi navzájom. Vo svojej neznalosti by som mohol namietať - prečo Boh stvoril niektoré nebezpečné zvieratá - vlkov, jedovatých škorpiónov, hadov atd. a či si to zaslúžili ostatné zvieratá ktorých poštípali, alebo zjedli. Je to z Božej vôle – z jeho nekonečnej múdrosti je aj rozmanitosť živočíchov v prírode a plní to svoj zmysel dokonale.

Tak podobne je to aj s rôznosťou ľudí a to všetko spolupôsobí pre naplnenie Božieho cieľa – pre slávu Božiu.

Core - chcel by som ťa upozorniť, aby si sa vyvaroval nemiestných výrazov, ináč s tebou odmietnem komunikovať!

ametyst
Príspevky: 12
Dátum registrácie: Ut Jan 18, 2011 19:53

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa ametyst »

neviem čo mám robiť s týmito veršami
1Tim2.1-3
1Napomínam tedy, aby sa predovšetkým konaly prosby, modlitby, prímluvy a poďakovania za všetkých ľudí, 2za kráľov a za všetkých, ktorí sú vo vysokom postavení, aby sme žili pokojný a tichý život vo všetkej pobožnosti a počestnosti. 3Lebo to je dobré a príjemné pred naším Spasiteľom Bohom, 4ktorý chce, aby všetci ľudia boli spasení a prišli k poznaniu pravdy.

2Pet3.9
9Neodkladá Pán váhajúc so zasľúbením, ako ho niektorí majú za takého, ktorý váha a odkladá; ale zhovieva vzhľadom na nás, pretože nechce, aby niektorí zahynuli, ale aby všetci prišli ku pokániu.

Ez18.23
A keby sa bezbožný odvrátil od všetkých svojich hriechov, ktoré robil, a ostríhal by všetky moje ustanovenia a činil by súd a spravedlivosť, istotne bude žiť; nezomrie. 22Niktoré z jeho prestúpení, ktorých sa dopustil, sa mu nespomenú; vo svojej spravedlivosti, ktorú činil, bude žiť! 23Či mám azda záľubu v smrti bezbožného, hovorí Pán Hospodin, či azda nie v tom, aby sa odvrátil od svojich ciest a žil?
Ez18.31-32
Odvrhnite od seba všetky svoje prestúpenia, ktorými ste prestupovali, a zadovážte si nové srdce a nového ducha! Lebo veď načo máte zomrieť, dome Izraelov? 32Lebo nemám záľuby v smrti zomierajúceho, hovorí Pán Hospodin. Obráťte sa tedy a žite!

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

Pre lepšie porozumenie je potrebné si prečítať aj iný preklad

Preklad Český Kralický

1Tim.2 1Napomínám pak, aby především činěny bývaly pokorné modlitby, prosby, svaté žádosti a díků činění za všelijaké lidi, 2Za krále i za všecky v moci postavené, abychom tichý a pokojný život vedli ve vší zbožnosti a šlechetnosti. 3Nebo toť jest dobré a vzácné před spasitelem naším Bohem, 4Kterýž chce, aby všelijací lidé spaseni byli a k známosti pravdy přišli.

Všimnite si, že v tomto preklade je rozlíšené všelijaké lidi a všecky

Ak by to bolo myslené tak, že Boh chce, aby všetci ľudia boli spasení a nemôže to dosiahnuť, tak sa nám vynárajú veľké neporozumenia.
•Boh by nemal až takú moc a úplnú kontrolu nad svojím spasiteľným dielom. Teda nebol by zvrchovaným Bohom pretože „chce, aby všetci ľudia boli spasení, ale nemôže to dosiahnuť?" To ale rázne odmietam!
•prečo Ježiš Kristus hovorí v podobenstvách, ak chce aby všetci boli spasení? A aby to bolo jasné tak dodáva: Luk8 10 A on povedal: Vám je dané poznať tajomstvá kráľovstva Božieho, ale ostatným sa hovorí v podobenstvách, aby hľadiac nevideli a čujúc nerozumeli.

Teda nie všetkým je to dané, ale všetkým, ktorých mu dal Otec v nebesiach


2Pet3.9 9Neodkladá Pán váhajúc so zasľúbením, ako ho niektorí majú za takého, ktorý váha a odkladá; ale zhovieva vzhľadom na nás, pretože nechce, aby niektorí zahynuli, ale aby všetci prišli ku pokániu.
Všimni si – “vzhľadom na nás“ teda na svoj ľud, aby všetci z Božieho ľudu boli spasení a aby nikto nezahynul.

Aby sa ukázal aj vplyv Božej milosti a zhovievavosti na všetkých ľudí no kvôli svojmu ľudu . Boh svet udržuje a to z milosti a lásky k svojmu ľudu , hoci si jeho "podržanie" nezasluhuje ani jeden z nás.
...veď On dáva vychádzať slncu na zlých aj na dobrých a zosiela dážď na spravodlivých aj na nespravodlivých. Matúš 5:45

Preto aj tí, ktorí sa Bohu vysmievajú, majú dostatok chleba, ošatenia, strechu nad hlavou, zdravie, všemožné veci na potešenie, sú nadaní, zruční, inteligentní. To je len časť vplyvu spasiteľnej Božej milosti určenej Božiemu ľudu na ostatných, ktorá viac-menej slúži všetkým ľuďom bez rozdielu. Dar spasenia je určený pre Bohom vyvolených, no vplyv tej istej milosti je predsa na všetkých ľudí okolo, lebo Boh zhovieva pri tých ktorí sú zatratení, aby sa dokončilo jeho spasiteľné dielo. Teda aby nikto z jeho ľudu nezahynul. Božia milosť, ktorá zväzuje zlo, je tu hlavne pre Božiu slávu a Jeho kráľovstvo. Zlo, ktoré je na svete, by totiž mohlo byť nepredstaviteľne horšie ako to, ktoré dnes Boh povoľuje satanovi, démonom a ľuďom. Boh zviazal Satana do určitej miery, aby na spasených i zatratených ukázal svoju moc a slávu, ktorá vedie k Jeho víťaznému Kráľovstvu. Kristus porazil satana a každý kto je porazený, je aj obmedzený vo svojej moci. Nemôže na vyvolený Božích pre krv Ježiša Krista vyliatú za Boží ľud. To je zviazanie satana. Tí ktorí patria Bohu, počujú Jeho hlas. Boh urobí všetko pre to, aby počuli. Otvorí srdce, aby rozumeli, uverili a boli spasení. Vo všetkých národoch má svojich vyvolených a ako môžu uveriť, keď nepočujú o Kristu? To je práca Božia, aby sa Slovo Božie kázalo po celom svete, aby mnohí tiež nemali výhovorku zo svojho hriechu. Všetka sláva jedine Bohu a nie človeku.

Mat 1:21 a porodí syna a nazveš jeho meno JEŽIŠ, lebo on zachráni svoj ľud od ich hriechov.

Rozumejte – svoj ľud zachráni od ich hriechov.

28lebo toto je moja tej novej zmluvy krv, ktorá sa vylieva za mnohých na odpustenie hriechov.

Za mnohých a nie všetkých. Alebo za všetkých z Božieho ľudu.

SKUT 13 47Lebo nám tak prikázal Pán, keď povedal: Položil som ťa za svetlo národom, aby si bol spasením až do posledného kraja zeme. 48Keď to počuli pohania, radovali sa a oslavovali slovo Pánovo, a uverili všetci, koľko ich bolo odriadených do večného života.

Uverili všetci, koľko ich bolo – no iba tí čo boli predurčení, vyvolení do večného života a ostatní neuverili. O tých ktorí neuverili sa predsa nezmieňuje.

44Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal,... ( tu je jasne povedané, že nikto iný iba tí, ktorých priťahuje Otec, môžu prísť k Ježišovi Kristovi. Ak niekoho nepritiahne Otec, či snáď príde ku Kristu? Ak by chcel Boh pritiahnuť všetkých ľudí, tak by všetci prišli ku Kristu.)

Ján6 37Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne ...
Teda všetko, alebo všetci no tí čo mu dáva Otec na nebesiach. Je to teda jasné a zrozumiteľné. Ak to niekde v Písme nie je jasné, tak na mnohých iných miestach je to nadmieru vysvetlené.

----------------------------
Ez18.23
A keby sa bezbožný odvrátil od všetkých svojich hriechov, ktoré robil, a ostríhal by všetky moje ustanovenia a činil by súd a spravedlivosť, istotne bude žiť; nezomrie. 22Niktoré z jeho prestúpení, ktorých sa dopustil, sa mu nespomenú; vo svojej spravedlivosti, ktorú činil, bude žiť! 23Či mám azda záľubu v smrti bezbožného, hovorí Pán Hospodin, či azda nie v tom, aby sa odvrátil od svojich ciest a žil?


Ako vieme, tak nikto z ľudí nenaplnil celý zákon

Rim3 10ako je napísané: Nieto spravedlivého ani jedného; 11niet toho, kto by rozumel, niet, kto by vážne hľadal Boha; 12všetci sa odchýlili, napospol stali sa neužitočnými; niet toho, kto by činil dobro, niet ani jedného. 13Ich hrdlo otvorený hrob; svojimi jazyky hovorili lesť, jed ľútych hadov pod ich rtami; 14ktorých ústa sú plné kliatby a horkosti; 15ich nohy rýchle vyliať krv; 16skrúšenie a bieda je na ich cestách, 17a cesty pokoja nepoznali. 18Niet bázne Božej pred ich očami. 19A vieme, že všetko, čo hovorí zákon, vraví tým, ktorí sú pod zákonom, aby boly zapchaté každé ústa, a celý svet aby bol vinný Bohu, 20pretože zo skutkov zákona nebude ospravedlnené pred ním niktoré telo, lebo skrze zákon poznanie hriechu. 21No, teraz je zjavená spravedlivosť Božia bez zákona, osvedčovaná zákonom i prorokmi, 22avšak spravedlivosť to Božia skrze vieru Ježiša Krista cieľom všetkých a na všetkých veriacich. 23Lebo nieto rozdielu, lebo všetci zhrešili a postrádajú slávy Božej 24ospravedlňovaní súc darmo jeho milosťou, skrze vykúpenie, vykúpenie v Kristu Ježišovi, 25ktorého preduložil Bôh za obeť smierenia skrze vieru v jeho krvi na ukázanie svojej spravedlivosti pre pustenie stranou predošle sa udialych hriechov do času obeti Kristovej 26v znášaní Božom, aby ukázal svoju spravedlivosť v terajšom čase, aby bol spravedlivý a ospravedlňujúci toho, kto je z viery Ježišovej. 27Kde je potom chvála človeka? Je vylúčená. Jakým zákonom? Zákonom skutkov? Nie! Ale zákonom viery.


Tu je to veľmi jasné a zreteľne napísané. No komu to nie je dané tak toto nikdy nepríjme.

-----------------------

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

A ešte niečo

RIM3 27Kde je potom chvála človeka? Je vylúčená. Jakým zákonom? Zákonom skutkov? Nie! Ale zákonom viery.

Prečo je teda vylúčená chvála človeka zákonom viery? Lebo spasenie je iba z Božej milosti a teda všetka chvála jedine Bohu!
Ak by som sám od seba činil skutky a tak naplnil celý zákon, tak mal by som sa čím chváliť – vlastnou spravodlivosťou – sám sebou no nie pred Bohom a nie Bohom a jeho milosťou a láskou. No ako vieme každý je hriešny a žijeme iba v Božej milosti: 19A vieme, že všetko, čo hovorí zákon, vraví tým, ktorí sú pod zákonom, aby boly zapchaté každé ústa, a celý svet aby bol vinný Bohu, 20pretože zo skutkov zákona nebude ospravedlnené pred ním niktoré telo, lebo skrze zákon poznanie hriechu.

Áno, aby boli zapchané každé ústa kto by sa chcel chváliť sám sebou“20pretože zo skutkov zákona nebude ospravedlnené pred ním niktoré telo“ a bodka! Kde je potom tá zbožčená vôľa človeka, ktorá o všetkom rozhoduje? Kde je chvála človeka?

Rim4 14Lebo ak sú dedičmi tí, ktorí sú zo zákona, vtedy je vyprázdnená viera a zmarené je zasľúbenie. 15Lebo zákon pôsobí hnev; lebo tam, kde nieto zákona, niet ani prestúpenia. 16Preto z viery, aby bolo podľa milosti, aby bolo zasľúbenie pevné všetkému semenu, nie len tomu zo zákona, ale aj tomu z viery Abrahámovej, ktorý je otcom všetkých nás

3Lebo veď čo hovorí Písmo? A Abrahám uveril Bohu, a bolo mu to počítané za spravedlivosť. 4Tomu však, kto robí skutky, nepočíta sa mzda podľa milosti, ale podľa podlžnosti. 5Ale tomu, kto nerobí skutkov, ale verí na toho, ktorý ospravedlňuje bezbožného, počíta sa jeho viera za spravedlivosť.


Tu je potrebné chápať. Pretože skutky sme nemali, no z milosti Božej skrze vieru v Božie Slovo sa rodí nový človek – z Ducha. Takáto skutočná viera nesie v sebe aj skutky viery a ovocie Ducha. No tieto skutky viery, ktoré svedčia o viere nám nie sú na ospravedlnenie ale viera ktorá je darom Božím. Chválime sa teda jedine Bohom a jeho milosťou a láskou.

A to je zákon viery o ktorom píše apoštol Pavol, ktorým je vylúčená chvála človeka!

Všetci ktorí si myslíte, že to čo píšem je nejaké moje nové evanjelium, tak si všimnite, že všetko mám podložené Písmom a nič nie je zo mňa samého. Kto ale neuznáva Slovo Božie v Písme ako autoritu, tak nemá sa o čo oprieť a je zmietaný z jednej strany na druhú.

--------

core
Príspevky: 95
Dátum registrácie: So Dec 18, 2010 20:40

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa core »

o moj boze, tak dlhanska a namahava reakcia na tak jednoduchu vec. Neviem co by som na to povedal. Uplne sa stracam v tom tvojom teoretizovani a v tych "odbornych" terminoch ako chvala cloveka alebo zakon viery zakon skutokov... ja v tom nevidim ziadny zmysel iba sami chaos

ametyst
Príspevky: 12
Dátum registrácie: Ut Jan 18, 2011 19:53

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa ametyst »

Pre mil
Nedá mi to nereagovať na to čo píšeš, lebo sa mi zdá, že si si naložil poriadny batoh na plecia keď si sa rozhodol vykladať Písmo sv. Myslím si, že Slovo Božie nie je niečo, čím by sme mohli len tak šermovať ako to nám vyhovuje, alebo ho prispôsobovať nášmu poznaniu. Som presvedčený, že máme žiť príkladný kresťanský život, aby sme nedávali nikomu príčinu na pohoršenie. Nechcem sa tu vyvyšovať, ani netvrdím, že som dokonalý a slová čo ti píšem, ti píšem s úctou a pokorou, ale pripadá mi to, že ty si už rozhodol kto je určený pre večný život a kto nie. P íšem preto, že pripadá lebo si napísal, že nie všetci sú určený pre večný život. Netvrdím o sebe, že mám poznanie ale skúmam aby som neprijal niečo, čo by mi neprospelo. Nehanbím sa za to,že ešte niektorým veciam nerozumiem, ale až má niekto poznanie nech píše, rád si prečítam. Veď sme si navzájom údmi (v Kristu) a jednému je dané to a inému ono. Jednu vec som už pochopil o ktorej píše Pavol v liste 1Kor 13.2, že keby som znal aj všetky tajomstvá a keby som mal aj všetko možné poznanie a lásky by som nemal – nie som nič. Dôvod prečo reagujem je ten , že Písmo nepripúšťa žiadny svojvoľný výklad a tak som skúmal či všetci sú naozaj všetci v 1 Tim 2.4 a 2 Pet.3.9, alebo ako ty tvrdíš či všetci nie sú všetci.
mil napísal:Ak by to bolo myslené tak, že Boh chce, aby všetci ľudia boli spasení a nemôže to dosiahnuť, tak sa nám vynárajú veľké neporozumenia.
•Boh by nemal až takú moc a úplnú kontrolu nad svojím spasiteľným dielom. Teda nebol by zvrchovaným Bohom pretože „chce, aby všetci ľudia boli spasení, ale nemôže to dosiahnuť?" To ale rázne odmietam!
•prečo Ježiš Kristus hovorí v podobenstvách, ak chce aby všetci boli spasení? A aby to bolo jasné tak dodáva: Luk8 10 A on povedal: Vám je dané poznať tajomstvá kráľovstva Božieho, ale ostatným sa hovorí v podobenstvách, aby hľadiac nevideli a čujúc nerozumeli.
V gréckom origináli v sinajskom kódexe sa 1 Tim 2.4 píše slovo πανταϲ čo sa prekladá ako všetkých ,všetkým a všetci a v NZ je to slovo použité asi 76 krát až som dobre počítal

link. http://codexsinaiticus.org/en/manuscrip ... omSlider=0
2:1 παρακαλω ουν πρωτον παντω ποιειϲθαι δεηϲειϲ προϲευχαϲ εντευξειϲ ευχαριϲτιαϲ ϋπερ παντων ανθρωπων
2 υπερ βαϲιλεων και πατων των εν υπεροχη οντων ινα ηρεμον και ηϲυχιον βιον διαγωμεν εν παϲη ευϲεβια και ϲεμνοτητι
3 τουτο ┬ καλον κ(αι) αποδεκτον ενωπιον του ϲρϲ ημω θυ
4 οϲ πανταϲ ανθρωπουϲ θελει ϲωθηναι και ειϲ επιγνωϲιν αληθειαϲ ελθιν

V ostatných dvoch slovách 1 Tim 2.2-3 ktoré sú farebné je tiež koreň slova čo sa tiež prekladá ako všetkých a tie som ani nepočítal

v 2 Pet.3.9 sa píše slovo παντεϲ ktoré sa prekladá ako všetci a je napísané 177 krát až som dobre počítal a asi v 5-7 prípadoch je preložené ako ostatní
9 ου βραδυνει κϲ τηϲ επαγγελιαϲ ωϲ τινεϲ βραδυτητα ηγουνται αλλα μακροθυμι δι ϋμαϲ μη βουλομενοϲ τιναϲ απολεϲθαι αλλα παντεϲ ειϲ μετανοια χωρηϲαι ·

paralelne porovnanie link.http://www.greeknewtestament.com/B61C003.htm#V9
preložilo to do latinky pozri original
Stephens 1550 Textus Receptus
ou bradunei o kurioV thV epaggeliaV wV tineV braduthta hgountai alla makroqumei eiV hmas mh boulomenoV tinaV apolesqai alla pantaV eiV metanoian cwrhsai
Scrivener 1894 Textus Receptus
ou bradunei o kurioV thV epaggeliaV wV tineV braduthta hgountai alla makroqumei eiV hmas mh boulomenoV tinaV apolesqai alla pantaV eiV metanoian cwrhsai
Byzantine Majority
ou bradunei o kurioV thV epaggeliaV wV tineV braduthta hgountai alla makroqumei eiV hmas mh boulomenoV tinaV apolesqai alla pantaV eiV metanoian cwrhsai
Alexandrian
ou bradunei kurioV thV epaggeliaV wV tineV braduthta hgountai alla makroqumei eiV umas mh boulomenoV tinaV apolesqai alla pantaV eiV metanoian cwrhsai
Hort and Westcott
ou bradunei kurioV thV epaggeliaV wV tineV braduthta hgountai alla makroqumei eiV umaV mh boulomenoV tinaV apolesqai alla pantaV eiV metanoian cwrhsai

Pri tomto zistení musím povedať, že čo som zistil mi nesedí s týmčo si napísal a slovo všetci znamená všetci. Možno sa mýlim ja, možno ty, ale určite nechcem aby to, čo tu píšem, niekto zobral ako defintívnu pravdu, píšem len to, k čomu som sa dopracoval, a nech v pokore každý prosí Boha aby mu dal poznať pravdu a porozumieť. Jedno je ale isté, že som určite nikoho nechcel týmto zavádzať alebo mu vnútiť moju pravdu.

ametyst
Príspevky: 12
Dátum registrácie: Ut Jan 18, 2011 19:53

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa ametyst »

Chcel som len doplniť παντεϲ a πανταϲ sa nachádzajú mimo iných napr. aj v týchto veršoch Rim 3.9, 3.12, 3.22-23, 5.12, 5.18, 1Kor 12.13, 15.25, 2 Kor 5.10, Gal 3.26, 2Tes 2.12 atď. A pri hľadaní som používal aj grécke pôvodné jazyky(Tischendorf Greek NT 1872) Neviem si predstaviť čo by znamenali tieto verše, keby bolo myslené nie všetci.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Výrok Boží ,ktorý spochybňuje učenie o istote spásy.

Príspevok od používateľa mil »

ametyst napísal:Pre mil
Nedá mi to nereagovať na to čo píšeš, lebo sa mi zdá, že si si naložil poriadny batoh na plecia keď si sa rozhodol vykladať Písmo sv. Myslím si, že Slovo Božie nie je niečo, čím by sme mohli len tak šermovať ako to nám vyhovuje, alebo ho prispôsobovať nášmu poznaniu.
Písmo samo vykladá Pravdu! Veď apoštol Pavol to zreteľne vykladá. Ak šermujem, tak máš pravdu, lebo je to moja zbraň – meč Ducha - Slovo Božie. Inú nemám! Veď píšem o práve zvrchovaného Boha na svoj ľud. Píšem aj o práve zvrchovaného Boha rozhodovať kto mu patrí a koho zavrhne preč od svojej tvári.
ametyst napísal: Som presvedčený, že máme žiť príkladný kresťanský život, aby sme nedávali nikomu príčinu na pohoršenie.
Ak by si lepšie čítal to čo píšem, tak by si zistil, že nepíšem nič proti kresťanskému životu. Práve naopak! No ten pravý kresťanský život už nevychádza zo starého človeka, alebo z moci človeka, ako čo by sme si chceli zaslúžiť spasenie, ale z moci a milosti Božej - z nového človeka - narodeného z Ducha a to pre slávu Božiu. To už nie je o tom že musím viesť príkladný kresťanský život aby som si zaslúžil spasenie nikdy nevediac či budem spasený, ale o tom, že zo zmeneného srdca Bohom túžim svojím životom osláviť Boha. Je to z lásky k Bohu a nie z povinnosti. No takýto pravý kresťanský život sa dá žiť jedine pri istote spasenia a nikdy nie v pochybnostiach. Takýto život je založený na milosti a láske Božej a nie na vlastnej zásluhovosti. „Ján 14:20 Toho dňa vy poznáte, že ja som vo svojom Otcovi a vy vo mne a ja vo vás.“ Teda Ježiš je v nás svojím Duchom, ktorý je darom od Boha. Túžba ktorá vychádza z oživeného srdca Bohom sa ponesie k Bohu. Preto Bohu sláva na veky a nie človeku.
ametyst napísal:... pripadá mi to, že ty si už rozhodol kto je určený pre večný život a kto nie.
Ako môže človek dopredu vedieť, kto je určený pre večný život a kto nie? Veď stále píšem, že to vie iba Boh – veď tu píšem stále o zvrchovanosti Božej.

Znakom pokory pred Bohom je aj prijať absolútnu zvrchovanosť Božiu! To som toho malo napísal vo zmysle toho, že iba Boh vie koho si volí a to zo všetkých národov a jazykov a iba on je zvrchovaným Bohom? Nie sme pod zákonom skutkov, ale pod zákonom viery a to podľa zasľúbenia Božieho. Lebo už niet rozdielu medzi tými ktorí sú pod zákonom viery: Rim 10:12 Lebo nieto rozdielu medzi Židom a Grékom, lebo ten istý Pán je Pánom všetkých, bohatý naproti všetkým, ktorí ho vzývajú.
Áno, Pánom všetkých, ale iba tých ktorí v plnosti uverili Božiemu Slovu a vzývajú Boha v pokore srdca.

Prečo vlastne pod zákonom viery? Aby bolo spasenie podľa milosti a nie zásluhovosti. Preto je chvála človeka vylúčená!

Rim3 16Preto z viery, aby bolo podľa milosti, aby bolo zasľúbenie pevné všetkému semenu, nie len tomu zo zákona, ale aj tomu z viery Abrahámovej, ktorý je otcom všetkých nás

Teda všetkých nás ktorí uverili Slovu Božiemu ako Abrahám! V milosti Božej je zasľúbenie pevné – isté, pre tých, ktorí ho milujú.
ametyst napísal: Dôvod prečo reagujem je ten , že Písmo nepripúšťa žiadny svojvoľný výklad a tak som skúmal či všetci sú naozaj všetci v 1 Tim 2.4 a 2 Pet.3.9, alebo ako ty tvrdíš či všetci nie sú všetci.
Ja nechcem popierať pravý význam slova “všetci“, ale práve naopak, chcem poukázať v akom zmysle sa používa v súvislosti s celým kontextom a v súvislosti s celým Písmom. Veľmi často je to relatívny pojem na zdôraznenie väčšieho množstva, teda väčšiny, alebo nejakej prítomnej skupiny.

Ak ide o hriech, tak “všetci“ znamená “všetci“ ľudia na celom svete. Vieme to jednoznačne z Písma, že všetci sme zhrešili. No veľmi často sa používa slovo “všetci“ v súvislosti s väčšinou, alebo všetci momentálne prítomní napr.: všetci kričali atd., „Luk 15:1 A približovali sa k nemu všetci publikáni a hriešnici, aby ho počuli.“ Teda všetci čo tam boli a nie všetci v celej zemi, alebo na svete.

No ak sa to už týka spasenia, tak všetci sa používa veľmi často v súvislosti s veriacimi, ktorí patria Bohu, Božím ľudom, cirkvou Ježiša Krista, všetci - ktorých Boh dáva Ježišovi zo sveta, teda všetci čo patria Bohu a Boh im dáva život v Kristu. „Ja prosím za nich, neprosím za svet, ale za tých, ktorých si mi dal, lebo sú tvoji.“ Ján 17:6Zjavil som tvoje meno ľuďom, ktorých si mi dal zo sveta.“ „ Ján 15:16nie vy ste si mňa vyvolili, ale ja som si vás vyvolil a ustanovil som vás, aby ste išli a niesli ovocie, a vaše ovocie aby zostávalo“ .

Ak je teda jasné, že : „44Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň.“ Potom je nadmieru jasné aj to že 1Tim2. 4 ... „ktorý chce, aby všetci ľudia boli spasení a prišli k poznaniu pravdy“ sa myslí, že iba tí všetci, ktorých priťahuje Otec k Ježišovi. Sú to aj rôzni ľudia, ktorých Boh dáva zo sveta Ježišovi. Teda rôzni nie len v postavení, ale národnosti, jazyka atd. Tu je to jasnejšie, pretože je tu spresnenie – “vzhľadom na nás“ „2Pet3.9... ale zhovieva vzhľadom na nás, pretože nechce, aby niektorí zahynuli, ale aby všetci prišli ku pokániu“

Napísať odpoveď