Neomylní kresťania ???
Napísané: Ne Okt 16, 2011 9:20
Iz.14
12 Ako si len padol s nebies, jasná hviezdo, synu rannej zory! Zoťatý si na zem, ktorý si porážal národy.
13 A veď ty si povedal vo svojom srdci: Vystúpim hore do neba; vyvýšim svoj trón nad hviezdy silného Boha a posadím sa na vrchu slávnostného shromaždenia Božieho, v najďaľších krajoch severa;
14 vystúpim na výšiny oblakov a budem podobný Najvyššiemu!
15 Ale si svrhnutý do pekla, do najzadnejších kútov jamy.
16 Tí, ktorí ťa uvidia, uprú na teba svoj zrak; budú ťa pozorovať a povedia: Či je toto ten muž, ktorý to pôsobil, aby sa triasla zem, ktorý pôsobil to, aby sa chvely kráľovstvá,
17 ktorý podvracal okruh sveta, takže bol jako pustina, a jeho mestá boril, svojich väzňov neprepúšťal domov?
Myslím,že aj začiatočník vo veciach Božích dokáže z týchto veršov pochopiť že sa v nich hovorí o diablovi,ktorý je obraznou rečou pripodobnený ku kráľovi Babylonu.
Podbne ako v Izaiášovi 14 sa píše i v Ezechielovi 28
13 V Édene, v zahrade Božej, si bol; všelijaký kameň drahý ťa pokrýval, rubín, topaz, diamant, taršíš, (chryzolit), onyx, jaspis, zafír, karbunkul a smaragd i zlato; práca tvojich bubnov a tvojich píšťal bola v tebe; v deň, v ktorý si bol stvorený, boly pripravené.
14 Ty si ten veľký cherub zastierajúci, a odkedy som ťa dal, bol si bohom na svätom vrchu; prechádzal si sa medzi ohnivými kameňmi.
15 Bol si dokonalý vo svojich cestách odo dňa, v ktorý si bol stvorený, dokiaľ sa nenašla pri tebe neprávosť.
16 Od množstva tvojho kupectva je tvoje vnútro plné ukrutnosti, a zhrešil si. Preto ťa poškvrním a odpracem s vrchu Božieho a zahubím ťa, zastierajúci cherube, a odstránim zprostred ohnivých kameňov.
17 Tvoje srdce sa povýšilo v tvojej kráse; zkazil si svoju múdrosť pre svoju skvelosť. Na zem ťa hodím: dám ťa pred kráľov, aby sa dívali na teba.
Aj z týchto veršov sa dá pochopiť, že sa v nich hovorí o diablovi,ktorý je obraznou rečou pripodobnený ku
vojvodovi Týru.
Nájdu sa však ľudia,ktorý tvrdia ,že tu žiadna reč o diablovi nie je,že v Iz.14 je to len akási vzletná reč
o babylonskom kráľovi.A podobne i v Ez. 28 je vzletná reč o vojvodovi Týru.
Najhoršie na celej veci je to,že všetci čo nezdieľajú tento povrchný pohľad, su od nich nazvaní
pitomcami a idiotmi.
Pritom títo ľudia o sebe tvrdia,že sú kresťania.
Ďalej chcem ukázať na 53 kap.proroka Izaiáša, aké nedozierne dôsledky má povrchné chápenie Slova Božieho.
Izaiáš 53:1 Kto uveril našej zvesti? A komu bolo zjavené rameno Hospodinovo?
2 Lebo vyrástol pred ním ako nežný prútok a jako koreň z vypráhlej zeme; nemal podoby ani krásy; videli sme ho, ale nebolo na ňom vidieť toho, pre čo by sme ho boli bývali žiadostiví.
3 Opovrhnutý bol a opustený od ľudí, muž bolestí, a oboznámený s nemocou, a jako ten, pred ktorým skrývajú tvár, opovrhnutý, a preto sme si ho nevážili,
4 kým on vzal na seba naše nemoci a niesol naše bolesti, a my sme sa domnievali o ňom, že je ranený a zbitý od Boha a strápený.
5 A on bol smrteľne ranený pre naše prestúpenia, zdrtený pre naše neprávosti; kázeň nášho pokoja bola vzložená na neho, a jeho sinavicou sme uzdravení.
6 My všetci sme zblúdili jako ovce; každý z nás sme sa obrátili na svoju vlastnú cestu, a Hospodin uvalil na neho neprávosť všetkých nás.
7 Mučili ho, a on ponižujúc sa znášal dobrovoľne a neotvoril svojich úst; vedený bol ako baránok na zabitie a zanemel ako ovca, ktorá zanemie pred tými, ktorí ju strihajú, a neotvoril svojich úst.
8 Vzatý bol z väzby a zo súdu. A čo do jeho pokolenia, ktože ho vyrozpráva? Pretože bol vyťatý zo zeme živých, pre prestúpenie môjho ľudu bola mu zadaná rana.
9 A dali mu s bezbožnými jeho hrob i s bohatým, keď zomrel ukrutnou smrťou, preto, že nespáchal nijakej neprávosti, ani ľsti nebolo nikdy v jeho ústach.
10 Ale Hospodinovi sa ľúbilo ho tak zdrtiť a strápiť nemocou, aby, ak jeho duša položí obeť za hriech, videl svoje semeno, bol dlhoveký, a to, čo sa ľúbi Hospodinovi, zdarilo sa v jeho ruke.
11 Z námahy svojej duše uvidí výsledok, nasýti sa. Svojou známosťou ospravedlní spravedlivý môj služobník mnohých a ich neprávosti on ponesie.
12 Preto mu dám podiel medzi veľkými, a s mocnými deliť bude korisť, pretože vylial svoju dušu na smrť a počítaný bol s priestupníkmi, kým on niesol hriech mnohých a primlúval sa za priestupníkov.
Predstavte si ,že ja prehlásim o tejto kapitole,že je to len nejaká vzletná reč o nejakom prorokovi,ako to dodnes
tvrdia niektorí ortodoxní židia.
Dôsledky z takéhoto chápania sú tragické.Je to odmietnutie Syna Božieho a jeho obete na kríži.Myslím,že každý si vie domyslieť, čo takýto postoj znamená.
Pritom 53 kap.proroka Izaiáša je to najvystížnejšie proroctvo na P.J.Krista v celej Biblii.
12 Ako si len padol s nebies, jasná hviezdo, synu rannej zory! Zoťatý si na zem, ktorý si porážal národy.
13 A veď ty si povedal vo svojom srdci: Vystúpim hore do neba; vyvýšim svoj trón nad hviezdy silného Boha a posadím sa na vrchu slávnostného shromaždenia Božieho, v najďaľších krajoch severa;
14 vystúpim na výšiny oblakov a budem podobný Najvyššiemu!
15 Ale si svrhnutý do pekla, do najzadnejších kútov jamy.
16 Tí, ktorí ťa uvidia, uprú na teba svoj zrak; budú ťa pozorovať a povedia: Či je toto ten muž, ktorý to pôsobil, aby sa triasla zem, ktorý pôsobil to, aby sa chvely kráľovstvá,
17 ktorý podvracal okruh sveta, takže bol jako pustina, a jeho mestá boril, svojich väzňov neprepúšťal domov?
Myslím,že aj začiatočník vo veciach Božích dokáže z týchto veršov pochopiť že sa v nich hovorí o diablovi,ktorý je obraznou rečou pripodobnený ku kráľovi Babylonu.
Podbne ako v Izaiášovi 14 sa píše i v Ezechielovi 28
13 V Édene, v zahrade Božej, si bol; všelijaký kameň drahý ťa pokrýval, rubín, topaz, diamant, taršíš, (chryzolit), onyx, jaspis, zafír, karbunkul a smaragd i zlato; práca tvojich bubnov a tvojich píšťal bola v tebe; v deň, v ktorý si bol stvorený, boly pripravené.
14 Ty si ten veľký cherub zastierajúci, a odkedy som ťa dal, bol si bohom na svätom vrchu; prechádzal si sa medzi ohnivými kameňmi.
15 Bol si dokonalý vo svojich cestách odo dňa, v ktorý si bol stvorený, dokiaľ sa nenašla pri tebe neprávosť.
16 Od množstva tvojho kupectva je tvoje vnútro plné ukrutnosti, a zhrešil si. Preto ťa poškvrním a odpracem s vrchu Božieho a zahubím ťa, zastierajúci cherube, a odstránim zprostred ohnivých kameňov.
17 Tvoje srdce sa povýšilo v tvojej kráse; zkazil si svoju múdrosť pre svoju skvelosť. Na zem ťa hodím: dám ťa pred kráľov, aby sa dívali na teba.
Aj z týchto veršov sa dá pochopiť, že sa v nich hovorí o diablovi,ktorý je obraznou rečou pripodobnený ku
vojvodovi Týru.
Nájdu sa však ľudia,ktorý tvrdia ,že tu žiadna reč o diablovi nie je,že v Iz.14 je to len akási vzletná reč
o babylonskom kráľovi.A podobne i v Ez. 28 je vzletná reč o vojvodovi Týru.
Najhoršie na celej veci je to,že všetci čo nezdieľajú tento povrchný pohľad, su od nich nazvaní
pitomcami a idiotmi.
Pritom títo ľudia o sebe tvrdia,že sú kresťania.
Ďalej chcem ukázať na 53 kap.proroka Izaiáša, aké nedozierne dôsledky má povrchné chápenie Slova Božieho.
Izaiáš 53:1 Kto uveril našej zvesti? A komu bolo zjavené rameno Hospodinovo?
2 Lebo vyrástol pred ním ako nežný prútok a jako koreň z vypráhlej zeme; nemal podoby ani krásy; videli sme ho, ale nebolo na ňom vidieť toho, pre čo by sme ho boli bývali žiadostiví.
3 Opovrhnutý bol a opustený od ľudí, muž bolestí, a oboznámený s nemocou, a jako ten, pred ktorým skrývajú tvár, opovrhnutý, a preto sme si ho nevážili,
4 kým on vzal na seba naše nemoci a niesol naše bolesti, a my sme sa domnievali o ňom, že je ranený a zbitý od Boha a strápený.
5 A on bol smrteľne ranený pre naše prestúpenia, zdrtený pre naše neprávosti; kázeň nášho pokoja bola vzložená na neho, a jeho sinavicou sme uzdravení.
6 My všetci sme zblúdili jako ovce; každý z nás sme sa obrátili na svoju vlastnú cestu, a Hospodin uvalil na neho neprávosť všetkých nás.
7 Mučili ho, a on ponižujúc sa znášal dobrovoľne a neotvoril svojich úst; vedený bol ako baránok na zabitie a zanemel ako ovca, ktorá zanemie pred tými, ktorí ju strihajú, a neotvoril svojich úst.
8 Vzatý bol z väzby a zo súdu. A čo do jeho pokolenia, ktože ho vyrozpráva? Pretože bol vyťatý zo zeme živých, pre prestúpenie môjho ľudu bola mu zadaná rana.
9 A dali mu s bezbožnými jeho hrob i s bohatým, keď zomrel ukrutnou smrťou, preto, že nespáchal nijakej neprávosti, ani ľsti nebolo nikdy v jeho ústach.
10 Ale Hospodinovi sa ľúbilo ho tak zdrtiť a strápiť nemocou, aby, ak jeho duša položí obeť za hriech, videl svoje semeno, bol dlhoveký, a to, čo sa ľúbi Hospodinovi, zdarilo sa v jeho ruke.
11 Z námahy svojej duše uvidí výsledok, nasýti sa. Svojou známosťou ospravedlní spravedlivý môj služobník mnohých a ich neprávosti on ponesie.
12 Preto mu dám podiel medzi veľkými, a s mocnými deliť bude korisť, pretože vylial svoju dušu na smrť a počítaný bol s priestupníkmi, kým on niesol hriech mnohých a primlúval sa za priestupníkov.
Predstavte si ,že ja prehlásim o tejto kapitole,že je to len nejaká vzletná reč o nejakom prorokovi,ako to dodnes
tvrdia niektorí ortodoxní židia.
Dôsledky z takéhoto chápania sú tragické.Je to odmietnutie Syna Božieho a jeho obete na kríži.Myslím,že každý si vie domyslieť, čo takýto postoj znamená.
Pritom 53 kap.proroka Izaiáša je to najvystížnejšie proroctvo na P.J.Krista v celej Biblii.