Najlepšia kresťanská kniha desaťročia v USA 9.čásť

Aká je, čomu veríme, sila viery, pravosť viery
rudinec
Príspevky: 331
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 11:56

Najlepšia kresťanská kniha desaťročia v USA 9.čásť

Príspevok od používateľa rudinec »

přáním, abychom poznali Boha a Jeho vůli, abychom Ho milovali a uctívali jak On má být milovaný a ctěný. "Ať přijde Tvé království, ať se stane Tvoje vůle na zemi tak, jako je na nebi". Uvědomění si, že všechno je sekundární v porovnání příchodu Jeho království, přináší jednoduchost přání a zároveň přiznání kompletní závislosti na Bohu i v takových věcech jako je "život, dech a jiné" (Skutky 17:25) "a dej nám dnes náš denní chléb"...
Modlitba je možná pouze proto, že Kristus uspokojil požadavek Boží spravedlnosti. Jenom tak nám může být odpuštěno. A jelikož je tomu tak, nikdo nemůže očekávat, že Bůh bude slyšet naší modlitbu, pakliže jsme neodpustili druhým! Neříkáme: "A odpusť nám naše viny, jakož i my odpouštíme těm, kteří se provinili proti nám?". "A když jim neodpustíte jejich hříchy proti vám, ani váš Otec vám neodpustí vaše hříchy proti Němu"..
Každá modlitba je připomínkou skutečnosti, že nám Bůh odpustil a je důvodem pro radost a svobodu, kterou máme, když odpustíme těm, kteří ublížili nám. "A neuveď nás v pokušení" neznamená, že by Bůh něco takového mohl udělat "Bůh nemůže být pokoušen ke zlému a On sám také nikoho nepokouší".. Je to ale přiznání našich slabostí a totální neschopnosti žít křesťanský život vlastní silou. Pavel nám to připomíná: "A tak když se někdo domnívá že stojí, ať hledí, aby neupadl" \ Koř.10:12). "Postavte se proti ďáblu a on od vás uteče".. Jakub 4:7, ale nebudeme se vychloubat svými "schopnostmi" odolat zlu, ale spolehneme se na vítězství Ježíše Krista.
"Tvé je království, sila a sláva navždy, amen"... Modlitba vytváří uctívání. Primární cíl uctívání je v Božím království a vůli, ne v našich potřebách, tím méně v našich sobeckých přáních! Skrze modlitbu se naším přáním stává touha po Jeho slávě. Jaké osvobození představuje pravá modlitba v porovnání s mrňavými stížnostmi, kňučením a strachem, které působí takové útrapy těm, kteří jsou "zabaleni" v sobě.
Když následujete Kristův vzor modlitby, vaše srdce bude plné radosti, vděčností a Jeho lásky. Pak můžeme prožít pocit vítězství, které znal Pavel. Přesto že byl ve vězení v útrapách a vidinu smrti před sebou, Pavel mohl upřímně a bez obtíží vyjádřit své přání: "S touhou očekávám a věřím, že v ničem nebudu zahanben, ale v otevřenosti - jako vždycky, tak i nyní - bude Kristus oslavený na mém těle - ať už v životě Či smrti. Vždyť pro mně žít znamená Kristus a zemřít zisk".
Filipským 1:20-21.
JDI ZA BOHEM - NE ZA OBRAZY FANTAZIE.
Ježíš jasně prohlásil, že máme mít víru v Boha. Fantastické představy a mentální obrazy za které se lidé modlí, nám nepomohou Boha poznat - a poznat Boha je jediná cesta pro zvýšení víry v Něj. Na druhé straně tento způsob reprezentuje okultní metody, jak dosáhnout žádaného výsledku bez ohledu na Boží vůli a náš vztah k Němu. Čím víc úspěšní v těchto technikách jsme, tím hlouběji zapadáme do okultismu a tím dále budeme odváděni od správného vztahu se skutečným Bohem!
Tozer nabízí tuto moudrou radu: Pravá víra není nějakou intelektuální schopností visualizovat neviditelné věci pro uspokojení naší nedokonalé mysli; pravá víra je morální síla důvěřovat Kristu. Být klidný a beze strachu jako dítě, když cestuje si nepotřebuje visualizovat co bude dál: STAČÍ ŽE ZNÁ OTCE! Moudrý Křesťan nebude stavět svou jistotu na imaginacích.
(A.W.Tozer, "That Incredible Christian", 1964).
D.L.Moody, Charles Spurgeon, G.Campbell Morgan, Andrew Murray, A.W.Tozer a další významní Křesťané minulosti, varovali před visualizad. Spurgeon napsal: Křesťan je urozenější bytost, než aby žil a jednal podle toho co vidí - Křesťan žije vírou! A je mnohem lepší vidět Krista vírou, než zrakem!
John Owen varoval: Imaginární Kristus vám nedá víc, než imaginární milost. (Owen, "Glory"). Charles Finney píše: Nepokoušejte se představit si Boha podle vašich pošetilých srdcí - vezmi si Bibli a poznej kdo Bůh je... John McArthur připomíná: Boha nemůžete zredukovat ani do fyzické představy, ani do teologické abstrakce. Bůh je personální Bůh a musí být uctíván v plnosti nekonečnosti Jeho věčné bytosti - uctívání, ať už je jakkoliv dobře míněno je nepřijatelné, je-li zaměřené na falešného Boha. (McArthur, "Ultimate Priority").
Když už nejsou spokojeni se skutečností, že Kristus je v jejich srdcích skrze víru, (Efezským 3:17) někteří upřímní Křesťané Ho musí vidět ve fantastických scénách jejich imaginace.
97

Shledávají že Jeho slova zaznamenaná v Bibli nejsou dostatečná pro jejich denní meditace, a potřebují proudy nových slov, které přicházejí od jejich visualizovaného Ježíše. Taková praxe je nejenom bez biblické základny ale také velmi nebezpečná. Ti kteří se odvažují mluvit v kongregací, nebo následují svými životy to, "slyšeli od Boha" skrze své imaginace, by se měli podívat na Boží obvinění skrze Jeremiáše: Udělali jste hůř než vaší otcové - jen se podívejte jak každý kráčí podle imaginace svého zlého srdce, aby jste nemuseli poslouchat mně"... Jeremiáš 16:12...
VIZE SNY A IMAGINACE V BIBLI.
Je pravda, že Bůh hovoří skrze vize a sny, ale je právě tak jasné, že "imaginace není řečí Svatého Ducha", jak někteří vedoucí učí. Vezměte na příklad Petrovo vidění jak k němu z nebe sestupuje plachta a na ní "všemožná zvířata, plazi i ptáci" Skutky 10:12.. Bez doprovodného hlasu Boha, by Petr sám nikdy vizi nepochopil. Představa nestačila! Petr se také nezabýval visualizací, vize byla svrchovaně dána Bohem. Dnes je důraz na "rozvíjení snů a vizí".
Je zřejmý rozdíl mezi přijímáním vizí a snů od Boha a rozvíjet je z vlastní vůle. Všichni Boží proroci velmi opatrně prohlašují, že Boží slova, zjevení a vize k nim přišly přímo od Boha jak On si přál. Nikde nevidíte ani zmínku o tom, že by se oni, z vlastní iniciativy, spojili s Bohem pomocí nějaké techniky, ve které by byli vyučeni... Jeremiáš opětovně prohlašuje: "Slovo Boží. které přišlo k Jeremiáši" (14:1, 18:1. 27:1. 46:1. a.t.d.). Ezechiel píše "Boží slovo ke mně přišlo" téměř 50 krát a jiní prorokové používají podobných frází. Petr učí, že "svatí muži Boha" byli inspirováni psát Písmo ne skrze provádění sebe-vylepšovacích metod pro přístup k Bohu, ale "jak byli vedeni Svatým Duchem "...
Neodvažujeme se vrtat se v nadpřirozeném procesu, kterým Svatý Duch komunikuje s člověkem. Jak už jsme zjistili, každý takový postup je odsouzený jako čarodějnictví a v Bibli zcela zakázaný! Je to způsob jak kontaktovat spirituální říši se Satanem a jeho démony, kteří se vydávají za anděly světla, ale ne Boha! Přesto se dnes vyučují techniky, které mají "pomoci Křesťanům v potkání živého Boha". Jak nás jeden autor ujišťuje: "Každý může takový zážitek mít. Není rezervovaný pro několik vyvolených. Techniky, které jsou uvedené v této knize, jsou skutečně efektivní v přivedení lidí do dialogu s Všemohoucím Bohem. (Virkler, "Dialogue").
Bůh touží se zjevit a komunikovat nám Jeho pravdu, více než my toužíme tu pravdu znát! Ale On stanovil podmínky, směrnice - a visualizace nemá místo v Božím manifestování sama sebe a Jeho pravdy!! Vírou v Jeho slib víme, že Kristus je jak s námi, tak i v nás a tvrzení, že toto může být lépe poznáno skrze visualizaci popírá víru, která věří aniž by potřebovala vidět! Pavel prohlašuje že "Boží Duch dosvědčuje našemu duchu, že jsme Boží děti" Řím.8:19. Není to naše visualizace, ale svědectví v naších srdcích od Božího Ducha, který v nás žije, co nás ujišťuje že Jeho dětmi skutečně jsme. Ježíš řekl:"V ten den budete vědět, že já jsem v Otci vy ve mne a já ve vás"...Jan 14:20.. Namísto visualizace jako prostředku k dosažení víry, je to poslušnost, která přináší sebou slavnou manifestaci Boha a Krista k věřícímu... Ježíš pokračoval: "Ten kdo koná má nařízení, ten mne miluje; a ten, který miluje mně, bude milován mým otcem a já jej budu milovat a ukáži se mu". Jan 14:21..
A co tak jazyk Písma? Není řeč Bible vlastně velmi visuální? Ne! Naopak, jazyk Bible nepodává žádný detailní popis, který by mohl sloužit jako báze pro visualizaci. V porovnání s bohatým popisným materiálem v románu, biblická řeč je velmi skoupá! V kontrastu k tvrzení, že Kristus propagoval visuální imaginace jako prostředek ke komunikaci, Jeho podobenství nám dávají holou kostru, na kterou zavěšujeme objektivní pravdu. Je to přesně proto, že podobenství nám dává "obraz", který nepotřebuje vysvětlení. Žádný symbolismus nebo imaginace nepodává plně zamýšleny význam...
Dokonce ani symbolická řeč Bible, není zamýšlena inspirovat visualizaci. PRÁVĚ NAOPAK! Janův popis vzkříšeného Krista v nebi:"Z Jeho úst vycházel ostrý dvojsečný meč"... Apokalypsa 1:16...To přece od nás nežádá, abychom si visualizovali Krista se skutečným mečem, vycházejícím z Jeho úst!! To by bylo absurdní. Jan se snaží sdělit něco o pronikavé autoritě se kterou Ježíš hovoří. To stejné je s veškerou symbolickou řečí v Písmě. Na příklad Žalm 91:4 říká: "Přikryje tě svými perutěmi, pod Jeho křídly najdeš útočiště"..Máme si snad proto představovat Boha jako nějakého gigantického ptáka? Jistě že ne!
98

A přes to všechno, přes skutečnost že nemá žádnou biblickou podporu, učení že představy jsou primární, roste jako houby po dešti! Jeden z autorů šel dokonce tak daleko že napsal: "Když Bůh psal svá odhalení člověku, dal přednost představám před analytickým myšlením, jako primárního způsobu komunikace... Já vidím, že celý proces studie Bible - jak to Bůh zamýšlel -zahrnuje visualizaci, a Boha mluvícího k nám ze středu imaginace (vytvořené Slovem), která je postavena před naše oči"..
NEBEZPEČNÝ KLAM.
Zástupce rostoucího dnešního trendu, dobře zamýšlející evangelický autor píše: Snaž se prožit biblické zážitky. Vzpomeň si na povzbuzení Ignáce z Loyoly abychom v tomto úsilí použili naše smysly. Nadechni se vůně Galilejského jezera. Naslouchej, jak šplouchají jeho vlny. Pohlédni na ty davy. Prožij slunce na své hlavě a hlad v žaludku. (Poster, "Celebration"). Autor chce abychom se soustředili na všechno, co bylo kolem toho davu lidí - tím však není slyšet, co tam říká Kristus! A on nás žádá, abychom uvěřili, že když si vytvoříme vlastní fantazii biblické scény jak my si ji představujeme, že tím získáme hlubší pochopení toho, co Ježíš učil! Ve skutečnosti jsme ale nenápadně vedeni k nahrazování pocitů a představ za pravdu! Jak už jsme viděli, ti kteří hledají hlubší pochopení skrze představy se okrádají o morální obsah myšlenky, protože pravdu můžeš sdělit pouze řečí!! Žalmista plesá: "Tvoje Slovo (ne představa!) je lampou pro mé nohy a světlem na mou cestu je to má meditace po celý den"..Žalm 119:105.
Tou nejzrádnější iluzí je víra, že jsme se skutečné spojili s Bohem nebo Kristem skrze visualizaci! Autor, který byl právě citován a který učí techniku pro rozvinutí oboustranné konverzace s Bohem píše: "Bůh ke mně promluvil,°Uvědom si, že vize (= aktivní imaginace/visualizace) je víc než technika... Je to setkání se mnou. Jsem to Já, nic méně nic více. jen Já0"... Virkler, "Dialogue). Jiný evangelický autor prohlašuje: Když vejdete do (visualizované) scény - ne jako pasivní pozorovatel, ale jako aktivní účastník - uvědomte si, že Ježíš žije ve "Věčném Ted'" a není omezen časem, tato scéna z minulosti je pro Něj žijící zážitek teď, v přítomnosti. A tak se můžete v té scéně setkat s živým Kristem, být osloven Jeho hlasem a být dotknut Jeho hojivou silou. Může to být víc než cvičení představivosti - může to být skutečné setkání. Ježíš Kristus k vám ve skutečnosti přijde"..Foster,"Celebration"..
BIBLICKÁ ZJEVENI KRISTA.
Když Ježíš řekl svým učedníkům, "Zakrátko mne neuvidíte, a potom zakrátko mně opět uvidíte, protože já jdu k Otci" Jan 16:16, neřekl ani slovo - tím méně učil - že by Ho mohli "vidět" či "potkat" a slyšet Jeho hlas skrze nádhernou sílu imaginace. Varoval je, že se rozprchnou, každý sám pro sebe, že Ho opustí a že hluboký smutek je zachvátí ve velikých zkouškách. Proč je neučil techniku visualizace aby mohli vejít do Jeho utěšující přítomnosti? Namísto toho jim slibuje Svatého Ducha, který je bude utěšovat a že "v ten den" oni poznají, že Ježíš žije v jejich srdcích. Jan 14:20. Když se Ježíš ukázal svým učedníkům na břehu jezera po tom, co celou noc chytali ryby bez úspěchu, Bible píše, "toto je po třetí, kdy se Ježíš ukázal svým učedníkům po své smrti". Jan 21:14. Pavel nám píše, že "Kristus byl viděn Petrem, potom těmi dvanácti. Pak Ho vidělo pět set bratrů... Potom Ho viděl Jakub, později všichni apoštolově. Nakonec jsem Ho viděl i já", l
Korint. 15:5-8 Podle toho vidíme, že Jeho apoštolově nekonali žádnou visualizaci Krista, aby
Ho přiměli ukázat se jak by se jim zachtělo. Byl to vždy Ježíš, který dával podnět. A dnes je to zcela stejné. Představovat si, že bychom mohli "vytáhnout" z přítomnosti Boha Otce tím, že si Ho budeme visualizovat - znamená podvádět sebe sama. A dáváme podvádějícím duchům dokonalé zadostiučinění, když jim připisujeme totožnost Boha nebo Krista...
TOUHA PO BOHU.
Jeden z hlavních povahových rysů mužů a žen, o kterých se Bible zmiňuje, byla jejich láska k Bohu a zároveň mocná touha Ho lépe poznat. Mojžíš: ".Prayz/w Tě, ukaž mi svou slávu!" Exodus 33:18. David: "Ó Bože, moje duše po Tobě prahne... má duše jde bez únavy za Tebou "... Žalm 63:1,8. J.I. Packer píše: Jaký vyšší, jaký vznosnější, jaký důležitější cíl by mohl být, než znát Boha? (J.I. Packer,"Knowing God").... Bible učí, že Bůh odměňuje ty, kteří Ho pilně hledají. Nedává žádné
99

sliby těm, jejichž cílem jsou věci, či úspěch. Jestliže dovolíme našemu srdci aby si adoptovalo tento falešný cíl, Bůh se brzy stane pouhým bohatým mecenášem, se kterým udržujeme přátelství jen do té míry, abychom si udrželi "přísun dobrot"...
V magazínu "Moody Monthly", nám článek (James Bjornstad) připomíná: V jedné době Křesťané věřili, že blízký vztah k Bohu znamená že popřeme sami sebe, přiznáme své hříchy, obrátíme se, žijeme lepší, od světa oddělené životy a - oslavujeme Boha - ne sebe! Jejich hrdiny byli misionáři, kteří se vzdali všeho, aby sloužili Bohu a mučedníci, kteří zemřeli pro svou víru... Dnes je situace trochu jiná. Mnozí Křesťané se domnívají, že mít blízký vztah k Bohu znamená uvědomit si vlastní důležitost - jak Bůh zamýšlel - znamená to následovat své sny a aspirace, stát se bohatým a vlivným. Jejich hrdinové jsou slavné osobnosti, které o sobě tvrdí, že jsou
Křesťané Za tímto novým evangeliem stojí rozmanitá společnost proslulých učitelů, kazatelů
a evangelistů kteří prohlašují různé cesty k získání úspěchu a bohatství. Ale když přezkoumáte jejich teologické modely a body důrazu zjistíte, že to prostě není biblické! (James Bjornstad, "Whaťs Behmd The Prosperity Gospel?" 1986).
BOHA MUSÍŠ HLEDAT PRO NĚJ SAMÉHO, a osoba, která Ho hledá pro cokoliv jiného, Boha zřejmě vůbec nezná, protože všechno ostatní není nic v porovnání k Němu! Tozer to napsal jasně: Bůh je taková bytost, kterou musíte vždy hledat pro Ní samou, NIKDY JAKO CESTU K NĚČEMU JINÉMU! Kdokoliv hledá Boha jako prostředek k čemukoliv. Boha nikdv nenajde... Mocny Bůh, Stvořitel nebes i země se nestane něčím jako poklad - dokonce ani jako ten největší poklad! - BOHA NEMŮŽEŠ POUŽÍVAT - On nebude pomáhat lidem v jejich sobeckém snažení... A přesto dnešní populární Křesťanství má jako svůj nejpřitažlivnější bod ideu, že Bůh pomáhá lidem aby se dostali v tomto životě do prosperity a úspěchu.(Tozer, "Man, The Dwelling Pláce of God")..
Buďme opatrní, aby se naše touha poznat Boha neobrátila v perverzi hledání Boha, který by byl naším sluhou! Naše srdce jsou zrádná a jeho představy jsou zlé. A to je ten důvod proč techniky za účelem kontaktovat Boha jsou zakázány a také proč byl Satan schopny je tak efektivně používat! "Zkoumání vnitřního světa", jak je nyní propagované křesťanskými vůdci, může být extrémně nebezpečné i pro ty, kteří mají ty nejlepší motivy, pakliže se porušují biblické principy! Skutečnost, že někdo opravdu upřímně hledá Boha není omluvou pro použití na příklad "Ouiia board" a techniky visualizace a aktivizace imaginace jsou právě tak čarodějné prostředky jako kříštálová koule! Visualizace je nejvíce doporučovaný způsob těmi tak zvanými "duchy", kteří mluví skrze dnes nejpopulárnější média. Jeden z nich, jménem "Emanuel" říká: "Použití visualizace je ten nejsilnější nástroj k použití"....
Satan a jeho nohsledi vždycky používali takové metody, v komunikaci s člověkem, zatím co nosili masku anděla světla. Pavel přece varuje, že poslední dny se budou vyznačovat zvýšením takové činnosti a že dokonce i ti, kteří vyznali víru v Krista "odpadnou od víry a budou poslouchat "svádějící duchy a doktríny ďábla".... (l Timoteovi 4:1). Jeden z takových příkladů je "Jonathan Livinston Seagull", kde je oblečen základní Hinduismus do psychologického "úspěch-motivačního jazyka.. Tisíce kopií bylo prodáno v křesťanských knihkupectvích
Ti, kteří si knihu bez jakéhokoliv podezření koupili, byli inspirováni touto kouzelnou povídkou, nemají ani potuchy, že autor, Richard Bach tvrdí, že mu povídka byla "nadiktovaná duchem (spirit)". Velmi početní a populární jsou tyto bytosti - objevují se na populárních televizních "talk shows" (Los Angeles Herald Examiner Oct.6 1985: Dnes velmi populární je "Ramtha" údajně 35000 let stará bytost, která "mluví" skrze J.Z.Knight a byl na Merv Griffin Show, Phil Donahue a dalších konverzačních pořadech). Dokonce prý píší skripty pro miniseries na národní televizi (Los Angeles Times, Dec.5 1985, Terry Clifford: "Shirley McLaine°s Spirituál Dance").
Démony inspirovaná literatura podvádí Křesťany po léta. "God Calling", dlouho považované jako křesťanská klasika, dlouholetý "bestseller" v křesťanských obchodech je dalším příkladem. Tím Timmons poukázal na to, že i když "God Calling" je plný "dobrých myšlenek", většina toho co učí, zní jako by měla původ "někde jinde", než od Krista.(Tim Timmons, "Chains of the Spirit- a Manuál for Liberation", 1973). John Weldon otevřeně mluví o této knize: "Démon se dostal mezi evangelistické "bestsellery". (Edmond C.Gruss, "God Calling, A Critical Look at a Christia i Bestseller", 1986).
Tato kniha vznikla, když dvě - zřejmě upřímné ženy známé jako "dvě anonymní posluchačky" počaly praktikovat sednout si s kusem papíru a zaznamenat vše, co jim přijde na mysl jako
100

"Boží nařízení" pro ten den. Bohužel, podobné metody jsou popularizovány křesťanskými vedoucími, kteří se upřímně snaží dostat lidi do styku s Bohem. "Držet si deník" se stává velmi populárním mezi Křesťany, jako nový žánr knih, které zdůrazňují "vnitřní život" a nabízí různé metody "jak naslouchat Bohu". Jistě, meditace nad Božím Slovem a hledání Jeho blízkosti pro lepší pochopení Jeho vůle, by měla být důležitá část denního života každého Křesťana. A zaznamenat si vše pro budoucí referenci, o čem věříme že je od Boha - je jistě užitečné.
Ovšem, musíme být velmi opatrní. Psaní deníků může být nebezpečné, a přesto získává na popularitě. Je používáno okultisty pro kontakt se spirituálním světem, a psychology dostat se do hlubších vrstev "psýché" aby se napojili na "starodávnou moudrost", která - údajně - leží v "kolektivním nevědomí" (unconscious).... Ira Progoff je jedním z předních vedoucích v této aplikaci Jungovy hluboké psychologie známé pod názvem "Process Meditation". Progoff věří, že pomocí deníku (journaling), "lidstvo musí obnovit svatá písma" (včetně Bible), která jsou podle něho "zastaralá". (Robert Blair Kaiser, "The Way of the Journal", 1986). Podle Progoffa, jehož "intenzivní dílny (\vorkshops), útulky (retreats), a semináře jsou extrémně populární, používání deníku (journaling) pomůže lidstvu navázat kontakt s "podzemním proudem představ a vzpomínek uvnitř každého z nás., (stejný zdroj).
Bohužel, křesťanské knihy ne téma "journaling" zřídka kdy varují před nebezpečím zaměnit vlastní představy se skutečnou komunikaci s Bohem a tím strávit většinu času nad vlastními myšlenkami raději, než nad Božím Slovem. Ať už se používá "deník" nebo nějaká jiná forma meditace, my musíme mít vždy před očima Písmo a nesmíme se nikdy odchýlit od tohoto vedení. Žalmy nám připomínají:
"Zamiloval si Boží Zákon a přemyslí nad ním ve dne i v noci"..Žalm l :2..
"Ó, jak miluji Tvůj Zákon! Po celý den je na mé mysli"... Žalm 119:97.
"Mám více pochopení, než všichni mojí učitelé, Tvá svědectví jsou mou meditací". Žalm 119:99.
"Tvé slovo je lampou pro mé nohy a světlem na mou stezku". Žalm 119:105.
ČAS ZKOUŠEK.
Široce rozšířené přijímání okultních sil pod hlavičkou "vědeckého použití imaginace" by mohlo hrát důležitou roli v oddělení pravých Křesťanů od těch, kteří se tak jen nazývají. Je velmi znepokojivé, že mnoho lidí dnes je zamilováno do "znamení a zázraků", místo hledání pravdy a jsou okamžitě připraveni následovat populárního kazatele, který má "příjemný" výklad Bible, spíše, než aby se zajímali o to, co Bible skutečně učí! Když jsou Křesťané, kterým více imponují "zázraky" a "výsledky", než uchování zdravé doktríny - potom je Křesťanství "v trablích". Z obav o vývoj jeho lokální kongregace, nám jeden čtenář "Seduction of Christianity" napsal: Na začátku srpna nás navštívil pastor z New Yorku a měl dvě přednášky v naší kongregaci. Poukazoval na koncepty jako visualizace, "posvěcená představa" (sanctified imagination), "oko mysli" (mind°s eye), nevědomí (unconscious), inkubace (incubation), synchronizace, holograms, Třetí a Čtvrtý rozměr.... Obávám se, že proces vyučování těchto disciplín už v naší kongregaci začal. Modlící se skupina se schází každé ráno ...sedí v naprostém tichu a myjí být vnímaví ku představám, které jsou v jejich mysli. Jsme povzbuzováni, abychom tyto představy verbalizovali (pojmenovali) bez ohledu na to, jak podivné jsou... Píši vám aby jste pomohli....
Jedna z nejnápadnějších charakteristik dnešního Křesťanství je zřejmý nedostatek té posvátné úcty a Boží "bázně", která je. podle Přísloví 9:10 "počátkem moudrosti". V minulosti, psali Bibli, apoštolové a proroci, ke kterým "Slovo Páně přišlo". Micheáš 1:1, Ageus 1:1 a.t.d. Zpráva od Boha nepřišla "skrze vůli člověka", nebo nějakou technikou, ale po dlouhých intervalech jak si přál Bůh. Přes to, že Abrahám je zván "přítelem Boha", i jemu se zjevil Bůh jen občas. A když Bůh promluvil, lidé se třásli, protože velmi dobře znali důsledky neuposlechnutí. Kontrast mezi Mojžíšem, Isaiášem nebo Janem ležícím na zemi před Bohem a dnešním Křesťanem, který si "vyčaruje" mentální obraz, který k němu mluví - nebo vedoucí pastoři učící metodu oboustranné "konverzace s Bohem" - pouze jasně ukazuje, jak daleko isme se dostali od biblického Křesťanství!!!
101

Stojí za opakování: Skutečnost, že něco "funguje" neznamená, že je to od Boha, i když možná kongregace roste a zdá se, že se udělalo mnoho dobrého! Když je přednášeno a učeno upřímným a výřečným vedoucím, který se zdá byt velmi kvalifikovaný, falešné učení je téměř neodolatelné! Jediná obrana je kontrolovat každou praxi a doktrínu Biblí. A zdali následujeme Boží Slovo, které nám Bůh sdělil skrze Písmo, a nebo evidentně úspěšnou, ale nebiblickou techniku, rozhodne ve finálním hodnocení, zda projdeme touto zkouškou, kterou Bůh zřejmě v těchto posledních dnech dovoluje, nebo k naší věčné škodě "propadneme".
To, co Bůh pravil skrze Jeremiáše, se zdá být varováním platným i pro dobu naší: "Takto promluvil Bůh zástupů: Nenaslouchejte slovům proroků - oni mluví vize z vlastních srdcí, ne slova z úst Hospodina... praví každému, kdo kráčí podle představ svého srdce: Žádné zlo na vás nepřijde.... jsou to prorokové klamu jejich srdcí, kteří si myslí že se jim podaří aby lidé zapomněli mé jméno skrze své sny.... zkorumpovali jste Slovo živého Boha".... Jeremiáš 23:16,17,26,27,36....
Tato nebiblická a zrádná záliba ve "znalosti odhalení" "revelation knowledge", která přichází stranou slov Písma, zavedla mnohé Letničně/charismatické frakce do vyložené hereze a někdy do jasného kultismu. Tento podvod se zdá dnes rozšiřovat jako část apostásie Posledních dnů, před kterou Bible varuje když popisuje její příchod před Kristovým návratem. (2 Tesal. 2:3-12). Myslím, že není nikdy dostatek připomenutí nutnosti, abychom nevěřili nebo nepraktikovali cokoliv spirituální povahy , co nemůže být zřetelně podpořené z Písma. Pakliže skutečně isme v posledních dnech před Kristovým návratem, potom tento klam bude silnější a svůdnější, a my musíme byt ještě více opatrní a držet se Krista a Jeho Slova....
Lepší Cesta.
Cožpak se Bohu lépe líbí zápalné dary a oběti, než poslechnout mé Slovo? Podívej se, poslušnost je lepší nežli oběť. naslouchat mému slovu lepší, než tuk beranů... Vzpoura je jako hřích věštění, a tvrdohlavost jako nepravost a modloslužebnictví. Protože jsi odmítnul Boží Slovo, on odmítnul tebe jako krále", l Samuel 15:22..
Víra, že pouze Bible je naší jedinou a konečnou autoritou ve všech spirituálních otázkách je samozřejmě obsažena ve výzvě pro návrat k biblickému Křesťanství. Toto znamená, jak Pavel naznačil abychom nevěnovali pozornost ani nebeskému andělu, přinášejícímu zprávu, která je v rozporu s tím, co Bůh už jednou řekl. Galat.l:8. Protože evangelium Ježíše Krista, které je prezentováno v Bibli, je nezbytné pro naše životy a drží klíč k osudu lidstva, každý, člověk nebo anděl, kdo učí "jiné evangelium, které je v rozporu s Božím Slovem a převrací je, "ten budiž prokletý". Svatý Duch to nemohl vyjádřit silnější řečí a proto my musíme brát pravdu a doktrínu velmi vážně.... Satan se pokouší podkopat Boží Slovo několika způsoby. Nejzřejmější z nich je tvrzení, že Bible ve skutečnosti Bohem inspirována není, že je pouze kompilací starodávných mýtů a lidských pověr. Ovšem zde je příliš mnoho evidence proti tomuto tvrzení, než aby přesvědčilo toho, kdo skutečně a poctivě hledá pravdu....
Oblíbenější je návrh, že Bible je pouze jedna z mnoha svatých knih. Ovšem, každému musí být jasné, že Bible je v kontradikci a odsuzuje všechna ostatní náboženství beze zbytku! A tak Bible, která o sobě tvrdí, že je jediným Slovem Boha k člověku - musí být přijmuta jako taková, nebo odmítnuta ve své celistvosti. Ještě svůdnější je idea, že Písmo obsahuje tajné a skryté významy známé pouze "zasvěceným". Kulty a okultní skupiny hrály tuto písničku ve svůj prospěch po staletí.
Velmi blízko toho stojí názor, že pouze malá "elita" zná "správný" výklad. Tato klamná představa je přijímána nejenom přívrženci falešných "proroků" jako byl Joseph Smith, Mary Baker Eddy, Herbert W.Armstrong a další vůdci kultů, ale také mnohých Katolíků, kteří jsou přesvědčeni, že sami o sobě si nesmí dovolit vyložit Bibli pro sebe, ale že oni musí přijmout to, co jejich církevní hierarchie vyhlásí. I mnoho Protestantů z vlastní lenosti, nebo v pokusu nechat odpovědnost vůči Bohu na někom jiném, nechají pastora, nebo denominaci, aby za ně mysleli. Jiní zase byli učeni, že jejich odpovědnost není direktně k Bohu, ale k "pastýři", který činí rozhodnutí za ně a kterému se musí podřídit i kdyby neměl pravdu, protože pouze on je odpovědný Bohu v případě, že by je zavedl na falešnou cestu. Jak už isme poznali, toto není biblické. Není žádná cesta, kterou bychom unikli OSOBNÍ odpovědnosti znát pro sebe to co Bible říká a sdělit druhým nekompromisně Boží pravdu!!

Napísať odpoveď