Bez komentáru
Bez komentáru
Brat „rosmano“ k článku jednou spasen navěky spasen vo svojom komentári napísal:
Je faktem, že Boží slovo na mnoha místech varuje a upozorňuje na možné odpadnutí od víry, od milosti, pobloudění z cesty apod.
Touto vetou som bol inšpirovaný vyhľadať v Slove Božom tieto miesta:
č.1
Matúš 25:24 Potom pristúpil aj ten, ktorý bol dostal jednu hrivnu, a povedal: Pane, znal som ťa, že si prísny človek, ktorý žneš, kde si nesial, a shromažďuješ ztade, kde si nerozsypal,
25 a bojac sa odišiel som a skryl som tvoju hrivnu v zemi; hľa, tu máš, čo je tvoje.
26 A jeho pán odpovedal a riekol mu: Zlý sluha a lenivý, vedel si, že žnem, kde som nesial, a shromažďujem ztade, kde som nerozsypal.
27 Tak si mal hodiť moje peniaze peňazomencom, a ja prijdúc bol by som vzal svoje s úrokom.
28 Tedy vezmite od neho hrivnu a dajte tomu, ktorý má desať hrivien.
29 Lebo každému, kto má, bude dané, a bude mať hojnosť; ale od toho, kto nemá, bude vzaté i to, čo má.
30 A toho neužitočného sluhu vyhoďte do vonkajšej tmy! Tam bude plač a škrípanie zubami.
č.2
2 Peter 2:20 Lebo ak poznaním Pána a Spasiteľa Ježiša Krista boli unikli poškvrnám sveta a boli nimi zase sa zapletúc premožení, tak sú im posledné veci horšie ako prvé.
21 Lebo by im bolo lepšie bývalo nepoznať cestu spravedlivosti ako poznavším odvrátiť sa od vydaného im svätého prikázania.
22 Prihodilo sa im, čo hovorí pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate.
č.3
Rímskym 11:
17 Ale ak sú niektoré vetvi vylomené, a ty, ktorý si z divej olivy, vštepený si medzi ne a stal si sa spoluúčastným koreňa a tuku olivy,
18 nechváľ sa proti vetviam: a jestli sa chváliš, vedz, že nie ty nesieš koreň, ale koreň teba.
19 Nuž tedy povieš: Vetvi sú vylomené, aby som ja bol vštepený.
20 Dobre. Vylomené sú neverou, a ty stojíš vierou. Nebuď vysokomyseľný, ale sa boj!
21 Lebo ak Bôh neušetril prirodzených vetví, mohol by snáď neušetriť ani teba.
22 Vidz tedy dobrotu i prísnosť Božiu! Na tých, ktorí padli, prísnosť, a na teba dobrota Božia, keď zostaneš v dobrote, ináče budeš aj ty vyťatý.
č.4
Židom 6:4 Lebo je nemožné tých, ktorí už raz boli osvietení a ochutnali nebeského daru a stali sa účastnými Svätého Ducha
5 a ochutnali dobré slovo Božie a rôzne moci budúceho veku,
6 keby odpadli, zase obnoviť ku pokániu, ktorí sebe znova križujú Syna Božieho a vystavujú ho potupne na odiv.
č.5
Židom 10:26 Lebo keď dobrovoľne hrešíme po prijatí známosti pravdy, nepozostáva už viacej obeti za hriechy,
27 ale jakési strašné očakávanie súdu a prudká pálivosť ohňa, ktorý má žrať protivníkov.
28 Keď niekto pohŕdol zákonom Mojžišovým, bez milosrdenstva zomrie na dvoch alebo na troch svedkov,
29 a o koľko, domnievam sa, prísnejšieho trestu bude uznaný za hodného ten, kto zašliapal Syna Božieho a krv smluvy, ktorou bol posvätený, za obecnú, povážil a Duchu milosti urobil potupu?!
30 Lebo známe toho, ktorý povedal: Mne pomsta; ja odplatím, hovorí Pán. A zase: Pán bude súdiť svoj ľud.
31 Strašné je upadnúť do rúk živého Boha.
č.6
Ján 3:36 Kto verí v Syna, má večný život; ale kto nie je vo viere poslušný Synovi, neuzrie života, ale hnev Boží zostáva na ňom.
č.7
Skutky 3:22 Mojžíš zajisté otcům řekl, že Proroka vám vzbudí Pán Bůh váš z bratří vašich jako mne, jehož poslouchati budete ve všem, cožkoli bude mluviti vám.
23 A staneť se, že každá duše, kteráž by neposlouchala toho Proroka, vyhlazena bude z lidu mého.
Myslím,že k týmto výrokom Božím,nie je potrebný žiaden komentár,každý musí z nich pochopiť,že
kresťania su spasení z milosti skrze vieru v P.J.Krista,že je to dar od Boha,ale tento dar obdržíme iba s
podmienkou poslušnosti. /Skutočná viera nemôže byť neposlušná.Ak by bola neposlušná bola by falošná./
Je faktem, že Boží slovo na mnoha místech varuje a upozorňuje na možné odpadnutí od víry, od milosti, pobloudění z cesty apod.
Touto vetou som bol inšpirovaný vyhľadať v Slove Božom tieto miesta:
č.1
Matúš 25:24 Potom pristúpil aj ten, ktorý bol dostal jednu hrivnu, a povedal: Pane, znal som ťa, že si prísny človek, ktorý žneš, kde si nesial, a shromažďuješ ztade, kde si nerozsypal,
25 a bojac sa odišiel som a skryl som tvoju hrivnu v zemi; hľa, tu máš, čo je tvoje.
26 A jeho pán odpovedal a riekol mu: Zlý sluha a lenivý, vedel si, že žnem, kde som nesial, a shromažďujem ztade, kde som nerozsypal.
27 Tak si mal hodiť moje peniaze peňazomencom, a ja prijdúc bol by som vzal svoje s úrokom.
28 Tedy vezmite od neho hrivnu a dajte tomu, ktorý má desať hrivien.
29 Lebo každému, kto má, bude dané, a bude mať hojnosť; ale od toho, kto nemá, bude vzaté i to, čo má.
30 A toho neužitočného sluhu vyhoďte do vonkajšej tmy! Tam bude plač a škrípanie zubami.
č.2
2 Peter 2:20 Lebo ak poznaním Pána a Spasiteľa Ježiša Krista boli unikli poškvrnám sveta a boli nimi zase sa zapletúc premožení, tak sú im posledné veci horšie ako prvé.
21 Lebo by im bolo lepšie bývalo nepoznať cestu spravedlivosti ako poznavším odvrátiť sa od vydaného im svätého prikázania.
22 Prihodilo sa im, čo hovorí pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate.
č.3
Rímskym 11:
17 Ale ak sú niektoré vetvi vylomené, a ty, ktorý si z divej olivy, vštepený si medzi ne a stal si sa spoluúčastným koreňa a tuku olivy,
18 nechváľ sa proti vetviam: a jestli sa chváliš, vedz, že nie ty nesieš koreň, ale koreň teba.
19 Nuž tedy povieš: Vetvi sú vylomené, aby som ja bol vštepený.
20 Dobre. Vylomené sú neverou, a ty stojíš vierou. Nebuď vysokomyseľný, ale sa boj!
21 Lebo ak Bôh neušetril prirodzených vetví, mohol by snáď neušetriť ani teba.
22 Vidz tedy dobrotu i prísnosť Božiu! Na tých, ktorí padli, prísnosť, a na teba dobrota Božia, keď zostaneš v dobrote, ináče budeš aj ty vyťatý.
č.4
Židom 6:4 Lebo je nemožné tých, ktorí už raz boli osvietení a ochutnali nebeského daru a stali sa účastnými Svätého Ducha
5 a ochutnali dobré slovo Božie a rôzne moci budúceho veku,
6 keby odpadli, zase obnoviť ku pokániu, ktorí sebe znova križujú Syna Božieho a vystavujú ho potupne na odiv.
č.5
Židom 10:26 Lebo keď dobrovoľne hrešíme po prijatí známosti pravdy, nepozostáva už viacej obeti za hriechy,
27 ale jakési strašné očakávanie súdu a prudká pálivosť ohňa, ktorý má žrať protivníkov.
28 Keď niekto pohŕdol zákonom Mojžišovým, bez milosrdenstva zomrie na dvoch alebo na troch svedkov,
29 a o koľko, domnievam sa, prísnejšieho trestu bude uznaný za hodného ten, kto zašliapal Syna Božieho a krv smluvy, ktorou bol posvätený, za obecnú, povážil a Duchu milosti urobil potupu?!
30 Lebo známe toho, ktorý povedal: Mne pomsta; ja odplatím, hovorí Pán. A zase: Pán bude súdiť svoj ľud.
31 Strašné je upadnúť do rúk živého Boha.
č.6
Ján 3:36 Kto verí v Syna, má večný život; ale kto nie je vo viere poslušný Synovi, neuzrie života, ale hnev Boží zostáva na ňom.
č.7
Skutky 3:22 Mojžíš zajisté otcům řekl, že Proroka vám vzbudí Pán Bůh váš z bratří vašich jako mne, jehož poslouchati budete ve všem, cožkoli bude mluviti vám.
23 A staneť se, že každá duše, kteráž by neposlouchala toho Proroka, vyhlazena bude z lidu mého.
Myslím,že k týmto výrokom Božím,nie je potrebný žiaden komentár,každý musí z nich pochopiť,že
kresťania su spasení z milosti skrze vieru v P.J.Krista,že je to dar od Boha,ale tento dar obdržíme iba s
podmienkou poslušnosti. /Skutočná viera nemôže byť neposlušná.Ak by bola neposlušná bola by falošná./
Re: Bez komentáru
Náš pohľad na brata v Kristu nie je pohľadom Božím! To si musíš uvedomiť, ináč sa budeš zmietať v neporozumeniach a pochybnostiach. Musíš rozlišovať to, kedy sa hovorí v Písme z nášho pohľadu všeobecne k bratom v Kristu, medzi ktorými sú aj falošní a aj neveriaci. A teda rozlíšiť aj to, kedy sa hovorí v Písme z Božieho pohľadu k vyvoleným - vykúpeným – Božiemu ľudu. Len ti pripomeniem, že je v Písme nadostač takýchto veršov, ako sú napr. verše o Jeho ovciach. Tam sa nehovorí všeobecne z nášho pohľadu, ale z pohľadu Otca na nebesiach. Z tohto pohľadu ani jedna jeho ovca nezahynie!
A čo sa týka napomínania, vystríhania, švihania tak to patrí k udržiavaniu až do konca. Pre skutočné Božie deti - vykúpených je súčasťou vyučovania milosťou aj varovanie, vystríhanie, napomínanie, karhanie aj švihanie, ale toto všetko si neodporuje s istotou v Kristu, ale práve naopak, lebo tu je vidieť opateru nášho Otca na nebesiach o svoje deti, aby nezahynulo ani jedno z nich, ale práve naopak aby rástli vo viere. Je to všetko v spoľahlivých Božích rukách.
A čo sa týka falošných bratov
Všimni si na tento verš, ktorý to krásne vysvetľuje. Prihodilo sa im práve to, čím bolo naplnené ich falošné srdce cit: 22 Prihodilo sa im, čo hovorí pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate.
Pes bude psom a sviňa sviňou. Ako vidíš, tak tu sa nehovorí o vyvolených - Božích deťoch narodených z Božieho Ducha, ale o Judášoch. To že sa sviňa umyje, ostáva byť sviňou aj s jej povahou zase sa pováľať v blate. Takýto falošný brat sa navráti k predošlému spôsobu života, ak nie k horšiemu. To čo mal v srdci sa ukáže navonok. Nemohol stratiť vieru, ktorú nemal a teda ani spasenie.
Asi sa opakujem no koľkí dnes hovoria, že poznávajú a prijímajú cestu spravodlivosti – Ježiša Krista? Hovoria, že veria? Aké je ich srdce, vie iba Boh! To, že takýto človek je premožený svetom a neučiní skutočného pokánia až do smrti je znak toho, že nepatrí Bohu, inač by Boh urobil všetko preto, aby ho navrátil späť.
Tu sa predsa hovorí o falošných bratoch. Keď bol na začiatku falošný, tak jeho faloš sa časom ukáže na skutkoch a vráti sa do predošlého skazeného spôsobu života ak nie horšieho. A preto platí toto: 22 Prihodilo sa im, čo hovorí pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate. Z nášho pohľadu je to akoby bol veriaci a nakoniec odpadol. No on nikdy skutočne veriaci nebol a vrátil sa k hriešnemu spôsobu života podľa svojho falošného srdca. Pred Bohom neodpadol, pretože Boh vidí do srdca človeka a vie kto mu patrí.
Preto sa radšej zamerajme na zvestovanie istoty spasenia v Kristu. To, že je niekto falošný ako bol Judáš, tak túto istotu v Kristu nám predsa nikto nemôže zobrať. Náš láskyplný Otec na nebesiach je mocným a zvrchovaným Bohom. Iba Jemu sláva naveky!
A čo sa týka napomínania, vystríhania, švihania tak to patrí k udržiavaniu až do konca. Pre skutočné Božie deti - vykúpených je súčasťou vyučovania milosťou aj varovanie, vystríhanie, napomínanie, karhanie aj švihanie, ale toto všetko si neodporuje s istotou v Kristu, ale práve naopak, lebo tu je vidieť opateru nášho Otca na nebesiach o svoje deti, aby nezahynulo ani jedno z nich, ale práve naopak aby rástli vo viere. Je to všetko v spoľahlivých Božích rukách.
A čo sa týka falošných bratov
Všimni si na tento verš, ktorý to krásne vysvetľuje. Prihodilo sa im práve to, čím bolo naplnené ich falošné srdce cit: 22 Prihodilo sa im, čo hovorí pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate.
Pes bude psom a sviňa sviňou. Ako vidíš, tak tu sa nehovorí o vyvolených - Božích deťoch narodených z Božieho Ducha, ale o Judášoch. To že sa sviňa umyje, ostáva byť sviňou aj s jej povahou zase sa pováľať v blate. Takýto falošný brat sa navráti k predošlému spôsobu života, ak nie k horšiemu. To čo mal v srdci sa ukáže navonok. Nemohol stratiť vieru, ktorú nemal a teda ani spasenie.
Asi sa opakujem no koľkí dnes hovoria, že poznávajú a prijímajú cestu spravodlivosti – Ježiša Krista? Hovoria, že veria? Aké je ich srdce, vie iba Boh! To, že takýto človek je premožený svetom a neučiní skutočného pokánia až do smrti je znak toho, že nepatrí Bohu, inač by Boh urobil všetko preto, aby ho navrátil späť.
Tu sa predsa hovorí o falošných bratoch. Keď bol na začiatku falošný, tak jeho faloš sa časom ukáže na skutkoch a vráti sa do predošlého skazeného spôsobu života ak nie horšieho. A preto platí toto: 22 Prihodilo sa im, čo hovorí pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate. Z nášho pohľadu je to akoby bol veriaci a nakoniec odpadol. No on nikdy skutočne veriaci nebol a vrátil sa k hriešnemu spôsobu života podľa svojho falošného srdca. Pred Bohom neodpadol, pretože Boh vidí do srdca človeka a vie kto mu patrí.
Preto sa radšej zamerajme na zvestovanie istoty spasenia v Kristu. To, že je niekto falošný ako bol Judáš, tak túto istotu v Kristu nám predsa nikto nemôže zobrať. Náš láskyplný Otec na nebesiach je mocným a zvrchovaným Bohom. Iba Jemu sláva naveky!
Re: Bez komentáru
Bol by som ti vďačný,keby si sa namiesto toho prázdneho
filozofovania oprel o nejaké výroky Božie.
filozofovania oprel o nejaké výroky Božie.
Re: Bez komentáru
To som sa ti málo nacitoval z Písma aj tu, aj na starom fóre, aby si to vedel! No čo už! Nech ti dá Boh, aby si porozumel a prestal už konečne šíriť pochybnosti.
Napríklad toto som ti napísal na starom fóre no s tebou to nepohne:
Ján 3:36 Kto verí v Syna, má večný život; ale kto nie je vo viere poslušný Synovi, neuzrie života, ale hnev Boží zostáva na ňom.
...Kto nie je vo viere poslušný Synovi... – je ten kto neverí v Syna a nie ten, kto verí a je neposlušný Synovi.
Inač povedané a jasnejšie - preklad Kralický
36Kdož věří v Syna, má život věčný; ale kdožť jest nevěřící Synu, neuzříť života, ale hněv Boží zůstává na něm.
Tu sa nehovorí o tom, že keď má niekto skutočnú vieru, a keď je neposlušný Synovi, tak neuzrie života, ale kto neverí Synovi - ... kdožť jest nevěřící Synu... neuzrie života.
To je rozdiel, že!
Neposlušnosť so skutočnou vierou nejde dokopy. Ten kto skutočne uveril neposlušnosť zmizne. Ale ten, kto nie je vo viere poslušný Synovi, alebo inač - bez viery - samozrejme aj neposlušný (neveriaci v Syna) - neuzrie života, ale hnev Boží zostáva na ňom.
Ty sa snažíš vyvolať dojem, že aj keď má človek skutočnú vieru stále ba si nemal byť istý spasením. To ale rázne odmietam!
-------------------
Napríklad toto som ti napísal na starom fóre no s tebou to nepohne:
Ján 3:36 Kto verí v Syna, má večný život; ale kto nie je vo viere poslušný Synovi, neuzrie života, ale hnev Boží zostáva na ňom.
...Kto nie je vo viere poslušný Synovi... – je ten kto neverí v Syna a nie ten, kto verí a je neposlušný Synovi.
Inač povedané a jasnejšie - preklad Kralický
36Kdož věří v Syna, má život věčný; ale kdožť jest nevěřící Synu, neuzříť života, ale hněv Boží zůstává na něm.
Tu sa nehovorí o tom, že keď má niekto skutočnú vieru, a keď je neposlušný Synovi, tak neuzrie života, ale kto neverí Synovi - ... kdožť jest nevěřící Synu... neuzrie života.
To je rozdiel, že!
Neposlušnosť so skutočnou vierou nejde dokopy. Ten kto skutočne uveril neposlušnosť zmizne. Ale ten, kto nie je vo viere poslušný Synovi, alebo inač - bez viery - samozrejme aj neposlušný (neveriaci v Syna) - neuzrie života, ale hnev Boží zostáva na ňom.
Ty sa snažíš vyvolať dojem, že aj keď má človek skutočnú vieru stále ba si nemal byť istý spasením. To ale rázne odmietam!
-------------------
- pavel
- Príspevky: 577
- Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
- Bydlisko: bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Bez komentáru
Cit: Ty sa snažíš vyvolať dojem, že aj keď má človek skutočnú vieru stále ba si nemal byť istý spasením.
Presne tak. Satan skrze katolíkov zasial hlboko semeno nedôverčivosti voči jedinej a dokonalej obeti na kríži. Tým sú skutky, neustále si dokazovanie a neustále pochybovanie o spáse. Všetci ktorí toto hlásajú stavajú Boha do roľe nedokonalého Boha, ktorý nedokáže splniť svoje sľuby ako napríklad tento:
Ján 10:27 Moje ovce čujú môj hlas, a ja ich znám, a nasledujú ma,
28 a ja im dávam večný život, a nezahynú na veky, a nikto ich nevytrhne z mojej ruky
29 Môj Otec, ktorý mi ich dal, je väčší od všetkých, a nikto ich nemôže vytrhnúť z ruky môjho Otca.
30 Ja a Otec sme jedno.
alebo iný:
Ján 5:24 Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto čuje moje slovo a verí tomu, ktorý ma poslal, má večný život a neprijde na súd, ale prešiel zo smrti do života.
Nehovorí sa tu, že niekedy v budúcnosti ich nikto nevytrhne, ani že niekedy v budúcnosti prejdú do večného života... ale že ich už nevytrhne a že už prešli.
Nuž, istota spásy znamená pokoj. Pokoj v duši, pokoj vo viere, pokoj v živote osobnom i verejnom, proste pokoj, ktorý môže človek zo sveta a svet samotný len závidieť a márne sa pýtať, kde ho obdrží. Vidieť to aj na príklade tu prispievajúcich, ktorí sami pokoj a istotu nemajú a snažia sa ju spochybniť aj u tých, ktorí ju majú.
Zabudli však na jedno:
Marek 13:22 .... aby zviedli, ak by bolo možné, aj vyvolených.
Keďže je tam slovko AK... tak to možné nie je...
Pekný a pokojný večer prajem v Milosti nášho Pána Ježiša Krista
Presne tak. Satan skrze katolíkov zasial hlboko semeno nedôverčivosti voči jedinej a dokonalej obeti na kríži. Tým sú skutky, neustále si dokazovanie a neustále pochybovanie o spáse. Všetci ktorí toto hlásajú stavajú Boha do roľe nedokonalého Boha, ktorý nedokáže splniť svoje sľuby ako napríklad tento:
Ján 10:27 Moje ovce čujú môj hlas, a ja ich znám, a nasledujú ma,
28 a ja im dávam večný život, a nezahynú na veky, a nikto ich nevytrhne z mojej ruky
29 Môj Otec, ktorý mi ich dal, je väčší od všetkých, a nikto ich nemôže vytrhnúť z ruky môjho Otca.
30 Ja a Otec sme jedno.
alebo iný:
Ján 5:24 Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto čuje moje slovo a verí tomu, ktorý ma poslal, má večný život a neprijde na súd, ale prešiel zo smrti do života.
Nehovorí sa tu, že niekedy v budúcnosti ich nikto nevytrhne, ani že niekedy v budúcnosti prejdú do večného života... ale že ich už nevytrhne a že už prešli.
Nuž, istota spásy znamená pokoj. Pokoj v duši, pokoj vo viere, pokoj v živote osobnom i verejnom, proste pokoj, ktorý môže človek zo sveta a svet samotný len závidieť a márne sa pýtať, kde ho obdrží. Vidieť to aj na príklade tu prispievajúcich, ktorí sami pokoj a istotu nemajú a snažia sa ju spochybniť aj u tých, ktorí ju majú.
Zabudli však na jedno:
Marek 13:22 .... aby zviedli, ak by bolo možné, aj vyvolených.
Keďže je tam slovko AK... tak to možné nie je...
Pekný a pokojný večer prajem v Milosti nášho Pána Ježiša Krista
Re: Bez komentáru
Tu je celá zbraň skutočného kresťana:rudinec napísal:Bol by som ti vďačný,keby si sa namiesto toho prázdneho
filozofovania oprel o nejaké výroky Božie.
Ef 6:14 Tedy stojte majúc svoje bedrá opásané pravdou a súc oblečení v pancier spravedlivosti
15 a majúc nohy obuté v hotovosti evanjelia pokoja.
16 A pri tom pri všetkom vezmite štít viery, ktorým budete môcť uhasiť všetky ohnivé šípy toho zlého.
17 A vezmite aj prilbu spasenia i meč Ducha, ktorým je slovo Božie
Všimni si čo chráni hlavu - je to prilba spasenia. Buď tu prilbu mám - istotu spasenia v Kristu a teda si ju aj nasadím a idem bojovať s mečom Ducha, alebo ju nemám a potom čím budem chrániť najdôležitejšiu časť tela - hlavu? Ak by som nemal istotu spásy, tak by som si nemohol nasadiť prilbu spasenia. To je jasné! Teda by som bol nedostatočne vyzbrojený na boj, ak by som si nechránil hlavu.
Re: Bez komentáru
mil
2.Pet. 20Lebo ak poznaním Pána a Spasiteľa Ježiša Krista boli unikli poškvrnám sveta a boli nimi zase sa zapletúc premožení, tak sú im posledné veci horšie ako prvé. 21Lebo by im bolo lepšie bývalo nepoznať cestu spravedlivosti ako poznavším odvrátiť sa od vydaného im svätého prikázania. 22Prihodilo sa im, čo hovorí pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate.
Nuž stále sa nás snažíš presvedčiť, že tieto, ako mnohé iné, podobné verše, hovoria o falošných bratoch, ktorí vlastne nikdy neuverili, ale pritom ti akosi unikla jedna maličkosť, že títo ľudia sú nazývaní ako takými, ktorí boli unikli poškvrnám sveta a boli nimi zase sa zapletúc premožení...
keby išlo iba o falošných bratov, ktorí nikdy neuverili, sotva by boli označený ako takí, ktorí unikli, lebo keby nikdy neuverili naozaj, tak by ani nikdy neunikli...
ale títo ľudia, o ktorých sa tu píše unikli a boli umytí... totiž, keby neboli umytí a neunikli, bolo by vôbec zbytočné o nich písať, lebo vtedy by to boli neveriaci, ktorí nikdy neuverili a teda nikdy neunikli a nikdy sa neumyli a v takom prípade by nebolo vôbec možné na nich aplikovať pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate
lebo ak niekto nikdy naozaj neuveril, nikdy sa ani neumyl, lebo nikdy ani nepoznal a teda nemá sa do akého blata vrátiť pováľať, lebo on sa v blate nikdy váľať neprestal...
a preto tvoj výklad vonkoncom nesedí, ale vôbec ma to neprekvapuje...
toto je tvoj výklad tohoto verša mil:Všimni si na tento verš, ktorý to krásne vysvetľuje. Prihodilo sa im práve to, čím bolo naplnené ich falošné srdce cit: 22 Prihodilo sa im, čo hovorí pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate.
a zdá sa, že nemáš žiadny problém nás týmto výkladom vodiť za nos a preto ocitujem viac...Pes bude psom a sviňa sviňou. Ako vidíš, tak tu sa nehovorí o vyvolených - Božích deťoch narodených z Božieho Ducha, ale o Judášoch. To že sa sviňa umyje, ostáva byť sviňou aj s jej povahou zase sa pováľať v blate. Takýto falošný brat sa navráti k predošlému spôsobu života, ak nie k horšiemu. To čo mal v srdci sa ukáže navonok. Nemohol stratiť vieru, ktorú nemal a teda ani spasenie.
2.Pet. 20Lebo ak poznaním Pána a Spasiteľa Ježiša Krista boli unikli poškvrnám sveta a boli nimi zase sa zapletúc premožení, tak sú im posledné veci horšie ako prvé. 21Lebo by im bolo lepšie bývalo nepoznať cestu spravedlivosti ako poznavším odvrátiť sa od vydaného im svätého prikázania. 22Prihodilo sa im, čo hovorí pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate.
Nuž stále sa nás snažíš presvedčiť, že tieto, ako mnohé iné, podobné verše, hovoria o falošných bratoch, ktorí vlastne nikdy neuverili, ale pritom ti akosi unikla jedna maličkosť, že títo ľudia sú nazývaní ako takými, ktorí boli unikli poškvrnám sveta a boli nimi zase sa zapletúc premožení...
keby išlo iba o falošných bratov, ktorí nikdy neuverili, sotva by boli označený ako takí, ktorí unikli, lebo keby nikdy neuverili naozaj, tak by ani nikdy neunikli...
ale títo ľudia, o ktorých sa tu píše unikli a boli umytí... totiž, keby neboli umytí a neunikli, bolo by vôbec zbytočné o nich písať, lebo vtedy by to boli neveriaci, ktorí nikdy neuverili a teda nikdy neunikli a nikdy sa neumyli a v takom prípade by nebolo vôbec možné na nich aplikovať pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate
lebo ak niekto nikdy naozaj neuveril, nikdy sa ani neumyl, lebo nikdy ani nepoznal a teda nemá sa do akého blata vrátiť pováľať, lebo on sa v blate nikdy váľať neprestal...
a preto tvoj výklad vonkoncom nesedí, ale vôbec ma to neprekvapuje...
Re: Bez komentáru
marek napísal:
Nuž stále sa nás snažíš presvedčiť, že tieto, ako mnohé iné, podobné verše, hovoria o falošných bratoch, ktorí vlastne nikdy neuverili, ale pritom ti akosi unikla jedna maličkosť, že títo ľudia sú nazývaní ako takými, ktorí boli unikli poškvrnám sveta a boli nimi zase sa zapletúc premožení...
Veď si môžeš prečítať o čom píše Peter hneď prvý verš - 2Pet2:1
A tebe zase uniklo to, že z nášho pohľadu sú nazývaní ako takí, ktorí unikli poškvrnám sveta, no z Božieho pohľadu sú falošní. To, že sú dva pohľady, tak ani Ty ani nikto iný nemôže poprieť! Jasne som to napísal, že náš pohľad na brata v Kristu nie je Božím pohľadom. Čo teda povieme o Judášovi, ktorý patril k dvanástim apoštolom? Sám si polož otázku! Naozaj Judáš uveril a stratil vieru, alebo neuveril a teda nemal čo stratiť? Vedeli učeníci kto zradí Ježiša, alebo nevedeli?
Ján 6:64 Ale sú niektorí z vás, ktorí neveria. Lebo Ježiš vedel hneď od počiatku, ktorí sú to tí, ktorí neveria, a kto je ten, ktorý ho zradí.
Ako vidíš, tak sa tu jasne píše cit: – Ale sú niektorí z vás, ktorí neveria! Vidíš to – z vás! Teda tvárili sa ako veriaci, no z Božieho pohľadu neverili. Je to až veľmi jasné!
Ján13 21Keď to povedal Ježiš, zachvel sa v duchu a osvedčil a povedal: Ameň, ameň vám hovorím, že jeden z vás ma zradí. 22Vtedy pozerali učeníci jeden na druhého v rozpakoch, o kom to hovorí.
Ako sám vidíš, tak učeníci nevedeli o falošnom Judášovom srdci. Tak ako vždy sa časom ukáže a teda vyjde na povrch to, čo je vo vnútri.
Človek môže vo svojej falošnosti činiť skutky aj bez skutočnej viery. Môže sa tváriť ako skutočný kresťan, hoci nim z Božieho pohľadu nie je. Zúčastňovať sa spolu s veriacimi všetkého možného a predsa z Božieho pohľadu je falošný. Gal 2:4 ale pre vlúdivších sa falošných bratov, ktorí postranne vošli vyšpehovať našu slobodu, ktorú máme v Kristu Ježišovi, aby si nás podmanili,
Tam, kde sú skutky ešte nemusí byť skutočná viera, no tam kde je skutočná viera tam sú vždy skutky viery a ovocie Ducha. Teda sebazaprenie, poddanie a závislosť na Bohu je prejavom daru Božej milosti, ktorým je Duch Svätý, ktorého prijímame vierou. Dôležitá je príčina a následok sa vždy dostaví. Niektorí zdôrazňujú skutky – následok a to bez toho, aby najprv zdôrazňovali príčinu.
J.F.Strombeck cit:Milosť pri vyučovaní zdôrazňuje veľký význam smrti a vzkriesenia Kristovho, a potom apeluje na tých, ktorí skrze ne získali večný život, aby žili aj pozemský život pre Neho. Z toho vyplýva, že čím viac veriaci hľadí na smrť a vzkriesenie Ježiša Krista, tým viac by mal žiť pre Neho. Život pre seba samého, aj keby bol vysoko morálny a kultivovaný, je v rozpore so skutočnosťou, že Kristus zomrel a vstal z mŕtvych. Uvedomenie si tohto veľkého princípu zvedie storaké otázky v chovaní veriaceho do jedinej otázky: Je toto život pre Toho, ktorý zomrel a vstal z mŕtvych, alebo je to žitie samému sebe ? Vyzývať pre život žitý Kristu oddelene od tohto princípu, znamená pokúšať sa vyvolať účinok bez dostatočnej príčiny.
marek napísal: keby išlo iba o falošných bratov, ktorí nikdy neuverili, sotva by boli označený ako takí, ktorí unikli, lebo keby nikdy neuverili naozaj, tak by ani nikdy neunikli...
Označovaní kým? Skade vieš, že slovo unikli znamená spasení, alebo takí, ktorí skutočne uverili? Uniknúť poškvrnám sveta, skôr znamená že sa vyhýbali nemorálnemu svetskému spôsobu života, no nakoniec ich falošné srdce sa muselo prejaviť tým, že sa vrátili s starému spôsobu života. Preto, na nich použil to príslovie. Je to podobné ako sú niektorí závislí na drogách. Zdá sa ako by boli na chvíľu čistí a drogy neužívajú. No po čase sa k ním vrátia.
marek napísal: ale títo ľudia, o ktorých sa tu píše unikli a boli umytí... totiž, keby neboli umytí a neunikli, bolo by vôbec zbytočné o nich písať, lebo vtedy by to boli neveriaci, ktorí nikdy neuverili a teda nikdy neunikli a nikdy sa neumyli a v takom prípade by nebolo vôbec možné na nich aplikovať pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate
Oni sa predsa netvárili ako neveriaci, ale ako veriaci. Preto sa o nich hovorí ako o falošných! Falošný brat predsa bude robiť skutky, bude sa tváriť ako veriaci no po čase sa ukáže. Apoštol si je vedomý toho že náš pohľad na bratov v Kristu nie je dokonalý a teda netreba ho zamieňať z Božím pohľadom. Ak sa teda vrátili k svetskému spôsobu života, tak je jasné, že sa najprv javili nám ako veriaci no pred Bohom nimi v skutočnosti neboli a práve na nich uplatňuje toto príslovie o psovi a svini.Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate To znamená, že týmto príslovím apoštol zdôrazňuje túto faloš u falošných bratoch. A je jasné aj to, že sa týmto zdôrazňujú tie dva pohľady. Preto o strate spasenia u vykúpených - Božích detí nemôže byť ani reč! Cirkev Ježiša Krista nebude mať chýbajúcich členov!
Je potrebné si položiť otázku, prečo napr. RKC a jej podobní učia o strate spasenia a aj zdôrazňujú to, že viera nestačí?
Zástancovia straty spasenia budú mať vždy problém odpovedať na túto otázku:
Mál Judáš spasenie a stratil ho, alebo nemal spasenie a teda nemal ani čo stratiť?
To je otázka aj pre teba marek.
-----------------------
Re: Bez komentáru
mil
nebolo by na škodu, keby si začal rozlišovať tých, čo nikdy neuverili, od tých, čo od viery odpadli.
pretože je to niečo, čo sa ti do výkladu a vlastného chápania evanjelia nehodí, tak neváhaš neprestajne
všetko zastierať vymyslenými a nepodloženými vlastnými výkladmi, ktoré smerujú iba k jednému,
k dokazovaniu toho, že pravdu poznáš iba ty a pochopil si ju zo všetkých najlepšie.
a pokiaľ ide o Jadáša, ja si rozhodne nevyhradzujem žiadne právo ho súdiť. navyše, ja som nikdy nemal možnosť nazrieť do Judášovho srdca, no ten kto skúma srdcia ľudí je Boh a jeho súd bude nepochybne spravodlivý...
Na druhej strane, nebol v jednej chvíli označený Ježišom ako satan aj Peter?
A nebol to Peter, kto Ježiša tri krát zaprel a podľa teba vtedy Peter naozaj veril?
A nebol to Ježiš, kto svojím učeníkom povedal, (po tom ako sa jeden z nich vyslovil, že teraz keď hovorí priamo, tak že veria, že vyšiel od Boha...), nebol to Ježiš kto na to povedal, "teraz, že veríte?" , čím dal nepochybne najavo, že o ich viere sám v tej chvíli pochybuje?
2.Petra 3,10Ale prijde deň Pánov ako zlodej vnoci, v ktorý pominú nebesia s rachotom, a živly, rozpálené ohňom, sa rozplynú, a zem i diela, ktoré sú na nej, zhoria. 11Keď sa to teda všetko tak rozplýva, jakí musíte vy byť v svätom obcovaní a v pobožnosti, 12ktorí očakávate a náhlite príchod Božieho dňa, pre ktorý nebesia horiac rozplynú sa, a živly, rozpálené ohňom, potečú!
nebolo by na škodu, keby si začal rozlišovať tých, čo nikdy neuverili, od tých, čo od viery odpadli.
pretože je to niečo, čo sa ti do výkladu a vlastného chápania evanjelia nehodí, tak neváhaš neprestajne
všetko zastierať vymyslenými a nepodloženými vlastnými výkladmi, ktoré smerujú iba k jednému,
k dokazovaniu toho, že pravdu poznáš iba ty a pochopil si ju zo všetkých najlepšie.
a pokiaľ ide o Jadáša, ja si rozhodne nevyhradzujem žiadne právo ho súdiť. navyše, ja som nikdy nemal možnosť nazrieť do Judášovho srdca, no ten kto skúma srdcia ľudí je Boh a jeho súd bude nepochybne spravodlivý...
Na druhej strane, nebol v jednej chvíli označený Ježišom ako satan aj Peter?
A nebol to Peter, kto Ježiša tri krát zaprel a podľa teba vtedy Peter naozaj veril?
A nebol to Ježiš, kto svojím učeníkom povedal, (po tom ako sa jeden z nich vyslovil, že teraz keď hovorí priamo, tak že veria, že vyšiel od Boha...), nebol to Ježiš kto na to povedal, "teraz, že veríte?" , čím dal nepochybne najavo, že o ich viere sám v tej chvíli pochybuje?
2.Petra 3,10Ale prijde deň Pánov ako zlodej vnoci, v ktorý pominú nebesia s rachotom, a živly, rozpálené ohňom, sa rozplynú, a zem i diela, ktoré sú na nej, zhoria. 11Keď sa to teda všetko tak rozplýva, jakí musíte vy byť v svätom obcovaní a v pobožnosti, 12ktorí očakávate a náhlite príchod Božieho dňa, pre ktorý nebesia horiac rozplynú sa, a živly, rozpálené ohňom, potečú!
Re: Bez komentáru
Keby sa viera nedala stratiť tak by Ježiš nepovedal podobenstvo o rozsievačovi semena z ktorých jedno padlo do pôdy a rástlo,ale ostatne rastliny ho udusili -to znamená radosti tohto sveta.Ale použil by trebars podobenstvo,že jedno spadlo na úrodnu pôdu a vzklíčilo a druhe padlo na cestu a spálilo ho slnko alebo pozobali vtáci.
- pavel
- Príspevky: 577
- Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
- Bydlisko: bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Bez komentáru
To sa mýliš Micron... podobenstvo o rozsievačovi nie je o strate viery, ale o tom, ako ten ktorý človek reaguje na počuté Slovo Božie... Samozrejme, že to čo padne do pôdy a bude rásť je to semeno u tých, ktorí sa znovuzrodili, stali Božími deťmi, ktorých nemá nikto silu ich z ruky Otca vytrhnúť...
Re: Bez komentáru
27 Moje ovce čujú môj hlas, a ja ich znám, a nasledujú ma,
To zasľúbenie,že kresťanov nikto nevytrhne z ruky Otcovej je podmienené následovaním Krista.
Ja sa pýtam následuješ Krista vo všetkom čo povedal a učil ???
To zasľúbenie,že kresťanov nikto nevytrhne z ruky Otcovej je podmienené následovaním Krista.
Ja sa pýtam následuješ Krista vo všetkom čo povedal a učil ???
- pavel
- Príspevky: 577
- Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
- Bydlisko: bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Bez komentáru
Aby bolo jasné, ide o ovce, ktoré podľa predzvedenia a preduloženia dal Otec Synovi:
Rímskym 8:28 A vieme, že tým, ktorí milujú Boha, všetko spolu pôsobí na dobré, tým, ktorí sú povolaní podľa preduloženia.
29 Lebo ktorých predzvedel, tých aj predurčil za súpodobných obrazu svojho Syna, aby on bol prvorodeným medzi mnohými bratmi.
30 A ktorých predurčil, tých aj povolal, a ktorých povolal, tých aj ospravedlnil, a ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil.
A keď sa Slovo (ktoré tu bolo od počiatku), naplní, zistíš, že z tých zapísaných v knihe života od počiatku, z tých, ktorí boli predzvedení a predurčení, z tých, ktorí sa znovuzrodili a dostali medzi ostatné Božie deti, neztratil NIKTORÉHO!
Ján 18:9 Aby sa naplnilo slovo, ktoré povedal, že z tých, ktorých si mi dal, neztratil som niktorého.
Ako je to možné? Žeby sa tu písalo iba o pravoverných, ktorí nikdy nepohliadli na ženu s úmyslom že sa mu páči? Existujú vôbec takí pravoverní, ktorí nikdy nezhrešili, ktorí znesú všetky ústrky až po upálenie na hranici a toto od nás Boh skrze učenie Pána Ježiša chce?
Ľudia, sa spamätajte! Stačí tak málo, uveriť Bohu, uveriť že Pán Ježiš, Boh ktorý prišiel v tele človeka zomrel za mňa, teba, a každého, kto ho prijme ako Spasiteľa a vykupiteľa.
Potom obdrží Ducha Svätého, ktorého sám nechá dobrovoľne viesť svoj život, chová sa ako dieťa, ktoré sa spolieha na rodiča, otca, samozrejme, že sa občas vzprieči, vyvedie lotrovinu, ale tým neprestáva byť dieťaťom svojho Otca, kvôli tomu ho Otec nevyženie do tmy a nedá mu zahynúť...
Čo už môže také dieťa dať svojmu Otcovi viac, ako lásku, a vďaku? A to je ten kľúč.
Prestaňte už strašiť s nejakým odpadnutím, a pevne sa chyťte tej Otcovskej ruky a spoľahnite sa na Neho!
Rímskym 8:28 A vieme, že tým, ktorí milujú Boha, všetko spolu pôsobí na dobré, tým, ktorí sú povolaní podľa preduloženia.
29 Lebo ktorých predzvedel, tých aj predurčil za súpodobných obrazu svojho Syna, aby on bol prvorodeným medzi mnohými bratmi.
30 A ktorých predurčil, tých aj povolal, a ktorých povolal, tých aj ospravedlnil, a ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil.
A keď sa Slovo (ktoré tu bolo od počiatku), naplní, zistíš, že z tých zapísaných v knihe života od počiatku, z tých, ktorí boli predzvedení a predurčení, z tých, ktorí sa znovuzrodili a dostali medzi ostatné Božie deti, neztratil NIKTORÉHO!
Ján 18:9 Aby sa naplnilo slovo, ktoré povedal, že z tých, ktorých si mi dal, neztratil som niktorého.
Ako je to možné? Žeby sa tu písalo iba o pravoverných, ktorí nikdy nepohliadli na ženu s úmyslom že sa mu páči? Existujú vôbec takí pravoverní, ktorí nikdy nezhrešili, ktorí znesú všetky ústrky až po upálenie na hranici a toto od nás Boh skrze učenie Pána Ježiša chce?
Ľudia, sa spamätajte! Stačí tak málo, uveriť Bohu, uveriť že Pán Ježiš, Boh ktorý prišiel v tele človeka zomrel za mňa, teba, a každého, kto ho prijme ako Spasiteľa a vykupiteľa.
Potom obdrží Ducha Svätého, ktorého sám nechá dobrovoľne viesť svoj život, chová sa ako dieťa, ktoré sa spolieha na rodiča, otca, samozrejme, že sa občas vzprieči, vyvedie lotrovinu, ale tým neprestáva byť dieťaťom svojho Otca, kvôli tomu ho Otec nevyženie do tmy a nedá mu zahynúť...
Čo už môže také dieťa dať svojmu Otcovi viac, ako lásku, a vďaku? A to je ten kľúč.
Prestaňte už strašiť s nejakým odpadnutím, a pevne sa chyťte tej Otcovskej ruky a spoľahnite sa na Neho!
Re: Bez komentáru
Opýtal by som sa zástancov straty spasenia.
Istota v Kristu ide proti Bohu? Áno, alebo nie? Ak áno, tak v čom? Ak nie, tak prečo ju odmietate?
--------------------------
Istota v Kristu ide proti Bohu? Áno, alebo nie? Ak áno, tak v čom? Ak nie, tak prečo ju odmietate?
--------------------------
Re: Bez komentáru
Pre pavel
Toto nie je výklad písma, takto to chápem ja, a všetci čo to čítate skúmajte
Jn 10.27 tento verš ani neponíma nič o strate spasenia, tento verš zdôrazňuje alebo potvrdzuje, že tí ktorí Krista nasledujú(uverili a stále veria)môžu mať, majú mať a musia mať istotu že Boh je najväčší a nie je možné aby mu ich niekto z ruky vytrhol. Samozrejme že ich nikto nemôže vytrhnúť z ruky Boha, ale len tých ktorí Krista nasledujú, (tí ktorí veria ), ale tam sa píše, že moje ovce čujú môj hlas, a ja ich znám, a nasledujú ma (poslúchajú, majú vieru ) takže to znamená a je to nad čokoľvek jasné, že tí ktorí Krista nenasledujú (neposlúchajú ) tým nedáva večný život, tí zahynú na veky a tých v ruke ani nedrží
Jn 5.24 áno ten ktorý počúva slovo Kristovo a verí Bohu má večný život a nepríde na súd ale prešiel zo smrti do života, to znamená, že dovtedy bol v tme a z tmy mu zažiarilo svetlo a okamihom uverenia prešiel z tej smrti kde bol do toho života kde nebol, nemýľte sa a neklamte sami seba falošnou istotou, že ste už prešli a máte vyhraté
Mk 13.22 oni zvedú až dobre čítaš lebo povstanú falošný proroci....... a budú robiť znamenia..... preto povstanú a preto budú robiť zázraky aby zviedli, ale nie vyvolených to si správne napísal, no nie takých vyvolených o akých píšete vy dvaja ale vyvolených v Kristu Ježiši tak ako si nás Boh vyvolil ešte, pred založením sveta aby sme boli svätí a bezvadní pred ním, v láske, predurčiac nás k synovstvu skrze Ježiša Krista, takže nie konkrétne osoby ale jedine veriacich v Krista, lebo iba tak môžeme byť svätý a bezvadný pred Bohom, áno a predurčil nás k synovstvu, lebo je všemohúci a dopredu chcel a vedel , že nás tak chce a môže pomenovať lebo chcel a vedel, že musí a aj príde Kristus, lebo je láska, nekonečná láska, aby sme slovom pravdy a následne vierou boli zapečatený Duchom Svätým na vykúpenie
kol 1.23 a ešte jedno ak pavel
akže trváte založení na viere a pevní a neuchyľujúci sa od nádeje evanjelia, ktoré ste počuli, a ktoré sa zvestuje každému stvoreniu,..........
Toto nie je výklad písma, takto to chápem ja, a všetci čo to čítate skúmajte
Jn 10.27 tento verš ani neponíma nič o strate spasenia, tento verš zdôrazňuje alebo potvrdzuje, že tí ktorí Krista nasledujú(uverili a stále veria)môžu mať, majú mať a musia mať istotu že Boh je najväčší a nie je možné aby mu ich niekto z ruky vytrhol. Samozrejme že ich nikto nemôže vytrhnúť z ruky Boha, ale len tých ktorí Krista nasledujú, (tí ktorí veria ), ale tam sa píše, že moje ovce čujú môj hlas, a ja ich znám, a nasledujú ma (poslúchajú, majú vieru ) takže to znamená a je to nad čokoľvek jasné, že tí ktorí Krista nenasledujú (neposlúchajú ) tým nedáva večný život, tí zahynú na veky a tých v ruke ani nedrží
Jn 5.24 áno ten ktorý počúva slovo Kristovo a verí Bohu má večný život a nepríde na súd ale prešiel zo smrti do života, to znamená, že dovtedy bol v tme a z tmy mu zažiarilo svetlo a okamihom uverenia prešiel z tej smrti kde bol do toho života kde nebol, nemýľte sa a neklamte sami seba falošnou istotou, že ste už prešli a máte vyhraté
Mk 13.22 oni zvedú až dobre čítaš lebo povstanú falošný proroci....... a budú robiť znamenia..... preto povstanú a preto budú robiť zázraky aby zviedli, ale nie vyvolených to si správne napísal, no nie takých vyvolených o akých píšete vy dvaja ale vyvolených v Kristu Ježiši tak ako si nás Boh vyvolil ešte, pred založením sveta aby sme boli svätí a bezvadní pred ním, v láske, predurčiac nás k synovstvu skrze Ježiša Krista, takže nie konkrétne osoby ale jedine veriacich v Krista, lebo iba tak môžeme byť svätý a bezvadný pred Bohom, áno a predurčil nás k synovstvu, lebo je všemohúci a dopredu chcel a vedel , že nás tak chce a môže pomenovať lebo chcel a vedel, že musí a aj príde Kristus, lebo je láska, nekonečná láska, aby sme slovom pravdy a následne vierou boli zapečatený Duchom Svätým na vykúpenie
kol 1.23 a ešte jedno ak pavel
akže trváte založení na viere a pevní a neuchyľujúci sa od nádeje evanjelia, ktoré ste počuli, a ktoré sa zvestuje každému stvoreniu,..........
Re: Bez komentáru
pre mil
Odkiaľ berieš odvahu vykladať Písmo? Ako si môžeš byť taký istý, že význam tých veršov je presne taký ako ho vykladáš ty resp.vy kalvinisti. Ja a my ostatní, zástancovia straty spasenia pri čítaní tých istých veršov vidíme-chápeme úplne iný význam veršov ako ich interpretuješ ty, vy. Ty sa ani len trochu nebojíš, že sa mýliš? Ty si si tak istý, že nič nepridávaš k Božiemu Slovu a neštítiš sa Boha zobrať za rukojemníka svojich tvrdení? Aby som to posledné vysvetlil, ty nás vlastne vydieraš Bohom, že až neprijmeme tvoje teórie ideme proti Bohu. Pouč nás aký máš vzťah s Duchom Svätým ,povedz nám ako k tebe hovorí, koľkých ľudí prostredníctvom teba Boh uzdravil, alebo navrátil do života, prípadne nám poslúž proroctvom čo ti Boh zjavil a je pre nás, nauč aj nás chápať Božie tajomstvá, lebo mi to pripadá, že jediný vy dvaja vlastníte licenciu na pravdu a my ostatný sme len nedospelí ktorí potrebujú ešte mlieko , a že všetky údy v tele Kristovom ste len vy dvaja . Chcel som sa vyhnúť tomuto konfrontačnému spôsobu, no nedá sa mi to napísať ináč.
Neviem načo dávaš také otázky či je istota spásy proti Bohu. Čo si myslíš, že si znovu objavil penicilín. Už si natoľko ponorený do litery, že už absolútne nevieš rozoznávať, čo je hlavné. Či je vari Kristus rozdelený, teraz sa nehrám na Pavla, či vari Kalvín umrel za teba? Vieš podľa čoho nás majú ľudia zo sveta poznať?, nuž majú nás poznať podľa lásky a to tak, že sa budeme navzájom milovať. Milovať znamená, pokladať iných za hodnejších od seba, milovať znamená nehľadať len svoj prospech , milovať znamená nezištne slúžiť blížnemu, milovať znamená odpúšťať slabším, milovať znamená byť soľou zeme, milovať znamená byť svetlom sveta, milovať znamená ............
Vieš čo bola túžba Kristova, aby sme jedno boli a aj Pavol na viacerých miestach v Písme nás nabáda, vyzýva, prosí, učí, prikazuje a neviem čo ešte, aby sme jedného Ducha boli, aby sme stáli v jednom Duchu a ako jedna duša bojovali za vieru v evanjelium. Vieš prečo nie je jednota, prečo je rozriezka, no presne preto, že sa mnohý dajú strhnúť mudráctvom a prázdnym mámením podľa ľudského podania a nie podľa Krista. Sám tvrdíš, že len vierou môžeme byť spasený ,s čím súhlasím, no spravodlivosť hľadáš v Písmach, presne ako farizeji a zákonníci, čím ale netvrdím , že sa správaš ako zákonník alebo, že si farizej. Povedz mi, čo získam ak prijmem učenie o vašom vyvolení myslím konkrétne mňa ako osobu, no vôbec nič, lebo ja, my, milujeme Pána Boha presne tak ako ho miluješ ty, vy s vaším učením, s tou najhlbšou vďakou a chválou. A čo stratím až prijmem učenie o vyvolení a predzvedení, a že spasenie sa nedá stratiť, zase nič, lebo všetko čo mi Pán Boh chcel dať a dal som prijal a prijímam vierou. Tá vďaka sa už nedá nijako vylepšiť ani učením o vyvolení , že keď som vyvolený budem Pánu Bohu vďačnejší. Podľa mňa kalvínske učenie nie je nič iné ako vylepšenie pohľadu človeka na Pána Boha a učenie o vyvolení-predzvedení a zavrhnutí je jeden veľký blud, a výplod ľudí, ktorý samotným učením znevažuje podstatu Pána Boha. Myslel som si, že by mi toto fórum mohlo byť na obohatenie a mohol by som duchovne povyrásť ako som to už niekde písal ,že sme si navzájom údmi , a jednému sa dostáva od Ducha to ….. a inému ono…...no všetko je to na všeobecný úžitok na budovanie cirkvi Kristovej, ale dnes definitívne opúšťam toto fórum. Nechcem teba mil ani teba pavel ničím uraziť,ani odsúdiť, ani sa nad vami ničím povyšovať, až sa tak stalo prosím o odpustenie .Až som sa mýlil a Pán Boh mi to ukáže, že som sa mýlil, verejne sa prídem na toto fórum ospravedlniť a učiniť pokánie. Predpokladám aj tak , že to ako správcovia stiahnete, no až nie tak tu je môj e-mail 1649pl@gmail.com pre tých ktorý by mi mohli byť, ktorým by som mohol byť na vzájomné obohatenie.
Odkiaľ berieš odvahu vykladať Písmo? Ako si môžeš byť taký istý, že význam tých veršov je presne taký ako ho vykladáš ty resp.vy kalvinisti. Ja a my ostatní, zástancovia straty spasenia pri čítaní tých istých veršov vidíme-chápeme úplne iný význam veršov ako ich interpretuješ ty, vy. Ty sa ani len trochu nebojíš, že sa mýliš? Ty si si tak istý, že nič nepridávaš k Božiemu Slovu a neštítiš sa Boha zobrať za rukojemníka svojich tvrdení? Aby som to posledné vysvetlil, ty nás vlastne vydieraš Bohom, že až neprijmeme tvoje teórie ideme proti Bohu. Pouč nás aký máš vzťah s Duchom Svätým ,povedz nám ako k tebe hovorí, koľkých ľudí prostredníctvom teba Boh uzdravil, alebo navrátil do života, prípadne nám poslúž proroctvom čo ti Boh zjavil a je pre nás, nauč aj nás chápať Božie tajomstvá, lebo mi to pripadá, že jediný vy dvaja vlastníte licenciu na pravdu a my ostatný sme len nedospelí ktorí potrebujú ešte mlieko , a že všetky údy v tele Kristovom ste len vy dvaja . Chcel som sa vyhnúť tomuto konfrontačnému spôsobu, no nedá sa mi to napísať ináč.
Neviem načo dávaš také otázky či je istota spásy proti Bohu. Čo si myslíš, že si znovu objavil penicilín. Už si natoľko ponorený do litery, že už absolútne nevieš rozoznávať, čo je hlavné. Či je vari Kristus rozdelený, teraz sa nehrám na Pavla, či vari Kalvín umrel za teba? Vieš podľa čoho nás majú ľudia zo sveta poznať?, nuž majú nás poznať podľa lásky a to tak, že sa budeme navzájom milovať. Milovať znamená, pokladať iných za hodnejších od seba, milovať znamená nehľadať len svoj prospech , milovať znamená nezištne slúžiť blížnemu, milovať znamená odpúšťať slabším, milovať znamená byť soľou zeme, milovať znamená byť svetlom sveta, milovať znamená ............
Vieš čo bola túžba Kristova, aby sme jedno boli a aj Pavol na viacerých miestach v Písme nás nabáda, vyzýva, prosí, učí, prikazuje a neviem čo ešte, aby sme jedného Ducha boli, aby sme stáli v jednom Duchu a ako jedna duša bojovali za vieru v evanjelium. Vieš prečo nie je jednota, prečo je rozriezka, no presne preto, že sa mnohý dajú strhnúť mudráctvom a prázdnym mámením podľa ľudského podania a nie podľa Krista. Sám tvrdíš, že len vierou môžeme byť spasený ,s čím súhlasím, no spravodlivosť hľadáš v Písmach, presne ako farizeji a zákonníci, čím ale netvrdím , že sa správaš ako zákonník alebo, že si farizej. Povedz mi, čo získam ak prijmem učenie o vašom vyvolení myslím konkrétne mňa ako osobu, no vôbec nič, lebo ja, my, milujeme Pána Boha presne tak ako ho miluješ ty, vy s vaším učením, s tou najhlbšou vďakou a chválou. A čo stratím až prijmem učenie o vyvolení a predzvedení, a že spasenie sa nedá stratiť, zase nič, lebo všetko čo mi Pán Boh chcel dať a dal som prijal a prijímam vierou. Tá vďaka sa už nedá nijako vylepšiť ani učením o vyvolení , že keď som vyvolený budem Pánu Bohu vďačnejší. Podľa mňa kalvínske učenie nie je nič iné ako vylepšenie pohľadu človeka na Pána Boha a učenie o vyvolení-predzvedení a zavrhnutí je jeden veľký blud, a výplod ľudí, ktorý samotným učením znevažuje podstatu Pána Boha. Myslel som si, že by mi toto fórum mohlo byť na obohatenie a mohol by som duchovne povyrásť ako som to už niekde písal ,že sme si navzájom údmi , a jednému sa dostáva od Ducha to ….. a inému ono…...no všetko je to na všeobecný úžitok na budovanie cirkvi Kristovej, ale dnes definitívne opúšťam toto fórum. Nechcem teba mil ani teba pavel ničím uraziť,ani odsúdiť, ani sa nad vami ničím povyšovať, až sa tak stalo prosím o odpustenie .Až som sa mýlil a Pán Boh mi to ukáže, že som sa mýlil, verejne sa prídem na toto fórum ospravedlniť a učiniť pokánie. Predpokladám aj tak , že to ako správcovia stiahnete, no až nie tak tu je môj e-mail 1649pl@gmail.com pre tých ktorý by mi mohli byť, ktorým by som mohol byť na vzájomné obohatenie.
- pavel
- Príspevky: 577
- Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
- Bydlisko: bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Bez komentáru
Tvoj názor rešpektujem Ametyst. Chcel by som sa len vyjadriť k označeniu ktorým si mňa počastoval, ku kalvinistovi.
Tu sa mýliš priateľu. Biblický kresťan, Kristovec, nasledovník Krista tu bol od počiatku. Po tom ako ho všeobecná alebo ak chceš katolícka cirkev ušliapala, prenasledovala a snažila sa obrátiť ku ich ľudskému učeniu prišla reformácia, ktorá priniesla ako každá revolúcia mnoho prúdov, medzi nimi aj kalvinistický. O nich by si mal vedieť, že sa neštítili zabiť svojich odporcov podobne ako katolícka cirkev. Rozhodne sa k tomuto smeru nehlásime, keď už k niekomu, tak potom skôr už k učeniu Cirkvi augsburského vyznania.
Kristovcov, biblických kresťanov dnes nájdeš tak ako v minulosti roztrúsených po celom svete, niekde majú zbory väčšie, inde sú to len malé skupinky a niekde iba jednotlivci. Medzi nich patria i tieto mená o ktorých si už hádam niekde niekedy počul
Pavel Steiger Dave Hunt
R.M. Zins J.W. Robbins
Richard Bennett Gary Hagen
John Piper Steven J. Cole
P. Barnes Billy Graham
S.E. Atkerson Spurgeon
Wikerson Ronald Enroth
Všetci títo vedení Duchom Svätým publikujú, vykladajú, modlia sa a vyznávajú... Sú to známi kazatelia, starší zborov presne podľa princípu, ktorý nám predkladá Slovo Božie...
Prajem pokoj a požehnanie...
Tu sa mýliš priateľu. Biblický kresťan, Kristovec, nasledovník Krista tu bol od počiatku. Po tom ako ho všeobecná alebo ak chceš katolícka cirkev ušliapala, prenasledovala a snažila sa obrátiť ku ich ľudskému učeniu prišla reformácia, ktorá priniesla ako každá revolúcia mnoho prúdov, medzi nimi aj kalvinistický. O nich by si mal vedieť, že sa neštítili zabiť svojich odporcov podobne ako katolícka cirkev. Rozhodne sa k tomuto smeru nehlásime, keď už k niekomu, tak potom skôr už k učeniu Cirkvi augsburského vyznania.
Kristovcov, biblických kresťanov dnes nájdeš tak ako v minulosti roztrúsených po celom svete, niekde majú zbory väčšie, inde sú to len malé skupinky a niekde iba jednotlivci. Medzi nich patria i tieto mená o ktorých si už hádam niekde niekedy počul
Pavel Steiger Dave Hunt
R.M. Zins J.W. Robbins
Richard Bennett Gary Hagen
John Piper Steven J. Cole
P. Barnes Billy Graham
S.E. Atkerson Spurgeon
Wikerson Ronald Enroth
Všetci títo vedení Duchom Svätým publikujú, vykladajú, modlia sa a vyznávajú... Sú to známi kazatelia, starší zborov presne podľa princípu, ktorý nám predkladá Slovo Božie...
Prajem pokoj a požehnanie...
Re: Bez komentáru
Ak ho teda milujeme, tak On prv miloval nás. A toto je potrebné zdôrazniť. Pretože odpoveďou lásky k Bohu je v prvom rade uznanie zvrchovanosti Božej a v nej je istota v Kristu, keďže Boh je zvrchovaným Bohom.ametyst napísal:Povedz mi, čo získam ak prijmem učenie o vašom vyvolení myslím konkrétne mňa ako osobu, no vôbec nič, lebo ja, my, milujeme Pána Boha presne tak ako ho miluješ ty, vy s vaším učením, s tou najhlbšou vďakou a chválou.
Čo získaš? Ide ti o zisk? Láska nikdy nepozerá na to, že čo mám z toho, pretože je láskou. Tu ide o uznanie zvrchovanosti nášho Otca na nebesiach, jeho moci a milosti. Predsa ide o istotu v Kristu, pokoj a radosť, ktorú nám už vybojoval na kríži, aby sme dali Bohu chválu za všetko. Tu sa už nepozerá na sebazáchovu, alebo na to čo s toho budem mať, ale jedine osláviť nášho Boha na nebesiach!
Ján 14:27 Pokoj vám zanechávam, svoj pokoj vám dávam; nie tak, ako dáva svet, ja vám dávam. Nech sa neľaká vaše srdce ani nestrachuje!
Ján 16:33 To som vám hovoril nato, aby ste mali vo mne pokoj. Na svete budete mať súženie, ale dúfajte, ja som premohol svet.
V istote v Kristu je predsa pokoj v Kristu. Nie je možné mať pokoj v Kristu pri neistote v srdci! To sa predsa vylučuje!
Boh dáva aj istotu no ty z nejakého dôvodu si ju neprijal. Ak skrze vieru prijmeš istotu v Kristu, tak vtedy je viera vierou a až vtedy prijímaš všetko. Jediné čo stratíš, teda zmizne je neistota a nepokoj. To čo nahradí túto stratu je istota v Kristu, radosť a pokoj. Je to tak pevné, že sa to nedá ani vysloviť!ametyst napísal:A čo stratím až prijmem učenie o vyvolení a predzvedení, a že spasenie sa nedá stratiť, zase nič, lebo všetko čo mi Pán Boh chcel dať a dal som prijal a prijímam vierou.
A čo sa týka Božieho predzvedenia a predurčenia
Len taká otázočka, ktorá veľa napovie
Čo si myslíš – tí, ktorí sú zapísaní v knihe Života, tak kedy boli zapísaní do tejto knihy? Na počiatku, alebo na konci časov?
Aby som ti to ozrejmil, tak tu je jeden z veršov: Zj 17:8 Šelma, ktorú si videl, bola a nie je a má vyjsť z priepasti a ísť do zatratenia. A budú sa diviť obyvatelia zeme, ktorých mená nie sú zapísané v knihe života od založenia sveta, keď budú vidieť šelmu, že bola a nie je, a keď zase tu bude.
Zj 13:8 A budú sa jej klaňať všetci, ktorí bývajú na zemi, ktorých mená nie sú napísané v knihe života Baránka, zabitého od založenia sveta
Všimnite si na použitý čas!
Ako to, že sa nebudú klaňať šelme tí, ktorí sú zapísaní v knihe života? Kedy boli zapísaní do Knihy Života, keď práve oni sa nebudú klaňať šelme? Ako to, že práve oni sa nebudú klaňať šelme? Ak boli zapísaní v knihe života a z nášho pohľadu tak mnoho ľudí odpadá od Krista, tak ako to, že je povedané toto: Zj 13:8 A budú sa jej klaňať všetci, ktorí bývajú na zemi, ktorých mená nie sú napísané v knihe života Baránka, zabitého od založenia sveta
Dúfam, že chápete, čo som týmto chcel naznačiť.
Áno, milovať no v Pravde. A to je potrebné zdôrazňovať! Bez viery v Pravdu Slova Božieho niet skutočnej lásky nasmerovanej k Bohu. No a Pravda je v Kristu – On je Pravda. Vierou v túto Pravdu prijímame do svojho srdca Ducha Svätého - Tešiteľa, aby nás uviedol do každej Pravdy. Ján 14:3 pretože vám idem prihotoviť miesto a keď odídem a prihotovím vám miesto, prijdem zase a poberiem si vás k sebe, aby ste tam, kde som ja, aj vy boli.ametyst napísal:Vieš podľa čoho nás majú ľudia zo sveta poznať?, nuž majú nás poznať podľa lásky a to tak, že sa budeme navzájom milovať.
Kto uveril zasľúbeniu Božiemu, tak má prenesmiernú radosť vo svojom srdci. Kto nemá istotu v Kristu, nemá ani radosti, lebo tá neistota bráni radosti a rozrušuje srdce. Spôsobuje nepokoj a to nie je znakom skutočnej viery v Pravdu a moc Slova Božieho a teda to spôsobí skutkárstvo. Človek sa snaží robiť skutky aby sa spasil no bez skutočnej viery v Pravdu, ktorá mu z každej strany kričí – spasenie je z milosti skrze vieru a to bez zásluh a zdarma. Skutky nám nie sú na spasenie, ale viera v Pravdu evanjelia Ježiša Krista, ktorá už vypôsobí skutky viery a ovocie Ducha. No a medzi prvé ovocie Ducha patrí predsa Láska. V láske je istota v Kristu, spoliahnutie sa na Boha, pokora, sebazaprenie, radosť, pokoj. Sami dobre vieme, že odovzdať sa a spoliahnuť na Boha vo všetkom môžeme jedine skrze skutočnú vieru, ktorá spôsobí istotu v tom, že to čo zasľúbil aj splní. Boh predsa, čo zasľúbil aj splní, lebo je zvrchovaným Bohom! Luk 12:7 Ale aj vlasy vašej hlavy všetky sú spočítané. Nebojte sa teda!
Boh - "ktorých predzvedel, tých aj predurčil", "ktorých predurčil, tých aj povolal", "ktorých povolal, tých aj ospravedlnil", "ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil".
Tu je to celé a takýmto spôsobom sa to všetko deje. Je to Božie semeno – semeno Ducha.
---------------------------