Strana 1 z 1

Dva rodokmene

Napísané: Po Aug 04, 2014 12:35
od používateľa Simon
Ako si vysvetľujete, že autori Matúšovho evanjelia a Lukášovho evanjelia uvádzajú dva rozličné rodokmene Ježiša Krista?

Re: Dva rodokmene

Napísané: St Aug 20, 2014 18:41
od používateľa stefan
Simon,
už otázka, ktorú si nastolil je nesprávne definovaná - to nie sú rozličné rodokmene Ježiša Krista ale.:
Oba rodokmene sa líšia v podstate v tom,
že Matúš sa venoval rodokmeňu Ježiša KRISTA ----------------------Mat.1:1
ale Lukáš sa venoval rodokmeňu JEŽIŠA (toho z Nazaretu) ---------Luk.3:23-38
...Takže Matúšov je duchovného charakteru.
Matúš písal evanielium principiálne pre Júdu (židov),
preto začína rodokmeň praotcom židov u Abraháma

a Lukášov je telesného charakteru - teda podľa tela.

- - -
Uvedom si, že žijeme v období "MILOSTI" a Júda plní svoju úlohu v tomto období ešte stále starozákonnú, lebo Ježiša ako Krista neprijali (okrem tých z Júdu, ktorí uverili v KRISTA)
Kdežto všetci uverivší z POHANOV sa nádejajú v akt Milosti, z príslubu, ktorý nám sprostredkováva Pavol vo svojich listoch, nie Abrahám. Čo sa pohanov týka (teda nás), nepodliehame božím príslubom daných Júdu cez Abraháma, ale my z pohanov musíme si sami hľadať cestu k Bohu cez KRISTA a k tomu je v Gen.4:24 potvrdenie o správnosti tvojej, mojej, jeho, ich viery, ktoré vyriekol Lamech.:
"""Lebo vraj sedem ráz má byť pomstený Kain, ale pre Lámecha bude pomstené sedemdesiatsedem ráz!"""
Lamech vo verši 23 sám hovorí o tom ako zabil muža pre svoju ranu a mládenca pre svoju modrinu. V tejto súvislosti preštuduj verš 4:15, hovoriaci práve o Kainovi a sedemnásobnej pomste. Sedemnásobná pomsta Kaina sa tým vyplnila. Lámech ho (duchovne) objavil a zabil a až teraz keď si uvedomíme tento vzťah, tak sa nám ponúka vysvetliť zmysel Lukášovho rodokmeňa, ktorý keď spočítaš osoby ktoré sú tam vymenované, prídeš na to, že je ich presne 76 (slovom: sedemdesiatšesť). Ak si veriaci v KRISTA z celého srdca, tak tým 77-mim (slovom: sedemdesiatimsiedmim) bude tvoje meno "SIMON" - - Haleluja.....v okamihu jeho príchodu, keď si nás bude brať sebou (proste, meno toho-ktorého veriaceho, to bude strašne veľa mien).

Adam bol Boží a z neho akoby vychádzali dve línie končiace Lámechom - ako už toto máme chápať ????? Tu je podstatné rozpoznať KTO TVORIL POTOMKA NA SVOJ OBRAZ.
Dobrý tip na štúdium.:
Kapitoly až po Gen.4 - kde BOH tvoril na svoj Obraz - končiac Lámechom (deje prebiehajú v duchovnej rovine).
Kapitola gen.5 - kde ADAM tvoril na svoj obraz - končiac Lámechom, ktorý sa dožil 777 rokov (dej prebieha vo fyzickej rovine - telesnej, avšak musí skončiť v KRISTOVI s podmienkou viery v Neho - v rovine duchovnej ako hovorí rodokmeň podľa Lukáša).
Gen.5: jej najvýznamnejšie tvrdenie je vo verši 1. TOTO JE KNIHA RODOV ADAMOVÝCH - čo znamená, že navskutku mená všetkých osôb, ktoré sa narodili následne po ňom - jeho potomkovia, kde nie je vynechaný ŽIADEN. To znamená ??? Otvorená otázka.



Je to veľmi obšírna téma, preto som bol stručný ale v podstate vecný.

Re: Dva rodokmene

Napísané: Ne Aug 24, 2014 11:40
od používateľa stefan
Simon,
ešte som sa vrátil k tomu, čo som tu udal a musím dodať maličkosť dosť velkej závažnosti.:

1.Kor. 15:44-49


44,.seje sa telo živočíšne, vstáva telo duchovné.
Ak jestvuje živočíšne telo, jestvuje aj duchovné.

45,. Tak je aj napísané: „Prvý človek, Adam, sa stal živou bytosťou;“
posledný Adam oživujúcim Duchom.

46,. Ale nie je prv duchovné, lež živočíšne, až potom duchovné.

47,. Prvý človek zo zeme je pozemský, druhý človek je z neba.

48,. Aký je ten pozemský, takí sú aj ostatní pozemskí;
a aký je nebeský, takí sú aj ostatní nebeskí.

49,. A ako sme nosili obraz pozemského,
tak budeme nosiť aj obraz nebeského.


Takisto aj my, sme sa stali ponajprv živou bytosťou (teda obyčajným človekom, skoro ešte zvieraťom, s číslom 666),
svojou vierou v telesného Ježiša, sme prijali aj atribúty KRISTA ako spasiteľa nášho, a tak nosíme obraz nebeského (dopracovali sme sa, dožili sme sa, ako Lámech, 777, ... 7 násobne sme pomstili KAINA, ale aj 77 krát Lámecha - vlastne sme sa dožili doublepomsty 7a77).
To je ten 77. z Lukášovho rodokmeňa.
Ale naša cesta (pohanov), opakujem, začala u ADAMA.
Prepáč za opomenutie....

Re: Dva rodokmene

Napísané: Ut Aug 26, 2014 7:49
od používateľa Simon
Trochu som bádal aj ja, však telesnými očami, nie duchovne. Stretol som sa s týmto zaujímavým názorom.
Ak Matúš aj Lukáš píšu Jozefov rodokmeň, prečo v oboch prípadoch uvádzajú rozličných predkov? Zlom nastáva pri mene syna kráľa Dávida. Matúš spomína Šalamúna, Lukáš Nátana. No ak mal byť Mesiáš kráľom, musel pochádzať od Šalamúna, lebo on sedel na tróne, nie Nátan. To je cieľ Matúša, dokázať, že Ježiš je Mesiášom = Pomazaným.
Ďalším problémom je 17. verš u Matúša. 17 Všetkých pokolení od Abraháma po Dávida bolo štrnásť, od Dávida po babylonské zajatie štrnásť a štrnásť od babylonského zajatia po Krista.
Ak spočítame pokolenia od Abraháma po Dávida, je ich štrnásť, od Dávida po babylonské zajatie štrnásť, ale od zajatia po Mesiáša je ich iba trinásť. Niekde sa nám stratilo jedno pokolenie.
Ak prijmeme hypotézu, že evanjeliá boli pôvodne písané v aramejčine a nahliadneme do Pešity, zistíme, že verš - 16 Jakub mal syna Jozefa,  manžela Márie z ktorej sa narodil Ježiš, nazývaný Kristus. - sa dá preložiť takto: 16 Jakub mal syna Jozefa,  otca Márie z ktorej sa narodil Ježiš, nazývaný Kristus. Ide teda o dvoch rozdielnych Jozefov. Jozef z verša 16 je otec Márie a Jozef z verša 19 jej manžel. Keď opäť spočítame pokolenia od babylonského zajatia po Mesiáša, získame štrnásť pokolení. Zároveň to rieši aj otázku, prečo Matúš vychádza z línie Šalamúna – kráľa, a Lukáš z línie jeho brata Nátana. Poďme do 3. kapitoly Lukáša. Lukáš uvádza rodokmeň Ježiša takto: 23 Keď Ježiš začal účinkovať, mal asi tridsať rokov. A mysleli si, že je synom Jozefa, ktorý bol synom Heliho,
Z uvedené jasne vyplýva, že Lukáš uvádza Jozefových predkov. No nie sú to Ježišovi predkovia, keďže Jozef Ježiša nesplodil. Lenže Lukáš uvádza, že Židia si mysleli, že Ježíš je Jozefovým synom . Ježiš si však telo vzal od Márie, nie od Jozefa. Matúš preto uvádza skutočný Ježišov rodokmeň = rodokmeň Márie a Lukáš Jozefov rodokmeň = rodokmeň Ježišovho domnelého otca..
Aramejčina rieši aj iné rozpory v Biblii, ak máte záujem, môžem uviesť ďalšie.

Re: Dva rodokmene

Napísané: Ut Aug 26, 2014 12:21
od používateľa stefan
Trochu som bádal aj ja, však telesnými očami, nie duchovne.
Rozumiem ti.
A aj ťa chápem, daj mi čas, trochu to začínam vidieť nie v celkom inom svetle, ale obšírnejšie, čo nám nakoniec dá "možno" verný obraz.
Až teraz som si uvedomil zásadný detail v čom sú rozdiely, na ktoré ťa teraz upozorním, nehľadiac na stovky teórií okolo rodokmeňu, ktoré nás vedú do slepej uličky a vedľajšiu koľaj. Ak súhlasíš poďme na to spolu.

Pouvažuj nad tým a rád by som vedel tvoju mienku o tom ----

Matúš uvádza doslovne, a prosím ťa pozorne čítaj, hádam aj niekoľko krát za sebou v 1:1 ...:
Kniha rodu Ježiša Krista,
Syna Dávidovho,
syna Abrahámovho.
atd. atd.


Avšak Lukáš v kapitole 3 opisuje dej pokrstenia pána Ježiša počnúc veršom 21...:
21 Keď boli všetci ľudia pokrstení, bol pokrstený aj Ježiš,
a keď sa modlil, otvorilo sa nebo
22 a zostúpil naňho svätý duch v telesnej podobe
ako holubica a z neba vyšiel hlas:
„Ty si môj Syn, milovaný; schválil som ťa.“
23 Tento Ježiš, keď začal [svoje dielo],
mal asi tridsať rokov, a bol, ako sa domnievali, synom.......atd.atd.

= O T Á Z K A = Pýtam sa sám seba
Kde je u Lukáša uvedené, že sa tu jedná o rodokmeň ??? hááá.
Keďže sa o tom Lukáš vôbec nezmieňuje,
začínam tomu B L U D U o rodokmeni neveriť.
Tu je reč o niečom inšom, nie o rodokmeni,

Chápeme sa ?
Môžeš ma presvedčiť o opaku?
Pokial by to bol u Luk. RODOKMEŇ v pravom slova zmysle, musel by byť o tom písomný záznam priamo v texte. Boh, alebo Duch Sv. nás nikdy nenechá na pochybách čo sa pravdy týka, ale tá je čitateľná jedine našim duchom a nie našim vlastným mozgom cez vnemy cestou telesnými očami.
Vždy sme na tomto fóre tvrdili, že jedine Duch nás vovedie v pravdu, ale vždy sú to naše zmysli cez spracovanie našim vlastným rozumom, ktoré nás nedovedú presne tam, kam chce Duch Sv. . Sme nedôsledný vo vnímaní textu, necháme sa voviesť do slepej uličky cez často veľmi špatné výklady našich otcov a praotcov a mermomocou často lipneme na nesprávnych a zavádzajúcich výkladovch. Hovorím všeobecne, nie o tvojej osobe.

Tu sa musím odmlčať a študnúť celú kapitolu Luk.3 a nájsť "duchovný" odkaz ku celkovému kontextu, čo sa nebude dať určite jedným slovom.
Čakám trpezlivo na tvoj názor....
Zároveň ti ďakujem za ochotu zúčastniť sa dišputu.

Re: Dva rodokmene

Napísané: St Aug 27, 2014 21:15
od používateľa trewor
Matúš sleduje Ježišov pôvod cez líniu jeho adoptívneho otca Jozefa. (Matúš 1:1–16) Lukášovo evanjelium sleduje Ježišov rodokmeň cez jeho vlastnú matku Máriu spätne cez Dávida a Abraháma k Adamovi. (Lukáš 3:23–38) Takto dôsledne dokumentujú svoje tvrdenie, že Ježiš bol dedičom Dávida, a to v právnom a v pokrvnom zmysle.

Re: Dva rodokmene

Napísané: Ne Aug 31, 2014 20:52
od používateľa Simon
Matúš 1:1. V gréckych textov je to spojenie biblos geneseós. Prvá kniha Mojžiša má v LXX (Septuaginta = grécky preklad Starého zákona) názov Genesis kosmú, čo sa prekladá ako počiatok sveta. To môže znamenať, že Matúšovým zámerom bolo vytvoriť paralelu medzi Prvou Mojžišovou knihou a jeho evanjeliom. Vôbec nemusí ísť o rodokmeň, spojenie biblos geneseós môže byť názov Matúšovho evanjelia. Slovo genesis má viacero významov: narodenie, zrodenie; pôvod; bytie, prirodzenosť; životný beh, život. Aj z tohto je vidieť, že môže ísť naozaj o názov evanjelia, nie o rodokmeň. Názov by sme mohli preložiť ako Kniha života Ježiša Krista. V aramejčine aj Kniha o živote Miesto slova kniha môžeme použiť aj slovo Písmo. Ak by šlo o rodokmeň, prečo by Matúš vynechal niektoré mená, aby dostal schému 3x14? Podľa niektorých rukopisov aj Lukáš uvádza symbolické číslo - 77 mien. Často sa zabúda, že svätopiscom nešlo o zachytávanie ľudských dejín, o zachovanie dôkazov pre budúce generácie. Išlo im o zachytenie dejín spásy, o vyjadrenie duchovnej pravdy. Veď aj synoptici schématicky zhŕňajú Ježišovo verejné pôsobenie a nesnažia sa podať záznam Jeho života. Ide im hlavne o propedeutickú funkciu.

Prečo by mala Lukášova verzia rodokmeňa patriť Márii? Vôbec ju Lukáš v ňom nespomína, naopak tvrdí, že Ježiš je Jozefov syn. Matúš naopak Máriu spomína.

Re: Dva rodokmene

Napísané: Po Nov 10, 2014 17:09
od používateľa stefan
V komentári zo dňa.:
» Str Aug 20, 2014 18:41
som napísal kúsok nepravdy, poplietol som hádam zo zbrklosti že - citujem.:
že Matúš sa venoval rodokmeňu Ježiša KRISTA ----------------------Mat.1:1
ale Lukáš sa venoval rodokmeňu JEŽIŠA (toho z Nazaretu) ---------Luk.3:23-38
...Takže Matúšov je duchovného charakteru.
O P R A V A ...:
Duchovného charakteru je Lukášov "menoslov"

Re: Dva rodokmene

Napísané: Po Nov 10, 2014 21:40
od používateľa stefan
Ospravedlňujem sa, dlho mi to trvalo, ale som späť.
Vo veci rodokmeňov začnem Lukášom a vyzdvihnem rozdiely aj k zneniu u Matúša.

Predovšetkým si uvedomme to, čo tvrdí Písmo a mali by sme tomu veriť, citujem Pavla z jeho Listov.:
1.Tim. 1:3-4
3./ ...prosil som ťa, aby si zostal v Efeze a prikázal niektorým, aby neučili inak
4./ a nezaoberali sa bájkami a nekonečnými rodokmeňmi, ktoré podporujú viac škriepky ako Boží plán, ktorý je vo viere.


Tit.3:8-9
8./ Toto slovo je spoľahlivé a chcem, aby si to zdôrazňoval, žeby tí, čo uverili Bohu, usilovali sa vynikať v dobrých skutkoch. Toto je ľuďom dobré a užitočné.
9./ Vyhýbaj sa hlúpym otázkam, rodokmeňom, svárom a hádkam o zákon, lebo sú neužitočné a márne.


Prečo je tu táto výstraha spomenutá Pavlom? Preto, lebo židia uvádzali rody a rodokmene cez OTCA a Ježiš nemal žiadneho otca spomedzi ľudí. Matku sem nepleťne, lebo muž je ten ktorý spôsobí počatie (2:23 všetko mužského pohlavia čo otvára život) a ako vieme Mária nemala styk s mužom a predsa počala. Bolo tu len ono "ako sa myslelo". Tento výrok znie tak trochu záhadne, ako keby bolo isté že sa o otcovi vie, a Jozef tu len prekrýval medzeru vo vedení (od vedieť) - Ako sa myslelo.
V úvode Lukáš dôrazne usmerňuje Teofila, - aby si náležite poznal ISTOTU VECÍ a k tej patrí aj istota o otcovstve.
Matúš začal jasne už hneď prvým veršom KNIHOU RODU J.K. od Abraháma spôsobom fyzického synovstva narodením v dieťa. Lukáš to uvádza v kapitole 3: počnúc veršom 21, kedy bol pokrstený Ježiš a Svätý Duch zostúpil v telesnej podobe ako holubica a zaznel hlas z neba:
Ty si ten môj milovaný Syn, v tebe sa mi zaľúbilo.
A teraz to najdôležitejšie v Lukášovom texte.............:.:.:.:
verš 23./
A on Ježiš, začínajúc kázať mal tak asi tridsať rokov, súc - ako sa myslelo - synom Jozefovým...
Mamma Mia, veď tu je to jasne napísané, a my si máme naozaj ešte myslieť, že bol synom Jozefovým ?????
Ešte raz......
hlas z neba: Ty si ten môj milovaný Syn, v tebe sa mi zaľúbilo. ON ten hlas z neba bol Jeho OTCOM.
Teraz si ale musíme spomenúť o čom to bolo s Jánom tesne predtým ----- Krst Pokánia a odpustenia hriechov, veď to je to čo bolo vysvetlované Nikodémovi o narodení sa druhý krát. A kedy vlastne získame ono druhorodenstvo ???? Určite nie pri krste po narodení lievaním vody na čelo, keď sme ešte nemluvňatá, ale až potom, keď uveríme a to pokánie naozaj činíme. Vtedy sa stávame aj my SYNMI BOŽÍMI.
Teda nie obriezkou penisu, ale obriezkou srdca - toto tu už bolo preberané 100 krát.

No a zatým Lukáš hovorí ako bol Ježiš v pokušení diablom a tým istým pokušením sme skúšaní aj my, kde sa jasne hovorí Si-li Syn Boží a chceme-li byť Synom Božím aj my, tak tieto skúšky nám musia byť nad slnko jasné a handlovanie s diablom musíme takto praktizovať ako On.
Následne, v SOBOTNÝ DEŇ vošiel do synagógy aby predčítal z Knihy proroka Izajáša o svojom poslaní. Toto jeho poslanie si vyložte prosím duchovne, nie surovo ako je verš napísaný, včetne soboty, ktorá ešte stále trvá (aj Siedmy deň). O jeho poslaní bližšie Ján.9:1 až 41.
Lukášov menoslov je čítajúci od Ježiša v momente zostúpenia Ducha Svätého, keď sa stal Synom Božím a končí Adamom, ktorý tiež bol Boží ALE NIE SYN.
Ježiš sa tak stal druhým Adamom - predsa tým Adamom čo sa narodil druhý krát, lebo bol synom človeka z Matúša (Človek ako Adam). Nikde od jeho narodenia sa nehovorí, že bol Synom Božím. Otec Abrahám tvoril na svoj obraz - z človeka človeka. Takže menoslov u Lukáša môžeme smelo označiť ako menoslovie tvorenia Boha, ktorý je činný aj po sobotách - FURT ešte aj dnes a neprestane v činnosti nikdy. Boží Duch tvorí v nás Ducha - Boh tvorí na svoj obraz. Otec Boh nám Sobotu nakázal, ale Kristus dostal splnomocnenie vlády nad SOBOTOV (6:5) v čase Milosti.
Mária porodila svojho PRVORODENÉHO (2:7) - to je ten, čo dedí pozemské majetky _Kráľovstvo, DRUHORODENÝ získava niečo z duchovného sveta - Kráľovstvo.
Čísla v texte nám tiež niečo hovoria, napr. č. SEDEM nám oznamuje že sa niečo ukončuje, završuje, Číslo OSEM, znamená nový začiatok. Noe a jeho rodina čítajúca 8 hláv bola začiatkom nového sveta po potope. Keď sa narodil Ján, na ôsmy deň prišli obrezať dieťatko (Luk.1:59). Keď sa narodil Ježiš a naplnilo sa 8 dní, bolo obrezané dieťatko (Luk.2:21).
Keď sa pozrieme podrobnejšie na Lukášov opis, zistíme, že výrok """"súc - ako sa myslelo - synom Jozefovým"""" je pravdou, jeho rodičmi boli Jozef a Mária -- verš 2:33 hovorí jasne .: A jeho otec i jeho matka ale len do času, keď začínal kázať a holubica sostúpila na neho a ozval sa hlas z neba - Ty si môj Syn.
Zrazu už nebol synom Jozefa a Márie ale Boha Otca.

Takto to vidím, cítim a verím.
Kto nám robí obriezku srdca?

Re: Dva rodokmene

Napísané: Po Nov 24, 2014 15:05
od používateľa Simon
Na 90% Pavol vami spomínané listy nenapísal.

Takže veríte, že Ježiš bol do svojho krstu človekom a až po krste z neho Boh spravil Svojho Syna? Nie ste jediní, kto mal takú vieru.

Epifanios zo Salamíny (cca 315-403) vo svojom diele Panarion útočil na údajne zkrátené evanjelium podľa Matúša, ktoré používali Ebioniti. Ježiš bol podobne ako v Liste Židom (5,5) a v niektorých rukopisoch Lukášovho evanjelia (3,22) vyvolený za Božieho Syna v okamihu krstu, keď "hlas z neba hovoril: Ty si môj milovaný Syn, v tebe som našiel zaľúbenie. Ja som ťa dnes splodil."

Re: Dva rodokmene

Napísané: Ut Nov 25, 2014 23:45
od používateľa stefan
Simon píšete..:
Na 90% Pavol vami spomínané listy nenapísal.
Nie?
Hovorí v prvej osobe jednotného čísla vo forme JA.
Je mi jedno čo si myslíte, ale všetko čo tam stojí sa stalo mojou vierou,
takže aj s tým JA, ktoré tam stojí.
Nie ste jediní, kto mal takú vieru.
No, moment,
Hovoril som o podaní Lukáša, ten jasne hovorí o Duchu svätom,
takže čo som napísal, zostanem pri tom. Tak to chápem.
Matúš sa však nesie po úplne inej myšlienkovej línii a hovorí o niečom inom.
Ide o to, či vôbec rozumieme rozdielu medzi týmito dvomi podaniami ... Mat./Luk...

Re: Dva rodokmene

Napísané: So Nov 29, 2014 18:05
od používateľa Simon
stefan napísal:Nie?
Hovorí v prvej osobe jednotného čísla vo forme JA.
Potom by vo vašom kánone nemal chýbať List Laodikejským.
stefan napísal:Je mi jedno čo si myslíte, ale všetko čo tam stojí sa stalo mojou vierou,
takže aj s tým JA, ktoré tam stojí.
Fundamentalizmus nemá na diskusnom fóre miesto.
stefan napísal:Ide o to, či vôbec rozumieme rozdielu medzi týmito dvomi podaniami ... Mat./Luk...
Ja nerozumiem.

Re: Dva rodokmene

Napísané: So Nov 29, 2014 20:42
od používateľa pavel
Fundamentalizmus nemá na diskusnom fóre miesto.
Keď sa jedná o vieru práve on tu má miesto. Rozhodne nie ekumenizmus!

Zdajú sa vám tieto výroky Pána Ježiša Fundamentalistické alebo Ekumenické?

Ján 14:6  A Ježiš mu povedal: Ja som cesta i pravda i život; nikto neprijde k Otcovi, len skrze mňa.

Ján 15:16  Nie vy ste si mňa vyvolili, ale ja som si vás vyvolil a ustanovil som vás, aby ste vy išli a niesli ovocie, a vaše ovocie aby zostávalo, aby, za čokoľvek by ste prosili Otca v mojom mene, dal vám.
17  To vám prikazujem, aby ste sa milovali navzájom.
18  Ak vás svet nenávidí, vedzte, že mňa prv nenávidel ako vás.
19  Keby ste boli zo sveta, svet by mal rád svoje vlastné, ale preto, že nie ste zo sveta, ale že som si ja vás vyvolil zo sveta, preto vás svet nenávidí.
20  Pamätajte na slovo, ktoré som vám povedal, že sluha nie je väčší ako jeho pán. Ak mňa prenasledovali, budú aj vás prenasledovať. Ak moje slovo zachovali, zachovajú aj vaše.
21  Ale to všetko vám urobia pre moje meno, pretože neznajú toho, ktorý ma poslal.
22  Keby som nebol prišiel, a nebol im hovoril, nemali by hriechu, ale teraz nemajú výhovorky zo svojho hriechu.
23  Ten, kto mňa nenávidí, nenávidí aj môjho Otca.

Matúš 23:33  Hadi! Plemä vreteníc, ako by ste vy utiekli odsúdeniu do pekla?!
34  Preto hľa, ja posielam k vám prorokov a múdrych a učených v zákone, a niektorých z nich zabijete a ukrižujete a niektorých z nich zbičujete vo svojich synagógach a budete ich prenasledovať z mesta do mesta,
35  aby prišla na vás všetka krv spravedlivá, vylievaná na zemi, od krvi spravedlivého Ábela až po krv Zachariáša, syna Barachiášovho, ktorého ste zavraždili medzi chrámom a oltárom.
36  Ameň vám hovorím, že prijde toto všetko na toto pokolenie.

Matúš 11:23  A ty, Kafarnaum, ktoré si vyvýšené až do neba, budeš svrhnuté až do pekla; lebo keby sa v Sodome boly dialy divy, ktoré sa dialy v tebe, bola by zostala až do dnešného dňa.

Matúš 18:9  A jestli ťa pohoršuje tvoje oko, vylúp ho a zahoď od seba. Lepšie ti je, aby si vošiel do života jednooký, než aby si mal dve oči a bol uvrhnutý do ohnivého pekla.

Matúš 5:29  Ak ťa pohoršuje tvoje pravé oko, vylúp ho a zahoď od seba! Lebo ti je užitočnejšie, aby zahynul jeden z tvojich údov, než aby celé tvoje telo bolo uvrhnuté do pekla.

Matúš 5:30  A jestli ťa pohoršuje tvoja pravá ruka, odtni ju a zahoď od seba, lebo ti je užitočnejšie, aby zahynul jeden z tvojich údov, než aby celé tvoje telo bolo uvrhnuté do pekla.

Re: Dva rodokmene

Napísané: Ne Nov 30, 2014 20:37
od používateľa stefan
Simon píše.:
Potom by vo vašom kánone nemal chýbať List Laodikejským.
Simon, prepáčte mi to, ale myslel som si že chcete diskutovať o tzv."rodokmeňoch" J.K.
Okrem toho Simon, odvádzate vlákno bokom od "rodokmeňov" a podhadzujete List určený
obrezancom predkožky, ktorý ich vyzýva NEVRACAŤ SA K MOJŽIŠOVMU ZÁKONU. V tom Liste
napomína Pavol schádzajúcich z cesty na vrátenie sa späť. Tam nie je o rodokmeni J.K. ani slovko.
Ja som z pohanov a pre pohanov Boh učinil zasľúbenie v národoch,
takže Pavlovo Evanielium je Moje evanielium.
To je to, ktoré je určené pre pohanov.
Ak vám toto nepasuje ako odpoveď dostatočne vyčerpávajúco, pravdepodobne ani
nebudete s istotou vedieť rozpoznať rozdiel medzi MAT.2:2 a LUK.2:11,
kde MAT. jasne hovorí o Kráľovi židovskom (kráľovi Júdu), čo sú len dva kmene
a LUK. hovorí o SPASITEĽOVI - KRISTOVI a ten bude kraľovať
nad domom Jakubovým 1:33 (komplet-12kmenňov) a jeho kráľovstvu nebude konca.
Kde je tu spravodlivosť, nie je Kristus u MAT. lakomec? Ja viem že nie - chvála mu za to.
Akú MOC má Kráľ a akú MOC má SPASITEĽ ????? A prečo ?