pre.: svklampard,
pokladám nanajvýš chválihodné od teba, že si sa pustil do tejto diskusie a že sa moríš kopou otázok, ktoré v preveľkom počte prebiehajú tvojou myslou, ale zároveň aj chcem poďakovať čitateľom tejto "sólovej" diskusie s tebou, že nevstupujú do diskusie a neodvádzajú nás od mašlienkového vlákna.
píšeš.:
Juda bol brat jakuba , údajne mal jezis bratov a sestry o ktorých sa sa pise marek 6., ...
Vieš prečo "údajne?"
Pretože čitatelia, teda exegéti a vysvetlovači písma sa nevedia zhodnúť v tom, čo znaméná výrok "brat".
Jedan strana zastáva názor, že "BRAT" znamená "pokrvný brat".
Druhá strana zastáva názor, že "BRAT" je každý, kto zastáva rovnaký názor, teda myšlienkovo zhodný s danou spoločnosťou. A to sa dá aplykovať aj na Pavlovu cirkev.
...
Ako to teda vlastne je, kto je našim bratom, keď Písmo jasne hovorí aj o našich nepriateľoch - čo vlastne nemôžeme pokladať za bratov. Túto otázku nechajme zatial nezodpovedanú aj napriek tomu, že Pavol sa vyjadroval o svojich "bratoch" a myslel tým jednoznačne rovnakozmýšľajúcich v tom jeho spoločenstve. Zrejme sme ešte intelektom nedospeli do úrovne dávajúcej nám jasnú odpoveď na tento rébus.
...
píšeš.:
neviem ci to slovicko eklesia nejak zmení vyznam, samotny jezis chodil po synagogach a kazal tam ....
jakub 2:21
Áno máš pravdu - chodil! Ale On sa narodil (telesne) medzi židov a to má tiež svoj obrovský význam.
Avšak veľký zlom v taktike Božieho plánu nastal až po Jeho ukrižovaní tým, že zo Šaula urobil Pavla (Tim.1:11 on je poverený evanieliom) a zveril mu tuším 13 tajomstiev a tým zapojil do svojho plánu celý svet - pohanov (Tim.2:3 aby boli všetci ľudia - na celom svete spasení, nie len z Júdu). Všetko, čo napísal Pavol je určené výlučne pohanom (NÁM).
Základná ídea k pochopeniu čo je z Písma pre koho určené, tkvie práve v tom, nájsť zmysel a dokázať si vysvetliť čo tam stojí a čo je pre mňa dôležité.
...
Existujú dve cesty (vo všeobecnosti, plynúcej z písma obsahujúcom aj Evanielium).
1./ - Jedna je "ZÁKON"
- Zákon je dobrý, keby ho niekto zákonite používal (Tim.1:8)
- Vediac to, že zákon nie je pre spravodlivého, ale... (Tim.1:9
Ak som teda spravodlivý, zákon premňa nemá cenu.
Pretože jedine v KRISTOVI prebýva všetka plnosť božstva telesne, teda v našom tele (Kol.2:9).
Riadiť sa jedine zákonom, je dané Júdu/Izraelu, ktorý ešte stále čakajú na svojho spasiteľa.
2./ druhá je - "KRISTUS"
Tá sa delí zasa na dve skupiny.
Prvá.:
Ježiš Kristus (v tele) chodiaci medzi Júdom/Izraelom, prišiel predovšetkým "naplniť zákon" a slová prorokov. Samozrejme povstali z pomedzi nich takí, čo uverili v KRISTA a im hlásajú Ježišovi dvanásti učeníci.
Druhá.:
Tí čo neuverili, to sú tí, čo ho ukrižovali a čo stále ešte čakajú na príchod svojho spasiteľa a Božieho Kráľovstva na zem. Tu je zaznamenaný sľub.:
Idú dni, hovorí Pán, a uzavriem s domom Izrelovým a s domom Júdovým NOVÚ ZMLUVU (Židom.8:8). Dokonca ešte aj čísla 8 tu majú svoje opodstatnenie - symbolizuje niečo nové (gemantria). A to bude zlomom vo vzťahu Pán a Júda/Izrael, keď
dá svoje zákony do ich myslí a napíše ich na ich srdcia a budem im Bohom a oni mi budú ľudom (Židom 8:10), ale to je ešte stále budúcnosť. Všimni si, že až vtedy si na ich bezzákonné skutky viac nespomenie. Uvažuj, prečo je to adresované od Pavla práve židom?
Toto by malo byť poučné v tom slova zmysle, že tú šancu Milosti ktorú my (pohania) máme už teraz (po ukriž. KR.), si Júda a Izrael žijúci pod zákonom, musí počkať až do konca vekov.
Tak nechápem dosť snahu držať sa mermomocou zákona, keď Milosť (
na naše bezzákonné skutky viac nespomenie) je už po ruke a je postačujúca. Prečo si sťažovať život filozofovaním o týchto veciach ???
Nám nebol daný zákon (TORA) ale VIERA v Krista Ježiša a KRISTUS je našim, dovolím si povedať, zákonom.
Ale to som už hovoril vyššie a
ešte raz by som si dovovlil zopakovať že.: Povestné "Desatoro" je nevedomky a úplne automaticky ukotvené vo veriacom v Krista v obšírnejšej zostave, nie len v desiatich bodoch, pretože zákon nebol dokonalý. Veškerá jeho činnosť navonok je závislá na vedomí (uvedomovaní si) lásky a spravodlivosti (tebou spomenuté svedomie).
neviem ci to slovicko eklesia nejak zmení vyznam, samotny jezis chodil po synagogach a kazal tam ....
Veď práve, máš pravdu, to som vysvetlil vyššie kde je vo verši chyba.
Či nebol Abrahám, náš otec, ospravedlnený zo skutkov donesúc obeťou svojho syna Izáka na oltár? 22Tedy vidíš, že viera spoluúčinkovala s jeho skutkami a že viera bola dokonaná zo skutkov.
je to skor uvedene ako príklad ze nielen viera ale aj skutky ...
Áno viera u Abraháma bola dokázaná skutkom, ale nezabudni, že Boh vytváral spoločenstvo veriacich v monoteizmus z divochov (čo predtým nebolo) a zo začiatku musel nastoliť len jednoduchý zákon, aby sa dokázalo rozpoznať čo je dobré a zlé na tej najnižšej úrovni nepodceňujúc význam toho-ktorého zákona. Tak podobne aj v rajskej záhrade bol len JEDEN - jediný zákon, a predsa nebol dodržaný, preto je tu MILOSŤ, aby nás zbavila, oslobodila od zákona daného v písomnej podobe. Milosť je vliata do srdca (nie do písma), každého veriaceho v KRISTA a teda aj všetky odtienky zákona. Z Evanielia vyplýva hierarchia dôležitosti a tým sa práve zapodievame, ako som napísal už vyššie v prdošlom príspevku.
..jezis neprisiel zakon zrusit ale naplnit ked hovori milujte svojich nepriatelov a dodava ze kto tak bude robit bude sa volat synom najvysieho
Ešte jeden postreh, a premýšľaj nad textami inak ako si bol doposiaľ zvyklí. Pre koho je adresovaný tento výrok? No predsa pre Júdu/Izrael (židov). To zvieme z výsledku -
"kto tak bude robit bude sa volat synom najvysieho" a kto je ten najvyšší? Predsa Otec/Boh, budú Symni Božími, nie my (pohania), my sme KRISTOVI, my sme jeho telom. Otec a Syn sú síce jedno, ale Otec je Otec syna. V Zj.Jána sa píše, že baránok (Syn) odovzdá všetku svoju právomoc Otcovi, keď sa naplní čas pohanov, je tak? Z toho tiež ale plynie, že nad pohanmi má moc Syn - KRISTUS jednoznačne. Takže selektujme ktorý výrok je komu určený.
Lukáš vyzdvihuje, resp. appeluje na dodržiavanie zákona
(A vaša odplata bude veľká, a budete synmi Najvyššieho,), ale nie nám pohanom.
a k tomu hriechu asi je to na ludskom svedomi.... ....preto by sme sa mali tymto riadit aj ked budete oponovat stylom ze kolko dobrych skutkov treba do neba a podobne s prepacenim bludy.(
TOTO je jasným vyznaním viery. To schvaľujem a nikto ti nebude s "tela Kristovho" (spločnosti) oponavať, pretože my vieme s istotou, že nie zo skutkov, ale z viery je Milosť (tie skutky sa objavia potom automaticky).
ako jezis ked sa ho pýta ze kolko krát sa má odpustit ked sa jeho brat prevíní ci 7 krat ? odpovedal 77 krát to cislo 7 beriem skor ako symbol plnosti ...
pavel ti určite dá nejakú odpoveď, ale ja len poznamenávam k
"odpovedal 77 krát" , že.:
áno máš pravdu 7 je číslom plnosti a chápem to takto, .:
číslo 77, je spomenuté u Lámecha a znamená asi toľko, že spravodlivosť jedinca je na takej vysokej úrovni, že si ho považujú aj iní z jeho okolia. Takému stačí len jeden jedinký krát povedať "odpúšťam" a uverí sa mu to hneď na prvé slovo a nikto nebude o tom pochybovať. Nemusí to niekomu opakovať 77 krát. Jedinec to povie s takým dôrazom viery, že nieto toho kto by mu to neuveril - jeho slovo platí kedykoľvek a kdekoľvek, to je plnosť v očiach Boha. Lámech a číslo 77 má spojenie ídeové s rodokmeňom Ježiša z Luk.3, kde je Ježiš 76-tym, ale 77-mimi (slovom: sedmdesiatimisiedmimi) budú všetci veriaci v KRISTA a keď už raz niekto v KRISTA verí, nieto tej moci satana aby zvrátil jedincovu oddanosť, oddanosť jedine Kristovi. Lámech sa dožil 777 rokov a toto číslo je špicou, záverom jeho života v spravedlivosti (z nášho pohľadu takmer večne). To znamená, že my sa nedožijeme 777 rokov, ale záver nášho života s trojnásobnou sedmičkou plnosti - dožijeme sa večnosti. Toľko symbolika.
ak by len kazdy sa riadil 10 torom asi by bol svet krajsi, rovnako ako jezisovým prikazaním lásky ....(
áno, bol by lepší, nie však krajší, človek by tak-čitak drancoval a hyzdil prírodu, takže krása sa akosi vytráca z pôvodného úmyslu. Boh predsa vyhnal človeka z raja, aby sa rýpal v zemi a obrábal ju. Demokraticky povedané - prikázal nám to a čo sa nezakazuje je nám dovolené (či ako je to?).
Cesta je len jedna ---------- cez Krista. Inak nikde, alebo do jamy.
beriem aj váš výklad viery lebo cloveku nic neostava ale clovek by sa mal zo svojich chýb poucit a uz ich neopakovat ...ja sa skor snažím žit tak ako som vysie uvadzal prikazania ....
"beriem aj váš výklad viery"
Ďakujeme.
"...ja sa skor snažím žit tak ako som vysie uvadzal prikazania ...."
Pre nás existuje len jedno PRIKÁZANIE - Viera v KRISTA ako Pavol káže.
...
Prosím ťa, skús to všetko ešte raz prehodnotiť, vracaj sa častejšie k našim slovám, raz sa to v tebe zlomí.
Veľmi by som ti to prial.
My nie sme svedkovia Jehovovi.