Reakcia na koment od .: StellaStellaris
k od užívateľa StellaStellaris » Ut Feb 21, 2017 16:30
Boh zlo nestvoril. Zlo nie je nič čo by stvorené bolo. Je to prejav slobodnej vôle človeka.
Zaujímalo by ma, čo si pod slovom zlo predstavujete. Zlé je zemetrasenie, výbuchy sopiek, sucho alebo povodne. Ale to iba z nášho pohľadu. Toto všetko je v poriadku.
O skutočnom zle je možné hovoriť iba vtedy, ak je zapríčinené pôsobením mysliacej bytosti.
Boh zlo nestvoril.... ???
Boh je predsa tvorcom všetkého, prečo by nemal byť tvorcom aj zla?
Ono sa nám to javí tak, že od momentu, keď bol človek schopný sám logicky rozmýšľať sa objavili v mysliach ľudí "protiklady" - človek začal rozlišovať veci dobré a veci zlé. Onen duálny svet, ktorý cez duchovné chápanie predstavuje rozpoznávanie dobrého a zlého - STROM POZNANIA, bol vlastne už vopred predprogramovaný a zasadený napočiatku v rajskej záhrade. Takže nemôžeme z toho vynechať Boží zámer. Boh bol ten, ktorý spôsobil tým, že vložil do človeka kúsok zo svojho Ducha ku komunikácii s ním a samozrejme aj k vzniku prvotného hriechu a stal sa samostatne rozmýšľajúcim a rozhodovania schopným. Ja to vidím ako niečo "správné", že ho stvoril.
Dokonca aj dobro a aj zlo majú duálnu podobu vo forme "fyzičné a duchovné dobro" a aj "fyzičné a duchovné zlo".
Je to prejav slobodnej vôle človeka...???
Nie je to celkom tak.
To spomínané zemetrasenie a všetky kalamity, ktoré strpčujú človeku život a prinášajú materiálne škody patria do šuplíka "fyzična".
Čo je ale nadovšetko najdôležitejšie je to "Duchovné dobro a zlo". ktoré je obsiahnuté v slove "LÁSKA", vychádza z neho a nahrádza u nás, (teda, nie zo židov, ale z pohanov pochádzajúcich národov), 10 Božích prikázaní Mojžišovho zákona. Nám "pohanom" bola predostretá VIERA a MILOSŤ, ktorú nám donielol "KRISTUS Ježiš" od momentu, keď sa roztrhla opona a je rozsiahlo opísaná v Novozákonných spisoch. Viera bola cez Abraháma slúbená "Semenom Viery" (1.Moj.15:5 a toto semä je spomenuté aj v 1.Pet. 1:23) a Viera je prehĺbením-potláčaním svojho vlastného Ega s hlbokým precítením podriadenosti k zákonu lásky až tak, že si to človek ani neuvedomuje, že koná všetko v zmysle LÁSKY ako zjednocujúceho zákona Mojžiša.
O skutočnom zle je možné hovoriť iba vtedy, ak je zapríčinené pôsobením mysliacej bytosti.
Áno, pokiaľ ide o duchovné cítenie s podmienkou, že sa jedná o príčinu zla nie bytosti, ale mysliaceho človeka..
Existujú dva druhy myslenia človečenstva, dva tábory, ktoré sa od seba líšia práve svojim myslením a to je zasa len podmienené koľko komu Boh nadelil a toto je ten rozhodujúci moment pozrieť sa na to trochu hlbšie.
Kdesi v Písme sa spomína, že máme svojou činnosťou slúžiť Bohu. Pravdupovediac áno slúžime, aj tí zlí a aj tí dobrí. Ako sa na to pozerať?
Jednoducho ten Zlý slúži k tomu, aby dobrý videl, že existuje "Zlo", ktoré nivočí Ducha. Zlo ale nemá ohľad na elementy dobra a koná stále zlo - nevie rozlíšiť pravý zmysel dobra od zla. Stále si myslí, že koná dobro... koná, ale len pre vlastný úžitok, Boh chce aby sme to videli. Skúsme ešte raz sa prelúskať v genezise cez tú časť keď ide o Ábela a Kaina. Boh sám dal najavo, koho obetu prijal a na koho obetu ani nepohliadol - tu ide o "Duchovné ZLO" a v tomto kontexte si treba veci ujasniť.
Okrem toho,
pri čítaní či študovaní Nového zákona a Pavlových listov je pozoruhodným z tohoto kontextu jeden-jediný Pavlov verš, ktorý hovorí nad slnko jasne, že Zlo ako také je našim (nám veriacim) pomocníkom. Len sa zamyslite nad tým, čo sa tu vyjadrilo..:
Ep.Sv.Pavla Židom 2:10
Lebo mu svedčalo, pre ktorého všetko a skrze ktorého všetko,
ktorý doviedol mnoho synov do slávy,
veľvodcu ich spasenia dokonalým učiniť utrpením.
utrpením
Viete, židia mali s Ježišom problém, boli pevne naviazaní na Mojžiša a zrazu Ježiš kázal niečo "neslíchané" nevedeli sa stým vyrovnať a svoje myslenie preklopiť na "MILOSŤ" slubujúcu Ježišom. Bol to problém, preto Pavol písal aj na ich adresu o veciach ktoré sú platné aj pre nás z národov.
...a či utrpenie nepociťujeme ako zlo zlúce? Utrpenie ako súčasť zákona Lásky, takže nereptajme a čiňme dobro. Budeme síce maličký (vo svete), ale veľký-najbohatší (duchom).
Asi takto by som to pretlmočil z môjho pohľadu viery.