Takéto otázky nie sú ničím novým. Ono totiž Božie cesty nie sú naše cesty. Myslím si, že Pavol to vysvetlil jasne v týchto veršoch:Simon napísal: Podľa tvojej "neomylnej interpretácie Biblie prijatej od Svätého Ducha" by mal byť spasený každý človek, lebo Boh to tak chce. Prečo teda keď chce, aby bol spasený každý, všetci nebudú spasení a prečo nás už nestvoril odrazu spasených?
Rim9 14Čo tedy povieme? Či nie je nespravedlivosť u Boha? To nech sa nestane! 15Lebo hovorí Mojžišovi: Zmilujem sa, nad kým sa zmilujem a zľutujem sa, nad kým sa zľutujem. 16Tak tedy nie je to vecou toho, kto chce, ani toho, kto beží, ale vecou Boha, ktorý sa zmilováva. 17Lebo Písmo hovorí faraonovi: Práve nato som ťa vzbudil, aby som na tebe ukázal svoju moc, a aby sa rozhlasovalo moje meno po celej zemi. 18Tak tedy nad kým sa chce zmilovať, nad tým sa zmilováva, a koho chce zatvrdiť, toho zatvrdzuje. 19Ale povieš mi tedy: A prečože potom karhá? Lebo veď kto kedy sa sprotivil jeho vôli, keď je tomu tak? 20Nuž tedy, ó, človeče, ktože si ty, že odhováraš Bohu?! Či azda povie útvor tomu, kto ho utvoril: Prečo si ma tak učinil? 21Alebo či nemá hrnčiar práva a moci nad hlinou, aby z toho istého blata učinil jednu nádobu na česť a druhú na nečesť?
Jedine Boh pozná svoje cesty aby sa v konečnom dôsledku oslávil zvrchovaný Boh stvoriteľ neba a zeme. Všetko, všetky stvorenia slúžia Bohu v príprave Jeho detí k tomu, aby sa mu podobali. Ide tu predovšetkým o Božiu slávu a k tomu je podriadené všetko. Pripravuje si pre Seba nové stvorenie v Kristu Ježišovi, ktoré bude na Ňom úplne a dobrovoľne závislé a v láske sa Mu bude podriaďovať. Bude to stvorenie, ktoré bude nekonečne vďačné jedine Bohu a stále ho bude oslavovať.
Veď Pavol ti jasne odpovedá a dáva ako príklad faraona. Problém u teba je prijať zvrchovanosť Božiu. Božia vôľa predsa stojí nad vôľou všetkých bytostí, ináč by Boh nebol zvrchovaným Bohom.
Aby si to pochopil tak v Písme je potrebné rozlišovať dva pohľady a to náš pohľad a pohľad Boží
Náš pohľad na brata v Kristu nie je pohľadom Božím! Musíte rozlišovať a to, kedy sa v Písme hovorí z nášho pohľadu všeobecne k bratom v Kristu, medzi ktorými sú aj falošní bratia, no v našich očiach boli našimi "bratmi", ktorí neskôr akože odpadli. No u Boha neodpadli, pretože Boh vie kto je jeho od počiatku. Ak teda z Božieho pohľadu neverili , tak ani nemali od čoho odpadnúť.
No a musíme rozlišovať aj to, kedy sa hovorí v Písme z Božieho pohľadu k vyvoleným - vykúpeným – Božiemu ľudu. Len ti pripomeniem, že v Písme je nadostač takýchto veršov, ako sú napr. verše o Jeho ovciach. Tam sa nehovorí všeobecne z nášho pohľadu, ale z pohľadu Otca na nebesiach. Z tohto pohľadu ani jedna jeho ovca nezahynie! A tu vidíme zvrchovanosť Otca na nebesiach!
Ak teda to boli stratené Božie deti, tak Otec na nebesiach ich nechá tak, aby zahynuli? Potom neplatí to čo povedal Pán? cit: Mat18 12Čo sa vám zdá, keby mal niektorý človek sto oviec, a keby jedna z nich zablúdila, či nezanechá tých deväťdesiatdeväť na vrchoch a nejde a nehľadá tej zablúdilej? 13A keď sa stane, že ju najde, ameň vám hovorím, že sa jej viacej raduje ako tým deväťdesiatim deviatim nepoblúdilým. 14Zrovna tak, nie je vôľa vašeho Otca, ktorý je v nebesiach, aby zahynulo čo len jedno z týchto maličkých.
Rozumej: “čo len jedno z týchto maličkých“? Myslíš si, že všemocný Boh stvoriteľ neba a zeme nemá v moci zachrániť svoje dieťa a vytrhnúť ho z moci satana? Či snáď povieš, že satan je mocnejší a vytrhne z rúk Otca na nebesiach Božie dieťa, aby zahynulo a to aj proti Božej vôli.
Tu je vidieť, že tvoje argumenty vôbec neobstoja, keďže tvrdíš, že božie dieťa môže odmietnuť dar milosti - spasenie. Potom by neplatilo to, že čo je v Písme? Teda "14Zrovna tak, nie je vôľa vašeho Otca, ktorý je v nebesiach, aby zahynulo čo len jedno z týchto maličkých."
No a kedy sa nestala vôľa zvrchovaného Otca na nebesiach? Určite sa vždy stane vôľa Otca na nebesiach a vždy sa naplní Slovo Božie.