Hriechy

Otázky, príspevky z KC/RKC a vaše reakcie umiestňujte sem
mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Hriechy

Príspevok od používateľa mil »

Simon napísal: Podľa tvojej "neomylnej interpretácie Biblie prijatej od Svätého Ducha" by mal byť spasený každý človek, lebo Boh to tak chce. Prečo teda keď chce, aby bol spasený každý, všetci nebudú spasení a prečo nás už nestvoril odrazu spasených?
Takéto otázky nie sú ničím novým. Ono totiž Božie cesty nie sú naše cesty. Myslím si, že Pavol to vysvetlil jasne v týchto veršoch:

Rim9 14Čo tedy povieme? Či nie je nespravedlivosť u Boha? To nech sa nestane! 15Lebo hovorí Mojžišovi: Zmilujem sa, nad kým sa zmilujem a zľutujem sa, nad kým sa zľutujem. 16Tak tedy nie je to vecou toho, kto chce, ani toho, kto beží, ale vecou Boha, ktorý sa zmilováva. 17Lebo Písmo hovorí faraonovi: Práve nato som ťa vzbudil, aby som na tebe ukázal svoju moc, a aby sa rozhlasovalo moje meno po celej zemi. 18Tak tedy nad kým sa chce zmilovať, nad tým sa zmilováva, a koho chce zatvrdiť, toho zatvrdzuje. 19Ale povieš mi tedy: A prečože potom karhá? Lebo veď kto kedy sa sprotivil jeho vôli, keď je tomu tak? 20Nuž tedy, ó, človeče, ktože si ty, že odhováraš Bohu?! Či azda povie útvor tomu, kto ho utvoril: Prečo si ma tak učinil? 21Alebo či nemá hrnčiar práva a moci nad hlinou, aby z toho istého blata učinil jednu nádobu na česť a druhú na nečesť?

Jedine Boh pozná svoje cesty aby sa v konečnom dôsledku oslávil zvrchovaný Boh stvoriteľ neba a zeme. Všetko, všetky stvorenia slúžia Bohu v príprave Jeho detí k tomu, aby sa mu podobali. Ide tu predovšetkým o Božiu slávu a k tomu je podriadené všetko. Pripravuje si pre Seba nové stvorenie v Kristu Ježišovi, ktoré bude na Ňom úplne a dobrovoľne závislé a v láske sa Mu bude podriaďovať. Bude to stvorenie, ktoré bude nekonečne vďačné jedine Bohu a stále ho bude oslavovať.
Veď Pavol ti jasne odpovedá a dáva ako príklad faraona. Problém u teba je prijať zvrchovanosť Božiu. Božia vôľa predsa stojí nad vôľou všetkých bytostí, ináč by Boh nebol zvrchovaným Bohom.

Aby si to pochopil tak v Písme je potrebné rozlišovať dva pohľady a to náš pohľad a pohľad Boží

Náš pohľad na brata v Kristu nie je pohľadom Božím! Musíte rozlišovať a to, kedy sa v Písme hovorí z nášho pohľadu všeobecne k bratom v Kristu, medzi ktorými sú aj falošní bratia, no v našich očiach boli našimi "bratmi", ktorí neskôr akože odpadli. No u Boha neodpadli, pretože Boh vie kto je jeho od počiatku. Ak teda z Božieho pohľadu neverili , tak ani nemali od čoho odpadnúť.

No a musíme rozlišovať aj to, kedy sa hovorí v Písme z Božieho pohľadu k vyvoleným - vykúpeným – Božiemu ľudu. Len ti pripomeniem, že v Písme je nadostač takýchto veršov, ako sú napr. verše o Jeho ovciach. Tam sa nehovorí všeobecne z nášho pohľadu, ale z pohľadu Otca na nebesiach. Z tohto pohľadu ani jedna jeho ovca nezahynie! A tu vidíme zvrchovanosť Otca na nebesiach!

Ak teda to boli stratené Božie deti, tak Otec na nebesiach ich nechá tak, aby zahynuli? Potom neplatí to čo povedal Pán? cit: Mat18 12Čo sa vám zdá, keby mal niektorý človek sto oviec, a keby jedna z nich zablúdila, či nezanechá tých deväťdesiatdeväť na vrchoch a nejde a nehľadá tej zablúdilej? 13A keď sa stane, že ju najde, ameň vám hovorím, že sa jej viacej raduje ako tým deväťdesiatim deviatim nepoblúdilým. 14Zrovna tak, nie je vôľa vašeho Otca, ktorý je v nebesiach, aby zahynulo čo len jedno z týchto maličkých.

Rozumej: “čo len jedno z týchto maličkých“? Myslíš si, že všemocný Boh stvoriteľ neba a zeme nemá v moci zachrániť svoje dieťa a vytrhnúť ho z moci satana? Či snáď povieš, že satan je mocnejší a vytrhne z rúk Otca na nebesiach Božie dieťa, aby zahynulo a to aj proti Božej vôli.

Tu je vidieť, že tvoje argumenty vôbec neobstoja, keďže tvrdíš, že božie dieťa môže odmietnuť dar milosti - spasenie. Potom by neplatilo to, že čo je v Písme? Teda "14Zrovna tak, nie je vôľa vašeho Otca, ktorý je v nebesiach, aby zahynulo čo len jedno z týchto maličkých."
No a kedy sa nestala vôľa zvrchovaného Otca na nebesiach? Určite sa vždy stane vôľa Otca na nebesiach a vždy sa naplní Slovo Božie.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Hriechy

Príspevok od používateľa mil »

A k tomu slovu - všetci

Preklad Roháček

1Tim.2 1Napomínam tedy, aby sa predovšetkým konaly prosby, modlitby, prímluvy a poďakovania za všetkých ľudí, 2za kráľov a za všetkých, ktorí sú vo vysokom postavení, aby sme žili pokojný a tichý život vo všetkej pobožnosti a počestnosti. 3Lebo to je dobré a príjemné pred naším Spasiteľom Bohom, 4ktorý chce, aby všetci ľudia boli spasení a prišli k poznaniu pravdy.

Máme sa modliť za všetkých vyššie uvedených, aby sme žili pokojný a tichý život. No a čo sa týka toho, aby všetci ľudia boli spasení – no všetci z Božieho ľudu, ktorí sú rôzni a zastávajú rôzne funkcie a zamestnania. No vždy sa jedná o Boží ľud.

Preklad Český Kralický na ktorom je lepšie zdôraznený zmysel tohol.

1Tim.2 1Napomínám pak, aby především činěny bývaly pokorné modlitby, prosby, svaté žádosti a díků činění za všelijaké lidi, 2Za krále i za všecky v moci postavené, abychom tichý a pokojný život vedli ve vší zbožnosti a šlechetnosti. 3Nebo toť jest dobré a vzácné před spasitelem naším Bohem, 4Kterýž chce,aby všelijací lidé spaseni byli a k známosti pravdy přišli.

No vždy sa jedná o Boží ľud. Tu vôbec sa nejedná o to, že niečo Boh chce a nemôže to dosiahnuť. Naopak, vždy sa stane Božia vôľa!

Všimnite si, že v tomto preklade je rozlíšené a použité výstižniejšie slovo - všelijaké lidi. Teda modliť sa za všeckých a rôzných v postavení. Boh chce, aby všelijací lidé boli spasení. My to nevieme, ale Boh vie ktorí sú jeho. Preto sa máme modliť za všetkých, lebo aj medzi vysokopostavenými má svoje deti.Toto je potvrdené v dole uvedených veršoch.

2Pet3 9Neodkladá Pán váhajúc so zasľúbením, ako ho niektorí majú za takého, ktorý váha a odkladá; ale zhovieva vzhľadom na nás, pretože nechce, aby niektorí zahynuli, ale aby všetci prišli ku pokániu.

Všimni si – “vzhľadom na nás“ teda na svoj ľud, aby všetci z Božieho ľudu boli spasení a aby nikto nezahynul.

Mat 1:21 a porodí syna a nazveš jeho meno JEŽIŠ, lebo on zachráni svoj ľud od ich hriechov.

Rozumejte – svoj ľud zachráni od ich hriechov.

28lebo toto je moja tej novej zmluvy krv, ktorá sa vylieva za mnohých na odpustenie hriechov.

Za mnohých a nie všetkých. Alebo za všetkých z Božieho ľudu.

SKUT 13 47Lebo nám tak prikázal Pán, keď povedal: Položil som ťa za svetlo národom, aby si bol spasením až do posledného kraja zeme. 48Keď to počuli pohania, radovali sa a oslavovali slovo Pánovo, a uverili všetci, koľko ich bolo odriadených do večného života.

47Lebo tak nám prikázal Pán: 'Ustanovil som ťa za svetlo pohanom, aby si bol spásou až do končín zeme.'" 48Keď to počuli pohania, radovali sa a oslavovali Pánovo slovo a uverili všetci, čo boli vopred určení pre večný život.

Uverili všetci, koľko ich bolo – no iba tí čo boli predurčení, vyvolení do večného života a ostatní neuverili. No a vieme aj prečo ostatní neuverili: "uverili všetci, čo boli vopred určení pre večný život."

44Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal,... Tu je jasne povedané, že nikto iný iba tí, ktorých priťahuje Otec, môžu prísť k Ježišovi Kristovi. Ak niekoho nepritiahne Otec, či snáď príde ku Kristu? Ak by chcel Boh pritiahnuť všetkých ľudí, tak by všetci prišli ku Kristu. No všetci nie sú jeho ľudom!

Ján6 37Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne ...

Teda všetko, alebo všetci tí, čo mu dáva Otec na nebesiach. Je to teda jasné a zrozumiteľné. Ak to niekde v Písme nie je jasné, tak na mnohých iných miestach je to nadmieru vysvetlené.
Ja nechcem popierať pravý význam slova “všetci“, ale práve naopak, chcem poukázať v akom zmysle sa používa v súvislosti s celým kontextom a v súvislosti s celým Písmom. Veľmi často je to relatívny pojem na zdôraznenie väčšieho množstva, teda väčšiny, alebo nejakej prítomnej skupiny.

Ak ide o hriech, tak “všetci“ znamená “všetci“ ľudia na celom svete. Vieme to jednoznačne z Písma, že všetci sme zhrešili. No veľmi často sa používa slovo “všetci“ v súvislosti s väčšinou, alebo všetci momentálne prítomní napr.: všetci kričali atd., „Luk 15:1 A približovali sa k nemu všetci publikáni a hriešnici, aby ho počuli.“ Teda všetci čo tam boli a nie všetci v celej zemi, alebo na svete.

No ak sa to už týka spasenia, tak všetci sa používa veľmi často v súvislosti s veriacimi, ktorí patria Bohu, Božím ľudom, cirkvou Ježiša Krista, všetci - ktorých Otec dáva Ježišovi zo sveta, teda všetci čo patria Bohu a Boh im dáva život v Kristu. „Ja prosím za nich, neprosím za svet, ale za tých, ktorých si mi dal, lebo sú tvoji.“ “ Ján 17:6Zjavil som tvoje meno ľuďom, ktorých si mi dal zo sveta.“ „ Ján 15:16nie vy ste si mňa vyvolili, ale ja som si vás vyvolil a ustanovil som vás, aby ste išli a niesli ovocie, a vaše ovocie aby zostávalo“.

Ak je teda jasné, že : „44Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň.“ Potom je nadmieru jasné aj to že 1Tim2. 4 ... „ktorý chce, aby všetci ľudia boli spasení a prišli k poznaniu pravdy“ sa myslí, že iba tí všetci, ktorých priťahuje Otec k Ježišovi. Sú to aj rôzni ľudia, ktorých Boh dáva zo sveta Ježišovi. Teda rôzni nie len v postavení, ale národnosti, jazyka atd. Tu je to jasnejšie, pretože je tu spresnenie – “vzhľadom na nás“ „2Pet3.9... ale zhovieva vzhľadom na nás, pretože nechce, aby niektorí zahynuli, ale aby všetci prišli ku pokániu“

Napísať odpoveď