Omša

Otázky, príspevky z KC/RKC a vaše reakcie umiestňujte sem
Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Omša

Príspevok od používateľa pavel »

Je to spojenie vďakyvzdávania a Pamiatky Pánovej večere?

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Omša

Príspevok od používateľa pavel »

Omša sa skladá z dvoch častí.
Bohoslužba slova a Bohoslužba vďakyvzdávania.

Na prvý pohľad je teda všetko v poriadku, veď si máme slúžiť Slovom Božím a taktiež Bohu vzdávať vďaky. Jej samotné prevedenie je však už o niečom inom a omša sa tak stáva modloslužbou.

Dôvody:

Omša- Eucharistia je obeta Krista a ten ako vieme, RAZ za nás obetu priniesol a skončil zvolaním Dokonané je! Napriek tomu Ho katolíci znova a znova pribíjajú na kríž.

KKC str. 350 bod 1365 ... V Eucharistii dáva Kristus to isté telo, ktoré vydal za nás na kríži, a tú istú krv, ktorú vylial za všetkých...
KKC str. 350 bod 1366: Eucharistia je teda obeta, lebo sprítomňuje (robí prítomnou) obetu kríža...

Slovo Božie však hovorí:

Židom 10:11  A každý kňaz stojí svätoslúžiac deň ako deň a často donáša tie isté obeti, ktoré nemôžu nikdy sňať hriechy.
12  Ale on donesúc jednu bitnú obeť za hriechy navždy sa posadil po pravici Božej.
13  A teraz už len očakáva, až budú jeho nepriatelia položení za podnož jeho nôh.
14  Lebo jednou obeťou zdokonalil navždy tých, ktorí sa posväcujú.
15  A svedčí nám i Svätý Duch. Lebo potom, keď prv povedal:
16  Toto je smluva, ktorú uzavriem s nimi po tých dňoch, hovorí Pán: Dám svoje zákony na ich srdcia a napíšem ich na ich mysle
17  a na ich hriechy a na ich neprávosti viacej nikdy nespomeniem.
18  A kde je toho odpustenie, tam viacej netreba obeti za hriech
.

Používateľov profilový obrázok
Simon
Príspevky: 175
Dátum registrácie: So Jan 07, 2012 23:36

Re: Omša

Príspevok od používateľa Simon »

Omša je skvelé vysvetlená tu:
http://inky.sk/Viera/Farske/Katech4/1-1 ... 20DCER.dpf
Samozrejme s omšou súvisí Eucharistia, ktorá tam je taktiež vysvetlená. Spomína sa tam aj sviatosť zmierenia.
Moja obľúbená pieseň: http://sk.gloria.tv/?media=295833

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Omša

Príspevok od používateľa pavel »

Samozrejme s omšou súvisí Eucharistia, ktorá tam je taktiež vysvetlená. Spomína sa tam aj sviatosť zmierenia.
Ako zistíte, ide o modloslužbu...

Používateľov profilový obrázok
Simon
Príspevky: 175
Dátum registrácie: So Jan 07, 2012 23:36

Re: Omša

Príspevok od používateľa Simon »

Prečítal si si to CELÉ?
Moja obľúbená pieseň: http://sk.gloria.tv/?media=295833

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Omša

Príspevok od používateľa pavel »

Prečítal a na svojom názore nič nemením. Dokonalá manipulácia. Nie je tam popreté to, čo robí z omše modloslužobný úkon:


KKC str. 350 bod 1365 ... V Eucharistii dáva Kristus to isté telo, ktoré vydal za nás na kríži, a tú istú krv, ktorú vylial za všetkých...
KKC str. 350 bod 1366: Eucharistia je teda obeta, lebo sprítomňuje (robí prítomnou) obetu kríža...


Slovo Božie však hovorí:

Židom 10:11 A každý kňaz stojí svätoslúžiac deň ako deň a často donáša tie isté obeti, ktoré nemôžu nikdy sňať hriechy.
12 Ale on donesúc jednu bitnú obeť za hriechy navždy sa posadil po pravici Božej.
13 A teraz už len očakáva, až budú jeho nepriatelia položení za podnož jeho nôh.
14 Lebo jednou obeťou zdokonalil navždy tých, ktorí sa posväcujú.
15 A svedčí nám i Svätý Duch. Lebo potom, keď prv povedal:
16 Toto je smluva, ktorú uzavriem s nimi po tých dňoch, hovorí Pán: Dám svoje zákony na ich srdcia a napíšem ich na ich mysle
17 a na ich hriechy a na ich neprávosti viacej nikdy nespomeniem.
18 A kde je toho odpustenie, tam viacej netreba obeti za hriech.

Používateľov profilový obrázok
Simon
Príspevky: 175
Dátum registrácie: So Jan 07, 2012 23:36

Re: Omša

Príspevok od používateľa Simon »

Asi si Pavel nečítal pozorne. Tieto dva mýty sú tam totiž vyvrátené.
Počas omše sa neopakuje Ježišova obeta na Kríži a Ježiš sa neobetuje stále znova a znova:
1366 Eucharistia je teda obeta,(613) lebo sprítomňuje (robí prítomnou) obetu kríža, je jej pamiatkou a aplikuje jej ovocie: Kristus, „náš Boh a Pán… raz navždy [obetoval] seba samého Bohu Otcovi smrťou na oltári kríža, aby pre nich [ľudí] vykonal večné vykúpenie. Keďže však po smrti jeho kňazstvo nemalo zaniknúť (Hebr 7,24.27), pri Poslednej večeri, ,v tú noc, keď bol zradený‘ (1Kor 11,23),… [zanechal] Cirkvi, svojej milovanej Neveste, viditeľnú (ako si vyžaduje ľudská prirodzenosť) obetu, aby sa ňou sprítomňovala krvavá [obeta], ktorá sa mala raz navždy uskutočniť na kríži, aby jej pamiatka zostala až do konca sveta a aby sa jej spásna sila aplikovala na odpustenie hriechov, ktorých sa každodenne dopúšame.“
Nejde o žiadnu dodatočnú obetu odlišnú od Kristovej obeti na Kríži.
1367 Kristova obeta a obeta Eucharistie sú jedna jediná obeta:(1545) „Lebo jediná a tá istá je obeť, ten istý obetuje teraz službou kňazov, ktorý vtedy obetoval seba samého na kríži; rozdielny je iba spôsob obetovania.“ „A keďže v tejto božskej obete, ktorá sa koná vo svätej omši, je prítomný a nekrvavým spôsobom sa obetuje ten istý Kristus, ktorý na oltári kríža ,raz navždy obetoval seba samého krvavým spôsobom…‘, táto obeta [je] skutočne zmierna.“
Moja obľúbená pieseň: http://sk.gloria.tv/?media=295833

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Omša

Príspevok od používateľa mil »

K tej eucharistii v podaní KC

Ján 6:56 Ten, kto jie moje telo a pije moju krv, zostáva vo mne a ja v ňom.

Tu nejde o eucharistiu v podaní KC, ale o skutočný každodenný život v Kristu a Krista v nás.

1Kor 10:21 Nemôžete piť kalich Pánov i kalich démonov. Nemôžeme mať účasť na stole Pánovom i na stole démonov.

Tak ako kalich pánov, stôl pánov a stôl démonov sa myslí v duchovnej rovine. Kto myslí telesne, tak je ako ten Nikodém, ktorý sa zhováral s Ježišom a Ježiš mu hovoril o narodení znova – z Ducha. No a on mu na to: Ján 4A Nikodém mu povedal: Ako sa môže narodiť človek, keď je starý? Či azda môže po druhé vojsť do života svojej matky a narodiť sa?

No tú mágiu, čo stvára KC, tak v takejto podobe Ježiš takéto niečo neustanovil!

Predstavme si Ježišov zázrak premeny vody na víno. Ježiš naozaj premenil vodu na víno a všetci, čo to ochutnali dosvedčili, že je to víno! Ak by to učinil Ježiš spôsobom transsubstanciácie, ako to podáva KC, tak žiadny zázrak by sa neudial a podávali by ľuďom vodu s tým, že je to predsa víno. Svadobčania by pili vodu, no a mali by sami seba klamať že pijú víno. To je celá podstata tohto klamu KC! Zázrak musí byť pozorovateľným a prejaviť sa (chromí chodia, búrka sa utíši, slepí vidia, mŕtvy vstane atd. atd.) Ak zázrak nie je viditeľný, teda sa neprejaví, tak je to len klam a je to len viera v klam.

Katolíci nemôžu poprieť absurdnosť tohto všetkého. Nie je predsa žiadna viditeľná zmena ani na oblátke, ani na víne, keď boli zázračne zmenené mocou kňaza na krv a telo.

Musíme vždy vidieť v slovách Ježiša Krista duchovný význam!

Ján 6:35 A Ježiš im povedal: Ja som ten chlieb života; kto prijde ku mne, nebude nikdy lačnieť, a kto verí vo mňa, nebude nikdy žízniť

Ak ješ oplátku, tak už nie si nikdy lačný? Veď to máme robiť na pamiatku a pripomínať si duchovný zmysel dokonalého diela milosti, ktoré Boh vykonal na kríži, ktoré sa stalo raz a navždy! Už nie je potrebná neustála obeť a nie to ešte formou nekrvavej obete formou nejakej transsubstanciácie. Ježiš to jasne zrozumiteľne vysvetľuje , že On je chlieb života – to Otcove Slovo, ktoré sa stalo telom a to telo sa obetovalo a prelialo krv za naše hriechy. No a to Slovo žije v srdciach vykúpených, ktorí uverili a teda prijali to Slovo Života. To je to, že už nebudeme nikdy lačnieť a žízniť, lebo to Slovo života nasýti a uhasí smäd naveky. On je ten chlieb života – Slovo, ktoré sa lámalo a sýtili sa tým Slovom mnohí: 1Kor 10:17 Lebo jeden chlieb, jedno telo sme my mnohí. Lebo všetci máme svoj podiel z toho jedného chleba.

Luk22 19A vezmúc chlieb poďakoval a lámal a dával im a povedal: Toto je moje telo, ktoré sa za vás dáva, to čiňte na moju pamiatku. 20Taktiež i kalich, keď bolo po večeri, povediac: Tento kalich je tá nová smluva v mojej krvi, ktorá sa za vás vylieva.

Tak teda na pamiatku – pripomínať si duchovný zmysel tohto diela milosti, ktoré sa stalo raz a navždy.

Ján 6:50 ale toto je chlieb, ktorý sostupuje z neba, aby z neho jedol človek a nezomrel.

Mnohí jedia oplátky a zomierajú v hriechoch, lebo neuverili Slovu života! Tak teda jesť chlieb je uveriť v Slovo evanjelia Ježiša Krista. Prijať to Slovo – chlieb života do srdca. Ten chlieb života – Slovo života je potravou srdca a nie brucha!

Ján 6:51 Ja som ten živý chlieb, ktorý sostúpil z neba. Keby niekto jedol z tohoto chleba, bude žiť na veky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo, ktoré ja dám za život sveta.

Predsa keď logicky sa uvažuje, tak ako si môže človek pripomínať niečo v čo neverí? Teda je tu prvoradá viera v Slovo Života – Krista – Chlieb Života, teda viera v evanjelium Ježiša Krista a až tak si môže človek toto všetko v čo uveril takto pripomínať a v tom Slove aj žiť. Predsa to Slovo je preto Slovom života, lebo je živé a žije v srdci vykúpeného. Je to živý Boh, ktorý vo forme svojho oživujúceho Slova prebýva v srdci človeka a oživil ho naveky.

Ak Ježiš je to Otcové Slovo, ktoré sa stalo telom a vieme, že On je ten chlieb života – Slovo Života, ktorým sa máme sýtiť, tak je nadmieru jasné, čo znamená jesť jeho telo a čo znamená piť jeho krv, ktorá sa vylieva za mnohých na odpustenie hriechov. Teda v plnosti prijať do svojho srdca Krista – Slovo Života - sýtiť sa ním a to, čo vykonal na kríži – dokonalé dielo milosti, kde prelial krv za naše hriechy a teda obetoval svoje telo za nás, aby sme my mohli žiť. A to je to Slovo evanjelia – Slovo života. Čo z toho pripomínania urobila KC je až neskutočné. Z jednoduchého vo viere pripominania zmyslu toho, prečo Ježiš zišiel z neba a teda pripomínania si dokonalého diela milosti, ktoré vykonal na kríži sa vytvoril cirkvou nejaký druh okultizmu. Jesť jeho telo a piť jeho krv je v plnosti prijať – Krista – to Slovo Života – Chlieb života a to dokonalé dielo milosti, ktoré Boh vykonal na kríži. Vykúpený v Kristu si pripomína kedykoľvek v srdci to, čo Boh vykonal na kríži aj bez jedenia chleba a pitia vína a aj pri jedení chleba a pití vína na pamiatku toho všetkého čo vykonal a v tom vedomí aj žije s istotou spasenia v Kristu.

To čo vchádza do úst a ide do brucha, tak to predsa nepoškvrňuje človeka, ale to čo vychádza z úst. Mat15 19Lebo zo srdca vychádzajú zlé myšlienky, vraždy, cudzoložstvá, smilstvá, krádeže, falošné svedoctvá, rúhania;

Tak podobne nič z toho čo vchádza do úst a ide do brucha nemôže posväcovať človeka – žiadna oplátka a pod, ale to čo posväcuje človeka je to čo vchádza do srdca – Slovo života – chlieb srdca - Kristus. A to čo je v srdci - Slovo života aj vychádza zo srdca v podobe skutkov viery a ovocia Ducha. To posväcuje človeka: Luk 6:45... lebo čím je preplnené srdce, to hovoria jeho ústa.

Ak je srdce preplnené - nasýtené chlebom života - Kristom , tak každá myšlienka, slovo a skutok bude mať povahu toho, čo je uložené vo vnútri.

Gal 5:22 Ale ovocím Ducha je láska, radosť, pokoj, zhovievavosť, dobrota, dobrotivosť, vernosť, krotkosť a zdržanlivosť;

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Omša

Príspevok od používateľa mil »

Ján6 53A Ježiš im povedal: Ameň, ameň vám hovorím, že ak nebudete jesť tela Syna človeka a piť jeho krvi, nemáte v sebe života.

Či snáď tu Ježiš hovorí o oplátke – teda vo zmysle ak nebudeme jesť oplátku a piť víno, tak nemáte v sebe života? Nie! Mnohí jedia v rituáloch oplátky, pijú víno no hynú a to presne tak, ako mnohí jedli mannu a pomreli. Teda ide o každodenné sýtenie sa Slovom Božím – Kristom. A to je ten život – radosť , pokoj v istote spasenia v Kristu a v tej radosti si máme pripomínať duchový význam dokonalého diela milosti , ktoré Boh vykonal na kríži. No cit: „Ten, kto jie tento chlieb, bude žiť na veky“. A tu musíme vidieť jedine duchovný význam Ježišových slov. Tento chlieb - nie je predsa oplátka.

54Kto jie moje telo a pije moju krv, má večný život, a ja ho vzkriesim v posledný deň. 55Lebo moje telo je pravdivý pokrm a moja krv pravdivý nápoj.
Tu je zmysel, čo znamená pravdivý pokrm a pravdivý nápoj. Nie je to nič z toho, čo ide do brucha, ale je to pokrm srdca - Slovo života, ktoré je Pravda. Preto je pravdivý pokrm a nápoj.

56Ten, kto jie moje telo a pije moju krv, zostáva vo mne a ja v ňom. 57Ako mňa poslal ten živý Otec, a jako ja žijem skrze Otca, tak i ten, kto mňa jie, bude žiť skrze mňa. 58To je ten chlieb, ktorý sostúpil z neba, nie ako čo vaši otcovia jedli mannu a pomreli.

Tak podobne – nie ako tí čo jedli oplátky a pomreli.

Používateľov profilový obrázok
Simon
Príspevky: 175
Dátum registrácie: So Jan 07, 2012 23:36

Re: Omša

Príspevok od používateľa Simon »

Najskôr by som chcel poprosiť každého, kto sa chce vyjadriť k omši a eucharistii, aby si pozrel prezentáciu, na ktorú som Pavla odkázal. Nebudem tak musieť reagovať na nezmysly.

Účasť na stole zlých duchov. - 19Čo tým chcem povedať? Že mäso obetované modlám je niečo? Alebo že modla je niečo? 20Ale to, čo obetujú, obetujú zlým duchom, a nie Bohu. A ja nechcem, aby ste boli spoločníkmi zlých duchov. 21Nemôžete piť Pánov kalich aj kalich zlých duchov; nemôžete mať podiel na Pánovom stole aj na stole zlých duchov. 22Alebo chceme dráždiť Pána? Sme azda silnejší ako on? (Zúčastniť sa na hostinách pri pohanských obetách znamenalo zjednotiť sa, dostať sa do spoločenstva so zlými duchmi. Preto sa kresťania na nich nesmú zúčastniť, lebo oni sa spájajú s Kristom účasťou na novozákonnej obete.) Tak pohanská hostina bola reálna, ako aj vzdávanie vďaky (eucharistia po grécky) kresťanov bolo reálne.

Pri omši sa mení podstata chleba a vína na podstatu Kristovho tela a krvi, pričom zostávajú zachované vlastnosti pokrmu, aby sa dal požívať. Problém nespočíva v tom, že sa nič nedeje. Pre Boha nie je problém, aby sa zmenili aj vonkajšie vlastnosti, ale kto by dokázal požiť telo a vypiť krv? Ja by som sa povracal. Ale Boh, aby presvedčil skeptikov, niekedy zmení aj vlastnosti Eucharistie.
Jedným z privilegovaných miest, kde sa dejú zázraky, je EUCHARISTIA – doteraz je v dejinách zaznamenaných vyše 1 600 zázrakov, ktoré sa v súvislosti s Eucharistiou udiali. Mnohé z nich boli vedecky dôkladne overené a preskúmané. Najnovší z nich (ak sa potvrdí) sa udial 24. 7. 2013 v Mexickej farnosti Guadalajara... V talianskom meste Lanciano sa v roku 1 300 udial jeden z vyše 1 600 eucharistických zázrakov: pri slávení sv. omše sa premenila časť hostie na ľudské svalové tkanivo a víno v kalichu sa premenilo na krv, ktorá sa po čase zrazila... Oboje je už 700 rokov uchovávané bez akejkoľvek ochrany – neporušené, nerozložené! V rokoch 1970 až 1971 a 1981 bola relikvia dôkladne preskúmaná vedeckým tímom pod vedením prof. Odoarda Limoliho, experta na patológiu, chémiu a klinickú mikroskopiu a prof. Ruggera Bertelliho z univerzity v Siene. Výsledkom je dôkladná a vedecky presná analýza materiálu z Lanciana. V poľskej Sokółke sa eucharistický zázrak stal iba nedávno. Bolo to 12. decembra v roku 2008 vo farskom kostole sv. Antona. Farárovi, ktorý podával sväté prijímanie veriacim, vypadla z misky jedna premenená hostia a dopadla na zem. Kňaz ju úctivo zodvihol a vložil do ablučnej nádobky –misky s vodou pri dvierkach svätostánku, aby sa hostia vo vode rozpustila. Po niekoľkých dňoch prekvapený farár spozoroval, že hostia sa vo vode nerozpustila. Objavili sa však na nej červené škvrny. Prekvapený kňaz informoval o udalosti diecéznu kúriu. Neskoršie vyšetrovanie potvrdilo, že časť hostie sa nevysvetliteľným spôsobom premenila na organické tkanivo srdcového svalu človeka v kŕčovom stave, ktorý nastáva v okamihu smrti. Hostia bola neskôr v monštrancii vystavená na poklonu veriacim, ktorí do Sokółky začali prichádzať vo veľkom počte. Na mieste sa udiali aj viaceré uzdravenia.„Slečna Anna de Clery nebyla od 14 let nikdy zdravá. Měla ochrnuté nohy, nemohla hýbat hlavou. Bylo to atrofické ochrnutí svalstva. Ani jedna z mnohých metod terapie jí neprospěla. Roku 1858 se k atrófii přidružila ještě kontrakce, nohy se jí ohýbaly dozadu. V kostele, který stál hned vedle jejího domu, se ve dnech 12.-14. 6. 1865 konalo "Velké klanění". Na tuto dobu se děvče stále těšilo. Ve čtvrtek 14. června přijímala Anna ještě v posteli a hned nato tuto třiadvacetiletou dívku přenesli s hroznými obtížemi do chrámu. Ležela na kolenou dvou žen. Hleděla na Nejsvětější svátost a modlila se... V tomto okamžiku pocítila tak silné bolesti, že musela vyvinout veliké úsilí, aby nevykřikla. ... Bylo znát, že se hluboce spojila s Bohem, a po těchto slovech se náhle uzdravila. Vrhla se na kolena a volala: "Modlete se, modlete se, jsem uzdravena!“ Anna de Clery chtěla užívat zdraví, které jí Bůh tak obdivuhodně daroval, jen pro Pána. Vstoupila tedy do kláštera a stala se nevěstou skrytého Ženicha, který ji tak velkoryse obdaroval svou přítomností, mocí a láskou.“

Prosím ťa, naozaj si preštuduj CELÝ obsah prezentácie, na ktorú odkazujem. Myslím, že nemá zmysel to sem kopírovať. A ak nemáš záujem naozaj pochopiť ako Katolícka cirkev chápe Eucharistiu, tak sem, prosím ťa, nevypisuj reakcie na svoje dojmy. Nechápem ako môžete kritizovať niečo, čo dobre nepoznáte!
Moja obľúbená pieseň: http://sk.gloria.tv/?media=295833

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Omša

Príspevok od používateľa pavel »

Nechápem ako môžete kritizovať niečo, čo dobre nepoznáte!
Nechápem ako môžeš obhajovať niečo, čo je evidentná modlárska praktika a je v rozpore s Písmom Svätým. Takže ak chceš kritizovať naše výtky, mal by si sa pozrieť do Písma Svätého. Citoval som ti tu z neho ohľadom omše a obetovania dosť.

Neuznávaš Písmo? Fajn. Ja neuznávam omšu. Ty áno, lebo veríš ľuďom a ich nariadeniam, ja nie, lebo verím Bohu a Jeho Slovu.

A k tým uvedeným "zázrakom" len jedno. Nepopieram ich, ale ich autorom nieje Boh, ale satan...

Marek 13:22  Lebo povstanú falošní kristovia a falošní proroci a budú činiť divy a zázraky, aby zviedli, ak by bolo možné, aj vyvolených.

Matúš 24:24  Lebo povstanú falošní kristovia a falošní proroci a dajú veliké znamenia a budú robiť zázraky, takže by zviedli v blud, keby bolo možné, aj vyvolených


2 Korintským 11:14  A nie div, lebo veď sám satan sa pretvaruje na anjela svetla.

mil
Príspevky: 381
Dátum registrácie: Pi Okt 08, 2010 8:10

Re: Omša

Príspevok od používateľa mil »

Simon napísal: Pri omši sa mení podstata chleba a vína na podstatu Kristovho tela a krvi, pričom zostávajú zachované vlastnosti pokrmu, aby sa dal požívať.
Chytré! Takáto absurdnosť je účelová, aby zdôrazňovala moc kňazov robiť zázrak premeny podstaty chleba a vína na podstatu Kristovho tela a krvi ako na bežiacom páse. Nevadí, že zázrak sa nestal, hlavne že ľudia vidia na kráľovi nové šaty, hoci je nahý.
Simon napísal: Jedným z privilegovaných miest, kde sa dejú zázraky, je EUCHARISTIA – doteraz je v dejinách zaznamenaných vyše 1 600 zázrakov, ktoré sa v súvislosti s Eucharistiou udiali.
Vieš mi povedať Simon zmysel tohoto "zázraku", teda načo by mi bol zázrak premeny oplátky na telo a víno na krv ak vieme, čo symbolizuje jedenie chleba a pitie vína na pamiatku dokonalého diela milosti, ktoré Boh vykonal na kríži? Aby som sa klaňal nejakej oplátke a nie živému Bohu? Aby som si myslel, akú len ten kňaz má moc a aby som bol závyslý na tomto jeho „zázraku“, že.
Symbolické pripomínanie si Kristovej obeti zanamená, že si pripomíname niečo, čo sa už stalo a už sa nemusí opakovať, lebo je to dokonalé dielo a nepotrebujeme už neustálu obeť, len si to jednoducho pripomenuť a týmto svedčiť čo sa stalo. Sýtime sa chlebom života – Kristom – Slovom Božím a teda prijali sme krv zmluvy, ktorá bola vyliata za naše hriechy. To je podstatné a v tej radosti aj žijeme vyučovaní milosťou , teda v istote spasenia v Kristu.

KC je modlárstvom prešpikovaná

Čo si mám myslieť ak niekto vie, že Boh je je Duch a pritom sa obráti a pokľakne k soche, alebo obrazu , pozerá na ňu a vylieva pritom svoje emócie ako by to bolo niečo živé. Pritom tvrdí, že sa neklania soche – obrazu, ale tomu koho zobrazuje. Ak vie, že Boh je všade a vypočuje ho v skrytosti, tak prečo je obrátený k drevu, kameňu, obrazu a pod. Bozkávanie sôch a obrazov a rôznych predmetov je predsa bežné u katolíkov, pravoslávných a im podobných. Boh má pri vás tolerovať ten váš spôsob uctievania?

To, čo je vo vnútri srdca sa vždy prejavuje, no a falošné učenie ktorého súčasťou je modlárstvo sa prejavuje tak, že si dotyčný pokľakne k dielam ľudských rúk a klania sa im.

Fyzicky sa klaniate predmetu no mysľou ste pri Bohu? No Boha nikto neoklame a je to ohavnosťou v Božích očiach.

To aj Izrael si vytvoril zlaté teľa, ktoré reprezentovalo Boha čo ich vyviedol z Egypta a tancovali okolo neho kolotance. A čo na to Boh? Chcel ich všetkých vyhladiť.

V cirkevných spoločenstvám, kde vládne Slovo Pravdy evanjelia Ježiša Krista nenájdeš žiadne zobrazovanie - obrazy ani sochy a preto všetká myseľ je sústredená na Božie Slovo, ktoré je život. Nie je tam žiadna pohnútka klaňať sa dielam ľudských rúk a to či už formálne alebo im dávať nejakú úctu. Vidíš to?

3M 1Nespravíte si modiel ani nijakého rytého obrazu ani si nepostavíte nijakého stĺpu modlárskeho ani nedáte nijakého kameňa s vyobrazeniami nikde vo svojej zemi, aby ste sa pred ním klaňali, lebo ja som Hospodin, váš Bôh.
3M 26:30 A zahladím vaše výšiny a povytínam vaše slnečné obrazy a dám pohádzať vaše okyptené telá na kypty vašich ukydaných bohov, a moja duša si vás bude oškliviť.

No vy klamete samých seba a chcete oklamať aj Boha? Lebo sa klaniate a ste obrátení k obrazu , alebo soche a uctievate ich rôznym spôsobom a pritom všetkom do očí budete tvrdiť, že sa neklaniate soche, alebo obrazu, ale Bohu. No čo si o tom má myslieť Boh? Presne to vyššie popísané čaká aj na vaše obrazy a sochy a keď neučinite pokánia aj na všetkých tých, ktorí toto činia!

Ak milujem boha, tak predsa nebudem činiť to, čoho nenávidí a čo je ohavnosťou v jeho očiach!

Zaujímavé je, že takéto "zázraky", zjavenia, posolstvá, klaňanie sa sochám, obrazom, uctievanie predmetov sa dejú v oblastiach so silným vplyvom katolicizmu, alebo aj so silným vplyvom pravoslávia, čo je veľmi podobné.

Načo sú mi zjavovania Márie a posolstvá. Písmo je dostatočné vo všetkom. Či snáď zjaví niečo viac, čo nám povedal Ježiš, teda čo je v Písme? Ak áno, tak je to od zlého, no ak hovorí to isté čo je v Písme, tak to postráda zmysel zjavovania a zmysel posolstva, ak teda to všetko si môže každý prečítať v Písme, ktoré je pre každého dostupné.

Vykúpený v Kristu nepotrebuje vyhľadávať zázraky a posolstvá. Načo by to mal vyhľadávať? Písmo je dostatočné vo všetkom a všetko potrebné je tam už zjavené, tak načo vyhľadávať zázraky, zjavenia a posolstvá? Takéto vyhľadávanie mnohých zaviedlo do ešte väčšieho bludu. Vykúpený v Kristu vie čo za zázrak sa stal v jeho srdci a v srdci tých, ktorí uveril v Pravdu Božieho Slova - v evanjelium Ježiša Krista a to vykúpenému stačí na to, aby žil v pokoji a radosti s istotou spasenia v Kristu..

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Omša

Príspevok od používateľa pavel »

Pri týchto zázrakoch si treba položiť jedinú otázku: Komu to prospieva, kto z toho má prospech?

Boh to určite nebude a to preto:
1. lebo v Jeho Slove je všetko dostatočné pre hľadajúcich a preto, lebo poslal na svet Ducha Svätého, ktorý u veriacich pôsobí dnes a denne a tým ich uisťuje, že sú vedení Bohom po úzkej ceste do večného života. Veriaci teda nepotrebujú zázraky!
2. Lebo Boh nepresviedča neveriacich zázrakmi, aby v Neho uverili, Boh si pritiahne a oživí každú duchovnú mŕtvolu, ktorá je zapísaná v Knihe života z čias pred založením sveta. Človek sa nerozhoduje na základe toho, že sa mu zjaví Mária, alebo Antoníček či pražské Jezuliatko a poviem mu, aby utekal do prvého katolíckeho kostola. Ani na základe toho, že sa niekde zmení upečená múka na mäso. U neveriacich netreba zázraky, lebo aj tak by im neuverili!
3. Boh jedná s človekom osobne. Osobne ho k Sebe pritiahne, má s ním osobný vzťah, osobne dozerá na jeho život, osobne ho používa a vedie. A to je ten zázrak, ktorý ako jediný používa Boh, aby ostatným ľuďom ukázal svoju Slávu. Skrze obrátených, skrze veriacich, ktorí ho nasledujú, ktorí sú svetlom a soľou pre tento svet. Tento zázrak používa, aby i ostatní predzvedení, zapísaní v knihe života boli skrze nás (veriacich) Ním oživení!

Bude to satan a to preto:
1. jedine používaním zjavných nadprirodzených úkazov môže utvrdzovať poblúdených a klamaných v KC o jej nadprirodzenej moci a jedinečnosti.
2. Prekrútené učenie a zjavné prešlapy KC znamenajú aj odliv jej členov. Zázraky ich majú opäť uistiť, že KC je to pravé orechové.
3. Zázraky v podstate nahrádzajú Písmo Sväté ako dôkaz pravosti učenia. Satan Písma vo svojom pôvodnom formáte nemôže použiť, preto ich prekrúca a zázraky, zjavenia majú za cieľ udržať ľudí, aby verili bludom a lživému učeniu.

Používateľov profilový obrázok
Simon
Príspevky: 175
Dátum registrácie: So Jan 07, 2012 23:36

Re: Omša

Príspevok od používateľa Simon »

Prečo Ježiš robil zázraky? Čo stojí v Biblii?
J 1,50
Ježiš mu odvetil: "Veríš preto, že som ti povedal: Videl som ťa pod figovníkom? Uvidíš väčšie veci ako toto."
J 5,20
Veď Otec miluje Syna a ukazuje mu všetko, čo sám robí; a ukáže mu ešte väčšie skutky ako tieto, aby ste sa čudovali.
J 5,36
Ja mám väčšie svedectvo, ako je Jánovo: skutky, ktoré mi dal vykonať Otec. Tieto skutky, ktoré konám, svedčia o mne, že ma poslal Otec.
J 14,11
Verte mi, že ja som v Otcovi a Otec vo mne. Ak nie pre iné, aspoň pre tie skutky verte!
Jn 20: 30Ježiš urobil pred očami svojich učeníkov ešte mnoho iných znamení, ktoré nie sú zapísané v tejto knihe. 31Ale toto je napísané, aby ste verili, že Ježiš je Mesiáš, Boží Syn, a aby ste vierou mali život v jeho mene.

Dokonca aj ten kto verí, bude konať zázraky.
J 14,12
Veru, veru, hovorím vám: Aj ten, kto verí vo mňa, bude konať skutky, aké ja konám, ba bude konať ešte väčšie, lebo ja idem k Otcovi.´

Tvoje obvinenie nie je ničím novým.
Mt 9,34
Ale farizeji hovorili: "Mocou kniežaťa zlých duchov vyháňa zlých duchov."
Takí apoštoli neuverili kvôli zázraku zmŕtvychvstania? A čo obrátenie Šavla? To nebol zázrak? Prečo sa Pavol vo svojej 1. epištole Korinťanom pri hlásaní viery vo vzkrieseného Krista odvoláva na svedkov (v.1-8)? Lebo človek by mal veriť faktom, nie ľahkovážne niečomu čo ľudia povedia, pretože veriť znamená mať v niečo absolútnu, skalopevnú istotu. Zázraky sú jasné, hmatateľné, opakujúce sa a mnohokrát spoľahlivo potvrdené a overené fakty. Neboli to však tieto zázraky (eucharistické alebo zjavenia), ktoré ma utvrdili o tom, že sa Pravda nachádza v Katolíckej cirkvi. Boli to tieto fakty – historické svedectvá ranej Cirkvi a oboznámenie sa so skutočným učením Cirkvi bez vopred vznášaných predsudkov. A Pánovo slovo tieto fakty potvrdilo! Som katolík, lebo človek, ktorý verí bez dôkazov, robí veľkú chybu. A dôkazy svedčia v prospech Katolíckej cirkvi.
Pozri aj:
http://www.inky.sk/Viera/Farske/Katech4 ... PRAVDA.dpf
http://www.inky.sk/Viera/Farske/Katech4 ... oplnky.zip
Moja obľúbená pieseň: http://sk.gloria.tv/?media=295833

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Omša

Príspevok od používateľa pavel »

Opäť zavádzanie!

Nebavíme sa tu o zázrakoch ako je obrátenie Pavla, nebavíme sa o zázrakoch, ktoré robil Pán, tu sa bavíme o tebou uvedených zázrakoch premenenia oplatky na mäso!!!

Kto to urobil? Prečo to urobil? Aký to malo zmysel?

Používateľov profilový obrázok
Simon
Príspevky: 175
Dátum registrácie: So Jan 07, 2012 23:36

Re: Omša

Príspevok od používateľa Simon »

Opäť si zavádzal ty! Pretože si tvrdil, že Boh nerobí zázraky, aby ľudia verili. Písmo tvoj pohľad zase vyvrátilo.
Kto to urobil? Prečo to urobil? Aký to malo zmysel?
Urobil to Boh, aby ste vy, protestanti nemohli tvrdiť, že nejde o skutočný zázrak.
Moja obľúbená pieseň: http://sk.gloria.tv/?media=295833

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Omša

Príspevok od používateľa pavel »

Asi by si mal začať používať rozum a logiku!

Boh nepotrebuje premieňať niekde upečenú múku na mäso a to preto, lebo Boh by takýmto znamením nič nedosiahol, iba by utvrdil ľudí v lži, ktorú cirkev hlása na základe vlastných úvah.
Jedine komu toto pomáha je satan, ktorý takýmito "minizázrakmi" podsunutými do učenia, ktoré v tomto duchu nekorešponduje s Písmom Svätým, dokáže utvrdzovať ľudí v ich omyle.

Marek 13:22  Lebo povstanú falošní kristovia a falošní proroci a budú činiť divy a zázraky, aby zviedli, ak by bolo možné, aj vyvolených

Vieme veľmi dobre, že Evanjeliá neobsahujú zasľúbenia, ktoré by sa týkali fyzických vecí premieňaných na hocičo! Ani jeden apoštol nepremenil ďalšiu vodu na víno, ani jeden z nich nevysluhoval eucharistiu s transsubstanciáciou! Žiaden apoštol sa nikdy nepoklonil žiadnemu obrazu, nepraktikoval čarodejníctvo a modlárstvo, radšej sa dali zabiť, ako by na niečo podobné čo len kývli hlavou.

Vidíš, sám nevieš odpovedať, resp. sa brániš priznať si, že jediný úžitok z takéhoto planého "zázraku", o ktorom som i ja presvedčený, že sa stal, je satan. Pán tohoto sveta, zvodca a falošný prorok! Jedine takými to znameniami totiž dokáže udržiavať zvod oklamaných a držať v klamstve zatvrdzovaných voči Slovu Božiemu, Jedinej dostačujúcej obeti Pána Ježiša na kríži, keď zvolal: "Dokonané je!!"

Používateľov profilový obrázok
Tomas12345
Príspevky: 164
Dátum registrácie: Pi Máj 15, 2020 18:34

Re: Omša

Príspevok od používateľa Tomas12345 »

pavel napísal:
So Dec 14, 2013 15:26
Omša sa skladá z dvoch častí.
Bohoslužba slova a Bohoslužba vďakyvzdávania.

Na prvý pohľad je teda všetko v poriadku, veď si máme slúžiť Slovom Božím a taktiež Bohu vzdávať vďaky. Jej samotné prevedenie je však už o niečom inom a omša sa tak stáva modloslužbou.

Dôvody:

Omša- Eucharistia je obeta Krista a ten ako vieme, RAZ za nás obetu priniesol a skončil zvolaním Dokonané je! Napriek tomu Ho katolíci znova a znova pribíjajú na kríž.

KKC str. 350 bod 1365 ... V Eucharistii dáva Kristus to isté telo, ktoré vydal za nás na kríži, a tú istú krv, ktorú vylial za všetkých...
KKC str. 350 bod 1366: Eucharistia je teda obeta, lebo sprítomňuje (robí prítomnou) obetu kríža...

Slovo Božie však hovorí:

Židom 10:11  A každý kňaz stojí svätoslúžiac deň ako deň a často donáša tie isté obeti, ktoré nemôžu nikdy sňať hriechy.
12  Ale on donesúc jednu bitnú obeť za hriechy navždy sa posadil po pravici Božej.
13  A teraz už len očakáva, až budú jeho nepriatelia položení za podnož jeho nôh.
14  Lebo jednou obeťou zdokonalil navždy tých, ktorí sa posväcujú.
15  A svedčí nám i Svätý Duch. Lebo potom, keď prv povedal:
16  Toto je smluva, ktorú uzavriem s nimi po tých dňoch, hovorí Pán: Dám svoje zákony na ich srdcia a napíšem ich na ich mysle
17  a na ich hriechy a na ich neprávosti viacej nikdy nespomeniem.
18  A kde je toho odpustenie, tam viacej netreba obeti za hriech
.

Pavol, Simon ti to v podstate už vysvetlil. Eucharistia nie je nejaká nová daľšia Ježišova obeta, je to len sprítomnenie tej jednej jedinej obety, ktorá sa udiala na kríži. S tvojimi danými biblickým iveršami si to teda nijako nerozporuje. Predstav si že niekto nakrúti jeden jediný film, a povie že už viac sa dalšie filmy nakrúcať nebudú. Ak teda niekto pozerá ten povodný film, nie je to v rozpore, pretože sa nový film nenatočil.

Používateľov profilový obrázok
pavel
Príspevky: 577
Dátum registrácie: Po Okt 04, 2010 17:00
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Omša

Príspevok od používateľa pavel »

Pavol, Simon ti to v podstate už vysvetlil. Eucharistia nie je nejaká nová daľšia Ježišova obeta, je to len sprítomnenie tej jednej jedinej obety, ktorá sa udiala na kríži. S tvojimi danými biblickým iveršami si to teda nijako nerozporuje. Predstav si že niekto nakrúti jeden jediný film, a povie že už viac sa dalšie filmy nakrúcať nebudú. Ak teda niekto pozerá ten povodný film, nie je to v rozpore, pretože sa nový film nenatočil.
Nevysvetlil, dnes a denne na státisícoch miestach sprítomňujtete obeť, ergo obetujete Krista, Nie je to biblické.

Používateľov profilový obrázok
Tomas12345
Príspevky: 164
Dátum registrácie: Pi Máj 15, 2020 18:34

Re: Omša

Príspevok od používateľa Tomas12345 »

pavel napísal:
Ut Máj 26, 2020 21:41
Pavol, Simon ti to v podstate už vysvetlil. Eucharistia nie je nejaká nová daľšia Ježišova obeta, je to len sprítomnenie tej jednej jedinej obety, ktorá sa udiala na kríži. S tvojimi danými biblickým iveršami si to teda nijako nerozporuje. Predstav si že niekto nakrúti jeden jediný film, a povie že už viac sa dalšie filmy nakrúcať nebudú. Ak teda niekto pozerá ten povodný film, nie je to v rozpore, pretože sa nový film nenatočil.
Nevysvetlil, dnes a denne na státisícoch miestach sprítomňujtete obeť, ergo obetujete Krista, Nie je to biblické.

Predstav si to na nasledujucom priklade :

Murar stavia dom, a celu svoju pracu na stavbe domu az do jeho skoncenia si natoci na kameru. (Jeden) dom je uz teda postaveny, (raz a navzdy). Po istom case si murar pozrie na kameru stavbu domu. Tym ze murar pozera skrze kameru stavbu domu, nesposobi to, ze sa postavia dalsie domy, moze si tu videonahravku pozriet xy krat, a stale tam bude len ten jeden jediny dom postaveny. Nedochadza teda k stavbe dalsich domov.

Napísať odpoveď