Ukazuješ roľu dvojitého agenta? No mňa neoklameš! Ja viem o jadre a podstate učenia KC a k tomu sa predsa hlásiš. Ak je jadro - koreň zlý, tak aj ovocie je zlé! Pochybujem o tom, že nevieš ako KC preklína tých, čo hlásajú istotu spasenia v Kristu, ako preklína tých, čo hlásajú že jedine vierou v Pravdu evanjelia Ježiša Krista sme spasení a to bez skutkov a bez nášho pričinenia. Predsa všetká zásluha na našom spasení patrí jedine Kristu!
Odcitujem ti tu niečo zo stránky:
http://obratenykatolik.sk/?page_id=36 Je tam toho dosť pre teba na čítanie
cit: Prekliatie sa vzťahuje aj na tých, ktorí veria, že iba vierou je človek ospravedlnený (kánon 9)
Si prekliaty ak veríš že jedine vierou v Ježišove zásluhy máš odpustené hriechy (kánon 12)
Si prekliaty ak veríš, že uverením sa zmaže vina a dlh večného trestu a že ti už neostáva žiadna vina a trest ani v očistci (kánon 30)
Je prekliaty kto neverí v Ježiša skutočne prítomného telom a dušou, v eucharistii.
Kto neverí náuke RKC o spáse je prekliaty…
koniec cit.
V známom Kánone 8 Tridentského koncilu: "Ak ktokoľvek hovorí, že cez sviatosti Nového zákona sa milosť neudeľuje ex opere operato [vykonaním úkonu], ale že samotná viera v Boží sľub je dostatočná na získanie milosti, nech je prekliaty."
No a k evanjeliu Ježiša Krista toľko
Ide teda o osobný vzťah s Bohom, kedy prijímame vierou práve tú radostnú správu o našom spasení, teda to zasľúbenie, že máme večný život v Kristu a sme si už cele istí spasením! Evanjelium je predsa radostná správa o tom , že Boh už urobil všetko pre naše spasenie, teda správa o dokonalom diele milosti, ktoré Boh vykonal na kríži. Teda to stojí na milosti a moci Božej a nie na našej moci. Ak by naša spása stála na sebadôvere, teda na viere vo vlastné sily a moc spasiť sa svojimi skutkami, tak áno, vždy by sme mali pochybnosti o svojom spasení, nakoľko každý je hriešny a jediné čo si zaslúžime podľa absolútnej spravodlivosti Božej je večné odsúdenie preč od tvári Božej. No naša spása stojí na dokonalom diele milosti, ktoré Boh vykonal na kríži a Boh nám tu radostnú správu zvestuje. Preto je to tá najradostnejšia správa aká kedy bola človeku zvestovaná. Bez istoty spasenia v Kristu, niet pokoja a radosti v Kristu. Ak niet radosti , tak sme neuverili a teda neprijali práve tú radostnú zvesť evanjelia, ktorú nám Boh oznamuje. Kde by bol pokoj, radosť v Kristu ak by boli pochybnosti ohľadom uvedomovania si vlastnej spásy?
No RKC tvrdí, akoby milosť už nebola ani milosťou, pretože sa udeľuje človeku iba na to, aby bol schopný si zaslúžiť nebo – teda spasenie. Milosť predsa nemôže byť pomocná barla pre zásluhy! Potom to už nie je milosť! Buď nám bola daná milosť, alebo nám bola daná odmena za skutky a teda bez milosti a bez zásluh Ježiša Krista. Buď je spasenie z milosti, alebo je spasenie zo skutkov. Buď sme pod zákonom skutkov, alebo pod zákonom viery. Teda z viery, aby bolo podľa milosti! Buď jedno, alebo druhé! Spojiť to a takýto namiešaný guláš ponúka KC ako Kristové evanjelium? Toto, ale nie je pravé evanjelium!. Ak je väzeň omilostený, tak je prepustený a je na slobode a raduje sa zo slobody. Tomu sa hovorí milosť pre väzňa. No ak bol prepustený na základe dobrého správania - zásluh, tak nepotrebuje predsa milosť, ale len dobré správanie - zásluhy! Spojiť to spolu a vydávať to za pravé evanjelium je popretím milosti.
Rim 11:6 Ale ak milosťou, vtedy už nie zo skutkov, pretože milosť by už nebola milosťou. A jestli zo skutkov, nie je to už milosť, ...
No a teraz skús v jednoduchosti odpovedať v duchu katolíckeho učenia, ku ktorému sa hlásiš na tú istú otázku?
"Sk 16:30... čo mám činiť, aby som bol spasený?"
Predsa odpoveď máš v Písme, tak mi odpovedz jednou vetou a môžeš si pomôcť tým, že skopíruješ verš z Písma. Dokážeš to?